Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • radu67

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2006

  • Mesaj Privat
bazare a scris:ok dar ce altceva in afara de compresor de frigider pot folosi? Nu am asa ceva si nu stiu nici un frigotehnist care sa ma ajute

Ce spun eu nu e din povesti!cautati oameni priceputi, orice frigotehnist stie sa faca un test de presiune!acesta este cel mai elocvent pentru ca si in conditii normale de functionare instalatia este sub presiune.
Oricum nu se face testul la mai mult de17 atm. pentru a preveni accidentele.
Bafta la reparatii si aer cat mai cool!
Skip ads

  • cip077

  • Mesaje scrise: 1,301
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Frontera 2003 2,2 dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2009

  • Mesaj Privat
salut.


bryan99 nu e neaparat sa dai bara jos. se demonteaza electroventilatorul si apoi condensatorul.
i-ti trebuie doar rabdare, atentie la cum demontezi si desigur ceva scule adecvate.
nu e greu deloc.
  • stefan stelian

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Salut.Va rog frumos sa ma ajutati cu o problema. Am un opel astra 17 cdti 2004. De la un timp nu mai are putere aerul conditionat si am observat ca sub bord pe la pedala de acceleratie, foarte rar, pica cate o picatura de lichid.
Ma poate ajuta cineva? Question
  • kallyo

  • Mesaje scrise: 1,390
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2010

  • Mesaj Privat
mai ai freon? sau poate nu mai ai presiune in instalatie Smile
Skip ads

  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,796
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
stefan stelian a scris:Salut.Va rog frumos sa ma ajutati cu o problema. Am un opel astra 17 cdti 2004. De la un timp nu mai are putere aerul conditionat si am observat ca sub bord pe la pedala de acceleratie, foarte rar, pica cate o picatura de lichid.
Ma poate ajuta cineva? Question

Stelica verifica mai intai de unde provine acea pierdere de lichid-daca este antigel verifica radiatorul de caldura si schimba acele oringuri(cumpara oringuri GM vin cu tot cu sigurante0cost 35 lei), daca este de la AC atunci problema picurarii sub pedala de acceleratie ar fi de la radiatorul de AC -poate fi freon-culoare verzuie.
Mai poti verifica si in spatele electrovenilatorului de AC posibil ca condensorul(radiatorul sa fie spart)-desfaci cel;e 2 suruburi ale electroventilatorului si tragi un pic de el in fata catre bara si vezi daca acxolo este umed.
  • ciogaby

  • Mesaje scrise: 147
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2010

  • Mesaj Privat
radu67 a scris:
bazare a scris:mie mi-a mancat sufletul instalatia de AC ... anul trecut am umplut de vreo 2 ori, la testul de vacuum nu dadea nimic, tinea OK. In 2 sapt pierdeam tot. Am stat 2 ore cu lampa pe sub masina; nu se vedea nici urma de substanta fluorescenta. Acum am schimbat radiatorul cu tot cu condensator, a tinut la testul de vacuum. De ieri pana azi a pierdut 1 bar. Cred ca ma apuc sa dau tot bordul jos sa vad ce e cu vaporizatorul, dar as fi primul care are probleme acolo.

Se pare ca sfaturile mele legate de verificarea instalatiei cu aer la 15 atm. sunt total ignorate si asta pentru ca da "bine" verificarea cu "substante speciale" fluorescente! Repet procedura:
- se incarca instalatia cu aer la 15 atm. folosind un compresor de frigider
-se urmareste o eventuala scadere de presiune timp de 10 -15 min. si se cauta eventualele fisuri; cele mai mari se aud, si orice scadere de presiune arata ca sunt pierderi si se va cauta pana se gasesc folosind apa cu detergent pulverizate dintr-un "spalator de geamuri" cu pistonas
Avantaje:
-verificare infailibila, fata de vidare la care diferenta de presiune e doar de 1 atm!(aici e 15 atm )
- aerul e gratis si nu se pierde o doza de freon prin incarcarea unei instalatii cu fisuri(minim 100 lei)
Nu va mai lasati fraieiriti de "meseriasi" si cereti-le sa procedeze asa cum trebuie sau cautati altii!


ASCULTATI-L PE RADU67 CA STIE CE SPUNE ! Vidarea cu statiile automate de freon e frectie .Compresorul masinii produce vreo 20 atm si daca e vreo fisura mica cu vidarea nu se va vedea.Am vidat instalatia mea de 2 ori in doua zile pt. ca pierdea freonul f. repede si a iesit ok pe aparat numai ca in 10 ore se ducea freonul.Deci nu era chiar un por mic ci era o gaurica mai mare. E cea mai buna solutie verificarea cu aer sub presiune !
  • Andrei WPX

  • Mesaje scrise: 470
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Salut.Am si eu o problema.am schimbat radiatorul am luat unul nou si tot imi pierde freon.cum pot verifica pe unde pierde.e greu de ajuns la conducte sa vad ce si cum ?Multumesc
  • marrian2008

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2008

  • Mesaj Privat
buna seara! va rog sa ma ajutati cu rezolvarea unei probleme. am un opel astra 1.7 dti din 2000 la care nu mai cupleaza ventilatoarele. masina este prevazuta cu aer conditionat , freon are , compresorul cupleaza . problema e ca , dupa cateva secunde nu mai baga rece , compresorul decuplandu-se din cauza incalzirii freonului cred. anul trecut nu am avut astfel de probleme , masina comportandu-se excelent pe canicula. mentionez ca testerul nu a gasit decat o eroare....ceva cu lipsa semnal temperatura motor. am verificat sigurantele , cele 2 de 40 amp si pe cea de 80 amp si sunt ok , am facut proba cu un alt calculator pt aerul conditionat si nu tot nu au pornit ventilatoarele. mentionez ca la efectuarea testului testerul se deconecta des de la calculatorul masinii , si cred ca acest lucru nu e normal. ventilatoarele au fost pornite din tester deci.nu sunt arse. sa ma pregatesc de repararea ecm-ului?
Skip ads

  • aurelio1

  • Mesaje scrise: 344
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1996 X1,8XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2009

  • Mesaj Privat
ciogaby a scris:
radu67 a scris:
bazare a scris:mie mi-a mancat sufletul instalatia de AC ... anul trecut am umplut de vreo 2 ori, la testul de vacuum nu dadea nimic, tinea OK. In 2 sapt pierdeam tot. Am stat 2 ore cu lampa pe sub masina; nu se vedea nici urma de substanta fluorescenta. Acum am schimbat radiatorul cu tot cu condensator, a tinut la testul de vacuum. De ieri pana azi a pierdut 1 bar. Cred ca ma apuc sa dau tot bordul jos sa vad ce e cu vaporizatorul, dar as fi primul care are probleme acolo.

Se pare ca sfaturile mele legate de verificarea instalatiei cu aer la 15 atm. sunt total ignorate si asta pentru ca da "bine" verificarea cu "substante speciale" fluorescente! Repet procedura:
- se incarca instalatia cu aer la 15 atm. folosind un compresor de frigider
-se urmareste o eventuala scadere de presiune timp de 10 -15 min. si se cauta eventualele fisuri; cele mai mari se aud, si orice scadere de presiune arata ca sunt pierderi si se va cauta pana se gasesc folosind apa cu detergent pulverizate dintr-un "spalator de geamuri" cu pistonas
Avantaje:
-verificare infailibila, fata de vidare la care diferenta de presiune e doar de 1 atm!(aici e 15 atm )
- aerul e gratis si nu se pierde o doza de freon prin incarcarea unei instalatii cu fisuri(minim 100 lei)
Nu va mai lasati fraieiriti de "meseriasi" si cereti-le sa procedeze asa cum trebuie sau cautati altii!


ASCULTATI-L PE RADU67 CA STIE CE SPUNE ! Vidarea cu statiile automate de freon e frectie .Compresorul masinii produce vreo 20 atm si daca e vreo fisura mica cu vidarea nu se va vedea.Am vidat instalatia mea de 2 ori in doua zile pt. ca pierdea freonul f. repede si a iesit ok pe aparat numai ca in 10 ore se ducea freonul.Deci nu era chiar un por mic ci era o gaurica mai mare. E cea mai buna solutie verificarea cu aer sub presiune !

Eu am fost la Eurocar Service in Craiova si am incarcat aerul... Ei au acolo un pistol cu senzor care detecteaza si cele mai mici pierderi de freon (aprox. 3 grame/an) ceea ce cu substanta fluorescenta nu se vor vedea niciodata. Ei detecteaza exact locul prin care pierde. La mine pierdea prin axul de la fulia compresorului...
  • toi_rapid

  • Mesaje scrise: 118
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2008

  • Mesaj Privat
va salut...din nou , am schimbat radiatorul AC dar nu am mai putut pune sub nici o forma ventilatorul ( nu a mai intrat inapoi) , asa ca i-am desfacut capacul acela de plastic.

dauneaza daca il las fara capac ?
  • cosminc2009

  • Mesaje scrise: 358
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2009

  • Mesaj Privat
hi !
posesor Vectra B X16xel ;

are careva vreo idee ce fel de garnituri sunt folosite la instalatia de aer conditionat ? ( garniturile care etanseaza conductele de radiator) , sunt doua de culoare Verde parca .....
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,796
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
cosminc2009 a scris:hi !
posesor Vectra B X16xel ;

are careva vreo idee ce fel de garnituri sunt folosite la instalatia de aer conditionat ? ( garniturile care etanseaza conductele de radiator) , sunt doua de culoare Verde parca .....

da sunt de culoare verde-recomand sa le cumperi originale GM nu sunt scumpe
Skip ads

  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2008

  • Mesaj Privat
@aurelio1 ne poti da mai multe detalii despre pistolul cu senzor de freon? Ce face de fapt? Eu nici acum nu sunt convins 100% ca nu imi pierde freon si ar fff util un astfel de test.
  • Florin32

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1992 1.6
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2007

  • Mesaj Privat
unde in IASI se poate monta aer conditionat pe un opel astra sedan 1.6 benzina din '92 ?
  • aurelio1

  • Mesaje scrise: 344
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1996 X1,8XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2009

  • Mesaj Privat
bazare a scris:@aurelio1 ne poti da mai multe detalii despre pistolul cu senzor de freon? Ce face de fapt? Eu nici acum nu sunt convins 100% ca nu imi pierde freon si ar fff util un astfel de test.
.
Este ca un pistol de jucarie mai mare care are un furtun de aprox. 30cm cu un senzor in varf. Cand depisteaza pierderea de freon se aude un tiuit si are niste leduri care se aprind in functie de cantitatea de freon care se pierde si de sensibilitatea la care este reglat. Este ceva genul detectorului de metale, tiuie tot mai tare cand te apropii de spartura sau de por. Reglat la sensibilitate maxima depisteaza pierderi de pana la 3 grame/an si arata pierderea cu precizie maxima, pierderi care nu se vad la UV pt ca sunt prea mici pt a iesi prin ele substanta fluorescenta.
Acesta este aparatul. Se numeste Detector freon Mastercool MAS55500
http://www.aparat-aer-condi..._MAS55500_-3.html
  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2008

  • Mesaj Privat
extrem de interesanta jucaria. cred ca de asa ceva o sa am si eu nevoie ca sa descopar pe unde pierde ptr ca la testul cu UV si lampa am gasit NIMIC. O sa mai cobor odata mai pe seara la masina sa vad exact presiunea pe care o mai am in instalatie.
  • aurelio1

  • Mesaje scrise: 344
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1996 X1,8XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Sper ca le vei gasi cu asta... Bafta!

L.E.
bazare a scris:extrem de interesanta jucaria. cred ca de asa ceva o sa am si eu nevoie ca sa descopar pe unde pierde ptr ca la testul cu UV si lampa am gasit NIMIC. O sa mai cobor odata mai pe seara la masina sa vad exact presiunea pe care o mai am in instalatie.

Cred ca trebuie sa verifici cantitatea pe care o mai ai...

Aurelio1- ai butonul "Modifica" ( Edwin )
  • cosminc2009

  • Mesaje scrise: 358
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2009

  • Mesaj Privat
e cam fix-pix acel pistol ; am o pierdere de freon relativ identificata de minunatul "detector". Mi s-a zis ca ar fi scapari pe la garnituri , dar nu a fost un raspuns sigur, doar s-a presupus. Deci .................... tot solutia marcatoare e mai valabila .
  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2008

  • Mesaj Privat
solutia marcatoare nu e o solutie daca porul e f mic. Iese freonul si substanta UV ramane in instalatie.
  • radu67

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2006

  • Mesaj Privat
cosminc2009 a scris:e cam fix-pix acel pistol ; am o pierdere de freon relativ identificata de minunatul "detector". Mi s-a zis ca ar fi scapari pe la garnituri , dar nu a fost un raspuns sigur, doar s-a presupus. Deci .................... tot solutia marcatoare e mai valabila .

Presiunea suficienta si bulele de apa cu sapun coroborate cu scaderea indicatorului de presiune!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR