Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • mugureleugen

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2010

  • Mesaj Privat
salut am si eu o intrebare.mi-am luat de curand o vectra b din 2001 2.0 dti si de vreo cateva zile de cand a dat frigu apa se ridica foarte putin abia daca trece de liniile albastre,daca dau drumul la caldura se lasa in jos....cateodata nu se ridica deloc...numai termostatul ar fi problema?multumesc
Skip ads

  • adrian terinte

  • Mesaje scrise: 1,240
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2008

  • Mesaj Privat
in 99% din cazuri este termostatul.Este o piesa proasta cred la acest motor.Eu am schimbat unul acum 2 ani,iar acum trebuie sa il schimb iar ca nu isi mai face treaba dupa aprox 20.000km,destul de putin pentru o piesa importanta si destul de scumpa.

ca sa vezi daca e termostatul dus,cam dupa 5 minute ce pornesti motorul pune mana pe furtunul gros de deasupra radiatorului (sa nu il confunzi cu cel de la intercooler,care este putin mai gros),si daca incepe sa fie cald inseamna ca termostatul nu mai inchide si nu se mai incalzeste motorul.

oricum aceste motoare se incalzesc mai greu,in special iarna si folosit in oras.
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
@mugureleugen
Schimba-l cu tot cu carcasa.
  • adrian terinte

  • Mesaje scrise: 1,240
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2008

  • Mesaj Privat
si eu l-am schimbat cu tot cu carcasa ca nu am gasit separat,iar acum o sa procedez la fel
Skip ads

  • mugureleugen

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2010

  • Mesaj Privat
salut cat caosta termostatul?multumesc
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
popmari a scris:Din pacate asa cum am mai spus la fosta masina VW Vento, tot diesel 1,9, temperatura era fix la 90 de grade. Dar termostatul de la VW era pozitionat altfel fata de motorul y20dth si prin urmare posibil sa fie ceva si din proiectarea acestui motor pentru ca prea multe probleme apar.

Dupa cum a zis si marian_sro, indicatoarele alea bat campii. Sunt facute sa nu indice exact temperatura. Cand ajunge intre ~80-95 iti arata fix 90. Practic, e imposibil sa fie totdeauna 90.
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
la vw e de ras chiar.de pe la 75 grade ceasul de bord arata 90.si dupa 90 tot la atat sta.
la opel macar urca gradat.la vw daca nu esti atent ratezi cand ajunge la 90.
  • chelu adrian

  • Mesaje scrise: 974
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Fiind expert in automatizari, va spun ca,100% orice sonda de temperatura industriala sau din domeniul auto,are o mica intarziere in transmiterea datelor la sursa. Este ceva normal,daca ar fi foarte sensibila,nu ar rezista temperaturilor din acea zona,ar ceda pur si simplu. Dau exemplu o statie de asfalt care pe calculator,sonda de temperatura a fumului imi arata 185 grade. Daca ma duc cu un aparat de masura foarte sensibil si masor temperatura fumului,in realitate este undeva pe la 200. Cam asa sta treaba si cu masinile noastre.
Skip ads

  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Adica putem sa le fierbem linistiti? Oricum nu ne anunta nimeni Laughing

Am schimbat si eu termostatul, cu tot cu carcasa - rezultatul - bani aruncati degeaba, tot dupa 5 minute dedea apa calda pe furtunul de deaspra radiatorului. Pana la urma am luat unul second si parca face treaba mai buna, insa si asta are ceva scapari. Lucrul bun la motoarele astea, termostatul nu se blocheaza pe inchis, ci doar pe deschis.
  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,600
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Pai eu intotdeauna inainte de a schimba un termostat il verific sa vad daca inchide/deschide cum trebuie. Puteti sa faceti si voi asta acasa si nu mai riscati sa puneti o piesa aiurea pe masina. Si eu la fel, am luat un termostat second si lucra mai bine decat unul nou. Poate d-aia ca era oiriginal... Nemtii si italienii nu pun orice pe masinile lor.
  • chelu adrian

  • Mesaje scrise: 974
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Atata timp cat motorul merge bine si apa nu este in temperatura critica de fierbere,e totul ok! Este foarte putin probabil sa urce drastic temperatura apei pt ca in cel mai rau caz,termostatul se blocheaza pe deschis.
  • todo_tdo

  • Mesaje scrise: 159
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 1999 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Oct 2008

  • Mesaj Privat
salut baieti , duminica am venit de la Tolpita (am fost la putin sport de iarna,la sky ) si pe tot drumul temperatura motorului a ramas pe albastru, cu toate ca in habitaclu a facut caldura, tin sa specific ca stau in Reghin , distanta dintre Reghin-Toplita aprox 75 Km ,nu sa incalzit apa si ma cam ingrijoreaza faptu acesta , afara erau - 16 - 17 grade aproape pe tot parcursul drumului.
si in masina cu mine era si un prieten care e sef de service dacia autorizat , si mia spus ca ar cam trebui sa schimb termostatul ca de fapt el a observat ca nu urca temp. la apa. vectra B2 caravan X20DTL
astept ceva sfaturi , in seara asta vreu sa verific termostatul cu metoda "oala pe foc"
Skip ads

  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,600
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Verifica doar daca e inchis termostatul. Cel mai sigur, cand vei sufla dinspre partea inchisa, vei observa ca poti sa sufli aer, daca e dus. Asa n-o sa mai fie nevoie sa il fierbi Laughing . Apoi poti sa iei unul nou, si sa il fierbi pe ala sa vezi daca e in parametri. termostatul bun trebuie sa deschida incetisor atunci cand il bagi in apa clocotita, si sa inchida tot incetisor cand il scoti din apa. Verifica si la ala nou daca e inchis etans inainte si dupa fierbere.
  • todo_tdo

  • Mesaje scrise: 159
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 1999 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Oct 2008

  • Mesaj Privat
mercy floriianc o sa incerc sfatul tau , ca aseara nu am mai putut sa il "fierb" ca nu am mai avut timp ...... pe cuvantul meu zici ca nu mai avem timp nici sa traim ! birou -acasa , acasa - birou, sa cam comprimat viata asta de zi cu zi Sad
  • sec233ast

  • Mesaje scrise: 523
  • Locatie: Salaj
  • Masina: Antara 2012 A22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Ieri am facut ITP-ul la masina si am vazut ca ventilatorul (termocupla) a pornit, ma uit pe indicator, acul era putin trecut de 80. Ma asteptam sa vad macar 90. Inseamna ca indicatorul inseala grosolan, deoarece antigelul trebuia sa aiba mai mult de 90 poate chiar 100 (nu stiu la cat trebuie sa actioneze termocupla). Dar poate fi si defecta sonda care citeste valoarea temperaturii deoarece caldura baga repede si tare.
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
si termocupla se poate decalibra.sau nu e originala si cele aftermarket deschid mai devreme.
  • alysu

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Salut am si eu o intrebare. Am un Opel Astra H din 2005 Z19DTH si vara la 40 grade afara apa nu trece de 87. Acum 2 saptamani am fost la tara(60km) si am mers numai 170-180 km/h si apa nu a trecut de 77 grade . Credeti ca ar fi termostatul ? Multumesc
  • nicholas886

  • Mesaje scrise: 197
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2009

  • Mesaj Privat
alysu a scris:Salut am si eu o intrebare. Am un Opel Astra H din 2005 Z19DTH si vara la 40 grade afara apa nu trece de 87. Acum 2 saptamani am fost la tara(60km) si am mers numai 170-180 km/h si apa nu a trecut de 77 grade . Credeti ca ar fi termostatul ? Multumesc

sigur termostatul..cam aceiasi problema am avut-o eu..iarna statea si la 40-60 apa(adica abia se misca acul de la temperatura..
termostat defect sau blocat pe deschis..Wink
  • ionell13

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2010

  • Mesaj Privat
salut
am o problema cu termostatul
apa nu sse ridica deloc indiferent de felul in care mergi
si nici nu baga caldura asa cum ar trebuii
e posibil ca termostatu sa fii ramas in pozitia deschis?
  • adware_man

  • Mesaje scrise: 1,732
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2008

  • Mesaj Privat
nicholas886 a scris:
alysu a scris:Salut am si eu o intrebare. Am un Opel Astra H din 2005 Z19DTH si vara la 40 grade afara apa nu trece de 87. Acum 2 saptamani am fost la tara(60km) si am mers numai 170-180 km/h si apa nu a trecut de 77 grade . Credeti ca ar fi termostatul ? Multumesc

sigur termostatul..cam aceiasi problema am avut-o eu..iarna statea si la 40-60 apa(adica abia se misca acul de la temperatura..
termostat defect sau blocat pe deschis..Wink


Salut! Am citit si eu pe forum cred ca vreo 20 de topicuri legate de temperatura, termostat, antigel, etc. Pentru ca mi-e greu sa cred ca la 50% din detinatorii de opel (mai ales diesel, si mai ales y20dth) s-a blocat termostatul pe deschis, am facut si eu un test cu ochiu pe ceas si pe termometru. Deci:

Acum vreo 3 seri, la ora 18:30 am pornit masina (afara erau -7 C). Am lasat-o pornita 5 minute, apoi am plecat. am mers normal prin oras (care era destul de liber) vreo 20 de minute, cca. 6-7 km (pentru bucuresteni, de la sebastian pana la crangasi). Apa nu s-a ridicat deloc. La crangasi, am stat parcat cu motorul pornit vreo 5 minute. Am plecat apoi inapoi spre sebastian, unde am ajuns pe la si 19:15. Caldura aveam in masina, dupa primele 10 minute a inceput sa bage. Dar, vazand ca apa nu se ridica nici moarta, m-am plimbat in continuare. Am mers si cu 30 km/h, si cu 80 km/h, si cu 1700 rpm, si cu 2300 - 2400 rpm. Apa, intepenita la minim. Abea la ora 19:34 a inceput sa se miste acul indicator. Pana a ajuns la 81 C, am mai mers vreo 15 minute, dupa care, n-am mai avut rabdare sa ma mai plimb aiurea. M-am intors in parcare, si cum am oprit pe loc, fara sa opresc motorul apa a scazut deja pe la 75C.

Voi ce ziceti? E normal? Masina, este cea din semnatura. Daca as sti ca e normal, putin m-ar interesa cat si cand se ridica apa. Dar mi-e sa nu afecteze motorul, care stim ca se uzeaza prematur daca nu se incalzeste. Mecanicii imi tot spun ca e normal, ca e diesel, ca asa e la opel, etc... Dar n-as baga mana in foc ca e asa. Unii spun ca trebuie sa intepeneasca la 90C atata timp cat mergi cu masina.

Astept o parere si de la voi! Multumesc!
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR