Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa D
  • d_claudiuus

  • Mesaje scrise: 211
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2015 B13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Salut,

In sfarsit mi-a venit masina. De aprox. 15 zile conduc un Corsa D, diesel, 96 cp, 6 trepte, model 11 ani.
Este euro 5 si un motor nou, A13DTR, cu filtru de particule montat.

Dupa 4500 de Km am avut prima problema cu filtrul de particule, care s-a rezolvat printr-o resoftare a masinii.
Cei care aveti A13DTR e bine sa mergeti la dealer-ul OPEL pentru resoftarea masinii.
Mi s-a spus sa merg mai turat cu masina (sa schimb vitezele in jur de 3000-3500 ture)

As dori diferite opinii de la cei care au cunostinte despre acest tip de motor, cum se intretine filtrul de particule, desi se presupune ca acesta se autoregenereaza, si cum se conduce un 1.3 CDTI, pentru a obtine o fiabilitate cat mai buna, un EGR functionabil cat mai mult timp, si o turbina fara probleme.

In rest, masina e superba, are putere mai mult decat m-am asteptat, consumul e beton (4.6 mixt, masina forjata) tempomatul e o bijuterie Smile

Mentionez ca e prima data cand posed un diesel, iar de pe forum nu mi-a fost foarte clar cum se conduce un diesel la mod ideal.

Multumesc pentru opinii.
Skip ads

  • lucio85

  • Mesaje scrise: 4,965
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2010 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2010

  • Mesaj Privat
@d_claudiuus
felicitari pentru achizitie
dupa parerea mea cea mai buna motorizare pentru un opel corsa din toate punctele de vedere
referitor la stilul de condus ca sa nu ai probleme cu supapa EGR care datorita motorinei de pe la noi se blocheaza ideeal e sa mergi cu ea intre 2500 si 3500 rot/min
pentru a proteja turbina cat mai mult incearca cand motorul e rece pana creste temperatura la apa sa mergi cu ea pana in 2000-2500 si dupa drumuri lungi las-o cateva minute cu motorul pornit la relantiu
referitor la regenerarea filtrului de particule nu e un interval prestabilit la care se face acesta si nici nu te anunta intr-un fel sau altul
regenerarea tine ff mult de combustibil si de stilul de condus si folosirea masini urban sau extra-urban
de preferat macar o data pe saptamana sa o scoti in afarra orasului la putina forja
eu o singura data am vazut cand si-a facut regenerarea eram pe consum instantaneu si acesta a crescut brusc si din cate am vazut pe net asta e singurul mod de a urmari regenerarea DPF, si de preferat e sa nu fie intrerupt procesul de regenerare
  • Viz

  • Mesaje scrise: 515
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Pentru protejarea turbinei gasesti aici o gramada de informatii:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=19253

Pentru EGR, admisie, injectoare, incearca sa nu alimentezi de la benzinarii dubioase si sa nu mergi subturat cu ea!
  • d_claudiuus

  • Mesaje scrise: 211
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2015 B13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru sfaturi.

Oricum, ca si pentru primul meu Corsa, ma gandeam sa-i fac mentenante preventive (curatat EGR)macar la 50 de mii de km.
Referitor la turbina, am citit deja posturile referitoare la turbina cu geometrie variabila. Respect intru totul pornirea unui diesel la rece, si incalzirea motorului treptat, astfel incat ungerea si racirea turbinei sa se faca corect si treptat.

Suparator este ca masina nu are indicator de temperatura a motorului. Exista cumva vreo smecherie din computerul masinii prin care s-ar putea vizualiza temperatura motorului? Cam in cati KM se incalzeste un diesel, in conditiile in care nu dau drumul la ventilatie pe cald si consumatorii sunt la minim pe perioada incalzirii motorului?

O sa pun cateva poze cu masina.. Bordul arata superb in negru, volanul imbracat in piele, geamurile ionizate (haionul si geamurile laterale spate) arata foarte bine pe culoarea bleumarin.

Infundarea DPF-lui la aproape 67% a fost o surpriza pentru mine, avand in vedere ca in aprox 2 saptamani am facut aprox 5000 de km, aproape toti in exterior. Este adevarat ca pe perioada rodajului m-am gandit sa n-o tureez asa de mult, asa ca aprox 2000 de km am mers intre 2200-2500 ture maxim, in mod constant, fara prea mute depasiri.

Acum am observat ca motorul se simte foarte bine si e silentios in jurul a 2800-3000 de ture.

Singurul lucru ce ma deranjeaza un pic e ca sunt foarte sensibil la sunetele de vibratii din habitaclu si deja am observat ca plasticul in jurul bordului incepe sa vibreze la anumite turatii sau drumuri usor denivelante.

Oricum, per ansamblu, corsa D e un model reusit ca design interior+exterior, confortul e excelent pentru o masina de clasa mica si se infige ca o masina de clasa mare. Suspensiile sunt foarte placute (am comandat pachet drumuri grele cu scut metalic in 4 prinderi). Mi-am comandata si o cotiera Armster, care isi face toti banii (260 RON cu taxe expediere)
Skip ads

  • lucio85

  • Mesaje scrise: 4,965
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2010 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2010

  • Mesaj Privat
@d_claudiuus
din ce am vazut eu in practica la temperatura de afara cum e acum 10 15 grade se incalzeste intre 5 -7km cu cat scade temperatura mai mult cu atat si intervalul creste
  • d_claudiuus

  • Mesaje scrise: 211
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2015 B13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Mi-a reaparut eroarea legata de filtrul de particule. Desi am condus mai turat, am alimentat numai cu motorina EVO Diesel, mi-a aparut eroarea in aprox. 2000 de km de inca trei ori.
Cei de la service nu fac altceva decat sa-mi reseteze eroarea. Mentionez ca eroarea (ECU inregistreaza diferenta de presiunea intre cei doi senzori aflati de o parte si de alta a filtrului) apare numai la rece, iar cei de la service imi spun ca e normal deoarece inseamna ca masina nu intruneste conditiile necesare regenerarii filtrului si dispare singura in momentul cand filtrul se regenereaza. Nu mi se pare normal ca masina sa inregitreze aceasi eroare aproape de 2 ori pe saptamana...

Ieri, dupa ce ECU a inregitrat eroare in bord iar filtrul era colmatat aprox 45%, mi sa facut o regenerarae fortata, si mi-au spus ca daca va mai apare eroare, vor anunta GM UNgaria.

Mai are cineva aceasta problema la tipul acesta de motor A13DTR?
  • mihaintz

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2010 A13DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Salut
Si eu mi-am comandat aceeasi motorizare ca si tine pe Corsa. Sper sa-mi vina si mie in maxim 2 saptamani. E foarte ciudat ce ti se intampla cu DPF-ul mai ales ca ar trebui sa nu se infunde niciodata ( exceptie situatiile sus mentionate). Sper sa nu am si eu aceeasi problema si sa fie un caz izolat; poate o problema de fabricatie in cazul tau.
Daca persista problema eu unul as insista sa mi-l schimbe, ca doar e in garantie
  • d_claudiuus

  • Mesaje scrise: 211
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2015 B13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2007

  • Mesaj Privat
d_claudiuus a scris:
Exista cumva vreo smecherie din computerul masinii prin care s-ar putea vizualiza temperatura motorului? Cam in cati KM se incalzeste un diesel, in conditiile in care nu dau drumul la ventilatie pe cald si consumatorii sunt la minim pe perioada incalzirii motorului?


Am gasit pe un forum, pe net, cateva indicatii despre meniurile ascunse pe Corsa D. Poti afla tot felul de informatii (valoare incarcare alternator, temperatura motorului, turatii relantii, etc) activand meniurile ascunse ce se afiseaza pe bordul masinii. Am descris activarea meniurilor ascunse la sectiunea "Cum sa..."
Skip ads

  • mihaintz

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2010 A13DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Revin si eu cu aceasta problema a DPF-ului. Dupa doar 540km (ce-i drept mai mult in oras) mi s-a aprins si mie pe bord spirala de la filtrul de particule. Apare dimineata, dar nu imediat ce pornesc motorul cam dupa ce parcurg 2-3 km. Se stinge singur dupa ce merg alti 5-10km mai turat. Oricum nu mi se pare normal sa se intample asta indiferent cum as fi mers in doar 500km!

O sa merg la reprezentanta sa vad ce pot face in aceasta privinta. Va tin la curent...
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Service dedicat OPEL in Bucuresti
  • d_claudiuus

  • Mesaje scrise: 211
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2015 B13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Salut,

Daca ai motorizare A13DTR, spirala, semnul bujilor nu se mai aprinde. verifica ce soft ai (trebuie sa fie din martie 2010), deoarece pe softurile noi acea spirala se aprinde numai la softurile mai vechi, si doar daca regenerarea in mers nu a fost posibila. Daca se aprinde spirala in mers, in cartea tehnica scrie sa nu opresti motorul, si in masura posibilitatilor sa tii masina peste 2000 de ture, pana se stinge spirala. Dupa ce pui contact si se aprind becurile in bord, masinuta cu cheitza se stinge inainte sa pornesti motorul? Ai erori stocate?

Eu in cca 3000 de KM nu am mai avut nici o problema cu DPF-ul, dar urmaresc foarte atent ca sa prind regenerarea (cand softul masinii incepe regenerarea filtrului, consumul instant creste foarte mult - 8-10 litri/100km la mers intins, sau 1-3 litri/h la relantiu). Cand prind regenerarea filtrului, turez masina constant in jurul a 3000 de ture (bineinteles, numai daca motorul a ajuns la temperatura normala de lucru), deci ies cu ea la drum cat mai intins, si fac asta pana cand consumul instant scade iarasi la valorile normale. Mentionez ca nu mai am probleme cu filtrul de cand mi s-a facut o regenerare fortata la reprezentanta OPEL, iar dupa acea regenerare am schimbat motorina. Inainte puneam motorina aditivata de la MOL sau Rompetrol (EVO diesel, ambele contin keropur) si am avut aproximativ 6 erori de regenerare - cod eroare stocat legat de DPF./ Dupa regenerare am pus doar sprind diesel de la OMV, deci motorina normala, iar regenerarea filtrului decurge in conditii normale.

@Pentru cunoscatori, credeti ca aditivul Keropur poate avea efecte negative asupra DPF-ului?
Voi urmari in continuare sa vad daca intr-adevar motorina a influentat DPF-ul, sau daca regenerarea fortata tine o perioada de timp, dupa care iarasi DPF-ul o ia razna.
Va voi tine la curent.

Mihaintz: am descris la sectiunea "cum sa",metoda de activare a meniurilor ascunse la Corsa D. Dupa ce activezi meniul ascuns, daca apesi o data pe butonul de reset KM vei vedea pe ecran data fabricatiei masinii. Daca mai apesi odata pe buton, vei vedea versiunea de soft, si data softului. In cazul meu, dupa resoftare, data softului arata martie, 2010. Daca ma sapi prin acele meniuri, vei gasi informatii foarte folositoare, ca de exemplu: intensitatea luminoasa a bordului, tensiunea de incarcare pe baterie, temperatura lichidului de racire, curentul consumat, cantitatea de combustibil ramasa sau consumata, consumul mediu (ultimele doua le vezi si normal din BC).
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Mare grija ce ulei folositi adica sa fie pentru DPF. Este moda ca sa se puna ulei obisnuit si ieftin inclusiv la reprezentante.
Skip ads

  • d_claudiuus

  • Mesaje scrise: 211
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2015 B13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Corect. Uleiul trebuie sa fie fie ACEA C3. Specificatia asta am gasit-o deocamdata doar la vascozitate 5W30, cred ca MOBIL 1 ESP FORMULA SAE 5W-30 e OK.

DPF-ul e OK, problema filtrului autoregenerabil este doar ca e prea putin cunoscut de catre conducatorii auto, si intr-adevar are nevoie de un regim mai special de condus.
Dupa 10.000 de km, toti colegii mei de servici se mira cand dau cu degetul in interiorul tevii de esapamanet, si sa nu se ia nimic pe deget. S-au dus vremurile cand benzinarii se plangeau ca au diesel-uri in fata care-i lasa-n fum negru.

Performantele noilor generatii de motoare sunt uluitoare, sa vedem fiabilitatea cum se prezinta..... (totdeauna performanta apare in detrimentul fiabilitatii)
  • d_claudiuus

  • Mesaje scrise: 211
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2015 B13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Revin cu intrebarea:

d_claudiuus a scris:
@Pentru cunoscatori, credeti ca aditivul Keropur poate avea efecte negative asupra DPF-ului?


Poate cineva sa aduca ceva dovezi clare ca keropur-ul nu dauneaza dpf-ului?
  • lucio85

  • Mesaje scrise: 4,965
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2010 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2010

  • Mesaj Privat
@d_claudiuus
cand ai timp citeste asta referitor la keropur din cate stiu eu e un aditiv de curatare si de facut rau nu cred ca poate sa faca atata timp cat el se foloseste tocmai pentru a evita depunerile din motoare si implicit la o ardere mai buna

http://www2.basf.us/perform...chemical/keropur/
  • mihaintz

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2010 A13DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Motorul e A13DTR iar masina nu are nici 2 saptamani. Nu stiu ce versiune de soft are. Am programare vineri la service la reprezentanta.
ma cam enerveaza treaba asta cu DPF-ul mai bine nu-l mai puneau deloc si scapam de belele.

Toate beculetele se aprind si se sting normal, numai spirala mai clipeste un timp . Am patit de 2 ori pana acum. Cand se aprinde merg cu ea cam 10km fara sa scad sub 2000rpm si se stinge. De exemplu acum nu mai e aprinsa, nu mai am nici o problema. Cu toate astea nu mi se pare normal sa stau cu frica. Ce-i drept am stat si cu ea pornita la relanti ceva mai mult timp (era frig afara si am stat inauntru).

Din ce spui tu inseamna ca trebuie sa am grija ca din cand in cand sa merg mai turat (3000ture) sa se curete DPF-ul?

Ps: Cat dureaza regenerarea aia automata (cand iti creste consumul instant) ca daca se intampla des, e clar cum e cu asa zisul consum minune...
  • lucio85

  • Mesaje scrise: 4,965
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2010 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2010

  • Mesaj Privat
@mihaintz
la diesel nu e recomandat sa o tii mult timp la relanti si dupa ce ai incalzit motorul obligatoriu sa mergi cu ea la 2500-3000rot/min
asta daca nu vrei sa ai alte probleme legate de mersul subturat
regenerarea dureaza 7- 15 min, din cate stiu eu singurul mod prin care poti vedea cand incepe e sa ai consumul instantaneu afisat pe CB
daca cumva o intrerupi in timpul in care se regenereaza si se incarca prea mult DFP atunci te va avertiza prin aprinderea acelui bec si trebuie sa mergi cu ea turata un interval de timp de 15 20 min
iar atunci cand nu mai reuseste sa faca regenerarea automata datorita faptului ca ai tot oprit-o va trebui mers la service pentru a face regenerarea fortat
PS daca o sa mergi cu masina dupa ce s-a incalzit motorul asta dupa 10 15 min de functionare intre 2500-3000rot/min
nu o sa ai treaba si sa duci grija regenerarilor eu in 5000km am prins doar 3 regenerari
  • d_claudiuus

  • Mesaje scrise: 211
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2015 B13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Sad


Ultima modificare facuta de d_claudiuus la Joi 04 Nov, 2010 11:56 am
  • d_claudiuus

  • Mesaje scrise: 211
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2015 B13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Regenerarea intr-adevar dureza maxim 15 minute, la mine am observat ca atunci cand prind regenerarea si o tin cam la 3000 de ture constant, dupa cca 5 km se opreste iar consumul revine la normal. SI la mine regenerarile sunt din ce in ce mai rare (de cand alimentez de la OMV am o regenerare la 5-600km). Dup ca voi trece de prima revizie, voi incerca din nou sa alimentez de la Rompetrol, sa vad daca problema regenerarii reapare, casa pot elimina cauza motorinei (am o oarecare retinere in ceea ce priveste keropur-ul, si in general asupra produselor de origine SUA - duralube, metabond, etc, desi pentru benzina de Rompetrol am tot respectul).

@mihaintz, sa nu opresti niciodata motorul cand vezi consumul in relanti mai mare de 1l/h. Motorina surplus se va amesteca cu uleiul si vei scade drastic calitatea uleiului. Am citit foarte multe articole pe net si in toate scria ca regenerarile DPF-ului duc la oxidarea mai rapida a uleiului si din acest motiv nu voi astepta 12000 de km ca sa ma duc la prima revizie.

Te vei obisnui sa conduci atent, iar in cateva mii de km o sa uiti ca ai DPF.

Legat de consum, nu este afectat deloc avand in vedere ca iti apare consum ridicat timp de 5-7 km de doua ori intre plinuri.
Eu pana acum nu am scos mai mult de 4,8l/100 mixt, iar cand mixtul inseamna 80% afara/20% in oras, consumul calculat de la plin la plin (care difera cu aprox 150ml/100km de cel afisat de BC) oscileaza intre 4,0-4,3l/100km. Pe autostrada, in viteza a 6-a, turata la 2600-2700 ture (aproape de140km/h - chiar daca pe ceas apare aproape 140, real ai aprox 135, iar radarul nu te opreste), consumul mediu afisat se apropie de 5,0-5,2 l/100.

Daca mergi cu a 5-a la 110km/h, bag mana in foc ca mergi ca 4 litri la suta, la drum intins.
  • lucio85

  • Mesaje scrise: 4,965
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2010 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2010

  • Mesaj Privat
@d_claudiuus

nu stiu ce motorina de la rompetrol ai folosit, eu unu de cand am luat masina merg doar cu rompetrol ALTO55 ca nu am OMV in oras si nu am avut nici o problema si in 5700km facuti pana acum am prins decat 3 regenerari ale DPF restul daca s-au facut s-a intamplat in timpul mersului si nu am observat, important e sa mergi mai tot timpul cu ea in 2500-3000 si atunci nu ii mai duci nici o grija chiar daca incepe regenerarea
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa D

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR