Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
prin incapacitatea alternatorului, nu ma refeream nea aparat la proasta proiectare a lui,ci la posibilitatile defeciunilor care apar la acest tip (dupa cum spuneai si tu, citindul pe respectivul meserias care presupun ca ocupinduse cu asa ceva trecindui multe prin mina stia el ce stia, alfel nu ar fi avut motive de plins ,presupun ca era meserias altfel nu te-ai fi dus la el )cum spuneam, piese de proasta calitate ,insasi faptul ca diferite firme au cerere mare de reconditionari ale lor denota asta, iar faptul cacolegul a rezolvat in felul pe care la spus nu am zis ca nu e posibil ci doar ca a fost probabil un caz fericit deci nu e o regula.


Ultima modificare facuta de Doru Lucian la Mie 08 Feb, 2012 7:49 pm
Skip ads

  • yo4fyq

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1995 TC4EE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2010

  • Mesaj Privat
ahappyuser a scris:


@yo4fyq
Sa nu-mi spui ca ai aceiasi motorizare ca mine si ca ai masurat tu tensiunea direct pe mufa alternatorului, etc... ca nu imi vine sa cred, la motorizarea asta de Isuzu 1.7TD cu A/C nu ai acces la mufa alternatorului decat de dedesupt, e dificil sa ajungi la mufa si e chiar incomod sa lucrezi la el montat pe masina.


Am tot motor isuzu ( alternator cu pompa pe el ) si nu este necesar sa ajungi la mufa este suficient sa intzepi cu un ac si sa masori sau in cazul meu era putin decojit ( probabil tot pt o masurare anterioara )
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Pai parca spuneai anterior ca cel mai bine sa masor direct pe mufa de plus a alternatorului, acum revii cu inteparea acestuia oriunde pe lungimea lui pentru masurare. Cred ca puteai sa spui asa de la bun inceput, era mai usor pentru mine sau altii care au aceiasi problema.
  • yo4fyq

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1995 TC4EE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Chiar daca masori la o distanta de 20cm nu ai cum sa ai o cadere pe cablu , deobicei caderea provine prin oxidare la papuci si contacte, asa cum spunea si Lucian orice rezistenta duce la scaderea tensiunii prin limitarea curentului.
Noi gresim cand spunem are continuitate ( se aprind becurile se invarte motorul este ok ! ... nu ?)
PS. Nu uita ca suntem romania si cand mergi la electrician el isi da seama despre ce este dar daca poate sa schimbe un releu si o punte de ce sa nu o faca chiar daca sunt bune pt a incarca factura ....chiar daca este vb. doar de contacte
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Ok, am reparat alternatorul. Mai jos detalii privind defectele constatate si costul reparatiei (piese schimbate + manopera) :

(1) piesele defecte
- unul din cei 2 carbuni ai platoului cu carbuni la demontare l-am gasit fiind rupt de multa vreme, se vede lipsa urmei pe care ar fi trebuit sa o lase pe inelul colector incercuit in poza, trebuia sa arate asa cum se vede pe inelul colector de dedesupt :


- 2 diode de pe puntea cu diode sunt 'puscate' , ambele fiind defecte din punct de vedere functional :


(2) piesele inlocuite cu altele noi - componetele electronice nu sunt originale HITACHI, ele fiind aftermarket (licenta)
- punte de diode Mobiletron (Taiwan) model RH-63 K513410A , echivalentza pentru HITACHI Part No. LR1100-501B - pret 100lei :


- releu regulator de tensiune CARGO (China) model 230433, echivalentza pentru HITACHI Part No. TR1Z-123 - pret 110lei :


- set complet reparatie platou carbuni GM-ISUZU (Japan) pe original - pret 83lei :


- semering ax rotor CARGO (China) - pret 5lei :


- inel O de etansare stator/pompa de vacuum GM-ISUZU (Japan) pe original - pret 10lei :


- manopera demontare/reparatie/montare/testare alternator (l-am dat eu jos de pe masina si l-am dus personal la electricianul auto) : 70lei, garantie 1an pentru lucrare/componentele schimbate.

Total costuri reparatie alternator : 378lei, am asteptat 5 zile pana au venit piesele/ s-a reparat alternatorul si l-am montat sus pe masina.
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,539
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Pai..si tensiunea dupa reparatie? cat e e la relanti fara conusmatori/cu consumatori?
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Tensiunea dupa reparatie a fost pe standul de testare (cu bateria lor cuplata, dar fara alti consumatori) 14,4V.

O sa intru in teste cu incarcarea dupa ce se mai lasa frigul de afara.

Oricum, mare mi-a fost mirarea sa-mi spuna cei ce mi-au reparat alternatorul ca nu am voie sa dau curent la alta masina cu alternatorul asta, cica ar fi foarte sensibila puntea de diode. Daca trebuie sa dau curent, sa dau jos borna de plus de pe baterie, apoi pot sa dau curent cat ma tine bateria. In plus, daca am bateria in scurt cica am toate sansele sa ma lase tot puntea de diode.

In ceea ce priveste alternatoarele de Opel de pe motorizarile de 1.7 la Astra G si Astra H... mi-au zis râzând ca repara in medie 10buc/saptamana, asa de bune sunt. Cam grea viata cu alternatoarele astea de pe motoarele de 1.7 ... acum sa vedem cat ma va tine reparatia pe mine.

Stau si ma gandesc ca poate am terminat chiar eu puntea de diode, cu o zi inainte sa se aprinda martorul in bord am dat curent la Renault-ul meu si nu a avut cine sa-mi accelereze motorul la Opel in timp ce am dat eu la automat sa pornesc Renault-ul (vre-o 20-25sec incontinuu, avea bateria 60% descarcata, afara erau -22grade C).
  • adrian terinte

  • Mesaje scrise: 1,240
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2008

  • Mesaj Privat
dupa cum se vede alternatorul tau este bifazic,exista si modele trifazice.Cum ai avut un carbune rupt toata incarcarea se facea doar pe o faza,de aceea probabil aveai tensiune mica de incar care cand consumul era mare.Si mai mult ca sigur cum ai spus atunci cand ai dat curent la Reanaul,curentul absorbit pe o faza,adica pe cea functionala a fost mare si sigur a depasit si curentul maxim al diodelor si de aceea s-au prajit. Daca mai ai puntea de diode veche urmareste traseul carbunelui bun si sigur diodele arse redresau tensiunea de pe acea faza.

si eu evit sa dau curent la alta masina,mai bine dau bateria jos si o pun pe cealalta masina
Skip ads

  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,539
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Si eu am primit acelasi instructaj...sa nu dau curent si sa am grija mai ales iarna la consumatori, pt ca la pornire si in primele minute dupa, sug implicit bujiile si incalzitorul de motorina. Daca dau drumul la degivrare si faruri cat curat parbrizul posibil sa le prajesc din nou (pe diode).
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Sa nu uit, la montarea alternatorului pe masina manualul spune ca trebuie adaugati 10ml ulei de motor in circuitul de ungere al pompei de vacuum inainte de pornirea motorului, am facut asta cu o seringa si cu un furtunas montat pe ea. Si mai spune in manual ca pompa de vacuum se va strange prin suruburile ei de corpul alternatorului cu cheia dinamometrica la 7Nm.

Merita sa vedeti fata celor de la atelierul auto cand am scos pompa si am strans cu ea personal suruburile cu ea. Cool
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Pardon, am vrut sa spun ca am scos cheia dinamometrica si am strans la valoarea specificata in manual, eu aveam cheie (a mea) dar ei... NU AVEAU. Rolling Eyes
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Azi am facut ceva masuratori cu multimetrul :

- dimineata la prima cheie, imediat dupa pornire : tensiunea pe baterie 12,60V. Bujiile si incalzirea din filtrul de motorina inca cuplate dupa pornirea motorului... Ma uitam pe multimetru cum urca tensiunea de incarcare... Lent, pas cu pas... 12.60... 12,61... 12.62... 12.64... 12.65... intr-un minut a urcat lent-lent pana la 13.15V, relantiul era la 850rpm pentru ca nu a fost prea frig azi (-1.5 grade C). Simultan, tensiunea masurata pe bujii era de doar 12.45V, si era constanta.

- dupa decuplarea marilor consumatori, cu incalzirea din habitaclu pe 2 si farurile pe faza scurta - tensiunea de incarcare la relanti (780rpm) : 14.14V
- in plus, am mai cuplat si A/C, la aceiasi turatie de relanti - tensiunea de incarcare : 13.95V

Acum.... ca e excelent/bine/acceptabil, chiar nu pot sa ma pronunt... pentru ca nu am ideie cat/cum putea incarca alternatorul asta Hitachi de 100Amp cand era nou, cu punte si releu 'made in Japan'.
Skip ads

  • andrei_sebi18

  • Mesaje scrise: 347
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1997 x17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2010

  • Mesaj Privat
De unde ai cumparat piesele ca azi am cautat in tot orasu punte de diode pentru alternatoru meu si nu am gasit decat cum ai tu in poza si altu care avea un papuc in plus. A mea e diferita pun niste poze si daca ma poate ajuta cineva sa gasesc ii sunt recunoscator.
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,539
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Aia cu un contact in plus este pt astra h...cica pe contactul ala da ECU comanda la alternator cat sa incarce
  • andrei_sebi18

  • Mesaje scrise: 347
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1997 x17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Si daca iau cu contactul in plus bannuiesc ca nu se potriveste nu? motoru meu nu are ECU
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Azi am avut ocazia sa vad exact cat consuma diversii consumatori electrici de pe masina mea :

- bujii, preincalzire (3-4sec) : 60A
- bujii, postincalzire (max. 6min, pana temperatura apei motor ajunge la 55grade C): 42A
- electromotor (consum instantaneu) : 250A
- aeroterma pe viteza I : 5A
- aeroterma pe viteza II : 9A
- aeroterma pe viteza IV : 25A
- dezaburire oglinzi+luneta : 25A
- pozitii + faruri cu becuri H7, pe faza scurta : 12A
- scaun incalzit : 8-9A, ambele scaune 17A

Alternatorul este HITACHI de 100A, acesta incarca pe banc (masurat direct pe bornele lui) fara niciun consumator conectat : 14.4V (cu punte de diode aftermarket Mobiletron + releu incarcare aftermarket Cargo). Pe masina, fara niciun consumator pornit (doar cu electrovalva din pompa de injectie, becuri TID 2x2w, bec jurnalier 1.5w, bec scrumiera 1.2w, led-uri comenzi volan, led-uri geamuri electrice fata, led bloc lumini) alternatorul imi incarca 14.10V la turatie de relanti cu motorul cald.

Asadar, in cazul meu dimineata pornesc motorul si il las la relanti 2-5min (in functie de cat de rece este afara) timp in care pornesc CDPlayer-ul (am doar difuzoare originale, fara subwoofer) si incalzirea intr-unul din scaunele fata, deci am deja un consum de curent calculat de 42A+9A=51A (ceea ce e deja mai mult de jumatate din capacitatea alternatorului, dar la turatie de lucru!). Daca mai pornesc si dezaburirea + ventilatorul pe viteza I consumul total imi creste la 81A (!) totusi se pare ca inca nu-mi intra in protectie (adica sa se autodecupleze dezaburirea, stiu si am vazut ca exista aceasta protectie la masina mea) dar cu siguranta bateria in loc sa se incarce aceasta se descarca in continuare. Daca punem la socoteala ca prin oras facem doar drumuri scurte sa nu ne miram ca ne tine bateria doar pana ce aceasta iese din garantie, asta in caz ca nu o menanjam putin... avand grija ce consumatori pornim dimineata imediat dupa pornirea motorului.
  • arias

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2011 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Am avut si eu problema cu alternatorul meu pe Vectra A cu motorul de isuzu. Sa ars releul de incarcare dar gradual adica a inceput sa incarce 15v apoi sa aprins becul in bord si in final incarca 17v. Am permis din 1992 si toate masinile pe care le-am avut niciodata nu am intrat in service. Asa cum spui frate si tu bine ar fi sa le reparam noi daca ar fi cu putinta. Imi pare rau de necazul tau pe care l-ai avut cu masina dar si cu renoul. Eu am facut o modificare la alternatorul meu adica i-am tras releu separat...scos din alternator ca daca pe viitor se mai arde sa nu mai fiu nevoit sa demontez alternatorul.....am pus un releul de incarcare simplu pe care l-am bagat in rezonator,adica nu se vede nimic...ce imi place la acest releu este faptul ca de ce dau drumul la mai multi consumatori el si mai bine lucreaza..chiar tinde sa mai creasca putin incarcarea....de ex daca fara consumatori incarca cu 14v cu toti consumatorii incarca 14.2 ...masurat de mai multe ori...este un lucru extraordinar pentru mine.....modificarea am facut-o impreuna cu tatal meu in conditiile in care nimeni nu ne-a dat nici o sansa de reusita mai ales ca ziceau ca astea cu pompa de vacum sint niste experiente nereusite la momentul cind au fost fabricate aceste alternatoare si ca nu se pot modifica.....toti au fugit de aceste alternatoare....astazi sint bucuros ca am reusit sa fac cu tatal meu aceasta modificare fara nici un leu(releul l-am avut eu .....am ajuns la performanta ca in maxim 3 minute reusesc sa dau alternatorul jos
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
adrian terinte a scris:dupa cum se vede alternatorul tau este bifazic,exista si modele trifazice.Cum ai avut un carbune rupt toata incarcarea se facea doar pe o faza,de aceea probabil aveai tensiune mica de incar care cand consumul era mare.


si daca ai trei faze ai 3 carbuni? Nu cred ca intelegi principiul de functionare al unui alternator.
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
uau.chiar aflu chestii noi Surprised eu stiam ca alternatoarele au statoare cu bobinaj in stea si triunghi,dar sa fie bifazice sau trifazice, Oare?
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
au 3 sau 4 faze in stator, de unde si 6 sau 8 diode pentru transformare din ac in dc. In rotor se injecteaza tensiune continua variabila in functie de iesirea in tensiune dc a alternatorului. dar astea le stiai oricum.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR