mihaintz
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2010 A13DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2010
- Mesaj Privat
Adica ce spuneti voi e ca din cand in cand e normal sa se mai aprinda spirala aia si ca nu am de ce sa ma ingrijorez?
E prima mea masina cu DPF si recunosc, nu stiu foarte multe despre subiect. Acum incep sa ma lamuresc. Oricum o sa merg mai turat de acum inainte sa vad daca mai face.
Motorina am pus de la Petrom o data plin si inca mai am din ea. Asta are aditiv din acela in ea?
Maine merg cu ea la dealer sa vad ce spun si mecanicii lor despre problema in cauza...
E prima mea masina cu DPF si recunosc, nu stiu foarte multe despre subiect. Acum incep sa ma lamuresc. Oricum o sa merg mai turat de acum inainte sa vad daca mai face.
Motorina am pus de la Petrom o data plin si inca mai am din ea. Asta are aditiv din acela in ea?
Maine merg cu ea la dealer sa vad ce spun si mecanicii lor despre problema in cauza...
- lucio85
- ******
- 4,965 mesaje
- din 14 Feb 2010
- Astra 2010 a17dtr
- Gorj
lucio85
- Mesaje scrise: 4,965
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 a17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2010
- Mesaj Privat
- d_claudiuus
- OP
- 211 mesaje
- din 09 Mai 2007
- Corsa 2015 B13DTE
- Sibiu
d_claudiuus
- Mesaje scrise: 211
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2015 B13DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2007
- Mesaj Privat
Salut,
Sambata dimineatza, imediat cum am pus contactul, masina cu cheita nu s-a mai stins.... Am mers asa vreo 5 km, dupa care s-a stins, si a inceput sa-si faca regenerare.
Am fost azi la dealer, aceeasi eroare legata de filtrul de particule.
De data asta mi-au schimbat senzorul din filtru, sa vedem daca mai apare eroarea.
Macar m-am convins ca nu e din cauza motorinei.
Tind sa cred ca procesul de regenerare nu se face corect, sau e intr-adevar o problema de senzori sau soft.
Va voi tine la curent, pana cand (sau daca) problema asta se va rezolva.
Cred pana la urma ca e o hiba a motorului A13DTR.
@Mihaintz, ce ai mai rezolvat?
Sambata dimineatza, imediat cum am pus contactul, masina cu cheita nu s-a mai stins.... Am mers asa vreo 5 km, dupa care s-a stins, si a inceput sa-si faca regenerare.
Am fost azi la dealer, aceeasi eroare legata de filtrul de particule.
De data asta mi-au schimbat senzorul din filtru, sa vedem daca mai apare eroarea.
Macar m-am convins ca nu e din cauza motorinei.
Tind sa cred ca procesul de regenerare nu se face corect, sau e intr-adevar o problema de senzori sau soft.
Va voi tine la curent, pana cand (sau daca) problema asta se va rezolva.
Cred pana la urma ca e o hiba a motorului A13DTR.
@Mihaintz, ce ai mai rezolvat?
mihaintz
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2010 A13DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2010
- Mesaj Privat
Momentan absolut nimic. Am fost la dealer si nu au gasit nimic,nici o eroare nimic. Ce-i drept nu mai palpaia spirala cand am ajuns acolo. Mi-a recomandat sa vin, chiar si fara programare cand se mai aprinde beculetul. Am pus motorina de la OMV si de atunci nu am mai avut probleme. ( e drept ca am mers doar 200km)
Sambata am programat un drum de vreo 400km sa vad daca mai face...
Sambata am programat un drum de vreo 400km sa vad daca mai face...
- nicuiry
- **
- 107 mesaje
- din 23 Mai 2009
- Corsa 2007 1.3
- Bucuresti
nicuiry
- Mesaje scrise: 107
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2007 1.3
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2009
- Mesaj Privat
mihaintz
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2010 A13DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2010
- Mesaj Privat
Am mai facut 500km si nu am mai prins nici o regenerare a filtrului. Motorina Sprint diesel si mers pe autostrada; poate de aceea....
In schimb am observat ceva ciudat. Cand merg cu a 6- a indiferent de turatie (intre 2000 si 3000) consumul instant sta peste 6l/100, uneori chiar 7-8l pe la 3000rpm. Daca merg cu a 5-a chiar si la 2800-3000rpm consumul afisat de BC e sub 5%. Asta ma face sa ma intreb la ce mai foloseste a 6 a viteza?!
In schimb am observat ceva ciudat. Cand merg cu a 6- a indiferent de turatie (intre 2000 si 3000) consumul instant sta peste 6l/100, uneori chiar 7-8l pe la 3000rpm. Daca merg cu a 5-a chiar si la 2800-3000rpm consumul afisat de BC e sub 5%. Asta ma face sa ma intreb la ce mai foloseste a 6 a viteza?!
- nicuiry
- **
- 107 mesaje
- din 23 Mai 2009
- Corsa 2007 1.3
- Bucuresti
nicuiry
- Mesaje scrise: 107
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2007 1.3
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2009
- Mesaj Privat
- d_claudiuus
- OP
- 211 mesaje
- din 09 Mai 2007
- Corsa 2015 B13DTE
- Sibiu
d_claudiuus
- Mesaje scrise: 211
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2015 B13DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2007
- Mesaj Privat
- d_claudiuus
- OP
- 211 mesaje
- din 09 Mai 2007
- Corsa 2015 B13DTE
- Sibiu
d_claudiuus
- Mesaje scrise: 211
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2015 B13DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2007
- Mesaj Privat
mihaintz
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2010 A13DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2010
- Mesaj Privat
vladdy_85
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Neamt
- Masina: Corsa 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2010
- Mesaj Privat
am o corsa D 1.3 cdti din a 5. 2007 si am mers pana acum 185000km si nu am avut nici o prblema , mai ales knd ies afara , pe autostrada la 110-120 am consum de 3,7 l/100km. am luato din reprezentanta din hamburg (germania) . masinile sunt de 2 feluri ,pentru europa de est si pentru restul lunii .va recomand sa mergeti sa va luati madini din afara , chiar si noi , sunt si mai ieftine cu vre-o mie doua de EURO garantat ,s i sunt si msi bune
mihaintz
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2010 A13DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2010
- Mesaj Privat
- d_claudiuus
- OP
- 211 mesaje
- din 09 Mai 2007
- Corsa 2015 B13DTE
- Sibiu
d_claudiuus
- Mesaje scrise: 211
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2015 B13DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2007
- Mesaj Privat
Din pacate nu am scapat inca de erorile legate de filtru de particule. Ieri spre cluj mi s-a aprins masinuta cu cheita si becul de emisii. Mi se pare extrem de ciudat ca de cand mi-au schimbat sonda am mers 10.000 de km fara nici un fel de problema, regenerare isi facea tot la aprox 1000 de km, si era totul ok.
Becul de emisii mi s-a stins de-abia dupa vreo 200 de km de mers, masina turata normal in jurul a 2800 ture.
Am fost la service astazi, s-au uitat, cica filtru era infundat 95%. Mi-au schimbat si senzorul de presiune din filtru. Mi-au spus ca nu prea mai au ce sa-i mai faca, si ca le e frica sa nu fie vreo problema de soft. Au spus ca au primit scrisori informative de la GM despre A17DTE (motorul de pe Astra NG) cum ca au probleme de soft cu filtrul de particule, dar despre motorul meu A13DTE, nu au nimic informativ. A ramas sa urmarim, sa vedem daca cumva senzorul de presiune creea probleme. Ce mi se pare extrem de ciudat este ca de cand am masina niciodata nu mi s-a aprins spirala in bord, sa fiu atentionat de regenerare.
Va voi tine la curent, daca voi rezolva vreodata aceasta problema
Daca nu, la revedere OPEL.
Acum am 17500 de km (ma plimb, nu gluma) si doar aceasta problema ma necajeste. Am venit de curand pe valea oltului, mers constant cu 2800 ture in a patra, am avut consum de 3,6l/100 din Valcea pana in Sibiu...
Becul de emisii mi s-a stins de-abia dupa vreo 200 de km de mers, masina turata normal in jurul a 2800 ture.
Am fost la service astazi, s-au uitat, cica filtru era infundat 95%. Mi-au schimbat si senzorul de presiune din filtru. Mi-au spus ca nu prea mai au ce sa-i mai faca, si ca le e frica sa nu fie vreo problema de soft. Au spus ca au primit scrisori informative de la GM despre A17DTE (motorul de pe Astra NG) cum ca au probleme de soft cu filtrul de particule, dar despre motorul meu A13DTE, nu au nimic informativ. A ramas sa urmarim, sa vedem daca cumva senzorul de presiune creea probleme. Ce mi se pare extrem de ciudat este ca de cand am masina niciodata nu mi s-a aprins spirala in bord, sa fiu atentionat de regenerare.
Va voi tine la curent, daca voi rezolva vreodata aceasta problema
Daca nu, la revedere OPEL.
Acum am 17500 de km (ma plimb, nu gluma) si doar aceasta problema ma necajeste. Am venit de curand pe valea oltului, mers constant cu 2800 ture in a patra, am avut consum de 3,6l/100 din Valcea pana in Sibiu...
mihaintz
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2010 A13DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2010
- Mesaj Privat
- d_claudiuus
- OP
- 211 mesaje
- din 09 Mai 2007
- Corsa 2015 B13DTE
- Sibiu
d_claudiuus
- Mesaje scrise: 211
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2015 B13DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2007
- Mesaj Privat
Mie spirala nu mi s-a aprins niciodata decat pentru incalzire la rece, semn ca intra bujiile...
Numai pe tester se vede cat% este incarcat.
IMi voi cumpara o interfata sa pot urmari si eu aceste erori.
Stie cineva daca in afara de sensorul de oxigen care este pozitionat in filtru, si senzorul de presiune, mai e vreun senzor care poate influenta procesul de regenerare?
Cei doi senzori enumerati mai sus i-am schimbat deja, urmeaza sa vad daca eroarea mai apare, ca sa stiu care este urmatorul pas pe care-l voi face.
Nu as dori totusi sa traiesc cu aceasta problema...
Numai pe tester se vede cat% este incarcat.
IMi voi cumpara o interfata sa pot urmari si eu aceste erori.
Stie cineva daca in afara de sensorul de oxigen care este pozitionat in filtru, si senzorul de presiune, mai e vreun senzor care poate influenta procesul de regenerare?
Cei doi senzori enumerati mai sus i-am schimbat deja, urmeaza sa vad daca eroarea mai apare, ca sa stiu care este urmatorul pas pe care-l voi face.
Nu as dori totusi sa traiesc cu aceasta problema...
- nicuiry
- **
- 107 mesaje
- din 23 Mai 2009
- Corsa 2007 1.3
- Bucuresti
nicuiry
- Mesaje scrise: 107
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2007 1.3
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2009
- Mesaj Privat
d_claudiuus a scris:Din pacate nu am scapat inca de erorile legate de filtru de particule. Ieri spre cluj mi s-a aprins masinuta cu cheita si becul de emisii. Mi se pare extrem de ciudat ca de cand mi-au schimbat sonda am mers 10.000 de km fara nici un fel de problema, regenerare isi facea tot la aprox 1000 de km, si era totul ok.
Becul de emisii mi s-a stins de-abia dupa vreo 200 de km de mers, masina turata normal in jurul a 2800 ture.
Am fost la service astazi, s-au uitat, cica filtru era infundat 95%. Mi-au schimbat si senzorul de presiune din filtru. Mi-au spus ca nu prea mai au ce sa-i mai faca, si ca le e frica sa nu fie vreo problema de soft. Au spus ca au primit scrisori informative de la GM despre A17DTE (motorul de pe Astra NG) cum ca au probleme de soft cu filtrul de particule, dar despre motorul meu A13DTE, nu au nimic informativ. A ramas sa urmarim, sa vedem daca cumva senzorul de presiune creea probleme. Ce mi se pare extrem de ciudat este ca de cand am masina niciodata nu mi s-a aprins spirala in bord, sa fiu atentionat de regenerare.
Va voi tine la curent, daca voi rezolva vreodata aceasta problema
Daca nu, la revedere OPEL.
Acum am 17500 de km (ma plimb, nu gluma) si doar aceasta problema ma necajeste. Am venit de curand pe valea oltului, mers constant cu 2800 ture in a patra, am avut consum de 3,6l/100 din Valcea pana in Sibiu...
Becul de emisii mi s-a stins de-abia dupa vreo 200 de km de mers, masina turata normal in jurul a 2800 ture.
Am fost la service astazi, s-au uitat, cica filtru era infundat 95%. Mi-au schimbat si senzorul de presiune din filtru. Mi-au spus ca nu prea mai au ce sa-i mai faca, si ca le e frica sa nu fie vreo problema de soft. Au spus ca au primit scrisori informative de la GM despre A17DTE (motorul de pe Astra NG) cum ca au probleme de soft cu filtrul de particule, dar despre motorul meu A13DTE, nu au nimic informativ. A ramas sa urmarim, sa vedem daca cumva senzorul de presiune creea probleme. Ce mi se pare extrem de ciudat este ca de cand am masina niciodata nu mi s-a aprins spirala in bord, sa fiu atentionat de regenerare.
Va voi tine la curent, daca voi rezolva vreodata aceasta problema
Daca nu, la revedere OPEL.
Acum am 17500 de km (ma plimb, nu gluma) si doar aceasta problema ma necajeste. Am venit de curand pe valea oltului, mers constant cu 2800 ture in a patra, am avut consum de 3,6l/100 din Valcea pana in Sibiu...
sprirala sau martorul de la bujie incandescenta are sa iti licare in momentul in care filtrul nu isi poate face normal regenerarea, zi doamne fereste sa o vezi licarind ca daca nu mai merge nici din test regenerat cam trebuie schimbat filtru si nu este asa ieftin
- d_claudiuus
- OP
- 211 mesaje
- din 09 Mai 2007
- Corsa 2015 B13DTE
- Sibiu
d_claudiuus
- Mesaje scrise: 211
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2015 B13DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2007
- Mesaj Privat
Problema mea e ca nu-si face regenerare corect. Prima problema presupun ca a fost din cauza sondei de oxigen, compozitia motorinei fiind incorecta iar regenerarea se facea incomplet. A doua problema este legata de presiune. ECU nu sesizeaza corect diferenta de presiune care se formeaza pe masura ce filtrul se umple si probabil nu stie cat si cand sa porneasca regenerarea. Senzorul de presiune schimbat, din cate am vazut eu este unul lung, scos din spatele admisiei (arata ca o tzeava nichelata de vreo 30-40 cm), deci presupun ca s-a schimbat senzorul ce indica presiuea din admisie, presiune care ma gandesc eu ca creste daca filtrul este infundat. Dar eu cred ca ma este un senzor in fltru, ce masoara presiunea dupa filtru. As dori detalii tehnice, daca cei care citesc acest post cunosc aceste detalii. Nu cred ca defectul este legat de senzorul de presiune dn admisie, deoarece in aproape 20.000 de km nu a avut nici o alta eroare, decat legata de filtru de particule.
- lucio85
- ******
- 4,965 mesaje
- din 14 Feb 2010
- Astra 2010 a17dtr
- Gorj
lucio85
- Mesaje scrise: 4,965
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 a17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2010
- Mesaj Privat
@d_claudiuus
datele sunt luate din TIS
Exhaust Particulate Filter System Description
Diesel Particulate Filter (DPF)
The diesel exhaust after-treatment system consists of an under bonnet catalyst and an underbody catalyst, which includes the main diesel oxidation catalyst and coated diesel particulate filter. The diesel particulate filter (DPF) consists of a solid honeycomb-like body made from silicon carbide, which is full of microscopic channels, and is coated with noble metal. The diesel exhaust aftertreatment system reduces exhaust emissions such as hydrocarbons, carbon monoxide (CO) and particulate matter. The DPF collects particulate matter from the engine exhaust to minimise discharge of soot to the atmosphere. The exhaust flows through the channels and soot particles are deposited on the channel walls.
The soot particles accumulate in the channels of the DPF and are burned off at regular intervals, through a process called regeneration or cleaning. The DPF cleaning process prevents the DPF from clogging. Excess soot in filter can cause a drop in engine performance and crack the filter during regeneration.
DPF Differential Pressure Sensor
A DPF differential pressure sensor is connected across the DPF and provides feedback on soot level or exhaust back pressure to the engine control module (ECM). The pressure pipes, which are connected to the differential pressure sensor, measure the pressure differential between the entrance and exit of the diesel particulate filter. The pressure differential or back pressure indicates the amount of soot collected in the DPF. To protect the engine, the ECM enables a regeneration when critical soot level is detected in the filter.
Exhaust Gas Temperature Sensor
The exhaust gas temperature sensor is a variable resistor that measures the temperature of the output of the under bonnet catalyst and the underbody catalyst. The engine control module (ECM) supplies 5 volts to the exhaust gas temperature sensor signal circuit and supplies an ground to the low reference circuit.
DPF Cleaning
During the cleaning process, additional fuel is injected via multiple post injections to increase the exhaust gas temperature. During this period, the DPF temperature is raised to approximately 600°C (1 112°F) and the deposited soot is oxidised or burned off to carbon dioxide (CO2).
datele sunt luate din TIS
Exhaust Particulate Filter System Description
Diesel Particulate Filter (DPF)
The diesel exhaust after-treatment system consists of an under bonnet catalyst and an underbody catalyst, which includes the main diesel oxidation catalyst and coated diesel particulate filter. The diesel particulate filter (DPF) consists of a solid honeycomb-like body made from silicon carbide, which is full of microscopic channels, and is coated with noble metal. The diesel exhaust aftertreatment system reduces exhaust emissions such as hydrocarbons, carbon monoxide (CO) and particulate matter. The DPF collects particulate matter from the engine exhaust to minimise discharge of soot to the atmosphere. The exhaust flows through the channels and soot particles are deposited on the channel walls.
The soot particles accumulate in the channels of the DPF and are burned off at regular intervals, through a process called regeneration or cleaning. The DPF cleaning process prevents the DPF from clogging. Excess soot in filter can cause a drop in engine performance and crack the filter during regeneration.
DPF Differential Pressure Sensor
A DPF differential pressure sensor is connected across the DPF and provides feedback on soot level or exhaust back pressure to the engine control module (ECM). The pressure pipes, which are connected to the differential pressure sensor, measure the pressure differential between the entrance and exit of the diesel particulate filter. The pressure differential or back pressure indicates the amount of soot collected in the DPF. To protect the engine, the ECM enables a regeneration when critical soot level is detected in the filter.
Exhaust Gas Temperature Sensor
The exhaust gas temperature sensor is a variable resistor that measures the temperature of the output of the under bonnet catalyst and the underbody catalyst. The engine control module (ECM) supplies 5 volts to the exhaust gas temperature sensor signal circuit and supplies an ground to the low reference circuit.
DPF Cleaning
During the cleaning process, additional fuel is injected via multiple post injections to increase the exhaust gas temperature. During this period, the DPF temperature is raised to approximately 600°C (1 112°F) and the deposited soot is oxidised or burned off to carbon dioxide (CO2).
- d_claudiuus
- OP
- 211 mesaje
- din 09 Mai 2007
- Corsa 2015 B13DTE
- Sibiu
d_claudiuus
- Mesaje scrise: 211
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2015 B13DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2007
- Mesaj Privat
- d_claudiuus
- OP
- 211 mesaje
- din 09 Mai 2007
- Corsa 2015 B13DTE
- Sibiu
d_claudiuus
- Mesaje scrise: 211
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2015 B13DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2007
- Mesaj Privat
Am dat jos capacul motorului si am fact cateva poze.
In poza de ansamblu (prima poza am indicat senzorii ce mi s-au schimbat). Reamintesc faptul ca dupa primul senzor schimbat, am mers 10.000 de km fara nici un fel de problema, erorile disparand cu desavarsire. Dupa cei 10.000 de km mi-a reaparat aceeasi eroare (diferenta de presiune inainte si dupa filtru, DPF infundat 95%) si mi s-aschimbat al doilea senzor.
In a doua poza va intreb ce senzor e cel indicat? se afla mai jos, pe corpul catalizatorului, nu arata ca o sonda Lambda, si arata tot ca cel de presiune.
In a treia poza va intreb la fel, ce reprezinta acel ansamblu, corp in care intra o mufa si senzorii de presiune. ...
Astept raspunsurile voastre.
Mersi
[img]http://img821.imageshack.us/i/picture009cl.jpg/[/img]
[img]http://img141.imageshack.us/f/picture014a.jpg/[/img]
[img]http://img401.imageshack.us/f/picture011eg.jpg/[/img]
In poza de ansamblu (prima poza am indicat senzorii ce mi s-au schimbat). Reamintesc faptul ca dupa primul senzor schimbat, am mers 10.000 de km fara nici un fel de problema, erorile disparand cu desavarsire. Dupa cei 10.000 de km mi-a reaparat aceeasi eroare (diferenta de presiune inainte si dupa filtru, DPF infundat 95%) si mi s-aschimbat al doilea senzor.
In a doua poza va intreb ce senzor e cel indicat? se afla mai jos, pe corpul catalizatorului, nu arata ca o sonda Lambda, si arata tot ca cel de presiune.
In a treia poza va intreb la fel, ce reprezinta acel ansamblu, corp in care intra o mufa si senzorii de presiune. ...
Astept raspunsurile voastre.
Mersi
[img]http://img821.imageshack.us/i/picture009cl.jpg/[/img]
[img]http://img141.imageshack.us/f/picture014a.jpg/[/img]
[img]http://img401.imageshack.us/f/picture011eg.jpg/[/img]