Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • claudiu__

  • Mesaje scrise: 473
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Tutorialul este valabil pentru conversia de la cutie automata- AF40 la cutia manuala-F40, pentru Vectra C Z19DTH. Nu pot sa garantez ca metoda mai functioneaza si la alte modele/motoare.
In functie de noroc, modificarile pe electrica pot fi foarte simple sau putin mai grele. In cel mai rau caz, ne intereseaza 3 mufe de pe masina:
-mufa care intra in calculatorul cutiei de viteze automate:

-mufa XE3, care e pozitionata sub UEC, ca-n imaginea de mai jos:

-mufa XC56, una dintre cele doua care intra in ECU(cea dinspre radiatoare)


Varianta cea mai simpla:
- se monteaza in UEC la pozitia 7 o siguranta de 15A(daca nu exista deja)
- se trage un fir intre pinii 11 si 27 ai mufei XE3(cea de sub UEC)

Varianta la fel de simpla dar mai putin eleganta:
- se monteaza in UEC la pozitia 7 o siguranta de 15A(daca nu exista deja)
-se trage un fir intre pinii 1 si 16 ai mufei cutiei de viteze automate(care ramane neconectata)

Varianta putin mai grea(de incercat doar daca nu functioneaza nici una din celelalte variante):
- se monteaza in UEC la pozitia 7 o siguranta de 15A(daca nu exista deja)
- se trage un fir de la mufa XE3(cea de sub UEC) din pinul 22 la mufa XC56(cea de la ECU) in pinul 70.

Ultima varianta se va aplica doar daca nu functioneaza prima sau a doua.
Dupa oricare dintre aceste modificari, ECU nu mai asteapta semnal de la cutia de viteze automata ca sa ii dea voie motorului sa porneasca.

Dupa ce ati pornit motorul, ramane problema sondei de marchearriere, pe care cutia manuala o are, si cea automata nu o avea. Sonda se alimenteaza cu 2 fire, unul care vine tot din mufa XE3, de la pinul 5, si al doilea legat undeva la impamantare(recomand zona din imagine, e aproape de mufa XE3)

Pentru pretentiosi, se poate lua ground-ul de la mufa XE2(si asta tot sub UEC) din pinul 18.

Multe multumiri lui Maiandrei pentru ajutor!
Skip ads

  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Stai ca nu inteleg. Ai schimbat cutia automata cu una manuala, sau ai transformat una automata in una manuala? De ce te intreb asta, am vazut pe vectra C z18xer cutie easytronic, care aparent e o strutocamila manula automata. Probabil cu modificari mari hardware se poate face conversia in manuala. Ce sa mai vorbim de cutiile automate de generatie mai veche.
  • claudiu__

  • Mesaje scrise: 473
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Apr 2008

  • Mesaj Privat
N-am transformat nimic. Am scos cutia automata si am pus o cutie manuala. AF40-ul e automata clasica, nu easytronic, ca pe 1.8.
Hardware nu-s asa multe modificari: cutie, planetare, pedalier, timonerie, switch ambreiaj, si cam atat. Poate-mi scapa acum ceva, dar nu cred
  • boditza

  • Mesaje scrise: 765
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2006

  • Mesaj Privat
sper ca nu poluez prea rau dar de ce ai schimbat-o? se farmase cea automata?
Skip ads

  • claudiu__

  • Mesaje scrise: 473
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Avea o ureche de prindere fisurata, si fostul proprietar a schimbat la un moment dat radiatorul de apa, si a pus unul de cutie manuala, iar furtunele de racire ale uleiului din cutie le-a montat unul intr-altul, fara sa le mai treaca prin radiator. Nu stiu cat a mers asa cutia, cert e ca e in continuare functionala, dar n-am vrut sa risc.
  • siirm

  • Mesaje scrise: 322
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 3.0 CDTi
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
La cat te-a dus conversia?
  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,718
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Niste poze cu cea veche si cea noua ?

CristianTM.
  • claudiu__

  • Mesaje scrise: 473
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Cred ca piese+manopera ajung undeva aproape de 1000 de euro.
@CristianTM-nu mi-a dat prin cap sa-i fac poze, dar o sa ajung zilele astea sa fac vreo doua cu cutia automata. Cea manuala e deja pe masina, deci nu mai e nimic de fotografiat.
Am uitat sa trec in lista de piese pentru conversie de mai sus: pompa ambreiaj, furtun de la pompa la vas lichid frana, conducta de la pompa la cutie.
Skip ads

  • boditza

  • Mesaje scrise: 765
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2006

  • Mesaj Privat
iar ma bag si sper sa nu mi-o iei in nume de rau dar nu era mai ieftin sa sudezi urechea rupta si sa cumperi radiatorul cu racitor cu tot?
  • claudiu__

  • Mesaje scrise: 473
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Cum am zis si mai sus, nu stiu cat si cum a mers masina asta fara racire la uleiul din cutie. Am preferat sa o schimb pentru a evita orice posibila complicatie. O volanta daca pica pot sa o schimb si eu, dar cutia automata nu stiu cine poate, sau macar incearca sa o repare. Si referitor la costuri, acum in Bucuresti stiu doua cutii automate ca asta de vanzare, una la 1200 de euro, una la 1500. Daca eu iau pe a mea 600, ma declar multumit. Si restul pana la mia pe care am cheltuit-o i-am dat pentru linistea mea. Daca o iei asa, nu mai sunt multi cei 400 de euro, nu?
  • alinvectrabraila

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2003 z22se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2010

  • Mesaj Privat
claudiu__ a scris:Avea o ureche de prindere fisurata, si fostul proprietar a schimbat la un moment dat radiatorul de apa, si a pus unul de cutie manuala, iar furtunele de racire ale uleiului din cutie le-a montat unul intr-altul, fara sa le mai treaca prin radiator. Nu stiu cat a mers asa cutia, cert e ca e in continuare functionala, dar n-am vrut sa risc.




salut! pe vectra mea am vazut un furtun care iese din cutie si sta in aer . la service mi-au spus ca e pentru aerisire . am un vrectra c cu cutie automata. asa trebuie sa stea acel furtun?... multumesc!
  • catalinzafira

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mai 2011

  • Mesaj Privat
salut.la motoarele 1,9 cdti nu se foloseste cutia manuala m32 cu 6 viteze?
Skip ads

  • msv_64

  • Mesaje scrise: 862
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Firele Albe-Verzi de HS CAN Bus nu trebuiesc legate intre ele?
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
catalinzafira a scris:salut.la motoarele 1,9 cdti nu se foloseste cutia manuala m32 cu 6 viteze?
vectra c cu 1.9 cdti au majoritatea F40
am vazut cateva cu M32 insa doar facelift si printe ultimele fabricate (cred)
pe astra h am vazut destul de des M32.
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR