Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  • mihalcea dan

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2005

  • Mesaj Privat
Masina mea draga nu a fost dotata cu turometru, ai dracu nemti s-au zgarcit, poate cineva sa imi spuna ce turatii am la:

20km/h ; 35km/h; 50km/h astea sunt vitezele medii la care schimb treptele si vreau sa stiu daca sunt aproape de cuplu maxim care la Astra F C14NZ este 2600 Ture...va multumesc
Skip ads

  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
mihalcea dan a scris: cuplu maxim care la Astra F C14NZ este 2600 Ture...va multumesc

GRESIT Exclamation

C14NZ are cuplu maxim la 2800 de ture.Peste asta....facut un calcul ...2800 de ture inseamna asa: 1-25 , 2-36 , 3-53, 4-74 , 5-96 sau ceva de genu.
In principiu ar trebui sa schimbi cam la 20-40-60 si sa mergi in vitezele astea. Plus...ca eu reuseam sa scot un consum mai mic daca mergeam de ex. cu a 3 a la 55-60 decat cu a 4 a la 50 ....
So..... Rolling Eyes


Ultima modificare facuta de florinike la Mar 27 Jun, 2006 6:57 pm
  • mihalcea dan

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2005

  • Mesaj Privat
Mersi mult, pentru informatie, consumul nu ma ingrijoreaza deloc, mai ales vara cred ca consuma in oras ceva de genu 6-7, si am numai drumuri mici de facut maxim 10-15km pe zi si merg mai mult cu motorul rece pentru ca am ajuns la munca dupa 4km...intrebam pentru ca am o groaza de prieteni cu logan care la 50 km/h sunt in a-5a ceea ce mie mi se pare o prostie, tb sa schimbi pe cuplu nu sa mergi subturat ca sa ai un consum mai mic...pentru ca fortezi motorul aiurea.
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Cu placere.....
Pot sa zic in privinta Golanului ca asa e....majoritatea posesorilor am vazut ca merg cu ele foarte subturate, ca domne e Dacie Shocked

Problema e asa:cand mergi cu ea subturat benzina nu se arde asa de bine cum ar trebui, se depune calamina , apar diferite depuneri si in motor si de acea ce castigi pe benzina ca a consumat putin dai pe facut motorul cand pica.
Vezi ca apropo de Logan am mai deschis si eu un topic....in care ziceam ce si cum ....si mai e unu cu turatiile la diferite motoare, diferite cutii de viteza Wink
Skip ads

  • masca

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Ce a zis florinike cu 20-40-60 cred ca se preteaza pentru majoritatea masinilor.

Offtopic: Bay da va mai luati mult de astia cu loganu ? Very Happy Las ca va arat io cum se schimba viteza la loganu meu 1.4 la 5500 de ture si cum se aude evacuarea aia minuscula si te zgarie pe creieri.. Very Happy
  • mihalcea dan

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2005

  • Mesaj Privat
Prietene...eu nu am nimic cu Loganul sau cu posesorii de Logan numai ca la foarta multa lume am vazut ca schimba in jur de maxim 2000 de ture si motorul de 1.4 nu prea e diesel ca sa schimbi la 2000 Very Happy la masina mea cand schimb in jur de 20 / 35 / 55 simt ca are viata in ea...si se aude si rezonabil motorul, nu pot sa zic ca ma inebunesc duap motoaele care urla
  • mihalcea dan

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2005

  • Mesaj Privat
[quote="florinike"]
mihalcea dan a scris: daca mergeam de ex. cu a 5 a la 55-60 decat cu a 4 a la 50 ....
So..... Rolling Eyes


Cred ca spuneai florinike ca daca mergeai cu a-3a la 55-60 si cu a4a la 50 nu cu a5-a ca m-ai derutat putin...logic mi se pare ca mergeai cu a-3-a la 55 si consumai mai putin decat sa mergi cu a-4-a la aceasi viteza, sper ca am ghicit corect Smile
  • masca

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Eu din cate stiu a 3-a la 55km/h tine motorul putin cam turat (cel putin asa e la opelu meu, si la logan lafel) dak mergi cu a 4-a si cu 55km/h consumi mai putin, dar bineinteles asta numai daca mergi constant.. (foarte rar in bucurestiul nostru Very Happy )
Skip ads

  • mihalcea dan

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2005

  • Mesaj Privat
Pai asa ma gandeam si eu dar cand spuneti 20 40 60 asta nu inseamna ca la 20 bagi a2a la 40 bagi a3a si la 60 a4a, eu in Cta in trafic de obicei la 35 bag a3a si la 50 a4a pentru ca asa cum spuneai si tu motorul este cam turat, rar cand am strada libera bag la 60 a4a sau cand vreau sa depasesc vreun pensionar Smile
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Ufffff....greu e frate.....
Deci....vitezele respective sunt in treptele de viteza care este Laughing Laughing Laughing
Adik merg cu a 3 a la 53....am cam cuplu maxim, ajung la 60-65 dau a 4 a. Daca nu pot merge cu cel putin 60 nu dau a 4 a niciodata.
Acuma s-a inteles??
@dan-eu dadeam a 5a foarte rar in oras si intotdeauna dupa 80 km/h.
  • mihalcea dan

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2005

  • Mesaj Privat
Smile)...caldura asta a luat mintile posesorilor...mersi mult pentru rabdare
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Cred ca sunt mai "deosebit" decat voi... cate odata sunt la 110 intr-a 3-a, cateodata la 40 intr-a 5-a... Rolling Eyes Destul de rar, de altfel, recunosc...
Skip ads

  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
sorin666 a scris:Cred ca sunt mai "deosebit" decat voi... cate odata sunt la 110 intr-a 3-a, cateodata la 40 intr-a 5-a... Rolling Eyes Destul de rar, de altfel, recunosc...


Depinde de modul de condus si de motor sorin Wink

Au fost cazuri cand eram in depasire si trebuia sa fortez.....si tin sa iti zic k se misca masina avion cu a 3 a la 100, au fost situatii cand mergeam la 60 cu a 5 a .....sa ajung si eu acasa ca nu prea mai aveam benzina.
Anyway....peste toate asta.....acum ca am ramas fara masina pot sa va zic un singur lucru: e o masina excelenta daca s-a avut grija de ea, motorul cel putin pentru Bucuresti era excelent.....si daca vroia sa ii dai se ducea....
Stiu un prieten cu acelasi motor , aceasi masina care lua la consumuri astronomice de un motor de 2000 , 90 km/h cu a 2 a. Deci poate Cool
  • mihalcea dan

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2005

  • Mesaj Privat
Mai e cel ami mic motor pe Astra si mai are saracul si injectie monopunct nu poti sa faci curse cu ea...la o depasite masina te ajuta nu zic nu se infige dar trebuie sa sti ca motorasul cu pricina nu este pentru curse, vreau sa imi fac rugina la aripi si la praguri cu tot cu vopsit de aripi...mi-au cerut 1300 Ron ceziceti...cu tot cu piesele si vopseaua lor...la aripi e cam ruginita vreau sa spun si pragurile superioare tb schimbate cu totul...dar la final va fi ca noua
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
mihalcea dan a scris:Mai e cel ami mic motor pe Astra si mai are saracul si injectie monopunct nu poti sa faci curse cu ea...la o depasite masina te ajuta nu zic nu se infige dar trebuie sa sti ca motorasul cu pricina nu este pentru curse, vreau sa imi fac rugina la aripi si la praguri cu tot cu vopsit de aripi...mi-au cerut 1300 Ron ceziceti...cu tot cu piesele si vopseaua lor...la aripi e cam ruginita vreau sa spun si pragurile superioare tb schimbate cu totul...dar la final va fi ca noua


Sincer nu stiu ce sa iti zic. Ca si pret...in jur de 200 ron e un prag schimbat si vopsit, si probabil tot atata o fi si o aripa.Sumele le stiu de la o persoana,care si-a facut masina in service.....la un cunoscut. NU am vazut inca cum a iesit...dar presupun ca nu are cum sa fie o marlanie Wink

Daca e in service Opel sau reprezentanta e posibil sa iti ceara atat.Daca e vreun service mai de cartier....eu zic ca ar trebui sa te duca maxim 800-900. Intreaba si tu pe acolo., totusi poate sa fie ala pretul Rolling Eyes
  • Ursu/\82

  • Mesaje scrise: 1,947
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
florinike a scris:
mihalcea dan a scris: cuplu maxim care la Astra F C14NZ este 2600 Ture...va multumesc

GRESIT Exclamation

C14NZ are cuplu maxim la 2800 de ture.Peste asta....facut un calcul ...2800 de ture inseamna asa: 1-25 , 2-36 , 3-53, 4-74 , 5-96 sau ceva de genu.
In principiu ar trebui sa schimbi cam la 20-40-60 si sa mergi in vitezele astea. Plus...ca eu reuseam sa scot un consum mai mic daca mergeam de ex. cu a 3 a la 55-60 decat cu a 4 a la 50 ....
So..... Rolling Eyes


Cititnd acest topic care este vechi am sa-l aduc in prim plan cu niste teste facute de mine in aceasta seara pe baza spuselor lui florinike( care pacat ca e suspendat ca as fi vrut sa-l mai intreb cate ceva). El spune asa: ca la 2800 ture ai I-25 la II-36 la III- 53 la IV-74 si la V-96. Eu(acelasi motor ca al lui dar caravan) la 2800(max3000) am asa: I-30 la II-50 la III-70 la IV-90 la V-110.Acum nu stiu care e buba, si m-am gandit ca sunt devina rotile, crezand ca sunt mai mici in diametru total(cu tot cu janta) decat cele originale(care se stie daca diametrul este mai mic arata viteza mai mare decat cea reala si daca sunt mai mari in diametru arata viteza mai mica decat cea normala corectati-ma daca gresesc) si m-am uitat in certificat si scrie 175/70/R13 eu pe masina am 175/65/R14 de aici rezulta ca diametru este la fel la amandoua care m-a dus cu gandul la faptul ca am imprumutat un gps de la un prieten si tot timpul gps-ul imi arata cu 8-10 km mai putin tot timpul decat ce aveam eu in bord(acum care indica corect????), ce ma face sa ma gandesc daca nu cumva in certificat trebuia sa scrie 175/70/R14.Rog posesorii de astra f caravan sa-si verifice certificatele si sa-mi spuna daca la fel scrie si la ei.
Acum revenind la spusele lui florinike eu la I-25km/h am aprox 2600rpm la II-36km/h am 2100rpm la III-53km/h am 2200rpm la IV-74 am 2200rpm si la V-96km/h am 2400rpm.Tin sa precizez ca turatia poate sa difere cu +/- 100 rpm maxim. Acum e ce concluzie sa trag?
Tin sa precizezx ca daca trebuie sa o tii in cuplu la 2800rpm si sa o schimbi cu plus 200-300rpm este un zgomot infernal la motor, in fine eu am tras concluzia in felul urmator dupa cum spune si in filmuletul care o sa-l prezint mai jos gasit fara sa vrea pe youtube care m-a lamurit concret si care poate va lamureste si pe voi.Concluzia este pleci cu I de pe loc viteza optima de mers cu treapta asta este de 25km/h daca vrei sa schimibi in a II-a turezi pana la 2800-3100 ca dupa ce schimbi sa cazi in 2100-2200rpm adica exact viteza de 36km/h la fel si pentru schimbat in a III-a turezi pana la 2800-3100rpm ca sa cazi in treapta III la 53km/h adica 2100-2200rpm si la fel pana in a V-a exact ca testul facut de mine cu turatiile la vitezele care le dadea florinike. Acum ce am mai concluzionat(tot din filmuletul de mai jos) eu, este: Daca vrei sa mergi economic (si pe care am sa testez si am sa va spun care-i treaba) trebuie sa mergi constant in viteza si rotatiile care ai cazut cand ai schimbat din treapta inferioara in treapta superioara.Adica: daca eu cand schimb din a II-a in a III-a la 2800rpm cad in a III-a la (referitor la masina mea l ca la 2800rpm in treapta a II-a am 50km/h si daca viteza optima pentru treapta a III-a este 53km/h) exact la 53km/h trebuie sa mentin aceasta viteza si sa nu cresc in viteza si rotatiile decat daca vreau sa schimb in a IV-a. Adica eu la a III-a la 53km/h am 2200rpm as putea sa merg foarte bine si la 2500rpm adica vreo 60-63km/h dar nu.Trebuie mers constant la turatia respectiva +/- 100rpm .Adica 2100-2200rpm. Si acum sa va postez filmuletul si poate intelegeti ce vreau sa spun.
Si mai rog pe cei dispusi sa incerce(ce am incercat eu in seara asta) sa vada ce zic eu daca e gresit sau poate stiu altii alta metoda mai buna dar pentru mine asta cred ca e cea mai buna.Nu cred ca daca cuplu maxim este la 2800rpm trebuie sa merg constant la 2800rpm( cel putin la mine la 3000 de ture zic ca se rupe in 2 mototul)


http://www.youtube.com/watc...p;feature=related

Sa ascultati ce zice omul respectiv la inceput cand spune despre cuplu maxim ca la el ar fi pe la 1900rpm.Eu nu cred asta pentru un VW(nu mi-am dat seama ce model) care mai e si in 6 trepte ca ar avea cuplu maxim la 1900rpm. Tind sa cred ca alea sunt rotatiile optime pentru fiecare viteza pentru a merge economic ca o sa vedeti ca si el schimba la 3000rpm si cade pe la 2000-2200 rpm in treapta superioara si mentine constanta viteza si mareste doar cand schimba treapta.

Oricum astept parerile voastre ca pe mine ma doare capul Laughing
  • Ursu/\82

  • Mesaje scrise: 1,947
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
As vrea sa mai rog pe cei care au masini care le arata consumul instant sa faca niste teste. Adica, sa afle cuplu maxim pentru masina lor, de exmplu 4000rpm si sa schimbe vitezele la 4000-4100 rpm si sa spuna in ce rotatii cad la treapta superioara si sa mentina rotatiile repective si sa accelereze doar cand vor sa schimbe viteza, apoi sa faca o comparatie de consum la 4000 de ture in treapta inferioara si la Xrpm in treapta superioara.Eventual sa faca vreo 100km si sa vada daca li s-a schimbat consumul in vreun fel.
Multumesc
  • amr84

  • Mesaje scrise: 404
  • Locatie: Arges
  • Masina: Tigra 1997 X14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Am o Tigra A de curand cu motor de 1.4 16v. As vrea sa stiu daca este bine pentru motor sa merg pe la 2000 de ture (schimb pe la 3000), adica merg economoc. Este bine asa sau mai trebuie sa o mai si turez?

Am inteles ca daca nu o turez, e posibil sa se mai plafoneze motorul (fiind unul de turatie).

Mersi
  • minimal.madness

  • Mesaje scrise: 369
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 1993 1.6
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2009

  • Mesaj Privat
si eu as vrea sa va intreb daca se poate pune turometru la masina ? am un opel astra 1.6 din 93 si ...cum a mai spus si dan , " Masina mea draga nu a fost dotata cu turometru, ai dracu nemti s-au zgarcit "
  • h0rm0n

  • Mesaje scrise: 3,973
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2001 Y26SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2007

  • Mesaj Privat
se poate !

cumperi bord cu aceeasi serie Wxxxx, si il montezi in locul celuilalt !
dar... exista posibilitatea sa nu fie tras firul pentru turometru din fabrica, atunci trebuie sa tragi "manual" un fir la bobina de inductie, si... enjoy, ai turometru !

eu am pus pe cand aveam C14NZ Very Happy
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR