Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,674
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
corrleone a scris:buna baieti

poate nu postez unde trebuie, am si eu un vectra b 1.7 isuzu,si mi-a aparut o problema la acceleratie,in mers cand schimb treptele si anume cand apas ambreiajul motorul se tureaza brusc ca si cum nu as lua piciorul de pe acceleratie,adica ca la un incepator,sa am probleme cu cablul de acceleratie? sau o fi ceva mai grav?

Asa se intampla iarna la temperaturi de -10grade C sau mai mult, atunci cand amortizorul de pe pompa de injectie este inca in stare buna. El impiedica sa revina imediat clapeta de acceleratie la relanti asa ca atunci cand tu calci ambreiajul imediat motorul ti se tureaza putin (pentru ca tocmai l-ai scos din sarcina) dar apoi dupa aproximativ 1-1,5 secunde turatia scade spre relanti. Pe iarna cand schimbi vitezele 'repede' si afara este frig e putin enervant acest comportament,dar eu m-am obisnuit cu el asa ca dupa ce am bagat maneta in viteza superioara las ambreiajul doar atunci cand motorul isi reduce turatia. Dupa ce motorul se incalzeste putin fenomenul dispare.

Eu am schimbat amortizorul de pe pompa de injectie cu unul original nou, rolul lui este acela de a creste confortul pasagerilor (nu-i mai zdruncini asa mult cand mergi in trafic aglomerat prin oras) si imbunatateste raspunsul motorului la accelerari/decelerari repetate (motorul are doar 81,4hp asa ca daca motorul nu intra brusc in frana de motor ci o face mai lent la momentul cand reaccelerezi motorul reia mai usor, accelereaza mai repede si da cu mai putin fum).

Acest tip de amortizor pentru pompa de injectie se gaseste si la Audi 80, Mercedes si alte marci, insa cel de Opel e cel mai scump pentru ca il gasesti numai pe original (pentru Audi si Mercedes se gasea la magazin si pe aftermarket) :

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,674
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
@ronell

Daca ai motorul de ISUZU, cutia F18WR si cauciucurile stock 175/70R14, atunci e indicat sa mergi prin oras cu 58-60km/h si 1.700-1800rpm.

Dar tu esti incepator, asa ca probabil iti este mai simplu sa stai pe 50km/h intr-a 3-a cu 2.500rpm, acolo unde e liniuta rosie pe vitezometru. Deci cu a 1-a accelerezi pâna la 2.500rpm, cu a 2-a accelerezi pâna aproape de 3.000rpm si apoi cu a 3-a mergi constant la 50~km/h si ~2.500rpm. Toate astea raman valabile doar pentru motorul de Isuzu, daca il ai pe cel GM (Low-Blow, adica cam fara suflu Mr. Green ) acolo cutia e etajata altfel.
  • ronell

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1996 X17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Isuzu e. Asta ziceam, ca daca accelerez pana la 3000 in a doua, deja sunt la 50km/h. Atunci cum fac? O tin turata pe la 2500 si schimb a treia fara sa mai accelerez apoi?
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,674
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Nu. Accelerezi pâna spre 3.000rpm intr-a 2-a, apoi schimbi si continui constant la 2.500rpm intr-a 3-a. Mergand astfel, ai un consum de 7.4l/100km (7.6l/100km pe iarna) si ai turbina la dispozitie daca trebuie sa faci o depasire din scurt.

Dupa ce incepi sa-ti cunosti mai bine masina si motorul, prin oras vei merge cu a 4-a (ca mine) la 58-60km/h si 1.700-1.800rpm. Asa o sa ai un consum de 7l/100km la mersul preponderent prin oras.

La motorul asta nu se duce turbo daca mergi subturat, doar catalizatorul se colmateaza insa daca iesi odata pe luna inafara si mergi 10 km la 3.000rpm se curata de funinginea acumulata.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR