Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Ok, sa continui.

M-am pacalit la Opel luandu-ma dupa martorul din bord. care statea stins imediat dupa pornire si dupa 5-10min incepea sa palpaie si apoi se aprindea si ramanea asa. Defapt, dupa pornire bujiile continua sa lucreze si tensiunea pe baterie scade mult (am observat ca atunci cand inca imi functiona alternatorul aveam 11.88V imediat dupa pornire dar becul nu se aprindea, deci ceva ma face sa cred ca becul de baterie nu se aprinde pana nu iasa toti consumatorii mari bujii, preincalzire filtru de motorina) am iesit afara cu multimetrul imediat dupa pornirea motorului si cu martorul de baterie stins tensiunea pe baterie e tot 11.88V, dupa 10 min. de mers cu masina dar cu becul aprins in bord tensiunea pe baterie a fost 11.87V. Deci corect este sa spun ca de cateva zile alternatorul meu nu mai incarca deloc bateria si ar trebui sa ma bucur ca am ajuns acasa cu masina si nu am ramas cu ea in drum. Nu te poti lua dupa martorul din bord, dar e bine sa ai un multimetru in porbagaj. Bateria este noua, cumparata de 2 luni.

Sa traga cineva avizat concluzia corecta privind cum a gandit Opel sistemul de avertizare incarcare slaba/lipsa incarcare la motorul asta.

Deocamdata concluzia mea e asta : cu alternatorul inca functional, avand imediat dupa pornire tensiunea pe bornele bateriei 11.88V asta imi spune ca alternatorul nu imi incarca la rece sau incarca insuficient la turatia de relanti accelerat (950rpm) iar dupa incalzirea motorului si iesirea tuturor consumatorilor mari alternatorul am vazut ca imi incarca 13,78V la relanti (780rpm) neavand vreun consumator cuplat (exceptand aici electroventilul de pe pompa de injectie), respectiv 13.4V cu lumini+aeroterma max+dezaburire oglinzi si luneta cuplate si turatia la 2.000rpm.

Inca nu am desfacut alternatorul dar acum, ca nu mai incarca deloc, probabil a murit releul de incarcare sau sunt terminati carbunii.
Am fost la un magazin de piese auto care practica preturi decente pentru piesele aduse pe original si m-am interesat cat costa o punte de diode si un releu (pentru alternatorul original al masinii, Hitachi 100Amp) :
- punte diode : 2.500lei
- releu : 1.228lei.

Alternatorul nou pe original costa exact 3.200lei. Un alternator echivalent fabricat de Hella, costa 2.000lei.
Dar am vazut ca este si o parte buna in ceea ce priveste acest alternator : este construit modular, adica se pot comanda repere/componente separat, adica pot cumpara partea cu carbunii sau calea de rulare a rotorului ca piese demontabile, consumabile.

Dilema este urmatoarea : daca cumpar un releu + punte de diode Cargo cat o sa ma tina ? Sunt colegi pe forum care au schimbat mai multe punti si relee si nu au reusit sa aduca alternatorul la viata decat pentru putina vreme. Pe SH se gaseste greu un alternator functional, daca iau unul aftermarket gen HELLA voi gasi punte si releu HELLA ca si repere comandabile, necesare in cazul unei reparatii a acestuia ? Si inca o intrebare cu raspuns la ghici : cat de fiabila este pompa de vacum in cazul achizitionarii unui alternator aftermarket, aceasta pompa fiind corp comun cu alternatorul ?

Voi reveni aici cu alte detalii si eventual poze, dupa ce voi demonta alternatorul.
Skip ads

  • catalinpav66

  • Mesaje scrise: 759
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 z30dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2008

  • Mesaj Privat
la alternatorul tau sigur este defect si statorul. Daca ai sa-l desfaci ai sa vezi ca vopseaua aia verde care este pe post de izolator este exfoliata din cauza ruginei de dedesupt. Parerea mea este ca incercand sa-l repari arunci banii pe fereastra. Iti trebuie un alternator nou si verifica daca este ars becul de avertizare din bord.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Azi am desfacut alternatorul.

Este oribila pozitia acestuia fiind pozitionat sub pompa de servo-directie, deci a trebuit dat jos complet scutul motor, toate curelele de transmisie (3x), furtunul de vacuum (doar colierul din partea de sus, langa compresorul de clima ca dedesupt la prinderea pe alternator nu ai acces) si conductele de ulei (tur, retur). Alternatorul se poate scoate numai prin lateral sub aripa interioara a rotii de pe partea pasagerului.

Am facut semne pe exteriorul alternatorului si al pompei de vacuum pentru a sti pozitia fiecaruia la remontare. Mai departe, am demontat pompa de vacuum de pe spatele alternatorului (e prinsa in 3 suruburi, cap cruce) ea fiind antrenata de canelurile de pe capatul arborelui alternatorului. Apoi cu eforturi extraordinare am desfacut cele 4 suruburi cu cap in cruce care tineau asamblate rotorul si statorul alternatorului. La demontarea acestora am rupt singurul carbune al platoului cu carbuni care mai era intreg, al doilea carbune fiind rupt de multa vreme (ruptura era oxidata-mata, bucata rupta era inca in locasul de ghidare si facea contact imperfect cu partea de carbune dinspre releu doar 'prin atingere').

Din pacate (sau din fericire?) alternatorul nu este Hitachi (original al masinii) ci este schimbat avand un actibild cu urmatoarele date : producator DRI, cod echivalent Opel 228.131.1002 (100Amp, conform catalogului DRI) fiind relativ nou (nu are uzura la inelele colectoare) iar carbunii aveau mai mult de 6mm cat ar fi uzura maxim admisa in cazul unui alternator folosit, conform manualului de reparatii.

Deja e ca un serial , Luni ma duc la electrician sa-mi schimbe carbunii, sa verifice diodele si sa-l testeze inainte ca sa-l montez eu. Nu cred ca as mai suporta sa-l pun sus pe masina si sa vad apoi ca trebuie redemontat pentru ca ceva tot nu merge la el.
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,539
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Pai ai facut partea cea mia grea...daca ai avea un ciocan de lipit mai sanatos, poti dezlipi singur puntea de diode si releul d eincarcare sa le schim,bi singur. Daca desfaci capacul dinspre fulie al alternatoruluii ai acces la piciorusele diodelor si poti verifica cu un multimetru daca sunt strapunse...la mine se vedeau clar..una disparuse cealalalta mai avea ceva resturi din ea...
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Ok, am gasit si site-ul DRI A/S, este aici : http://www.dri.dk/index.php?id=172&L=1

Se pare ca firma mama se afla in Danemarca si se ocupa cu reconditionarea de alternatoare, demaroare, pompe de servo-directie, compresoare de clima, casete de directie, cilindri de frana, etc (doar piese originale) de pe orice tip de automobil si o face in cele doua fabrici din Polonia, respectiv Slovacia.

Dupa codul de bare de pe alternatorul meu am dedus - folosind codificarea codului de bara (conform site-ului) de pe eticheta aflata pe alternatorul meu - (cod intern 228.131.1002 , http://www.dri.dk/index.php?id=167&L=1) ca acesta este unul Hitachi 100Amp, ca a fost fabricat pentru Opel si a fost reconditionat (RK cu piese noi) in saptamana 20 a anului 2006 (codbare 0206201238451 , http://www.dri.dk/index.php?id=300&L=1).

Am vazut ca site-ul lor e bine organizat si pare o firma care se respecta, sper ca si reparatia alternatorului meu sa fi fost una cu piese de calitate.
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,539
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Carbunii vin cu tot cu releu sau cu puntea de iode...cred ca la Miu service gasesti gramada..moca. Eu am vrut sa ii iau pe ai mei si i-am uitat..oricum nu se vedea sa fie uzati..aveau cam 20 mm fiecare...probabil si releul mai era bun, am avut 2 diode puscate, dar releul era nituit de puntea de diode si probabil s-ar fi rupt la incercarea de scoatere a niturilor. Posibil ca la tine necazul sa vina de la carbunele rupt.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
In ceea ce priveste Renault-ul, am verificat azi becul martor din bord si este bun, am verificat toate sigurantele din tablou si sunt bune, am demontat releul de incarcare (cumparat acum 3 luni) si carbunii sunt intacti, calea de rulare are uzura pronuntata dar carbunii fac contact electric.

Totusi becul martor de baterie nu se aprinde in bord la punerea contactului, alternatorul nu incarca bateria indiferent de turatie, probabil am vre-un fir intrerupt-ceva.
Luni de dimineata o sa merg la un electrician-auto cu Renault-ul ca sa-mi rezolve aceasta problema.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Nu, carbunii la Opel sunt reper demontabil, separat de releu. Se poate vedea si in EPC4.

Asta era cauza pentru care nu mai incarca alternatorul, mai exact carbunele rupt.

Cat va incarca alternatorul dupa schimbarea lor, ramane de vazut.
Manualul de reparatii spune ca la turatia de 3.000rpm tensiunea de incarcare trebuie sa fie intre 13.5 si 14.5volti. O plaja de tensiune destul de larga.
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Azi am facut si ceva poze :



Asa cum se poate vedea si pe inelele colectoare, unul din carbuni (pe care l-am gasit rupt la demontarea alternatorului) nu facea contact ferm (nu a lasat urma, ca celalalt de mai jos) acesta fiind si motivul pentru care dimineata la relanti imediat dupa pornire alternatorul nu incarca deloc sau curentul de incarcare era prea mic pentru consumatorii mari (bujii+incalzitor filtru de motorina). Acestia continua sa consume curent inca 4-6min dupa pornirea motorului. Inelele colectoare au fost schimbate (au uzura mica), carbunii la fel (erau putin uzati), iar unul din rulmenti este 'Made in Poland' si a fost schimbat si acesta pe parcursul reconditionarii alternatorului (RK complet) la fabrica DRI A/S din Polonia.

Interesant este faptul ca in turatie (2.000rpm+) alternatorul reusea sa incarce suficient (13,6V cu faza scurta+lunga, aeroterma la maxim, dezaburire oglinzi+luneta cuplate) si astfel am trecut testul la obtinerea garantiei pentru bateria Varta Blue 74A/h, pe care am cumparat-o anul trecut prin toamna.

Maine o sa ma interesez la un magazin auto cat costa platoul cu carbuni pe original/licenta.
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,539
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Cauta si simeringul/presetupa dintre pompa de vacuum si alternator...asta e de obici samanta multor probleme..se duce si intra ulei in alternator..e vreo 10-15 lei. Mai departe, poi s aiti verifici singur infasurarile (continuitatea lor) cu un multimetru...dar daca ajunge la tensiunea nominala, putin probabil sa fie vreuna intrerupta. Bafta.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Astazi a fost o zi nenorocita, ghinion pe toata linia. Dar o sa evidentiez doar ce am mai facut ca sa imi repar masinile.

La Opel : la prima ora m-am dus la atelierul auto al d-lui Miu cu alternatorul desfacut, l-am rugat sa-mi scoata el platoul cu carbuni sa-l comand la magazin. Mi-a spus din start ca nu carbunele rupt este cauza, ca aceste alternatoare sunt niste hybride facute pe vapor (China) si ca a picat puntea de diode. N-am fost de acord, fiecare are dreptul la opinie... ok, a desfacut el statorul si intradevar puntea de diode avea 2 diode strapunse, se vedea cu ochiul liber. Releul si puntea de diode nu mai erau originale Hitachi ci erau facute de o firma Dai-Nai, cel mai probabil de prin China. Asa ca m-a trimis sa cumpar urmatoarele piese noi :
- punte de diode, releu, platou carbuni, semering etansare, O-ring etansare. Piesele comandate vin in 5 zile, unele le-am comandat pe original.

La Renault 9 1.6D : la prima ora m-am dus tot la d-l Miu cu masina si cu un alternator original pe care l-am demontat pe cand era functional pe vechiul motor si la care se putea folosi releul nou care era montat pe alternatorul deja montat pe masina care nu mai incarca. Ok, m-a sunat ca pot sa vin sa iau masina, a lucrat la ea unul din baietii de acolo care mi-a schimbat alternatorul cu cel ce-l aveam de rezerva si releul de la cel curent, a testat si alternatorul incarca corect bateria. M-am bucurat, intamplarea a facut ca sa ma intalnesc cu sotia si copilul langa atelierul auto, era frig si deja s-au suit in masina asa ca nu am mai verificat ce au lucrat baietii, am platit, am dat cheie si am pornit. Dupa 6 strazi, la relanti, brusc mi-a murit motorul din senin, am dat la cheie si dupa pornire zgomotul motor a crescut cu mult (se aude injectia efectiv cum lucreaza, gen lovitura de fier pe fier) relantiul e instabil, am tras intr-o parcare si am oprit motorul. Ridic capota, surpriza. Cureaua de accesorii care antreneaza alternatorul si pompa de apa nu era intinsa suficient, s-a atins cu cureaua de distributie si cu degajarea de la capacul care acopera si protejeaza cureaua de distributie si partial pe cea de transmisie, s-au rupt fasii lungi din ea cam aproximativ 1/4 din latimea curelei, care au ajuns in distributie si cumva au facut sa-mi sara cureaua de distributie cu un dinte in avans. Am scos bucati de curea de transmisie din pinioanele arborelui cu came si al pompei de injectie, asa ca am preferat sa las masina acolo, am luat un taxi pana la d-l Miu pe care l-am informat de situatie, s-a oferit sa ma despagubeasca dar am refuzat pentru ca consider ca este reparabila problema creata, maine o sa cumpar cureaua de distributie (are deja 4 ani) si cea de la accesorii (are deja 4 ani), morala povestii mele este : daca puteti sa va reparati ceva la masina personala si aveti simt tehnic - faceti-o singuri si o sa aveti 'peace of mind' dupa aceea, iar daca va depaseste - verificati personal ca totul e ok dupa reparatie ca sa stati linistiti ca e totul in regula cu masina personala.

Am mai spus-o aici pe site, d-l Miu este specialist si daca aveti posibilitatea sa va repare el problemele electrice de pe masina - insistati sa o faca chiar el. In urma pataniei mele o sa-l rog sa lucreze el personal la masina mea, eu unul m-am convins ca asa e cel mai bine.


Ultima modificare facuta de ahappyuser la Mar 07 Feb, 2012 12:06 am
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,539
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Ghinion...imi pare rau...dar macar ai mai invatat ceva Sad
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Sincer - chiar nu aveam nevoie, defapt am mare nevoie de o masina ca sa ma pot deplasa sa-mi fac treaba la servici.
  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
intr-o alta ordine de idei........ te poti considera norocos, inteleg ca problema era cit pe ce sa fie mai grava dar ai scapat usor(ma refrer la Renault) iar in privinta Opelului cu doua diode arse .... ai avut noroc ca nu ai patit alte alea. glumeam bine inteles ,succes in rezolvarea problemelor si alta data sa fi mai atent .
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,539
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Cum arata dl Miu..e cel cu barba? Mai in varsta?
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Nu, are undeva la 40 de ani, fara barba.
In general el e cel ce intreaba clientul ce nu merge, tot el suna sa vii dupa masina cand e gata si tot el iti spune pretul.

Am gasit cureaua de distributie pentru Renault pe stoc la 99lei, probabil o sa gasesc si cureaua de accesorii pe undeva prin Sibiu, asa ca... cu putina sansa (sper doar sa nu fie lovita si vre-o supapa si sa nu mai inchida suficient dupa schimbarea curelei de distributie, ca asta ar complica mult lucrurile) probabil reusesc sa-mi pun pe picioare masina azi. Va trebui sa lucrez afara, acum sunt -3 grade C afara, la pranz probabil vor fi undeva in jurul la zero grade si nu o sa inghet chiar asa.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Azi am pus la loc distributia la Renault, aveam un dinte sarit la pompa de injectie - spre inainte (avans marit) si tzacanea de nu puteai sta langa ea. In ceea ce priveste cureaua de accesorii, din 5 caneluri mai avea doar 4 pe toata lungimea ei, efectiv a fost taiata pe lungime. Am vazut si de ce : fulia alternatorului demontat era cu 5 caneluri, fulia alternatorului montat pe motor avea 4 caneluri, constructiv e acelasi alternator, pana in 10.86' a fost cu curea cu 4 caneluri, dupa aceasta data pana in 12.88' a fost cu 5 caneluri. De aici sectionarea in lungime a curelei de accesorii, fasiile de curea decupate mi-au ajuns in distributie si mi-a sarit pinionul pompei de injectie cu un dinte.

Cum a reusit meseriasul sa-mi monteze o curea mai lata intr-o fulie mai ingusta, fara ca sa vada ca cureaua se curbeaza inspre linia mediana a acesteia si ca se freaca de capacul distributiei, chiar nu pot sa-mi dau seama.

Pe weekend va trebui sa schimb ambele curele, aveau doar 29.000km/4ani de la schimbarea lor.
  • yo4fyq

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1995 TC4EE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2010

  • Mesaj Privat
ahappyuser legat de scaderea tensiunii la masuratoarea pe baterie am avut si eu aceasi problema . Daca porneam ventilatorul pe pozitia 3 sau 4 si era pornita si dezaburirea pe spate ( si uitam sa o decuplez) scadea tensiunea baterie in 20min pana nu mai functiona nimic.
Multi din cate am citit aici pe forum au avut aceasi problema si le era sugerat releul sau diodele .
- primul lucru pt. a va indica daca este bun alternatorul se va masura tensiunea de iesire pe borna de + a lui si masa ( nu cea de pe caroserie sau baterie , ci direct pe el sau motor ) aici am avut surpriza sa gasesc o caderea de 0.3v intre mase ( pe masa la motor aveam 14.4v iar pe masa la baterie aveam 14.1v) .
Cablul de iesire de la alternator se duce la borna electromotorului si apoi la baterie (daca sunt probleme cu papucul care uneste cele 2 cabluri pe + de la electromotor de aici pot fi probleme din cauza oxidarii)
Astfel am tras un cablu (myf 6mm )direct de la alternator la baterie ( recuperati cei 0.3v) dar problema nu era pe departe rezolvat dar era un castig .
Am curatat foarte bine tot ce tine de masa borna de minus si tot ce venea pe borna toti papucii inclusiv cablurile de masa ( unul la caroserie si unul la CV ) .
Masuratoare finala cu toti consumatorii porniti nu scade sub 13.8V ( inainte scadea pana se consuma batreria ) fara consumatori 14.4v , acum incarcarea functioneaza super bine .
  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
yo4fyq a scris:ahappyuser legat de scaderea tensiunii la masuratoarea pe baterie am avut si eu aceasi problema . Daca porneam ventilatorul pe pozitia 3 sau 4 si era pornita si dezaburirea pe spate ( si uitam sa o decuplez) scadea tensiunea baterie in 20min pana nu mai functiona nimic.
Multi din cate am citit aici pe forum au avut aceasi problema si le era sugerat releul sau diodele .
- primul lucru pt. a va indica daca este bun alternatorul se va masura tensiunea de iesire pe borna de + a lui si masa ( nu cea de pe caroserie sau baterie , ci direct pe el sau motor ) aici am avut surpriza sa gasesc o caderea de 0.3v intre mase ( pe masa la motor aveam 14.4v iar pe masa la baterie aveam 14.1v) .
Cablul de iesire de la alternator se duce la borna electromotorului si apoi la baterie (daca sunt probleme cu papucul care uneste cele 2 cabluri pe + de la electromotor de aici pot fi probleme din cauza oxidarii)
Astfel am tras un cablu (myf 6mm )direct de la alternator la baterie ( recuperati cei 0.3v) dar problema nu era pe departe rezolvat dar era un castig .
Am curatat foarte bine tot ce tine de masa borna de minus si tot ce venea pe borna toti papucii inclusiv cablurile de masa ( unul la caroserie si unul la CV ) .
Masuratoare finala cu toti consumatorii porniti nu scade sub 13.8V ( inainte scadea pana se consuma batreria ) fara consumatori 14.4v , acum incarcarea functioneaza super bine .
se pot intimla si fenomene de genul asta,si atunci e normal sa goleasca bateria(consumul de curent,fiind mai mare decit ceea ce sustine alternatoru,acesta pierzind o mate parte la contactul inperfect)dar sint cazuri mai rare,tu ai fost un caz fericit,aceleasi fenomene pot apare si la o baterie uzata(care nu"asimileaza" curentul de la alternator),sau incapacitatea alternatorului de a genera curentul suficient functionarii respectivilor consumatori(nu tensiunea,ci curentul)
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
@Doru Lucian

Mi-a zis electricianul auto ca alternatorul Hitachi 100Amp pe care-l am eu pe masina e un hybrid care s-a produs doar 2 ani de zile, ca nu ar fi bine proiectat si ca la el cedeaza mai intai puntea de diode, apoi daca continui sa mergi cu el pe masina cedeaza releul, apoi se arde statorul. Un fel de lantul slabiciunilor. Pana la urma e doar parerea lui, doar de curiozitate l-am intrebat daca cele de pe motorizarea y17DT sunt mai bune si mi-a zis ca si ele sunt la fel de prost proiectate, dar ca in cazul lor piesele sunt ceva mai ieftine. Inca odata, e parerea lui, nu si a mea. Am vazut ca era suparat tare pe tipul asta de alternator pe cand desfacea releul si puntea de diode la al meu.

Din punctul meu de vedere, daca alternatoarele Hitachi 100/70Amp de pe X17DT erau intradevar asa deficitar proiectate, atunci n-ar fi existat nicio firma care sa vrea sa le reconditioneze complet, mai apoi sa le vinda si sa mai ofere si garantie. Al meu e reconditionat in saptamana 30, anul 2006, deci dupa o reconditionare completa a mai mers inca 5 ani si jumatate pana a cedat.

@yo4fyq
Sa nu-mi spui ca ai aceiasi motorizare ca mine si ca ai masurat tu tensiunea direct pe mufa alternatorului, etc... ca nu imi vine sa cred, la motorizarea asta de Isuzu 1.7TD cu A/C nu ai acces la mufa alternatorului decat de dedesupt, e dificil sa ajungi la mufa si e chiar incomod sa lucrezi la el montat pe masina.


Ultima modificare facuta de ahappyuser la Mie 08 Feb, 2012 7:16 pm, modificat de 3 ori in total
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR