Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • Senator

  • Mesaje scrise: 460
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Pentru inlocuirea filtrului de ulei din cutia de viteze automate e necesara golirea uleiului si demontarea baii aferente. Cat de greu se fac aceste operatiuni la Zafira sau la alte masini care au motorul transversal e un lucru la care nu pot sa dau un raspuns.
Poate o poza va face mai multa lumina :


@Eugen OmegaFun
Toate cutiile automate au kickdown , difera doar principiul de functionare.Butonul din podea e de cele mai multe ori un simplu amortizor din plastic , actionarea propriu-zisa a sistemului se face prin intermediul unui cablu.
Faptul ca la schimbator apare 1 2 D N R P nu inseamna neaparat ca acea cutie are 3 trepte , poate avea si 4 in cazul sistemelor "lock-up"acest lucru existand si la unele modele Opel (chiar si la Omega A).
Frana de motor exista in toate vitezele insa aceasta corespunde unor turatii mari si implicit unor viteze corespunzatoare.
Masinile cu transmisii automate asa cum ai spus nu pot fi pornite prin tractare insa o astfel de incercare nu afecteaza in nici un fel sistemul.Exista doar 2 lucruri de care trebuie sa se tina cont in cazul remorcarii: sa nu se depaseasca viteza de 80 de km/h si remorcarea sa fie facuta pe maxim 100 de km.
Skip ads

  • Eugen OmegaFun

  • Mesaje scrise: 83
  • Locatie: Oradea
  • Masina: Omega 2000 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Salut senator,
In cazul Opelului ( la el m-am referit) kickdown nu este actionat prin cablu ci are contactul in podea sub acceleratie. Acest lucru este explicat in manualul de descriere si utilizare atat al Opelului Omega cat si a Opelului Kadet.
La fel, in acest manual scrie la utilizare ca daca alegi pozitia 2 masina va rula doar pana ia trapta 2 de viteza, iar daca alegi D varula cu toate cele 4 viteze daca pe maneta apare 1 2 3 D N R P, sau cu toate cele 3 viteze daca pe maneta are 1 2 D N R P.
Eu nu stiu cum este la alte modele dar am reprodus ceea ce a scris producatorul in manualul de utilizare.
Cat despre tractare in manual scrie ca este interzis sa o tractezi cu maneta in orice pozitie mai putin N.
Eu nu stiu daca se intampla ceva, sau daca o poti tracta mai putin de 100 m
Repet, am reprodus ce scrie in manual Smile
Ma feresc de a da informatii altele decat cele din manual sau pe care le-am constatat eu, de aceea probabil ca exista multe alte posibilitati, optiuni sau moduri de a verifica instructiunile.
Revin si imi spun parerea personala ca automata daca este utilizata corespunzator, este mai comoda, mai putin costisitoare, decat ceea manuala. Oricum parerile sunt impartite si fiecare daca exista posibilitatea va alege ce i se pare mai bun!
Numai bine Smile
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Eugene, daca Senatoru' spune ceva, de obicei stie ce vorbeste... Cool In alta ordine de idei, intreb pe toti "automatii" ce naiba ati gasit la aceasta solutie si cum se poate ajunge la concluzia de "mai putin costisitoare" la un echipament atat de complicat... Embarassed Sorry pt off topic, nu caut polemici inutile, dar cred ca va trebui sa iau o masina nevestei cat de curand... Confused
  • Eugen OmegaFun

  • Mesaje scrise: 83
  • Locatie: Oradea
  • Masina: Omega 2000 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Buna sorin666,
Departe de mine sa fi spus ca senator nu spune lucruri corecte , adica "de obicei stie ce vorbeste". Repet, eu nu am facut decat sa reproduc ce scrie producatorul in manualul de utilizare. Nu cred ca e cazul de polemica pe acrasta tema Smile ( sau pe alte teme) exista doar puncte de vedere, pareri, opinii, constatari, etc
Acum, iti spun o parere personala in ceea ce priveste automata.
Am o masina cu automata si una cu manuala. La cea automata, desi are peste 250000 Km, nu stiu ce este acela kit de ambreiaj, cablu de ambreiaj,
La automata am schimbat uleiul, filtrul si... atat.
Despre confort nu spun dacat ca in oras este incomparabila cea automata, bineinteles pt mine care nu ma omor dupa demaraje bruste, primul la semafor, sau a mea e mai tare.
Nici nu incerc asa ceva pt ca automata care o am eu este fara discutie mai lenesa la demaraj decat manuala. Dar se comporta excelent, si la depasiri, si la deal si incarcata. Pe sport nu circul decat daca chiar este necesar (uneori ma mai joc si eu) din cauza consumului. Insa pot spune cu certitudine si din calculele mele ca am obtinut cu automata dupa ce m-am obisnuit cu acest tip de masina, consum mai mic decat cu cea manuala. Masinile sunt cele din garaj. Omega A are automata, si pt ca in familie suntem 4 care conducem si doar 3 masini, pot sa spun ca la mersul in oras toti o prefera pe cea automata.
Aceste lucruri sunt doar pareri personale, si nu argumente pt a opta pt un fel sau altul de transmisie.
Cu siguranta s-a discutat si se va mai discuta pe aceasta tema. Sa nu abordam problema noilor automate care sunt sigur ca in timp vor bate manualele.
Numai bine


Smile
Skip ads

  • enache cristi

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2006

  • Mesaj Privat
sal
multumesc de raspunsuri. dupa cum se vede in poza, habar nu am unde este filtrul, sper sa se vada cumva ca arata a filtru, pt al demonta. eu sper
sincer ca are mai mult de 3 viteze, afara doar daca nu cumva nu e a 3 pe priza directa, dar la 40 la ora la cit intra a 3 a, nu cred. am bagat aer in telescoape si se ridica, sa vezi si sa nu crezi. am fost la un peco si a bagat tipul de acolo, a sarit ca ars , credea ca pleaca masina in sus, nu a mai intilnit asa ceva(nici eu). informativ, as putea sa montez un bord care sa aiba si turometru? adica daca o sa si mearga, nu stiu de unde culege informatii turometrul, daca se preteaza sa le ia si de la modelul asta mai vechi, bordul fiind de vectra, care are turometru.
  • Senator

  • Mesaje scrise: 460
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Stiu care e situatia cartilor tehnice Opel , povestesc acolo multe lucruri care nu sunt in totala concordanta cu realitatea.Nu ar fi prima data cand cei de la Opel dovedesc ca nu-si cunosc prea bine propria paleta de modele. Embarassed
Dealtfel nu trebuie sa ne miram acestea sunt scrise de o echipa de pe la marketing ,oamenii sunt mai mult pe partea de literatura decat pe cea tehnica , pe alocuri carti aferente ale unor modele diferite sunt identice ceea ce nu e in regula.E trist insa noi nu putem schimba lucrurile...

Senator A , Monza , Omega A , Senator B sunt cateva modele Opel care pot avea cutii automate cu patru trepte chiar daca au inscris langa maneta doar 12DNRP.
Mai e varianta Mercedes unde unele modele au doar 23DNRP.

De asemenea kickdown-ul e pana prin 90-91 actionat prin cablu la toate modelele Opel cu tractiune spate.Butonul electric de sub pedala de acceleratie a aparut ulterior odata cu transmisiile gestinate electronic AR-25 si AR-35 pe Omega A , AR-35 si AR-38 pe Senator B.

Cat despre remorcat stiu ca sunt scrise acele lucruri insa... nu pot sa nu ma gandesc la cartea tehnica a Daciei 1300 care ne interzicea scoaterea din viteza inainte ca masina sa se fi oprit. Mr. Green

Eugen are dreptate legat de condusul si fuctionarea unei masini cu transmisie automata , nu cred ca mai trebuie adaugat nimic.Am in posesie de 16 ani (si) o masina cu o astfel de transmisie si pot spune ca nu sunt probleme.

Poate poza e mai clara asa:


@enache cristi
Conectarea turometrului e banala , nu trebuie decat sa tragi un fir de pe firul verde al bobinei de inductie pana la pinul corespunzator din turometru.
  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Acel filtru din poza e sigur cel care se schimba?
Nu de alta, dar pare doar o sita, fireasc pusa la absortia pompei de ulei. Sa inteleg ca se comporta ca orice element filtrant de uzura?
Sa stiti ca nu sunt inca lamurit!
Despre condusul cu o masina automata, mai ales in conditiile din Bucuresti, e o minune si e evident de ce e considerata ca o optiune de lux.
  • ealex

  • Mesaje scrise: 166
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1990 C20XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2005

  • Mesaj Privat
parerea mea e ca automatica e o masina pt oamenii care sunt normali, si conduc ca nevoie, linistiti, nu foarte sportiv, etc. am si cateva drumuri lungi pe automatica si tin sa zic ca e foarte comfortabila. daca ai si cruise control e lux deja.
pt categoria cealalta de shoferi exista cutia manuala
Skip ads

  • enache cristi

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2006

  • Mesaj Privat
sal
am inteles acum cum e cu filtrul. mai trebuie doar sa dau baia jos, nu am vazut nici un buson ca sa dau drumul la ulei, are mai mult decit e semnul, sa fie vreo problema den cauza asta? am sa cumpar un turometyru si sa incerc sal bag pe undeva poate ma prind cind intra a 4, daca o avea a4 a, cum ziceam a 3 intra pe la 40 si gata nu se mai simte nimic, poate sunt mai insensibil eu deocamdata, a 4 e pt, cei cu vechime. pina la 80, 90, nu am simtit, cine stie poate o gasesc cu turometru.
pina acum nu am fol de loc 2 si 1, nu am avut de ce.
poate la iarna;
poate se potriveste un bord de astra care are turometru si altele.
  • love4cars

  • Mesaje scrise: 1,440
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2005

  • Mesaj Privat
ealex a scris:parerea mea e ca automatica e o masina pt oamenii care sunt normali, si conduc ca nevoie, linistiti, nu foarte sportiv, etc. am si cateva drumuri lungi pe automatica si tin sa zic ca e foarte comfortabila. daca ai si cruise control e lux deja.
pt categoria cealalta de shoferi exista cutia manuala


este cutie automata Exclamation
si off topic, s-a mai discutat despre raportul o minte luminata / un cip ventilat si concluzia este ca o cutie automata secventiala reactioneaza mai repede decat omul in schimbarea vitezelor, deci nu vad de ce "categoria cealalta" nu ar alege o cutie automata.
  • Senator

  • Mesaje scrise: 460
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2004

  • Mesaj Privat
zafira 2.0 automatic a scris:Acel filtru din poza e sigur cel care se schimba?
Nu de alta, dar pare doar o sita, fireasc pusa la absortia pompei de ulei. Sa inteleg ca se comporta ca orice element filtrant de uzura?
Sa stiti ca nu sunt inca lamurit!

Acela e filtrul pentru cutia respectiva , la altele arata altfel insa fuctia e aceeasi. Nu toate au sita metalica , exista si cu alte materiale mai putin "curatabile" de aceea cel mai sigur e ca atunci cand hotarasti sa faci operatiunea sa ai tot ce e necesar. Asa cum iti spuneam trebuie sa existe un kit care sa contina tot necesarul.
Cred ca pe Zafira e o cutie de genul AW50-40LE situatie in care filtrul arata cam asa:


Ar fi interesant daca ai putea citi pe placuta cutiei tale tipul ca sa nu mai dam cu presupusu'.

@enache cristi
E cu siguranta vorba de o cutie cu 3 trepte probabil TH-125.
Exista pe Kadett E ceasuri cu turometru , chiar si LCD.
  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Cu cea mai mare placere as citi dar nu stiu unde e tipul scris.In TIS nu am gasit nimic despre cutia asta dar poate ai ceva mai complet ca info.
Skip ads

  • Razvan Grigore

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
azi am fost sa cumpar ulei si filtru pentru cutia de viteze si Shocked pretul la fitrul de ulei pentru cutie este 600 ron, pana la urma la ce interval de timp se chimba uleiul si filtrul pt. cva. Am observat ca nu sunt foarte multi mecanici care se pricep la C.A. si imi este frica sa o baga in service inainte de a ma documenta putin, macar sa am habar.

Mentionez ca am un Opel Corsa, 1.2, easytronic cu 80.000 km.

va multumesc anticipat!
  • Senator

  • Mesaje scrise: 460
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Stai putin...e o confuzie aici...cutia EasyTronic nu e o cutie automata Exclamation caz in care tot ceea ce se discuta aici nu e aplicabil.Ca si constructie e vorba de fapt de o cutie manuala careia i s-a adaptat un sistem de motorase care se ocupa de schimbarea vitezelor.

@zafira 2.0 automatic
Din pacate nu detin nici un fel de informatii despre transmisia automata folosita pe Zafira , cred ca singura varianta ramane gasirea acelei placute.
  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Caut si cu prima ocazie te contactez!
  • cruger

  • Mesaje scrise: 230
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Salut! Daca gasiti ceva edificator as fi curios sa aflu si eu exact ce tip de cutie am la masina din semnatura, pt ca pe unde am fost cu ea se uitau patrat !!!
  • varza

  • Mesaje scrise: 202
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2006

  • Mesaj Privat
un mic extras pentru opel astra si zafira - vezi imaginea

  • varza

  • Mesaje scrise: 202
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2006

  • Mesaj Privat
deasemenea tot pt opel astra si zafira: (asta e cam tot ce am gasit)









  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Inca sunt interesante noi informatii despre acest tip de cutie viteza.
Pana acum nu am avut nici o problema, din aceasta cauza nici nu am reusit sa identific tipul de cutie.
  • marius radu

  • Mesaje scrise: 429
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Si cnad esti oprit la semafor sau pt. altceva, poti sa pui maneta in pozitia "N". Asta ca sa usurezi munca pompei de ulei, sa nu stea in sarcina - si tu cu piciorul pe pedala de frana.
Cand semaforul devine verde la culoare, muti schimbatorul in pozitia "D" si NU accelerezi imediat, ci astepti cu piciorul pe pedala de franare pana cand "simti" ca s-a cuplat ambreiajul (scuze de exprimare) - se manifesta cu un usor "BUM" sau simti ca masina vrea sa plece, dar e franata. iei picirul de pe pedala de franare si accelerezi relativ usor - preferabil - si ...gata din nou in aglomeratia orasului pe unde umbli...
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR