Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Ai dreptate dar din manualul masinii nu se insista pe aspectul de a pune pe N maneta in conditii de trafic aglomerat.
Cred ca e inutil sa tot comuti maneta pe N cand cred ca de acasa pana la servici cred ca opresc de o suta de ori.
Oricum respectele mele:se vede un cunoscator in ale automaticului cand si cand mai practic ideea ta.
Skip ads

  • mihait

  • Mesaje scrise: 165
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1997 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Sep 2006

  • Mesaj Privat
@marius radu.

Chestia cu lasatul pe liber este discutabila.
De exemplu mai prin toate manualele de la cutiile aumotate americane se recomand lasarea in D la statul la semafor. Se spune acolo este mai mare uzura la mers in N decat la mers in D ( chiar daca se asteapta la semafor).
Principalul motiv era ca in N racirea este mai precara.
Acum nu bag mana in foc pentru ce am scris mai sus, dar asa era scris...
Pompa de ulei si convertorul de cuplu vor functiona indiferent de pozitia manetei, doar traseele hidraulice selectate difera.

Referitor la cartea de mai sus, de regula cablul se regleaza pe pozitia lui N.
Pozitia lui N este marcata pe selector printr-o zona care este mai inalta. In momentul in care crestatura de pe axul care iese din cutie se aliniaza cu respectivul reper, acolo este N-ul. Bratul parghiei de legatura trebuie sa fie paralel cu marcajul.
  • ccostras

  • Mesaje scrise: 714
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Omega 2002 Y25DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Am incercat cu cateva intrebari postate in locuri diferite sa aflu cateva detalii despre masinile cu cutie automata. Vreau si trebuie sa-mi cumpar o masina cu cutie automata. In acest caz ar trebui sa caut in Germania o masina (ma gandeam la opel omega) din.M-am oprit la opel omega dar acum m-a pus pe ganduri tractiunea spate ...e vreo problema? In plus nu stiu care motor ar fi mai indicat sa iau si daca avantajul dieselului la consum este atat de evident incat sa ma determine sa iau pe motorina masina.Astept raspuns.Dealtfel nu stiu care ar fi diferenta privitor la costurile de intretinere obisnuite dintre omega si vectra. Mi-as dori foarte mult sa ma lamuriti...sunt intr-un real rah...impas.As dori macar la cateva din intrebari sa aflu raspuns
  • mihait

  • Mesaje scrise: 165
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1997 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Sep 2006

  • Mesaj Privat
@ccostras: Si eu mi-as fi dorit sa stiu unele lucruri inainte de a-mi lua automata, dar ... . In fine, am sa incerc sa-ti raspund la unele intrebari.
In cazul in care vrei sa-ti iei o masina cu transmisie automata atunci:

1) In primul rand, cand te duci sa iei masina, scoti joja de ulei de la cutia automata si pui o picatura de ulei pe o suprata alba si f. curata.
Uleiul trebuie sa aiba o culoare rosie translucida, sa nu aibe nici un corp strain in el (impuritati) si sa nu miroasa a ars.

Daca uleiul este maroniu sau negru, ori prezinta impuritati, atunci cauta alta masina. Sa nu crezi in "vrajeli" de genul : ii schimbi uleiul si filtrul si merge samd...
Un ulei maroniu denota ulei uzat/ars. Un ulei negru denota ambreiaje sparte, benzi de franare uzate samd...
Reparatia unei cutii automate te costa mult ( cel putin 1500 eur ...)

2.) Daca uleiul este ok, pui joja la loc si pornesti masina.
Dupa pornire o lasi putin 30-60 sec. Incepi si plimbi selectorul cutiei de viteze prin fiecare treapta.
Trebuie sa simti ( finut ) ca, cutia cupleaza intr-un timp rezonabil ( <1s). Orice zgomot ciudat sau svacnitura presupune o cutie cu defectiuni. ( caz in care predai cheile si cauti alta masina)

3.) La drum.
Daca nu ai mai condus o cutie automata incearca sa tii piciorul stang oarecum sub tine ( in orice caz nu pe locul de langa pedale , ca si cum ai conduce o cutie manuala ). Spun asta deoarece vei fi foarte "tentat" sa cauti ambreiajul si in loc de el vei gasi frana ( urata situatie Very Happy ).
Cutia trebuie sa schimbe vitezele finut si fata smucituri. Uitate si la turometru. Prima treapta se schimba destul de rapid, in schimb urmatoarele ar trebuii sa se schimbe la aceiasi turatie. ( > 2000 rpm) pentru majoritatea cutiilor. Incearca sa mergi cu masina in diferite regimuri de mers. Cutia nu trebuie sa "vaneze" vitezele. Daca are progam sport activeaza-l. Cutia ar trebuii sa schimbe vitezele la o turatie mai mare decat pe programul normal.
Cauta o strada libera. Mergi cu o viteze rezonabila si franeaza violent pana la oprire. Daca motorul se opreste , este posibil sa fie defect ambreiajul de blocare din convertorul hidraulic.

4.) Dupa plimbare ( incearca sa fie de vreo 10-15 km ca sa ajunga uleiul la temperatura de lucru ) pui selectorul in pozitia Park, tragi frana de mana si NU opresti motorul. Te duci si scoti joja de ulei de la cutie si o cureti cu o carpa care nu lasa scame. Pui joja la loc si te duci in masina unde plimbi selectorul de viteze cate 2 sec. prin fiecare treapta de viteze si te intorci ( din treapta in treapta) la Park ( P ). Mai stai 10-20 secunde si scoti joja. Citesti nivelul pe partea pe care scrie +80 grade C. Nivelul trebuie sa fie intre repere.
De regula , daca masina are prea putin ulei schimba treptele la o turatie mai mica si are un zgomot de turbina. Daca are prea mult ulei va svacni un pic la schimbarea vitezelor.


Cam atat ar fi in mare ce pot sa-ti spun eu despre cum sa testezi o automata.
Sper sa mai fiu completat si de ceilalti utilizatori cu automate.
Costurile ei de intretinere depind de la masina la masina. De regula trebuie sa schimbi uleiul + filtrul odata la 30000 km. Cutiile automate de pe opel omega au nevoie si de niste reglaje periodice daca nu ma insel.
Iar daca nu ai posibilitatea sa mergi l aun service care sa faca aceste reglaje , e cam nasol...
In ro sunt f. putini meseriasi de cutii automate si te sparg la pret, plus ca unii lucreaza dupa ureche.

Nu vreau sa te sperii, de regula o cutie automata intretinuta nu face probleme. Doar trebuie sa ai grija sa schimbi ulei+filtru la timp si sa faci o verificare saptamanala "ochiometrica" la nivelul uleiului si starea acestuia.

Daca -ti plac masinile cu transmisie automata sa ai rabdare si sa-ti cauti una cat mai bine intretinuta.
Referitor la costuri de intretinere automata, vezi ca sunt 3-4 serviceuri in Bucuresti. Da un telefon si intreaba-i cat costa schimburile de ulei, filtre samd....

Spor la cautat si sper sa-ti iei masina care iti place!!!


LE :
Am uitat sa-ti spun despre optiunea kick-down.
Cu masina in ultima treapta de viteza, apasa brusc acceleratia pana la podea. Cutia trebuie sa retrogradeze cu o treapta. Optiunea se poate folosi in orice treapta, mai putin a I -a.


Ultima modificare facuta de mihait la Lun 29 Jan, 2007 12:24 pm
Skip ads

  • ccostras

  • Mesaje scrise: 714
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Omega 2002 Y25DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2007

  • Mesaj Privat
pentru mihait...Multumesc mult. Interesante informatii. O sa am in vedere tot ce mi-ai scris... In alta ordine de idei nu pot spune ca imi plac cutiile automate, sunt nevoit sa-mi placa, asa ca nu imi fac probleme ca voi cauta ambreiajul...(am piciorul stang amputat de 5 ani).
Trebuie sa-mi schimb masina pe care o am acum, am la ea o adaptare desteapta cumparata acu 5 ani din Belgia sai pe care am montat-o pe un astra caravan.Adaptarea are cam 60.000 km. si nu prea mai am baza in ea, mai ales acum cand pentru noi cei cu probleme locomotorii nu se platesc taxe pentru prima inmatriculare.
Multumesc mult, toate bune...si daca iti mai aduci aminte de ceva, orice are legatura cu cumpararea unei automate te rog sa-mi scrii.
  • mihait

  • Mesaje scrise: 165
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1997 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Sep 2006

  • Mesaj Privat
@ccostras
Mai iti pot spune ca la dezmembrari ( in romania ) gasesti cutii de vectra b (Aisin AW Co. Ltd. 50-40LE AF20). Asta o spun pentru ca in cazul in care iei vectra b si ai nenorocul sa se duca cutia, macar poti gasi in RO una ieftina. ( AF13/AF17 sunt mai rare).

Inca un lucru. "Desteptii" de la Aisin au montat filtrele in interiorul cutiei.
Din cauza asta pentru schimbarea filtrului cutia trebuie demontata...

La omega cu ar25/35 ca nu mai stiu exact, filtrul este in baia de ulei si se schimba rapid ( => manopera mai mica si masina imobilizata mai putin timp )
  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
mihait intradevar asta e o prezentare corecta a criterilor de alegere a unei masini cu cutie automata.
Despre exploatare si senzatii, pot spune ca cine a condus odata cu asa ceva, doreste sa aiba o astfel de masina pentru totdeauna. Este o optiune care tine de lux pentru Europa iar in America e de serie. Probleme cu intretinerea si fiabilitatea nu sunt mai mari sau mai dese decat cu cea manuala.
ccostras avand in vedere problema ta nu pot decat sa-ti doresc sa gasesti ceva potivit pentru tine dar nu as alege Omega datorita gabaritului care o face mai greu de manevrat si consum pe masura in orase cu trafic intens. Bine , in Bacau inca nu e cazul, dar ai in vedere ca trebuie sa ai o masina cu optiunea de automata, la un pret redus, intretinere costuri reduse si nu in ultimul rand consum economic.
Am niste fini care au un VW Lupo si tot automata, dar are un consum de ras: sub 3 litri in oras.In momentul in care te opresti la stop se opreste motorul iar cand apesi acceleratia porneste...
Chiar eu am loc in ea sa conduc, om cu "greutate"...
  • ccostras

  • Mesaje scrise: 714
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Omega 2002 Y25DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2007

  • Mesaj Privat
merci...caut ceva in care sa am loc.Intru mai greu in masina si am si 1,92 m. Pustiul meu, care face atletism are deja 1,86. Iti dai seama ca duc lipsa de spatiu. Privitor la manevrabilitate sunt un meserias desavarsit. Astra care o am acum consuma in oras cam 13-14 % - benzina...asa ca orice as lua este mai bine. am facut Bucurestiul de multe ori, fara probleme...si nu crede ca Bacaul este usor de parcurs. Te inseli.In alta ordine de idei, tin enorm la confort. Am cateva probleme cu spatele de la mersul dificil cu proteza pe cere o am si de aceea caut spatiu si o masina in care sa conduc relaxat si in banii care ii am este cam singura varianta. Sincer, nu mi se pare mult 11 l in oras- diesel.
Skip ads

  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Sa sti ca avem aceleasi dimensiuni de gabarit si cam de asta am ales o Zafira. Nu de alta dar e un Astra Caravan inaltat. Adica costuri de intretinere identice cu Astra mai putin la tabla care in caz de ceva se rezolva oricum cu un Casco. Omega am avut si o consider costisitoare si totusi un van e un van. Fa o proba asa de chestie...
  • ccostras

  • Mesaje scrise: 714
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Omega 2002 Y25DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Inteleg...m-ai cam convins.Cred ca Omega este putin ostentativa, mai ales ca eu nu o tin in garaj ci in fata blocului unde azi "binevoitori" mi-au spart geamul dreapta spate.Asa ca am scapat de 1.000.000 lei rapid geam+montaj+spalatorie. Asa ca ma gandesc serios sa ma intorc putin spre Zafira.Imi place ca forma, in interior nu am intrat,de aceea am cateva intrebari pentru tine "zafira 2.0 automatic" :
cat iti consuma la drum lung
cum stai iarna cu caldura in masina
care crezi ca ar fi motorul ideal pentru zafira...daca ar trebui sa-ti cumperi din nou una
cam ce pot lua din Germania cu 6.000 eur
cam unde ar trebui sa caut (pagini pe net unde pot retine cateva modele pana ajung acolo)
In Belgia am inteles ca-s mai ieftine...astia fac actele in aceeasi zi?
  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
cam asta poti gasi:
http://www.mobile.de/SIDUk8...amp;doSearch.y=14
Consum -de groaza
Caldura-Super
Motor-diesel
Confort-Satisfacator
Pret-OK
  • ccostras

  • Mesaje scrise: 714
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Omega 2002 Y25DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2007

  • Mesaj Privat
ce inseamna de groaza? Adica foarte mult?
Skip ads

  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
10-11 l/100 km in Bucuresti!
Eu fac comparatie intre un Ford Galaxy(VW Sharan) si Opel Zafira.
  • ccostras

  • Mesaje scrise: 714
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Omega 2002 Y25DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2007

  • Mesaj Privat
cele doua amintite consuma mai mult?
  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
8 l max cu motor de 1,9 tdi e vorba de aceiasi masina dar cu alte embleme
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Nu stiu cum sa scriu mai citet sa vada cei care au cutii automate pe masinile lor.
FILTRUL DE ULEI DIN CUTIE SE SCHIMBA ATAT NU SE SPALA NU SE SUFLA NU SE STOARCE NU SE FACE NIMIC SE SCHIMBA SI GATA. Exceptie fac cutiile automate care au site magnetice care doar se curata.
Daca stationarea este sub 2-3 min. nu se comuta pe N ramaneti in treapta selectata ,nu se scoate pe N si se lasa sa curga pana la stop,sau pana se opreste masina sub nici o forma.Cutiile se viteza au in general specificatia de ulei si mai ales intervalul se schimb 1. in exploatare normala 2. in conditii grele asta se refera la mersul in oras nicidecum la mersul pe aratura.Deci cutiile autotvehiculelor folosite in special in orase se considera cu interval de schimbare mai mic,datorita numarului mare de actionari pentru acelasi rulaj.Alegeti uleiul specificat,schimbati-l in functie de conditiile de exploatare,folositi-o corect, si mai ales asigurati-va ca la schimbul de ulei se schimba filtrul,se spala foarte bine baia cutiei si verificati dupa aceea personal nivelul corect.Pentru pretentiosi tineti cont ca uleiul din convertor nu curge la golire,deci dupa primul schimb se repeta operatiunea si se schimba si filtrul asa v-ati asigurat ca a fost scos tot ce era vechi in cutie.
In rest pot fi considerate foarte fiabile si comode, problemele apar doar datorita servisarii incorecte gen spalat filtre,schimb incomplet,nivel incorect atentie circuit racire ulei cutie compromis,sau exploatare anapoda.
Atentie si la comerciantii de uleiuri care vezi doamne va dau un ulei mai ieftin dar care chipurile trebuie schimbat mai des......foarte gresit numai si numai ce scrie in documentatie atat. Nu este loc de interpretari.
  • ccostras

  • Mesaje scrise: 714
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Omega 2002 Y25DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Pentru mecaNIK !! Ce spui despre cutiile automate cu care sunt echipate opel omega de dupa 2001 inclusiv? Ma refer la motorizarile diesel de 2.2 sau de 2.5 DTI. Am inteles... sper eu gresit, ca trebuiesc reglate la un interval de timp? Se poate asa ceva? Daca da, in ce consta acest reglaj?
Ce spui despre durabilitatea lor. Daca respect tot ce trebuie...de fapt cam tot ce ai mentionat tu mai devreme...pot folosi cel putin 200.000 Km o masina care are deja 200.000 facuti in Germania?
  • mihait

  • Mesaje scrise: 165
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1997 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Sep 2006

  • Mesaj Privat
@ ccostras: Aici spune utilizatorul Senator de un tip de cutie care are nevoie de reglaj periodic.
https://www.clubopel.com/vie...php?p=19404#19404

@mecaNIK
Da, este foarte corect ce ai spus.

Ar mai fi de adaugat, pentru cei care vor sa schimbe tot uleiul din cutie, ca exista o procedura de golire.

Pe scurt:
* Se iau doua recipiente de 10-15 L. Unul dintre ele trebuie sa fie extrem de curat.
* Recipientul curat se umple cu 10 L de ulei nou.
* Se desfac tevile/furtunele care duc uleiul in intercooler.
* Cu ambele tevi orientate catre recipientul gol se porneste motorul pentru 1-2 secunde.
* Furtunul prin care va tasnii ulei va fi lasata in recipientul gol.
* Celalalt furtun se imerseaza in recipientul cu ulei prospat.( aveti grija sa stea bine in recipient si sa nu traga aer)
* Se porneste motorul si se lasa sa functioneze pana cand pe furtunul de refulare va incepe sa curga ulei nou.
* Se inlocuieste si uleiul ramas in intercooler.
* Se monteaza totul la loc ( sa aveti oring- uri noi )

Se verifica nivelul de ulei ( procedura este decrisa mai sus in acest topic).

Exclamation Procedura de mai sus se recomanda doar la cutiile care au fost intretinute corespunzator si nu au probleme.
Exclamation Daca respectiva procedura se efectueaza pe o cutie obosita ( ulei negru + impuritati in el ) riscati sa nu mai plecati cu masina....
  • ccostras

  • Mesaje scrise: 714
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Omega 2002 Y25DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2007

  • Mesaj Privat
am citit topicul.Am inteles ca wera vorba de un motor DT. La motoarele Dti am inteles tot de la Senator ca este un alt tip de cutie automata care nu necesita reglaje...sau necesita si asta? Hehe...chiar ca nu mai tin minte. O sa verific. Multumesc
  • cruger

  • Mesaje scrise: 230
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Stie cineva cantitatea de ulei care intra in cutia automata ? Modelul este AF 13.
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR