Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • ccostras

  • Mesaje scrise: 714
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Omega 2002 Y25DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Despre cutia 5L40E ce puteti spune? Astfel de cutie automata am pe omega mea. Nu am gasit joja si nici de unde sa verific uleiul... Stiu ca intra 4,1 l dexron 3. Chiar nu exista o varianta de a verifica nivelul? Am gasit undeva pe net ca se verifica odata la 20.000 km si se schimba la 90.000 km.
Skip ads

  • cruger

  • Mesaje scrise: 230
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Eu tot nu am reusit sa schimb uleiul Sad nu gasesc acest tip de dexron II sub nici o forma. Are cineva idee de vreo echivalenta ? Am gasit dexron in toate combinatiile posibile, numai simplu nu am gasit.
  • mihait

  • Mesaje scrise: 165
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1997 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Sep 2006

  • Mesaj Privat
@cruger: Aici gasesti.
30RON litrul.
Aveau pe stoc ultima data (acum 2 sapt. aprox.)
  • The_Black

  • Mesaje scrise: 714
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 1996 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Salutare tutror, am si eu cateva intrebari legate de cutia de viteze , recent miam achizitionat un kadet de 1.3 cu cutie automata, m-ar putea ajuta si pe mine cineva sa imi spuna trebe sa schimb uleiul la cutie filtre ceva ? Chiar nu as vrea sa imi pice cutia de viteze pt ca masina merge bine , si as vrea sa o intretin sa ma tina cat mai mult
Skip ads

  • johnclickro

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Aug 2008

  • Mesaj Privat
mihait a scris:@ccostras: Si eu mi-as fi dorit sa stiu unele lucruri inainte de a-mi lua automata, dar ... . In fine, am sa incerc sa-ti raspund la unele intrebari.
In cazul in care vrei sa-ti iei o masina cu transmisie automata atunci:

1) In primul rand, cand te duci sa iei masina, scoti joja de ulei de la cutia automata si pui o picatura de ulei pe o suprata alba si f. curata.
Uleiul trebuie sa aiba o culoare rosie translucida, sa nu aibe nici un corp strain in el (impuritati) si sa nu miroasa a ars.

Daca uleiul este maroniu sau negru, ori prezinta impuritati, atunci cauta alta masina. Sa nu crezi in "vrajeli" de genul : ii schimbi uleiul si filtrul si merge samd...
Un ulei maroniu denota ulei uzat/ars. Un ulei negru denota ambreiaje sparte, benzi de franare uzate samd...
Reparatia unei cutii automate te costa mult ( cel putin 1500 eur ...)

2.) Daca uleiul este ok, pui joja la loc si pornesti masina.
Dupa pornire o lasi putin 30-60 sec. Incepi si plimbi selectorul cutiei de viteze prin fiecare treapta.
Trebuie sa simti ( finut ) ca, cutia cupleaza intr-un timp rezonabil ( <1s). Orice zgomot ciudat sau svacnitura presupune o cutie cu defectiuni. ( caz in care predai cheile si cauti alta masina)

3.) La drum.
Daca nu ai mai condus o cutie automata incearca sa tii piciorul stang oarecum sub tine ( in orice caz nu pe locul de langa pedale , ca si cum ai conduce o cutie manuala ). Spun asta deoarece vei fi foarte "tentat" sa cauti ambreiajul si in loc de el vei gasi frana ( urata situatie Very Happy ).
Cutia trebuie sa schimbe vitezele finut si fata smucituri. Uitate si la turometru. Prima treapta se schimba destul de rapid, in schimb urmatoarele ar trebuii sa se schimbe la aceiasi turatie. ( > 2000 rpm) pentru majoritatea cutiilor. Incearca sa mergi cu masina in diferite regimuri de mers. Cutia nu trebuie sa "vaneze" vitezele. Daca are progam sport activeaza-l. Cutia ar trebuii sa schimbe vitezele la o turatie mai mare decat pe programul normal.
Cauta o strada libera. Mergi cu o viteze rezonabila si franeaza violent pana la oprire. Daca motorul se opreste , este posibil sa fie defect ambreiajul de blocare din convertorul hidraulic.

4.) Dupa plimbare ( incearca sa fie de vreo 10-15 km ca sa ajunga uleiul la temperatura de lucru ) pui selectorul in pozitia Park, tragi frana de mana si NU opresti motorul. Te duci si scoti joja de ulei de la cutie si o cureti cu o carpa care nu lasa scame. Pui joja la loc si te duci in masina unde plimbi selectorul de viteze cate 2 sec. prin fiecare treapta de viteze si te intorci ( din treapta in treapta) la Park ( P ). Mai stai 10-20 secunde si scoti joja. Citesti nivelul pe partea pe care scrie +80 grade C. Nivelul trebuie sa fie intre repere.
De regula , daca masina are prea putin ulei schimba treptele la o turatie mai mica si are un zgomot de turbina. Daca are prea mult ulei va svacni un pic la schimbarea vitezelor.


Cam atat ar fi in mare ce pot sa-ti spun eu despre cum sa testezi o automata.
Sper sa mai fiu completat si de ceilalti utilizatori cu automate.
Costurile ei de intretinere depind de la masina la masina. De regula trebuie sa schimbi uleiul + filtrul odata la 30000 km. Cutiile automate de pe opel omega au nevoie si de niste reglaje periodice daca nu ma insel.
Iar daca nu ai posibilitatea sa mergi l aun service care sa faca aceste reglaje , e cam nasol...
In ro sunt f. putini meseriasi de cutii automate si te sparg la pret, plus ca unii lucreaza dupa ureche.

Nu vreau sa te sperii, de regula o cutie automata intretinuta nu face probleme. Doar trebuie sa ai grija sa schimbi ulei+filtru la timp si sa faci o verificare saptamanala "ochiometrica" la nivelul uleiului si starea acestuia.

Daca -ti plac masinile cu transmisie automata sa ai rabdare si sa-ti cauti una cat mai bine intretinuta.
Referitor la costuri de intretinere automata, vezi ca sunt 3-4 serviceuri in Bucuresti. Da un telefon si intreaba-i cat costa schimburile de ulei, filtre samd....

Spor la cautat si sper sa-ti iei masina care iti place!


LE :
Am uitat sa-ti spun despre optiunea kick-down.
Cu masina in ultima treapta de viteza, apasa brusc acceleratia pana la podea. Cutia trebuie sa retrogradeze cu o treapta. Optiunea se poate folosi in orice treapta, mai putin a I -a.



Super-utile aceste sfaturi Smile
Question: se refera la testarea transmisiei automate "pure" sau la testarea easytronic-ului (semiautomata, daca nu gresesc;) ?

merci,
john
  • mihait

  • Mesaje scrise: 165
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1997 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Ma refeream strict la cele hidraulice ( cu convertor de cuplu).
  • johnclickro

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru lamurire... totusi, ma intind putin si te intreb daca imi mai poti da niste sfaturi/recomandari .. nu de alta, dar la cat de amanuntit ai descris pasii de mai sus, mi-ai castigat totala incredere Smile
Adica la ce ar trebui sa ma uit/sa fiu atent daca vreau sa cumpar un astraG din 2004 cu cutie automata ? Banuiesc ca e vorba de easytronic.

merci,
ionut
  • mihait

  • Mesaje scrise: 165
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1997 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Sep 2006

  • Mesaj Privat
@johnclickro :

1.Sincer nu stiu ce sa-ti spun despre easytronic. Este o cutie manuala actionata de niste actuatoare, iar daca d\te uiti pe forum cativa utilizatori au avut probleme fie cu actuatoarele, fie cu circuitul hidraulic de actionare sau cu calculatorul care actioneaza transmisia.

2. Este posibil ca masina de care spui tu sa aiba cutie automata hidraulica ( model AF13 II )

Daca totusi are easytronic incearca sa vb cu utilizatorii de pe forum care au o astfel de cutie.

Bafta !
Skip ads

  • tenace

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor. Am si eu o intrebare catre cei cunoscatori; Se poate schimba cutia de viteze manuala cu una automata ? Am un astra f diessel , as vrea sa fac aceasta modificare deoarece am un handicap locomotor si mi-ar fi mai usor la condus. Nu stiu daca a mai facut cineva o asfel de modificare sicare sunt costuri-le , stiu ca sant pareri pro si contra ca la cutia automata dispare placerea de a conduce dar in cazul meu este o necesitate nu un moft. Deacea astept sfaturi si pareri. Va multumesc tuturor.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
In functie de anul de fabricatie si implicit cata electronica are masina pe ea se pot face modificari Astra F totusi nu are din cate stiu cutie automata pe nici o motorizare diesel deci in cazul tau e imposibil.Oricum pretul modificarii depaseste la sfarsit costul achizitionarii unei masini cu asemenea cutie dotata din fabrica.Ca discutie de principiu modificarea acolo unde este posibil din automat in manual si invers (cum vrei tu) ar insemna1.Cutia propriuzisa,2 Alta volanta la motor,3 Pedalier ,4 Timonerie ,5 Calculator si instalatia lui electrica acolo unde este cazul, 6 Radiator si furtune cu bazin racire fluid AT, 7 Prinderi cutie ,tampoane. 8 Planetare ..... nu merita sigur.
  • brtdrn

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1991
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2010

  • Mesaj Privat
salut.am un opel omega din 1991.motor de 2000,cutie automata.am o problema....nu sta turata....daca nu accelerez imi moare motorul.tre sa o tzin din frana si sa accelerez mereu.ma ajuta cineva si pe mine cu un sfat?va rog frumos.dau o bere Wink
  • DORU STEFAN

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Sep 2010

  • Mesaj Privat
mihait a scris:@ccostras
Mai iti pot spune ca la dezmembrari ( in romania ) gasesti cutii de vectra b (Aisin AW Co. Ltd. 50-40LE AF20). Asta o spun pentru ca in cazul in care iei vectra b si ai nenorocul sa se duca cutia, macar poti gasi in RO una ieftina. ( AF13/AF17 sunt mai rare).

Inca un lucru. "Desteptii" de la Aisin au montat filtrele in interiorul cutiei.
Din cauza asta pentru schimbarea filtrului cutia trebuie demontata...

La omega cu ar25/35 ca nu mai stiu exact, filtrul este in baia de ulei si se schimba rapid ( => manopera mai mica si masina imobilizata mai putin timp )

Skip ads

  • giony81

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Astra 2001 Y20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Foarte bune explicatiile colegilor de mai inainte.Si eu am un astra G , 2.0DTI cu cutie automata, dar nu am stiut lucrurile de mai sus si acum am ajuns sa imi caut o noua cutie pentru masina. si inca sunt la stadiul de cautare ca nu gasesc. Masina am cumparat-o de 1 an si fostul proprietar mi-a zis ca nu se schimba uleiul in cutie si nu l-am schimbat, la fel si filtrul. Acum merg citiva km si cutia intra pe un mod de siguranta si nu mai trage motorul decit daca sunt pe drum drept.Mecanicul la care am fost mi-a zis ca atunci cind se aprinde in bord deasupra de ceasul de combustibil un led care arata la fel cu cel de la frina de mana cutia intra intr-un mod de protectie, mai exact ramane blocata in treapta a 3-a si nu mai schimba si oricit ai acelera nu depasesti 50-60 km, maxim.
Uleiul in cutie am inteles ca are proprietati de ungere, transmisie , racire si trebuie schimbat periodic(am inteles ca e recomandatr la max 60 000), eu acum l-am scimbat dar e prea tarziu.. si doare mai ales cind trebuie sa te scobesti adinc prin buzunare..
Am inteles ca o cutie noua depaseste 4000 euro si una SH intre 400 si 1000. Poate pe tine o sa te tina mult si bine si nu o sa fii nevoit sa faci investitii in cutie..
Pot sa iti mai spun ca daca vrei sa treci de la automata la manuala, cu toate piesele ce iti trebuie si manopera depasesti 1000euro.
  • ccostras

  • Mesaje scrise: 714
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Omega 2002 Y25DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Revin dupa ceva timp... Am ajuns la termenul de schimb ulei la cutia automata si am constatat ca pierd putin ulei pe la simeringul de la iesirea cutiei spre cardan.
Cutia mea este 5L40E. Stie careva ce cod are acel simering?
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR