Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • nicholas886

  • Mesaje scrise: 197
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2009

  • Mesaj Privat
schimbi termostatul..diesel ne diesel apa in motor trebuie sa ramana mereu in jurul valorii de 90 grade, indiferent de timpul de afara sau sarcina motorului..motorul este construit sa mearga cu lichid de racire la 90 grade, nu mai mult ca fierbe apa, nu mai putin ca se uzeaza mai repede..mersul motorului inafara acestui parametru..hai sa zicem cu cateva grade C in plus sau minus, se numeste functionare inafara parametrilor, deci nenominala..
termostatu si anexele, termocupla, si alti senzori de limitare a temperaturii motorului sunt special conceputi sa pastreze motorul la temperaturi nominale..
...........
dieselul se incalzeste mai greu dar dupa ce se incalzeste ar trebui sa intepeneasca la 90 grade(92 din cate stiu la unele modele)..daca nu face asta , undeva in tot acest lant de instrumente de actiune si comanda a sistemului de racire, exista o defectiune..
Skip ads

  • adware_man

  • Mesaje scrise: 1,732
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2008

  • Mesaj Privat
nicholas886 a scris:schimbi termostatul..diesel ne diesel apa in motor trebuie sa ramana mereu in jurul valorii de 90 grade, indiferent de timpul de afara sau sarcina motorului..motorul este construit sa mearga cu lichid de racire la 90 grade, nu mai mult ca fierbe apa, nu mai putin ca se uzeaza mai repede..mersul motorului inafara acestui parametru..hai sa zicem cu cateva grade C in plus sau minus, se numeste functionare inafara parametrilor, deci nenominala..
termostatu si anexele, termocupla, si alti senzori de limitare a temperaturii motorului sunt special conceputi sa pastreze motorul la temperaturi nominale..
...........
dieselul se incalzeste mai greu dar dupa ce se incalzeste ar trebui sa intepeneasca la 90 grade(92 din cate stiu la unele modele)..daca nu face asta , undeva in tot acest lant de instrumente de actiune si comanda a sistemului de racire, exista o defectiune..


exact asa cred si eu... ciudat este insa ca problema asta apare la o gramada de oameni. eu cunosc inca doi oameni cu opel, unul tot cu y20dth si celalalt cu vectra c 1.9 CDTI si la ei apare aceasi problema... care sa fie treaba? termostate proaste? doar ghinion.. sau?
eu nu stiu daca sa imi iau alt termostat acum. nu stiu daca sa incep cu asta, mai ales ca nu e 1 milion...
  • adrian terinte

  • Mesaje scrise: 1,240
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2008

  • Mesaj Privat
salut

eu am schimbat termostatul (vectra b y20dth) in octombrie 2009 marca Waler sau Wahler ceva de genul cu 220 ron,acum din noiembrie 2010,adica dupa un an si o luna si 12000km surpriza iar s-a blocat pe deschis.

am fost la piese auto,aceeasi marca cu 250ron,altul la 370 si altul la 520 ron.Mam dus la reprezentanta si este 330,iar la masinile sub 2001 reducere 30% daca il montez la ei in service unde mai este manopera intre 150 si 200 ron.

m-am hotarat sa merg la reprezentanta,miercuri am programare,deoarece am facut un calcul 230 ron termostat+200 ron manopera=430 ron cu 60 ron mai mult daca luam de la piese auto termostatul cu 370 si il schimbam eu in fata blocului.asa o sa imi dea si garantie la piesa

sper sa ma tina mai mult de un am o piesa destul de scumpa
dupa ce vin de la servis va tin la curent
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
asteptam sa ne spui adi daca ai fost la reprezentanta si daca ai schimbat termostatul si ce efect simti...
Skip ads

  • adware_man

  • Mesaje scrise: 1,732
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2008

  • Mesaj Privat
mikyboy a scris:asteptam sa ne spui adi daca ai fost la reprezentanta si daca ai schimbat termostatul si ce efect simti...


Salut! Pana sa revina el cu pareri, revin eu. Am schimbat azi termostatul, nu mai suportam. In ultimele 3 zile, nu se mai ridica apa nici dupa o ora de mers prin bucuresti. Nu se mai ridica nici 1 mm. Dupa ce am pus un termostat nou (Wahler = 175 RON) si am completat antigelul, am plecat de la service, iar dupa primele 13-15 min, incepe sa se ridice apa usor. Dupa vreo 25 de minute aproximativ, ajunge pe la 85-87 de grade. Cat m-am plimbat azi, mai mult nu s-a ridicat. Pe site-ul de unde am luat termostatul, scrie ca ar trebui sa deschida la 92 de grade. Acum, c-o fi bine, ca n-o fi... Altceva nu stiu ce ar trebui sa mai fac.
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
@adware_man
E foarte bine. Indicatorul de temperatura arata mai putin cu 5-10 grade dupa ce trece de 80 de grade.
175 lei- termostatul fara montaj sau cu? De unde l-ai luat ?
  • adware_man

  • Mesaje scrise: 1,732
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2008

  • Mesaj Privat
iulian1971 a scris:@adware_man
E foarte bine. Indicatorul de temperatura arata mai putin cu 5-10 grade dupa ce trece de 80 de grade.


multumesc pentru raspuns, iulian! ma bucur ca n-am banii degeaba Smile daca ma tine macar vreo 2 ani asa, eu zic ca e bine. wahler-ul asta nu era nici cel mai ieftin termostat, dar nici cine stie ce. bosch costa deja de la 300 - 400 ron.

bafta!
  • adrian terinte

  • Mesaje scrise: 1,240
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Astazi la ora 8 am fost la reprezentanta.
Mersteritul la motor cam 45 minute + 30minute mers la ralanti in servis sa se incalzeasca + o tura ca nu se incalzise motorul destul.
Au schimbat- termostatul 237 ron (cu reducere 30%)
- garnitura termostat 12 ron
- un colier 5 ron
- manopera 86 ron
Deci un total de 340 ron.

Pe langa toate astea (moca)- completat cu antigel,verificare concentratie -31gradeC,verificare circuit vaccum,verificare directie,verificare vizuala scurgeri de ulei.

Eu sunt multumit de cum au lucrat si sper sa ma tina mai mult acest termostat.
Singurul lucru negativ este ca nu mi-au spalat masina.Am crezut ca este inclus in pret si asa ceva.

Asta a fost tot ce mi-a oferit Auto House Huber Sibiu.
Cad despre impresiile de dupa schimbare,apa se ridica la 90 grade C,dar cat de repede o sa vad de maine incolo pentru ca astazi a fost motorul cald tot timpul cat am umblat
Skip ads

  • paul25

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 1999 y16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2010

  • Mesaj Privat
sal.postez si e aici cu o problema de aceasi natura;acul la temp se ridica un pic peste linuitele albastre,iam pus un carton in spatele grilei si se ridica la 80...ar fi o concluzie ca e blocat pe deschis; azi dimineata am pornit mororul l-am lasat pana sa rididcat la liniutele albastre si am verififcat cu mana s avad cand da drumul la apa in radiator;cand a trecut un pic de ultima liniuta albastra at s-a descis termostatul......eu cred ca de inchis-deschis termostatul merge doar ca deschide prea devreme..eu am gasit ca pret pe internet la autokarma:febi-62 ron
  • sec233ast

  • Mesaje scrise: 523
  • Locatie: Salaj
  • Masina: Antara 2012 A22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2007

  • Mesaj Privat
@paul25 unde ai vazut tu termostat la y20th la 62 roni?
  • adware_man

  • Mesaje scrise: 1,732
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2008

  • Mesaj Privat
sec233ast a scris:@paul25 unde ai vazut tu termostat la y20th la 62 roni?


asa m-am gandit si eu, dar cred ca are motor pe benzina... garajul e gol, deci il asteptam cu un raspuns Smile
  • paul25

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 1999 y16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2010

  • Mesaj Privat
adware_man a scris:
sec233ast a scris:@paul25 unde ai vazut tu termostat la y20th la 62 roni?


asa m-am gandit si eu, dar cred ca are motor pe benzina... garajul e gol, deci il asteptam cu un raspuns Smile

sal.da asa e. am motor y16xel.scuze dar sunt incepator pe club si nu stiu cum sa bag poze pe "garaj""..deci ,sa schimb sau nu termostatul?consumul meu sete acum de 10-11 l la 100.cei drept conduc mai sportiv,schimb vitez la 3000-4000 si merg pe distante mici ;catva km,max 10...
Skip ads

  • adware_man

  • Mesaje scrise: 1,732
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2008

  • Mesaj Privat
adware_man a scris:
mikyboy a scris:asteptam sa ne spui adi daca ai fost la reprezentanta si daca ai schimbat termostatul si ce efect simti...


Salut! Pana sa revina el cu pareri, revin eu. Am schimbat azi termostatul, nu mai suportam. In ultimele 3 zile, nu se mai ridica apa nici dupa o ora de mers prin bucuresti. Nu se mai ridica nici 1 mm. Dupa ce am pus un termostat nou (Wahler = 175 RON) si am completat antigelul, am plecat de la service, iar dupa primele 13-15 min, incepe sa se ridice apa usor. Dupa vreo 25 de minute aproximativ, ajunge pe la 85-87 de grade. Cat m-am plimbat azi, mai mult nu s-a ridicat. Pe site-ul de unde am luat termostatul, scrie ca ar trebui sa deschida la 92 de grade. Acum, c-o fi bine, ca n-o fi... Altceva nu stiu ce ar trebui sa mai fac.


salut! se pare ca am ajuns sa imi citez propriul post... m-am grabit sa ma bucur ca am rezolvat problema, dar nu e asa.
azi dimineata, am pornit masina, am stat 5 minute apoi am plecat. am mers 50 de minute, destul de intins, s-a facut caldura in masina (precizez ca am climatronic), dar apa nu s-a ridicat nici 1 mm. seara, am plecat spre casa, am mers 40 de minute cu motorul destul de rece si zgomotos, apoi abea a inceput sa se ridice apa vreo 3-4 mm, moment in care motorul a devenit mai putin zgomotos si mai elastic. insa cum opream la un semafor, cum scadea iarasi. dupa inca vreo 10 minute, am ajuns acasa, si apa nu a reusit sa ajunga nici la 75 de grade intr-o ora... deci, tot nu e bine. ce sa-i mai fac?
  • adrian terinte

  • Mesaje scrise: 1,240
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2008

  • Mesaj Privat
daca se incalzeste furtunul de la radiator e limpede ca termostatul nu isi face datoria.
acum la mine acul trece de liniutele albastre cam dupa 15 minute,iar furtunul de la radiator e rece sa si cand motorul nu ar fi fost pornit.
asa sunt termostatele wahler,ieftin si bun,iar daca nu l-ai montat intrun servis autorizat nu ai nici garantie.
  • adware_man

  • Mesaje scrise: 1,732
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2008

  • Mesaj Privat
adrian terinte a scris:daca se incalzeste furtunul de la radiator e limpede ca termostatul nu isi face datoria.
acum la mine acul trece de liniutele albastre cam dupa 15 minute,iar furtunul de la radiator e rece sa si cand motorul nu ar fi fost pornit.
asa sunt termostatele wahler,ieftin si bun,iar daca nu l-ai montat intrun servis autorizat nu ai nici garantie.


Sunt convins ca nu e cel mai bun termostat, dar parca nici n-as crede ca e defect din prima. O sa verific maine furtunul. Sa vedem... Cat despre garantie, asta e. Nu am, dar nici manopera n-am platit, am un prieten cu service. Important e sa rezolv problema. Ramane de vazut cum. Eu ma intreb insa, daca termostatul sta inchis, cum sa apuce sa lucreze daca apa nu ajunge la 92 C sa deschida?
  • sec233ast

  • Mesaje scrise: 523
  • Locatie: Salaj
  • Masina: Antara 2012 A22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Nu stiu ce sa zic de 92 C, si eu am vrut sa schimb termostatul, dar parerea mea este ca indicatorul minte grosolan deoarece eu am caldura cam dupa 3 minute. Dupa 25 km parcursi daca indica 83 c dar caldura baga de iti usca ochii si motorul se aude ca e la temperatura optima. Am sa fac test si cu un termometru digital sa vad ce temperatura are apa in borcan si ce indica bordul.
  • adware_man

  • Mesaje scrise: 1,732
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2008

  • Mesaj Privat
sec233ast a scris:Nu stiu ce sa zic de 92 C, si eu am vrut sa schimb termostatul, dar parerea mea este ca indicatorul minte grosolan deoarece eu am caldura cam dupa 3 minute. Dupa 25 km parcursi daca indica 83 c dar caldura baga de iti usca ochii si motorul se aude ca e la temperatura optima. Am sa fac test si cu un termometru digital sa vad ce temperatura are apa in borcan si ce indica bordul.


Si eu cred ca indicatorul minte. Si la mine cand merg prin oras, incepe sa bage caldura dupa Maxim 5 min. Dar pana sa ajunga la fie foarte cald, trec vreo 25-30 de minute. De fapt, atunci cand incepe acul indicatorului meu sa se miste, atunci se incalzeste tare. Daca ma iau dupa indicator, apa ar avea 70-75 C. Apoi, dupa deja vreo ora de mers, abea daca ajunge la 85 maxim. Dar daca mai opresc si la semafoare, e jale. Nu cred ca e in regula. Iar motorul simt ca trage si se aude cum trebuie, exact dupa alea 40-45 min cand incepe sa se miste acul.
  • sec233ast

  • Mesaje scrise: 523
  • Locatie: Salaj
  • Masina: Antara 2012 A22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Revin cu ceva masuratori facute la astra (y20 dth) mamei care are termostat nou (montat de o luna), masuratorile le-am facut la relantii, am masurat antigelul din borcan si totdata am urmarit bordul ce indica, furtunul care iese de la termostat era intotdeuana caldut. Oricum temperatura in borcan normal ca e mai mica decat in motor deoarece pe traseu se raceste. La masina asta dupa parearea mea nu minte indicatorul deoarece sub 80 pe bord termomertu arata 71,9; la 86 pe bord pe aparat avea 80.5 si la 89 pe bord pe aparat avea 86.6. Dupa parerea mea masina asta are bun sistemul de racire, ma asteptam sa obtin o eroare la indicatorul de pe bord mult mai mare. Am sa revin cu masuratori si la Vectra mea.
  • adware_man

  • Mesaje scrise: 1,732
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2008

  • Mesaj Privat
sec233ast a scris:Revin cu ceva masuratori facute la astra (y20 dth) mamei care are termostat nou (montat de o luna), masuratorile le-am facut la relantii, am masurat antigelul din borcan si totdata am urmarit bordul ce indica, furtunul care iese de la termostat era intotdeuana caldut. Oricum temperatura in borcan normal ca e mai mica decat in motor deoarece pe traseu se raceste. La masina asta dupa parearea mea nu minte indicatorul deoarece sub 80 pe bord termomertu arata 71,9; la 86 pe bord pe aparat avea 80.5 si la 89 pe bord pe aparat avea 86.6. Dupa parerea mea masina asta are bun sistemul de racire, ma asteptam sa obtin o eroare la indicatorul de pe bord mult mai mare. Am sa revin cu masuratori si la Vectra mea.


okay... ideea e ca la mine nu ajunge la 89 de grade, cel putin nu pe indicatorul de bord. abea ajunge la 85, dupa o ora de mers, cand sunt afara -6 - -7 C. am verificat furtunul de la termostat dupa ce am lasat masina pornita pe loc 10 min, era rece... m-am mai plimbat inca vreo 10 minute si furtunul a ramas rece, doar unde intra in carcasa termostatului era un pic caldut. azi, e si mai cald afara, erau vreo 2 C... nu stiu daca e ok totusi...
  • sec233ast

  • Mesaje scrise: 523
  • Locatie: Salaj
  • Masina: Antara 2012 A22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Nu e bine deoarece cam in 15 minute ar trebui sa-ti indice 85. La masina masurata mai sus facea ca la tine, se incalzea greu de tot, de 85 nu trecea niciodata si comsuma destul masina.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR