Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • adrian82

  • Mesaje scrise: 358
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2008

  • Mesaj Privat
http://www.youtube.com/watch?v=VBQyfnqVF-w asa a facut ieri astazi motorul meu intra in LIP Mode si asta din cauza senzorului de temperatura Hella cumparat de la autoa. Am pus din nou aparatul de masura pe volti pus contact motor iar pe pinii 42 si 45 care alimenteaza senzorul aveam 4,99V pana aici este ok asa spune la carte sa ai 5V pe respectivii pini de aici am exclus ECU cu probleme.
Venit acasa am luat vechiul senzor care a functionat si am curatat piciorusele cu smirghel fin si spalate cu alcool tehnic pus pe motor nu mai intra in Lip-Mode ca in filmu pus mai sus functioneaza normal motorul am crescut temperatura pana la 92-94 de grade a intrat ambele ventilatoare de racire in functiune dar cu un curent redus asadar functioneaza in serie asa cum trebuie am exclus de aici si cutia cu relee , raspunde la butonul de aer conditionat. Eu va recomand sa luati pinii la smirghel fin va poate fenta maxim , asa o sa procedez si cu senzorul de temperatura Hella.
Skip ads

  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,497
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
*Limp (Mode).
  • adrian82

  • Mesaje scrise: 358
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Cand sa ma bucur de masina si de munca depusa a parut eroarea P1530 - A/C Relay Voltage Low verificat sigurantele si releele sunt bune , bobina de la ambreajul AC buna 4,5 ohmi dar nu primeste curent nu se alimenteaza . Cand apas pe butonul de aer conditionat se aude cum motorul schimba putin turatia si atat.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
sebage a scris:Bunicica explicatie, pentru formarea unei idei, dar ...
Doar jumatate din intreaga strategie pentru racire si doar jumatate din componentele implicate in aceasta strategie.
Mai sunt doua relee, chiar pe suportul ventilatorului din fata (unul dintre acestea ii face gluma cu lipsa de eroare pentru K13) si doi rezistori pentru treapta redusa 2.
Exact nu as putea sa descriu acum si nici ora nu este chiar OK pentru un ochi pe scheme.
Cu treapta 3, s-ar putea sa fie asa, din considerente de siguranta, chiar daca ECU ar avea posibilitatea sa o comande si pentru ambele ventilatoare. (aici trebuie verificat practic sau gasita o documentatie)

Ieri am probat cu Op-Com cum functioneaza racirea pe o Astra H 2004 (la care A/C-ul este perfect functional). Treapta I de racire: ambele ventilatoare pe LOW, Treapta II de racire: ambele ventilatoare pe High, Treapta III de racire: doar ventilatorul de pe radiatorul de racire al motorului si la turatie MAXIMA. Deci as opina ca asa e corect sa functioneze racirea la Astra H cu motorizare Z17DTL/Z17DTH si fara A/C-ul cuplat. Cu A/C cuplat... nu cred ca pot sa verific cu Op-Com sa vad cum functioneaza treptele de racire direct peste A/C-ul cuplat, nici nu am gasit vreo documentatie oficiala care sa descrie cum ar trebui sa functioneze racirea atunci cand este A/C-ul cuplat.

Tot ieri am rezolvat si cu nefunctionarea A/C la masina mea, mai multe detalii despre ce am testat si cum am rezolvat intr-un final aceasta problema (cel putin neobisnuita) le voi posta in zilele urmatoare pe celalalt topic, unde am inceput discutia initiala.

Stima.
Skip ads

  • myhay1208

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Ati mai patit sa nu mai functioneze AC-ul (de fapt, clima) la inlocuirea rezistentei care controleaza viteza ventilatorului?
Am cumparat una noua, pe baza piesei vechi (acelasi producator, aproape acelasi cod - posibil o revizie mai noua) si nu mai porneste compresorul. Ventilatia merge pe toate treptele dar cand dau drumul la AC nimic.
Am pus piesa veche inapoi si a pornit compresorul imediat cand am dat drumul la AC. Problema cu piesa asta veche e ca nu face contact tot timpul si are momente cand nu mai porneste ventilatorul. Problema e in interiorul piese si nu o pot desface pentru ca e turnata rasina peste piesele electronice.

Ar trebui sa fac vreo resetare ceva din OP-COM dupa inlocuirea piesei?
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,480
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Pentru inceput ... ce masina, ce an, ce motorizare, ce fel de climatizare, ce piesa a fost (cod si poza cu mufa) si ce piesa s-a montat (cod si poza cu mufa)?
  • myhay1208

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Opel Corsa D, 2008. 1.4, Z14XEP. Climatizare automata (nu stiu ce sa iti zic mai mult) cu reglaj digital atat pentru temperatura cat si pentru viteza ventilatorului. Ambele reglaje sunt afisate pe display-ul central.
Am atasat o poza cu cele 2 piese. Cea cu galben e originala.
Codul original pentru piese, pe baza seriei VIN: 6845788
Piese originala e in jur de 400 de lei si pe baza faptului ca scrie Denso pe ea veche, am comandat de la Denso la 250 de lei.



Mufele se potrivesc la fix, nu e nici o diferenta fizica. Ma gandesc ca, fiind 15 ani intre piese, cea noua sa fie o revizie actuala si poate nu are acceasi parametri de functionare.

Ce parere ai?
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,480
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Ca o parere personala, tind sa cred ca cele doua module, nu sunt compatibile 100%.
Acest modul, este unul simplu, are doua functii:
1. primeste comanda (de la modulul de climatizare) despre turatia ventilatorului si furnizeaza acestuia (ventilatorului) tensiunea necesara acelei turatii (probabil PWM);
2. In functie de comanda primita (si tensiunea furnizata), analizeaza curentul consumat (astfel stie daca ventilatorul functioneaza corect) si transmite informatia despre functionarea corecta sau nu, spre modulul de climatizare.

Din cele spuse de tine, eu inteleg ca modulul achizitionat ar fi compatibil doar pe prima functie.
Se stie ca, daca ventilatorul de habitaclu nu functioneaza, se comanda oprirea compresorului.

Ar merita o diagnoza, dar nu stiu daca se va rezolva problema.
Skip ads

  • myhay1208

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Am returnat modulul nou.
Cat despre modulul vechi, e pus din nou pe masina. Ventilatorul functioneaza intermitent. Cu toate astea, e ciudat ca atunci cand se opreste, compresorul inca functioneaza. Il aud cum cupleaza si decupleaza din cand in cand. Daca masina e oprita de ceva timp si pornesc motorul, cu clima activa, compresorul porneste fara sa porneasca si ventilatorul.
Problema e ca pe unul din pinii de putere, exista un contact slab. Si problema in interiorul modulul unde e turnata si rasina aia care tine toate piesele lipite de radiator. Se rezolva cu miscarea conectorului. Dupa ce isi revine poate sa functioneze 5 minute, 1 zi, 2 saptamani , etc.

Pana la urma, avand in vedere vechimea modului, cred ca as putea da comanda de unul original (nou) dar daca nu va functiona pe aia nu o voi mai putea da retur...

E vreo posibilitate sa decapsulez modulul existent sa refac legatura ?
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,483
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Da!
Dar nu pot preciza dacã una din o mie sau una din o sutã sau una din zece...
Dacã nu ești suficient de îndemânatic și priceput existã o posibilitate unicã!
ÃŽn concluzie cel mai bun pronostic 50 - 50.
  • myhay1208

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Am gasit modulul original aici. Cel putin asa au zis cand i-am rugat sa verifice.
Astept sa ajunga si il inlocuiesc. Daca e piesa originala, sper sa nu am probleme.

Am mai cautat si prin dezmembrari dar preturile mi se pare incredibil de mari. Mai bine iau piesa noua. Revin dupa ce primesc piesa si o montez.
  • Mr.Opel

  • Mesaje scrise: 2,286
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2004

  • Mesaj Privat
REZISTENTA AEROTERMA - CD,COMBO-D / 6845788 55702441 Cod piesa : 55702441
237,64 RON Buc

La dezmembrari ce preturi ai primit, sunt curios?
Skip ads

  • romeo77

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 2005 Y19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2018

  • Mesaj Privat
Ma confrunt si eu cu urmãtoarea problema: am încãrcat/verificat instalația de AC în iunie. A funcționat bine. Și acuma funcționeazã doar ca nu mi se pare ca rãcește ff bine. ÃŽn 2019 am pus radiator clima și condensator nou, încãrcat și pana anul asta nu am mai lucrat la ea. Acuma a fost musai. Am pierdut 320g de freon. Nu mi se pare ca rãcește în parametrii. Plus ca am câte un miros înțepãtor înãuntru. Am citit despre furtunul buclucaș și am sa îl verific. Se poate ca din cauza lui sa fie mirosul ? Dar cauza rãcirii insuficiente ?
Mulțumesc
  • florinro

  • Mesaje scrise: 149
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Bunã, am fost si eu la un frigotehnist sã-mi schimbe freonul pt ca parca nu bãga cum trebuie si acum am numai probleme...
Masina este un Astra H z14xep cu clima automata.
În instalatie trebuia sa bage 475 gr dar el a zis ca baga 550 ca stie el ce face. Acum pe op-com când în instalatie ajung la 3100 kPa îmi decupeazã compresorul automat în continuu... Decupleazã sta vreo 2-3 sec decuplat apoi cupleazã pt o sec si iar decupleazã si tot asa. Ventilatorul merge pe treapta 3. Înainte nu aveam probleme de genul asta. E prea mult freon? Pot sã-i mai dau drumul pe la una din supapele instalatiei?
  • Mr.Opel

  • Mesaje scrise: 2,286
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Nu poti. Freonul este toxic si trebuie extras din sistem cu scule specializate.

Trebuie sa mergi la un service specializat A/C, evita "mesterii" pentru ca o sa te coste mult mai mult la final.
Tot cei de la service specializat iti vor diagnostica si rezolva problemele cum trebuie (pot fi multiple cauze).
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,480
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Desigur ca ai putea, sa spunem, sa "dai drumul", inventand un procedeu de transvazare chiar si intr-un recipient (pentru a fi eco-friendly), pe care apoi sa il duci inapoi "meseriasului" sa il recicleze.
Dar, vei ramane cu o mare problema, anume aceea ca daca un "frigotehnist" nu stie ce inseamna cantitate de agent refrigerant, ce te face sa crezi ca celelalte operatiuni le-a exacutat corect?
Vorbim de golit instalatie, vidare, cantitate si calitate ulei, tip de agent refrigerant.

Sfatul corect, pentru binele instalatiei tale de AC, este acela pe care l-ai primit deja.
Mergi la cineva care stie si are cu ce, sa execute totul ca la carte!
  • vizitator

  • Mesaje scrise: 185
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Salutare la toata lumea. Am un Opel Cors D 1.2 benzina 2007 cu care circula sotia, I-am facut revizia anuala si cu aceasta ocazie am schinbat cureaua de accesorii si rola intinzatoare. Problema este ca dupa schimb am inceput sa simt o vibratie dinspre motor, care se transmite prin pedalier si volan, la interval de cateva secunde. Vibratia incepe imediat dupa ce poprnesc AC-ul. Daca opresc AC-ul, se opreste si vibratia, indiferent pe ce treapta este ventilatorul, Oare ce ar putea fi? Are legatura cu schimbul curelei de accesorii si al rolei intinzatoare? Operatiunea a fost facuta la reprezentanta.
  • JHimmler

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra 2007 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2019

  • Mesaj Privat
Buna ziua
Am 2 probleme la Astra G 1,6 Z16 XEP-Twinport fabricatie 2007
1. Astazi am incarcat instalatia cu freon, AC-ul a functionat bine o perioada dupa care am observat ca nu mai raceste asa ca la inceput iar compresorul de AC functioneaza intermitent (porneste si se opreste la intervale scurte). Ventilatorul de pe radiator porneste pe turatie maximal cand pornesc AC.
2. Am eroarea P1482. Motorul functioneaza normal . Dupa ce sterg eroarea din testerul OPCOM aceasta apare din nou la un interval de cateva zile. Martorul din bord acela cu cheia sta aprins cateva minute dupa care se stinge.
Niste sfaturi ar fi binevenite. Multumesc anticipat
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR