nu te stresa asa pornesc toate. si a mea cu baterie noua porneste la fel.
- SERGIU RMN
- *
- 38 mesaje
- din 16 Aug 2009
- Astra 2002 Z16SE
- Arad
SERGIU RMN
- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2009
- Mesaj Privat
toshma a scris:Salut , am si eu un opel astra G 1.6 8v tip motor Z16SE ,dimineata cand vreu sa il pornesc o ia la 3-4 cheie , daca o opresc si o pornesc iar porneste din prima.Face asta numai la rece . I-am schimbat bujiile si tot prost porneste .Va rog sa ma ajutati si pe mine
nu te stresa asa pornesc toate. si a mea cu baterie noua porneste la fel.
- aquagen
- **
- 498 mesaje
- din 26 Feb 2008
- Insignia 2014
- Timis
aquagen
- Mesaje scrise: 498
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2008
- Mesaj Privat
Si eu am tot un z16se, dar am observat ca daca am rezervorul aproape gol, face la fel ca in cazul vostru.
Intr-o noapte cu multe grade minus, nu a pornit, cred ca a fost un fel de dop pe alimentarea cu benzina, din cauza benzinei bune care o platim cu bani multi, am incercat de multe ori, peste 10 ori, dar in aceea noapte rece nu a pornit.
In cazuri normale de temperatura, daca am benzina in rezervor la un sfert e bine, porneste la prima cheie.
Parerea mea este ca nu trebuie sa mergem cu benzina putina in rezervor, minim 15-20 litrii sunt necesari si chiar recomandati.
In rest, este un motor foarte OK, eu sunt multumit pe deplin, dupa ceva km, sa zicem 120.000, verificati ungerea pe la axul cu came, culbutorii sunt problema la motorul acesta, eu am schimbat unul ca era fisurat, dar atentie mare la ulei, trebuie ungere din belsug. Uleiuri bune ar fi 5w40 si 10w40, Castrol sau Mobil1.
Cateva pareri despre z16SE, dati-mi voie va rog....
Daca folositi ulei 5w40 si il papa mai cu pofta, sau scapa pe undeva, treceti pe 10w40 si va fi ok.
Inca odata. mare atentie la nivelul uleiului, asta e viata motoarelor si in special acestui motor.
Bujii, am schimbat toate modele si nu am sesizat nici o diferenta, la nici un capitol.
EGR, este anulat cu placuta, nu e mare diferenta, poate merge mai bine cu el anulat, decat lasat fara. EGR are legatura numa si numa cu gazele arse si poluarea. Nu are legatura cu pornirea sau cu mersul rotund al motorului. Eu pot merge si fara EGR si la fel se comporta motorul.
La teste RAR mi-a iesit Noxe 0 cu EGR anulat, ma intreb ce iesea cu el neanulat. I-am pus sa verifice de 2 ori si a iesit acelasi rezultat.
Intr-o noapte cu multe grade minus, nu a pornit, cred ca a fost un fel de dop pe alimentarea cu benzina, din cauza benzinei bune care o platim cu bani multi, am incercat de multe ori, peste 10 ori, dar in aceea noapte rece nu a pornit.
In cazuri normale de temperatura, daca am benzina in rezervor la un sfert e bine, porneste la prima cheie.
Parerea mea este ca nu trebuie sa mergem cu benzina putina in rezervor, minim 15-20 litrii sunt necesari si chiar recomandati.
In rest, este un motor foarte OK, eu sunt multumit pe deplin, dupa ceva km, sa zicem 120.000, verificati ungerea pe la axul cu came, culbutorii sunt problema la motorul acesta, eu am schimbat unul ca era fisurat, dar atentie mare la ulei, trebuie ungere din belsug. Uleiuri bune ar fi 5w40 si 10w40, Castrol sau Mobil1.
Cateva pareri despre z16SE, dati-mi voie va rog....
Daca folositi ulei 5w40 si il papa mai cu pofta, sau scapa pe undeva, treceti pe 10w40 si va fi ok.
Inca odata. mare atentie la nivelul uleiului, asta e viata motoarelor si in special acestui motor.
Bujii, am schimbat toate modele si nu am sesizat nici o diferenta, la nici un capitol.
EGR, este anulat cu placuta, nu e mare diferenta, poate merge mai bine cu el anulat, decat lasat fara. EGR are legatura numa si numa cu gazele arse si poluarea. Nu are legatura cu pornirea sau cu mersul rotund al motorului. Eu pot merge si fara EGR si la fel se comporta motorul.
La teste RAR mi-a iesit Noxe 0 cu EGR anulat, ma intreb ce iesea cu el neanulat. I-am pus sa verifice de 2 ori si a iesit acelasi rezultat.
- lucianbaragan
- *
- 7 mesaje
- din 17 Jan 2010
- Gorj
lucianbaragan
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Gorj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2010
- Mesaj Privat
Am si eu un astra g caravan , motor z16se . Iarna aceasta a aparut o problema la pornire. Porneste la o cheie foarte lunga sau chiar doua sau trei si numai daca o ajut din acceleratie. Asta se intampla in diminetile cu temperaturi sub -4 grade si numai dimineata.Am curatat EGR-ul care era blocat si greu am reusit sa-l deblochez,am curatat si throttle body care nu era prea incarcat cu impuritati , am verificat si bujiile care pareau sa fie in ordine fara a fi umede sau incarcate cu calamina. Nu stiu de unde provine problema , sa fie filtru de benzina? L-am schimbat cu 10,000 de km in urma.Bateria fara sa deconectez bornele arata 13,8 volti, benzina Petrom (nu stiu cat de buna este) .Ma poate ajuta cineva cu sfaturi ,care ar fi problema?
edward11
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2003 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Oct 2010
- Mesaj Privat
@lucianbaragan
Citeste ce am facut eu pentru ca pana acolo am urmat pasii tai, si filtrul nu da probleme de pornire ci mai degraba in mers. Acum porneste bine, dar mai sunt dimineti cand porneste dupa multe "ïnvartiri" daca nu o pornesc 2-3 zile. Sper sa nu fie totusi problema de ECU, pentru ca nu da nicio eroare.
Citeste ce am facut eu pentru ca pana acolo am urmat pasii tai, si filtrul nu da probleme de pornire ci mai degraba in mers. Acum porneste bine, dar mai sunt dimineti cand porneste dupa multe "ïnvartiri" daca nu o pornesc 2-3 zile. Sper sa nu fie totusi problema de ECU, pentru ca nu da nicio eroare.
- lucianbaragan
- *
- 7 mesaje
- din 17 Jan 2010
- Gorj
lucianbaragan
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Gorj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2010
- Mesaj Privat
Merci mult pt raspuns , eu oricum o pornesc in fiecare zi si nu cred nici in ruptul capului ca pompa de benzina ar fi cauza deci nu stiu cam ce ar mai putea fi.O sa merg zilele urmatoare la un tester sa vad daca zice ceva, dar eu nu am nici un martor aprins. Nu vreau sa dau bani fara sa fiu sigur de problema. Astept parerile voastre in continuare
- lucianbaragan
- *
- 7 mesaje
- din 17 Jan 2010
- Gorj
lucianbaragan
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Gorj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2010
- Mesaj Privat
bgd92- Suspendat
- 859 mesaje
- din 06 Apr 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
bgd92- Mesaje scrise: 859
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2011
- Mesaj Privat
Vad ca multi aveti probleme cu pornirea , fie ca este la cald sau la rece . Vreau sa va spun ca si eu am probleme cu pornirea , mai mult la cald decat la rece . Am 25 000 km cu masina , ( opel astra g , fabricatie 12.2008 ) tocmai ce i-am facut revizia si i-am schimbat si bujiile pentru ca asta credeam ca este problema...Pe tester la reprezentanta opel nu mi-a dat nicio eroare , totul mergea in parametrii normali .
Problema mea este urmatoarea : vara de regula , chiar si dupa ce mergeam mai multi km cu masina si o opream sa zicem timp de 5-10-20-30 minute , cand o porneam invartea mai mult decat trebuia , ba chiar ii dadeam o a 2a cheie . Am sesizat ca si iarna cateodata invarte mai mult ... Le-am spus acestea baietilor de la opel , mi-au spus ca s-ar putea sa am probleme cu pompa de injectie , dar testerul nu a aratat nicio problema ( ei au spus ca testerul nu iti da eroare daca ai probleme cu pompa de benzina ) . Masina am cumparato de noua , dar mergem 2 persoana cu ea ; cea de-a 2 persoana are un mers alt tip de mers ...schimba vitezele pana in 2600 , deci un mers subturat . Acum ma gandesc oare o fi clapeta de acceleratie infundata? Sau o trebuie EGR curatat ? Daca am vreuna din aceste 2 probleme oare apareau pe testeR ?
Cat despre EGR , am citit diferite pareri , cum ca nu ar avea treaba cu pornirea , ci cu noxele , etc .
Niste pareri de ale voastre mi-ar fi de mare ajutor intrucat ma strofoc de ceva timp sa aflu ...Multumesc anticipat !
Problema mea este urmatoarea : vara de regula , chiar si dupa ce mergeam mai multi km cu masina si o opream sa zicem timp de 5-10-20-30 minute , cand o porneam invartea mai mult decat trebuia , ba chiar ii dadeam o a 2a cheie . Am sesizat ca si iarna cateodata invarte mai mult ... Le-am spus acestea baietilor de la opel , mi-au spus ca s-ar putea sa am probleme cu pompa de injectie , dar testerul nu a aratat nicio problema ( ei au spus ca testerul nu iti da eroare daca ai probleme cu pompa de benzina ) . Masina am cumparato de noua , dar mergem 2 persoana cu ea ; cea de-a 2 persoana are un mers alt tip de mers ...schimba vitezele pana in 2600 , deci un mers subturat . Acum ma gandesc oare o fi clapeta de acceleratie infundata? Sau o trebuie EGR curatat ? Daca am vreuna din aceste 2 probleme oare apareau pe testeR ?
Cat despre EGR , am citit diferite pareri , cum ca nu ar avea treaba cu pornirea , ci cu noxele , etc .
Niste pareri de ale voastre mi-ar fi de mare ajutor intrucat ma strofoc de ceva timp sa aflu ...Multumesc anticipat !
edward11
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2003 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Oct 2010
- Mesaj Privat
bodi11
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Dambovita
- Masina: Corsa 1999 x10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2011
- Mesaj Privat
ovidiu333
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2002 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2009
- Mesaj Privat
buna la toata lumea! vad ca aceasta discutie este depre pornirea la Z16SE,acelasi care il am si eu astra g hatchback 2002,85 cv.problema mea e pornirea la cald si pe langa asta simt miros de benzina in ulei(mai mult decat ar fi normal).In manualul de reparatii de la opel la capitolul legat de aprindere da urmatoarele solutii la problema pornirii la cald:
-regulator de presiune defect-se verifica sau se inlocuieste
- furtunul dintre regulatorul de presiune si rezervor(returul) este fisurat- inlocuirea furtunului.
Acu nedumerirea mea e ca eu il tot caut in in zona rampei injectoarelor si nu dau de el .Citind ce au spus colegii de mai sus rezulta ca se afla in rezervor la acest tip de motor; un moderator de pe alt site (astra forum) sustine ca nu exista la acest motor.
Cine spune adevarul? exista sau nu, si daca da credeti ca schimbarea acestor elemente (dupa cum zice manulalul) ar duce la rezolvarea problemei? Mwntinez ca am curatat clapeta de acc si anm schimbat EGR anul trecut , fara rezultate .multumesc.
-regulator de presiune defect-se verifica sau se inlocuieste
- furtunul dintre regulatorul de presiune si rezervor(returul) este fisurat- inlocuirea furtunului.
Acu nedumerirea mea e ca eu il tot caut in in zona rampei injectoarelor si nu dau de el .Citind ce au spus colegii de mai sus rezulta ca se afla in rezervor la acest tip de motor; un moderator de pe alt site (astra forum) sustine ca nu exista la acest motor.
Cine spune adevarul? exista sau nu, si daca da credeti ca schimbarea acestor elemente (dupa cum zice manulalul) ar duce la rezolvarea problemei? Mwntinez ca am curatat clapeta de acc si anm schimbat EGR anul trecut , fara rezultate .multumesc.
- gherasimmarian
- **
- 222 mesaje
- din 10 Jan 2009
- Astra 2001 Z16SE
- Iasi
gherasimmarian
- Mesaje scrise: 222
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2009
- Mesaj Privat
- Florin Cristian
- *
- 17 mesaje
- din 29 Feb 2012
- Astra 2003 z16se
- Tulcea
Florin Cristian
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 2003 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Feb 2012
- Mesaj Privat
Buna ziua, am un Opel Astra G, 1,6 cu 8v motor Z16SE, 2003 ( benzina ) si a-si dori sa supun atentie dumneavoastra problemele care au aparut la masina din momentul in care temperatura afara a scazut sub 4 grade Celsius:
I. Probleme:
- masina porneste foarte greu dupa 10 min de dat la automat sau cate odata deloc;
- cand da sa porneasca dc nu o ajut din acceleratie motorul se opreste ( lucru care a inceput sa se intample dupa curatatul clapetei de acceleratie);
- in momentul in care dau la automat acul de la benzina se duce spre zero, dupa care isi revine, martorul masinata cu cheie pe mijloc clipeste si cate o data se aprinde si martor ABS.
II. Masuri intreprinse:
- am dus masina la 6 testere - rezultate testere: senzor axa cu came defect; amestec combustibil aer sarac; ( cele 2 erori au aparut la prima testare dupa nu); eroare p0300 - pe care nimeni nu au putut sa o interpreteze exact ( ba ca sunt bujiile, bobina, injectoarele, ECU);
- inlocuit bujii; verificat ECU in doua locatii CTA si BUC ( nu are nici o problema); inlocuit senzor temperatura lichid racire; inlocuit senzor axa cu came; curatat manual injectoarele si clapeta de acceleratie.
- revizie efectuata in luna august: schimbat filtru combustibil, aer, polen, ulei motor, completare lichid racire.
Mentionez faptul ca daca reusesc sa o pornesc toata ziua porneste foarte usor, problema apara dupa 6-7 ore de nefunctionare sau mai mult.
Va multumesc pentru timpul acordat si sfaturi, pe care le astept pentru ca nu stiu ce sa mai fac!
Am citit regulamentul, dar daca nu am postat bine rog un moderator mutarea postului. Multumesc!
I. Probleme:
- masina porneste foarte greu dupa 10 min de dat la automat sau cate odata deloc;
- cand da sa porneasca dc nu o ajut din acceleratie motorul se opreste ( lucru care a inceput sa se intample dupa curatatul clapetei de acceleratie);
- in momentul in care dau la automat acul de la benzina se duce spre zero, dupa care isi revine, martorul masinata cu cheie pe mijloc clipeste si cate o data se aprinde si martor ABS.
II. Masuri intreprinse:
- am dus masina la 6 testere - rezultate testere: senzor axa cu came defect; amestec combustibil aer sarac; ( cele 2 erori au aparut la prima testare dupa nu); eroare p0300 - pe care nimeni nu au putut sa o interpreteze exact ( ba ca sunt bujiile, bobina, injectoarele, ECU);
- inlocuit bujii; verificat ECU in doua locatii CTA si BUC ( nu are nici o problema); inlocuit senzor temperatura lichid racire; inlocuit senzor axa cu came; curatat manual injectoarele si clapeta de acceleratie.
- revizie efectuata in luna august: schimbat filtru combustibil, aer, polen, ulei motor, completare lichid racire.
Mentionez faptul ca daca reusesc sa o pornesc toata ziua porneste foarte usor, problema apara dupa 6-7 ore de nefunctionare sau mai mult.
Va multumesc pentru timpul acordat si sfaturi, pe care le astept pentru ca nu stiu ce sa mai fac!
Am citit regulamentul, dar daca nu am postat bine rog un moderator mutarea postului. Multumesc!
- Florin Cristian
- *
- 17 mesaje
- din 29 Feb 2012
- Astra 2003 z16se
- Tulcea
Florin Cristian
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 2003 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Feb 2012
- Mesaj Privat
- gherasimmarian
- **
- 222 mesaje
- din 10 Jan 2009
- Astra 2001 Z16SE
- Iasi
gherasimmarian
- Mesaje scrise: 222
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2009
- Mesaj Privat
- Florin Cristian
- *
- 17 mesaje
- din 29 Feb 2012
- Astra 2003 z16se
- Tulcea
Florin Cristian
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 2003 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Feb 2012
- Mesaj Privat
- gherasimmarian
- **
- 222 mesaje
- din 10 Jan 2009
- Astra 2001 Z16SE
- Iasi
gherasimmarian
- Mesaje scrise: 222
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2009
- Mesaj Privat
- Florin Cristian
- *
- 17 mesaje
- din 29 Feb 2012
- Astra 2003 z16se
- Tulcea
Florin Cristian
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 2003 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Feb 2012
- Mesaj Privat
Imi pare rau din citatul dumneavoastra nu prea inteleg. Poate nu am fost destul de explicit :
- dupa primul tester am inlocuit senzorul de la axa cu came;
- eroarea cu p0300 nu a dat decat la ultimul tester.
Mecanicii care sunt in Tl nu stiu decat sa spuna cumpara aia cumpara aia si problema nu se rezolva.
Am postat meseajul de mai sus in speranta ca cineva stie cum sa rezolve aceasta problema, ptr ca se pare ca service din Tl nu sunt in stare.
Multumesc de sfat o sa intreb daca are cineva un tester tech 2.
- dupa primul tester am inlocuit senzorul de la axa cu came;
- eroarea cu p0300 nu a dat decat la ultimul tester.
Mecanicii care sunt in Tl nu stiu decat sa spuna cumpara aia cumpara aia si problema nu se rezolva.
Am postat meseajul de mai sus in speranta ca cineva stie cum sa rezolve aceasta problema, ptr ca se pare ca service din Tl nu sunt in stare.
Multumesc de sfat o sa intreb daca are cineva un tester tech 2.
- mecaNIK
- ****
- 2,204 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,204
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Florin Cristian ...un motor ca sa porneasca mai ales la rece trebuie sa aiba scanteie,benzina,compresie.
1.La rece se verifica scanteia ,este ori nu,metoda clasica cu descarcare la masa.
2.Benzina daca este suficienta se verifica empiric la colt de strada pulverizand scurt in admisie ori degresant ori spray de pornire ....daca porneste imediat mergi pe verificat instalatia de alimentare ,pompa,injectoare.
3.Compresia se masoara inainte de pornire ...daca ai mai putin de 9 e problema,am mai intalnit lipsa de compresie la modelele cu compensatori hidraulici cum are motorul tau din cauza uleiului amestecat cu aditiv care tinea supapele intredeschise ori compensatori blocati.
Atat scanteia cat si benzina sunt controlate de acel ECU daca el este in regula poate fi si cauza mecanica ,verificarea porneste intotdeauna de la baza mecanica si se duce spre senzori,electrovalve ....etc,banuiesc ca cineva o fi verificat macar alinierea semnelor de la distributie,fa cele 3 teste si e obligatoriu sa gasesti ceva .
1.La rece se verifica scanteia ,este ori nu,metoda clasica cu descarcare la masa.
2.Benzina daca este suficienta se verifica empiric la colt de strada pulverizand scurt in admisie ori degresant ori spray de pornire ....daca porneste imediat mergi pe verificat instalatia de alimentare ,pompa,injectoare.
3.Compresia se masoara inainte de pornire ...daca ai mai putin de 9 e problema,am mai intalnit lipsa de compresie la modelele cu compensatori hidraulici cum are motorul tau din cauza uleiului amestecat cu aditiv care tinea supapele intredeschise ori compensatori blocati.
Atat scanteia cat si benzina sunt controlate de acel ECU daca el este in regula poate fi si cauza mecanica ,verificarea porneste intotdeauna de la baza mecanica si se duce spre senzori,electrovalve ....etc,banuiesc ca cineva o fi verificat macar alinierea semnelor de la distributie,fa cele 3 teste si e obligatoriu sa gasesti ceva .
- Florin Cristian
- *
- 17 mesaje
- din 29 Feb 2012
- Astra 2003 z16se
- Tulcea
Florin Cristian
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 2003 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Feb 2012
- Mesaj Privat
bodi11
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Dambovita
- Masina: Corsa 1999 x10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2011
- Mesaj Privat
ai senzor impulsuri arbore cotit defect. se gaseste sub motor ,deasupra planetarei dreapta. nu apare la test.acelasi lucru am patit la o corsa,si dupa ce l-am schimbat a pornit la sfert de cheie.costa doar 70 ron.sa ne ti la curent.eu ma chinuiam si cate 30 min sa o pornesc, si apoi toata ziua nu aveam probleme cu ea. a doua zi iar nu pornea,si am pus 3 testere pe ea si nu a stiut ce avea.ai toate sintomele ale acestui senzor defect,deci schimba-l cu incredere