Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • florinelxxl

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2015

  • Mesaj Privat
deschid discutia despre proba regulatoarelor de tensiune cu care sunt echipate alternatoarele
pentru a proba static un regulator,demontat,da,pot fi probate si demontate dupa alternator,,
in primul rand trebuie sa cunoastem bine intrarile de alimentare,,apoi rolul pinilor din mufa,,documentatia putand fi gasita pe internet,,unde sunt si fotografii si explicatii.
avem nevoie de;
un bec de semnalizare,de 21w
o lampa de control ,tip pix,cu consum redus
o baterie,nu neaparat perfecta de 12v,de la o masina
un redresor de incarcare de retea,,
un voltmetru electronic

becul de 21w se leaga intre carbuni,
se face alimentarea cu curent a regulatorului,de la bateria de 12v,cu atentie sa nu inversam ceva,,lucru facut numai dupa o buna documentare,,e vorba de alimentarea interna,masa la minus,,de obicei e partea metalica care se strange direct la masa in alternator,
partea de alimentare cu + difera de la caz la caz,,fiind de regula o ureche metalica ca se prinde la plusul puntii de diode
bateria in acest timp fiind legata la redresorul de incarcare,,dar necuplat la retea[scos din priza]
tot la bornele bateriei legam voltmetrul
de la borna pozitiva a bateriei,prin intermediul lampii de control,alimentam pinul de Ignitie din mufa regulatorului,,moment in care becul de 21w se aprinde,
introducem in priza redresorul,urmarind indicatia voltmetrului,,care incepe sa creasca,,de la 12v la 13,,,,14,,
cand tensiune atinge pragul care de obicei e scris pe regulator,,becul de 21w incepe sa slabeasca si se stinge,,cam de regula pe la 14,2V.....14,4V dupa tipul regulatorului
regulatoarele care se comporta cum am spus mai sus,sunt de regula bune..
orice abatere de la cele spuse,,inseamna regulator defect.
ultima proba; daca intrerupem excitatia prin mica lampa de control,,becul de 21w dintre perii trebuie sa se stinga,,in caz contrar,,fiind tot defect regulatorul,,,cazul celor ce raman amorsate continu.ducand la descarcarea bateriei in repaus.
ATENTIE,,nu legam alti pini,,si nici nu ii atingem cu tensiune,decat cei specificati mai sus.
ACEASTA PROBA E VALABILA PENTRU ALTERNATOARELE FARA SEMIPUNTE DE DIODE
la cele cu semipunte,,renuntam la lampa de control,,alimentand cu + direct acel loc unde vin legate cele 3 diode,,sau intrarea din afara de excitatie
in locul lampii de control putem folosi un bec de 12v miniatura,ce se gasesc in masca unor casetofoane auto de model mai vechi.atentie,,sa fie de 12v.
Skip ads

  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
era o vorba... o poza face cat 1000 de cuvinte. In mare am inteles explicatiile tale (sunt inginer mecanic de meserie) dar exprimarea este destul de greoaie si riscul de a face o boacana este destul de mare. Daca ai dorit ca acest post sa fie un tutorial atunci eu iti recomand sa faci, daca ai posibilitatea, niste poze detaliate cu explicatie pe ele si atunci sunt sigur ca multi vor intelege mai bine metoda si va fi folositoare altfel doar cei cu un nivel destul de mare de cunostiinte vor intelege ceva. Succes
  • florinelxxl

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2015

  • Mesaj Privat
salut
as dori sa pot pune imagini,dar nu reusesc ,,am ales modelul hitachi cel mai des intalnit,,cu explicatii despre conectarea lui,,

Ig, inseamna lamela de amorsare,,fiind prima in mufa dinspre corpul regulatorului,,
P.inseamna periile de carbune
+ si-- fiind alimentarile la 12v
cealalta lamela din mufa,de la exterior,de regula nu se foloseste,fiind o faza de curent alternativ legata in stator
circuitul de proba fiind simplu,regulatorul,bateria,voltmetrul si redresorul fiind legate in paralel,adica plus la plus,,minus la minus.
lamela de excitatie,,Ig,,se leaga la + dar prin lampa de control sau un mic bec de consum redus.
exista in comert lampi de control tip creion de plexiglas care contin acel bec, ieftine made in china probabil,ce se vand uneori cu set de sigurante fuzibile.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Voi muta subiectul la Cum sa...
Cam asa, este simplu :

Skip ads

  • florinelxxl

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2015

  • Mesaj Privat
multumesc domnul Dan.daca sunt nou pe forum,poate sa-mi lipseasca butonul de postat imagini?
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Semipunte de diode...?! Inteleg ca mai gresim,dar nici chiar asa...!
  • florinelxxl

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2015

  • Mesaj Privat
da,pe romaneste asa se numeau cele 3 diode mai mici ce alimentau regulatorul.cu toate ca de regula sunt montate tot pe puntea mare
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
florinel, nu "adauga raspunsul tau'' mai jos ai ''raspunde la subiect''.
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
florinelxxl a scris:da,pe romaneste asa se numeau cele 3 diode mai mici ce alimentau regulatorul.cu toate ca de regula sunt montate tot pe puntea mare
Considerind ca vorbim aceasi limba romana,punte inseamna -unirea a cel putin doua puncte,prin orice metoda-,unii o mai denumesc -strap-.in cazul de fata,avem unirea in punte a 3 sau 4 diode(depinde de model).Totalitatea diodelor necesare unui alternator sunt dispuse in 2 punti de forta(pozitiva si negativa) si functie de model,a 3-a,pe alimentarea releului de tensiune.Acestea toate formeaza ansamblu bloc diode.Cum e treaba cu semipuntea... va las pe domniile voastre sa judecati...!
  • florinelxxl

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2015

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:florinel, nu "adauga raspunsul tau'' mai jos ai ''raspunde la subiect''.

multumesc,,abia acum inteleg cum functioneaza forumul.
  • florinelxxl

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2015

  • Mesaj Privat
big_electro61 a scris:
florinelxxl a scris:da,pe romaneste asa se numeau cele 3 diode mai mici ce alimentau regulatorul.cu toate ca de regula sunt montate tot pe puntea mare
Considerind ca vorbim aceasi limba romana,punte inseamna -unirea a cel putin doua puncte,prin orice metoda-,unii o mai denumesc -strap-.in cazul de fata,avem unirea in punte a 3 sau 4 diode(depinde de model).Totalitatea diodelor necesare unui alternator sunt dispuse in 2 punti de forta(pozitiva si negativa) si functie de model,a 3-a,pe alimentarea releului de tensiune.Acestea toate formeaza ansamblu bloc diode.Cum e treaba cu semipuntea... va las pe domniile voastre sa judecati...!

ma refer la termenii practici,,atunci cand cumparam,sau ne referim la diode,,cerem simplu,,punte diode,nu cerem 2 punti de forta,,pozitiva si negativa,,,,nu toti de pe forum,,sau din viata de zi cu zi sunt mari specialisti scoliti la scoli inalte sa inteleaga termenii stintifici
ceia ce public e pe intelesul tuturor,,sa nu uitam,,pe forum sunt multi oameni simpli,iubitori si proprietari de OPEL ,,ei nici macar nu se baga in discutii,,vor sa afle cate ceva practic despre masinile si problemele lor,,nu trebuie sai scufundam in amanunte tehnice care ii depasesc
SA FIM PRACTICI,,SA FIM PE INTELESUL TUTUROR
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Niciodata nu va avea de cistigat cel ce se inchisteaza,in practica...,va avea de cistigat,cel ce imbina stiinta(teoria),cu practica.In viata de zi cu zi,diodele se regasesc sub notiunea de -ansamblu diode- sau -bloc diode-, care inseamna acelasi lucru. Puntea,este componenta in care se unesc diodele(pozitiva sau negativa). Pentru a fi inteles de englezi,trebuie sa vorbesti engleza,pentru a fi inteles pe un forum tehnic,trebuie sa vorbesti corect tehnic... Problema nu ar fi pentru cei ce stapinesc notiunile tehnice corect,problema consta in faptul ca cei ce nu stapinesc aceste notiuni,considerindu-le corecte, pe cele folosite incorect de dumneata...,aceasta consider eu,mica tragedie... Iti recomnad sa te ghidezi dupa motto-ul "spun ce stiu...,dar stiu ce spun!"
Skip ads

  • florinelxxl

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2015

  • Mesaj Privat
florinelxxl a scris:da,pe romaneste asa se numeau cele 3 diode mai mici ce alimentau regulatorul.cu toate ca de regula sunt montate tot pe puntea mare

Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR