Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • lefterbogdan

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2011

  • Mesaj Privat
la mine problema era ca cand treceam peste 3000 rot/min in vit a 5-ea circa peste 130km/h, cand desceleram mi se aprindea led-ul si dadea eroarea .pe tester spunea eroare 2279.
am mers asa circa un an ca foarte tare nu ma deranja .pana cand sa dus pe topogan alternatorul.
fiind in alta tara am cumparat altul si spre surprinderea mea acum nu se mai aprinde ledul (merge pana la 200 km / h fara probleme)
parerea mea e ca era dusa si pompa de pe alternator, ca sincer rolul nu-l prea stiu.(in acest timp am vazut putin ulei pe El)
RECOMAND LA TOTI SA SCHIMBE POMPA IMAINTE SA ARDA DIODELE SI RELEU doar daca vad ulei pe el .(sau doar garnitura dintre pompa si alternator)
sper sa va ajute spusele mele
Skip ads

  • dorutudj

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Zafira 2006 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2010

  • Mesaj Privat
din cate stiu eu acea pompa de pe alternator este o pompa de vacum si poate avea legatura cu eroarea p2279 cel putin la tine. nu cumva pedala la frana era mai dura pana a schimba alternatorul cu tot cu pompa? interesant, la zafira mea pompa de vacum e pe motor dar voi face si eu un test de vacum cu toate ca la mine vacum e folosit doar pt turbina si servo frana, valvele swirl si egr-ul sunt actionate electric, daca pompa de vacum nu mai vacumeaza calumea se deregleaza mersul motorului.
  • bosbiciu

  • Mesaje scrise: 118
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 2016 B16DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Vin si eu cu o problema , probabil legata de eroarea 227911. Astazi, cu motorul cald, la iesirea dintr-o parcare, am turat motorul spre 3000 ture. Sa aprins martorul masina cu cheita si motorul nu s-a mai turat mai mult de 1500 ture. Daca am accelerat mai tare , dupa 2- 3 secunde ajungea la 2800 ture. Motorul mergea cam in suturi. Dupa ce am parcurs vreo 20 km, era necesar sa ii fac , pentru a ajunge acasa, am inceput sa aud un sunet ciudat, bataie cam in genul mersului motorului in 3 pistoane, la turatie de peste 1500 ture si motorul nu mai tragea. Am ajuns la o mica urcare si nu a mai tras deloc, nici in viteza 1 si motorul s-a oprit. Am incercat sa dau din nou la automat, nu a mai pornit , dar cand dam la automat batea ca un picamer. La testul cu pedalele imi apare eroarea ECN 227911.Am tractat-o si am dus-o la un meserias. Acum intrebarea este ce ar putea fi, poate mai sunt patiti ca mine si imi pot da ceva sfaturi, de unde sa incep. Valva EGR am schimbat-o in martie 2011. Am uitat sa precizez: Opel Astra H 1.9 CDTI , motor Z19DT.
  • dorutudj

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Zafira 2006 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2010

  • Mesaj Privat
bosbiciu a scris:Vin si eu cu o problema , probabil legata de eroarea 227911. Astazi, cu motorul cald, la iesirea dintr-o parcare, am turat motorul spre 3000 ture. Sa aprins martorul masina cu cheita si motorul nu s-a mai turat mai mult de 1500 ture. Daca am accelerat mai tare , dupa 2- 3 secunde ajungea la 2800 ture. Motorul mergea cam in suturi. Dupa ce am parcurs vreo 20 km, era necesar sa ii fac , pentru a ajunge acasa, am inceput sa aud un sunet ciudat, bataie cam in genul mersului motorului in 3 pistoane, la turatie de peste 1500 ture si motorul nu mai tragea. Am ajuns la o mica urcare si nu a mai tras deloc, nici in viteza 1 si motorul s-a oprit. Am incercat sa dau din nou la automat, nu a mai pornit , dar cand dam la automat batea ca un picamer. La testul cu pedalele imi apare eroarea ECN 227911.Am tractat-o si am dus-o la un meserias. Acum intrebarea este ce ar putea fi, poate mai sunt patiti ca mine si imi pot da ceva sfaturi, de unde sa incep. Valva EGR am schimbat-o in martie 2011.


sper sa nu fie adevarat da din descrierea ta rezulta motor gripat, turbina stricata, oricum sa postezi rezultatul meseriasului
Skip ads

  • bosbiciu

  • Mesaje scrise: 118
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 2016 B16DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Asa am crezut si eu ca e bai mare, dar..., meseriasul a inceput astfel: Am impins masina pe canal, desfacut filtru de aer si inlocuit cu unul nou, verificat starea curelelor de distributie si transmisie, verificat furtunase peste tot, desfacut furtune de la turbina, lovit foarte usor undeva pe acolo, apoi cu furtunul scos a dat la automat. Motorul a pornit, martorul masina cu cheita sta apris, motorul nu se tura, nu era presiune la aer, la lasat sa mai mearga, a mai batut usor cu o cheie, pe la turbina si a inceput sa se tureze mai bine, dupa aceea l-a turat pana la 5000 ture de cateva ori, presiunea aerului icepea sa creasca.A pus furtunele la loc si a pus testerul op-com, si a masurat presiunea rail, aceasta fiind la relanti de 96 kpa, el zice ca e buna. A sters codurile de eroare care au aparut, a pornit iar motorul, a facut iar testul si nu a mai aparut nici un cod de eroare, Explicatia lui este ca din ceva mizerie, s-a blocat turbina si de aceea nu a mai tras , iar ceva mizerie foarte mica a ajuns in motor, ceea ce a facut sa bata motorul astfel. Mi-a zis ca am avut noroc ca nu s-au indoit sau rupt ceva supape. Mi-a zis ca acelesi probleme le-a intalnit la un Opel Vectra c . Eu sunt reticent in acest moment, urmeaza sa vad cum se va comporta in urmatoarea perioada. M-a vazut speriat si a zis ca fiind de Mos Nicolae, reparatia e gratis!
  • dorutudj

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Zafira 2006 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2010

  • Mesaj Privat
foarte interesanta parerea meseriaslui si modul de a repara defectul tau... mare grija
  • bosbiciu

  • Mesaje scrise: 118
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 2016 B16DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Sep 2010

  • Mesaj Privat
dorutudj a scris:foarte interesanta parerea meseriaslui si modul de a repara defectul tau... mare grija

Tocmai de asta sunt si eu ingrijorat. Astazi, dupa ce am mers 5 km s-a aprins iar masina cu cheita si la testul cu pedalele mi-a aparut eroarea 190175. Dupa oprirea si repornirea motorului nu s-a mai aprins martorul masina cu cheita. Acum sunt la serviciu , dar maine o sa ma duc la service.
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
2 Vesti bune, si 1 proasta.

Cele bune:
-Motorul si turbina n-au nimic
Cea proasta:
-Filtrul de particule e plin.

Se pare ca se confirma, 227911 vine si de la DPF plin.
Skip ads

  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Daca nu s-a inteles mesajul nu era legat de masina mea. Era pentru problema lui bosbiciu
  • dorutudj

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Zafira 2006 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2010

  • Mesaj Privat
am eu dpf dat jos de pe o zafira z19dth, daca te intereseaza sa spui, e in stare perfecta, nu e infundat
  • fleser_p

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2010

  • Mesaj Privat
eu tot nu am scapat inca de eroarea asta blestemata! Sad culmea, mi se aprinde masinuta si se stinge singura, cu testerul imi arata eroare de suprapresiune in turbo, constatata cand am fost la mai andrei, dar am schimbat electrovalva de la turbo si eroarea aparea in aceleasi conditii. cand accelerez brusc apare suprapresiunea in turbo, iar dupa ce incepe turatia sa ajunga la o valoare mai mare eroarea se sterge singura. in frana de motor apare P 2279
  • dorutudj

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Zafira 2006 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2010

  • Mesaj Privat
fleser_p a scris:eu tot nu am scapat inca de eroarea asta blestemata! Sad culmea, mi se aprinde masinuta si se stinge singura, cu testerul imi arata eroare de suprapresiune in turbo, constatata cand am fost la mai andrei, dar am schimbat electrovalva de la turbo si eroarea aparea in aceleasi conditii. cand accelerez brusc apare suprapresiunea in turbo, iar dupa ce incepe turatia sa ajunga la o valoare mai mare eroarea se sterge singura. in frana de motor apare P 2279


eu nu am mai reusit sa scap de eroare, am vandut masina, nu stiu ce a mai facut actualul proprietar insa eu unul nu mai cumpar z19dth ever, pacat de zafira aia ca era superba si avea optiuni dar ma disperat 7 luni si tot nu am rezolvat, ultima parere ar fi fost ca ar putea fi de la supape am sa enumar din nou operatiunile facute

turbina desfacuta si curatat
egr nou original
schimbat senzor admisie
set garnituri nou la egr
clapeta inlocuita
admisie data jos DEGEABA
swirl valve verificate cand am dat admisia jos erau ok
inlaturare dpf si remapare (nici o schimbare, dpf-ul era in perfecta stare)
update de soft odata cu remaparea pt dpf
garnitura noua admisie
masurat compresie, era ok
mers fara esapament doar pt test, se comporta exact la fel

masian tragea de rupea, mergea cel putin dupa inlaturarea dpf de nu ziceai ca are doar 150 cai insa a crescut putin consumul. La frana de motor dadea 2279, cateodata eroarea aparea doar la frana de motor dupa demaraj sau mers mai sportiv alte ori aparea prin oras la plimbare lejera
eu unul m-am saturat si am reusit sa vand masina

si la mine facea la fel, se aprindea si continuam sa merg insa fara sa apas pedala de acceleratie la maxim doar asa cat sa nu scada viteza si se stingea dar nu mai tragea asa bine, trebuia sa repornesc motorul ca sa mearga calumea.

Un singur lucru nu am facut, nu am inlocuit electrovalva care comanda turbina, poate fi si de acolo(eu nu am reusit sa mai schimb electrovalva) nici nu prea aveam motive masina tragea foarte bine, de obicei cand are probleme acolo nu mai trage
Skip ads

  • danli

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Astra 2005 Z 17 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Ma alatur clubului. Acelasi martor se aprinde cand decelerez(frana de motor) de la circa 3000 de ture. Pe autostrada, de exemplu, dupa cateva forjari urmate de o decelerare brusca se aprinde beculetul si se limiteaza turatia. Opresc apoi pornesc si imi vad de drum, dar mai potolit... motor z17dth.
  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
fleser_p a scris:cine imi poate recomanda un mecanic sau un service bun in constanta? Am un opel astra h, 2005, 1.7 cdi, 101 CP, imi da codul de eroare P 2279, dar nimeni nu reuseste sa ii gaseasca problema. Am fost si la reprezentanta la OPEL, dar degeaba. Mi-au facut proba la debitmetru, senzor de presiune, clapeta de la intrarea in motor, curatat EGR, fara niciun rezultat. Cand urc si nu prea am demaraj mi se aprinde martorul masinuta cu cheie si atunci nu mai functioneaza turbina. la drum intins, dupa ce prind putina viteza dispare martorul. De asemenea se aprinde cand o las in frana de motor, daca am in jur de 3000 rpm si cobor o panta sau pe drum drept, daca nu accelerez, calc frana sau ambreiaj se aprinde iar acel martor. Daca opresc motorul, dupa repornire acel martor se stinge. Nu stiu ce sa mai fac pt ca nu ii da nimeni de cap. Orice sugestie e bine-venita. multumesc anticipat
------------- nu vreau sa te sperii, dar daca spui ca toate racordurile flexibile sint in ordine este posibil sa ai probleme la turbina(deschiderea ei,banuiesc)
  • fleser_p

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Doru Lucian a scris:
fleser_p a scris:cine imi poate recomanda un mecanic sau un service bun in constanta? Am un opel astra h, 2005, 1.7 cdi, 101 CP, imi da codul de eroare P 2279, dar nimeni nu reuseste sa ii gaseasca problema. Am fost si la reprezentanta la OPEL, dar degeaba. Mi-au facut proba la debitmetru, senzor de presiune, clapeta de la intrarea in motor, curatat EGR, fara niciun rezultat. Cand urc si nu prea am demaraj mi se aprinde martorul masinuta cu cheie si atunci nu mai functioneaza turbina. la drum intins, dupa ce prind putina viteza dispare martorul. De asemenea se aprinde cand o las in frana de motor, daca am in jur de 3000 rpm si cobor o panta sau pe drum drept, daca nu accelerez, calc frana sau ambreiaj se aprinde iar acel martor. Daca opresc motorul, dupa repornire acel martor se stinge. Nu stiu ce sa mai fac pt ca nu ii da nimeni de cap. Orice sugestie e bine-venita. multumesc anticipat
------------- nu vreau sa te sperii, dar daca spui ca toate racordurile flexibile sint in ordine este posibil sa ai probleme la turbina(deschiderea ei,banuiesc)


am schimat turbina Sad
  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
fleser_p a scris:
Doru Lucian a scris:
fleser_p a scris:cine imi poate recomanda un mecanic sau un service bun in constanta? Am un opel astra h, 2005, 1.7 cdi, 101 CP, imi da codul de eroare P 2279, dar nimeni nu reuseste sa ii gaseasca problema. Am fost si la reprezentanta la OPEL, dar degeaba. Mi-au facut proba la debitmetru, senzor de presiune, clapeta de la intrarea in motor, curatat EGR, fara niciun rezultat. Cand urc si nu prea am demaraj mi se aprinde martorul masinuta cu cheie si atunci nu mai functioneaza turbina. la drum intins, dupa ce prind putina viteza dispare martorul. De asemenea se aprinde cand o las in frana de motor, daca am in jur de 3000 rpm si cobor o panta sau pe drum drept, daca nu accelerez, calc frana sau ambreiaj se aprinde iar acel martor. Daca opresc motorul, dupa repornire acel martor se stinge. Nu stiu ce sa mai fac pt ca nu ii da nimeni de cap. Orice sugestie e bine-venita. multumesc anticipat
------------- nu vreau sa te sperii, dar daca spui ca toate racordurile flexibile sint in ordine este posibil sa ai probleme la turbina(deschiderea ei,banuiesc)


am schimat turbina Sad
si sa inteleg ca nu se simte nimic in bine?
  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
bosbiciu a scris:Asa am crezut si eu ca e bai mare, dar..., meseriasul a inceput astfel: Am impins masina pe canal, desfacut filtru de aer si inlocuit cu unul nou, verificat starea curelelor de distributie si transmisie, verificat furtunase peste tot, desfacut furtune de la turbina, lovit foarte usor undeva pe acolo, apoi cu furtunul scos a dat la automat. Motorul a pornit, martorul masina cu cheita sta apris, motorul nu se tura, nu era presiune la aer, la lasat sa mai mearga, a mai batut usor cu o cheie, pe la turbina si a inceput sa se tureze mai bine, dupa aceea l-a turat pana la 5000 ture de cateva ori, presiunea aerului icepea sa creasca.A pus furtunele la loc si a pus testerul op-com, si a masurat presiunea rail, aceasta fiind la relanti de 96 kpa, el zice ca e buna. A sters codurile de eroare care au aparut, a pornit iar motorul, a facut iar testul si nu a mai aparut nici un cod de eroare, Explicatia lui este ca din ceva mizerie, s-a blocat turbina si de aceea nu a mai tras , iar ceva mizerie foarte mica a ajuns in motor, ceea ce a facut sa bata motorul astfel. Mi-a zis ca am avut noroc ca nu s-au indoit sau rupt ceva supape. Mi-a zis ca acelesi probleme le-a intalnit la un Opel Vectra c . Eu sunt reticent in acest moment, urmeaza sa vad cum se va comporta in urmatoarea perioada. M-a vazut speriat si a zis ca fiind de Mos Nicolae, reparatia e gratis!
imi este teama ca nu cumva aceea bataie la motor sa nu fi fost provocata de vreo pala a turbinei rupta si trasa pe admisie,presupun ca alt((gunoi))nu avea cum sa genereze un zgomot puternic.in locultau as verifica atent,palele turbinei.
  • fleser_p

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Doru Lucian a scris:
fleser_p a scris:
Doru Lucian a scris:
fleser_p a scris:cine imi poate recomanda un mecanic sau un service bun in constanta? Am un opel astra h, 2005, 1.7 cdi, 101 CP, imi da codul de eroare P 2279, dar nimeni nu reuseste sa ii gaseasca problema. Am fost si la reprezentanta la OPEL, dar degeaba. Mi-au facut proba la debitmetru, senzor de presiune, clapeta de la intrarea in motor, curatat EGR, fara niciun rezultat. Cand urc si nu prea am demaraj mi se aprinde martorul masinuta cu cheie si atunci nu mai functioneaza turbina. la drum intins, dupa ce prind putina viteza dispare martorul. De asemenea se aprinde cand o las in frana de motor, daca am in jur de 3000 rpm si cobor o panta sau pe drum drept, daca nu accelerez, calc frana sau ambreiaj se aprinde iar acel martor. Daca opresc motorul, dupa repornire acel martor se stinge. Nu stiu ce sa mai fac pt ca nu ii da nimeni de cap. Orice sugestie e bine-venita. multumesc anticipat
------------- nu vreau sa te sperii, dar daca spui ca toate racordurile flexibile sint in ordine este posibil sa ai probleme la turbina(deschiderea ei,banuiesc)


am schimat turbina Sad
si sa inteleg ca nu se simte nimic in bine?


deloc. ba mai mult, am impresia ca masina nici nu mai trage ca inainte si consumul de motorina a crescut. am incercat la mai multe service-uri, nici nu stiu ce sa mai fac, m-am saturat sa dau o gramada de bani degeaba. cred totusi ca si electrovalva de la turbina ar trebui schimbata, deoare a inceput sa se aprinda masinuta mai des, fara frana de motor, si dispare singura dupa un timp, fara sa opresc motorul. am facut proba cu alta electrovalva, noua, la maiandrei in service la buc, dar degeaba, eroarea tot aparea si plus de asta, in fortaj, mai dadea si suprapresiune in turbo. suprapresiune da si cu actuala electrovalva. nu stiu ce s-ar mai putea face, s-a schimbat tot ce are legatura cu aerul de admisie in motor. DEGEABA
  • iulian_r38

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Salut am si eu aceiasi problema cu eroarea 227911 la astra h 1.9cdti z19dt.Am verificat partea de admisie furtune curatat egr, clapeta de acceleratie si tot degeaba masina nu merge cum trebuie, consuma foarte mult nu trage deloc si nu stiu ce sa ii mai fac.Pot sa spun ce am observat cand am dat busonul de la capacul de culbutori face presiune mai mare decat ar fi normal (se ridica busonul in sus ).Poate sa fie de la culbutori sau supape? Parca se aude si un tacanit.Va multumesc astept parerile voastre.
  • iulian_r38

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jan 2012

  • Mesaj Privat
fleser_p a scris:
Doru Lucian a scris:
fleser_p a scris:
Doru Lucian a scris:
fleser_p a scris:cine imi poate recomanda un mecanic sau un service bun in constanta? Am un opel astra h, 2005, 1.7 cdi, 101 CP, imi da codul de eroare P 2279, dar nimeni nu reuseste sa ii gaseasca problema. Am fost si la reprezentanta la OPEL, dar degeaba. Mi-au facut proba la debitmetru, senzor de presiune, clapeta de la intrarea in motor, curatat EGR, fara niciun rezultat. Cand urc si nu prea am demaraj mi se aprinde martorul masinuta cu cheie si atunci nu mai functioneaza turbina. la drum intins, dupa ce prind putina viteza dispare martorul. De asemenea se aprinde cand o las in frana de motor, daca am in jur de 3000 rpm si cobor o panta sau pe drum drept, daca nu accelerez, calc frana sau ambreiaj se aprinde iar acel martor. Daca opresc motorul, dupa repornire acel martor se stinge. Nu stiu ce sa mai fac pt ca nu ii da nimeni de cap. Orice sugestie e bine-venita. multumesc anticipat
------------- nu vreau sa te sperii, dar daca spui ca toate racordurile flexibile sint in ordine este posibil sa ai probleme la turbina(deschiderea ei,banuiesc)


am schimat turbina Sad
si sa inteleg ca nu se simte nimic in bine?


deloc. ba mai mult, am impresia ca masina nici nu mai trage ca inainte si consumul de motorina a crescut. am incercat la mai multe service-uri, nici nu stiu ce sa mai fac, m-am saturat sa dau o gramada de bani degeaba. cred totusi ca si electrovalva de la turbina ar trebui schimbata, deoare a inceput sa se aprinda masinuta mai des, fara frana de motor, si dispare singura dupa un timp, fara sa opresc motorul. am facut proba cu alta electrovalva, noua, la maiandrei in service la buc, dar degeaba, eroarea tot aparea si plus de asta, in fortaj, mai dadea si suprapresiune in turbo. suprapresiune da si cu actuala electrovalva. nu stiu ce s-ar mai putea face, s-a schimbat tot ce are legatura cu aerul de admisie in motor. DEGEABA


Salut.As vrea sa vorbim in legatura de acesta eroare iti las nr meu de tel 0744376092 .
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR