Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • Gabelu88

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Deci chiar se poate...frumos
Skip ads

  • apasaciu

  • Mesaje scrise: 337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2006

  • Mesaj Privat
salutare ! Am achizitionat si eu un mid si o manetica pentru astra f. Aveam si mufa cu 26 pini dar continea f putine fire .. mai exact pe randul 2 cel pana la pin 26 avea un singur fir . Ca sa nu imi bat capul am confectionat imediat dintr-o mufa de floppy un cablu cu toate firele. Inainte sa ma apuc sa il montez am vrut sa vad daca se si aprinde mid-ul . Nu stiu daca am procedat corect : am alimentat cu o sursa de 12 v pinii 5 (+12V) si pinul 13 (-12 V) si ma asteptam sa se aprinda ceva . Evident ca NU s-a aprins . Am presupus gresit eu ca se va aprinde sau este defect ? Va rog lamuriti-ma si pe mine ca sa nu ma chinui cu toate firele degeaba .
  • h0rm0n

  • Mesaje scrise: 3,973
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2001 Y26SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2007

  • Mesaj Privat
ca sa iti aprinda MID-ul ai nevoie de alimentare si de la mufa TID !

uite un exemplu:

  • apasaciu

  • Mesaje scrise: 337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2006

  • Mesaj Privat
uuuf .. ma gandeam eu ... m-am linistit acum:) o sa il alimentez direct pe masina atunci inainte sa ma apuc .. ms mult btw hormon .. o sa incerc sa il montez dupa schema aia a ta Smile sper sa nu fac vreo tampenie ca sunt maestru la stricat Smile daca poti sa ma mai ajuti cu un raspuns ar fi genial : CC-ul trebuia sa il cumpar eu sau este posibil sa fie pe masina ? Daca este pe unde l-as gasi ? Ms mult anticipat Very Happy
Skip ads

  • h0rm0n

  • Mesaje scrise: 3,973
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2001 Y26SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2007

  • Mesaj Privat
CC-ul nu il ai, daca nu aveai montat din fabrica MID-ul !

dar eu unu nu mi-as pune...motivul ar fi ca pe viitor imi pun leduri pe aici, pe acolo si nu am chef de erori !
vezi ca pe langa schema mea difera si pinul de la ECU ! ai lista lu' Botosu !

C14NZ - mufa A, pinul 2
14SE - mufa B, pinul 4
C14SE - mufa B, pinul 4
X14XE - mufa B, pinul B12
C16NZ - mufa A, pinul 2
C16SE - mufa B, pinul 4
X16SZ - mufa B, pinul 4
X16SZR - mufa B, pin 12
X16XEL - mufa B, pinul 12
C18XEL - pinul 14
C20XE - pinul 15
C20NE - pinul 32
X20XEV - pinul 29

Bafta !
  • apasaciu

  • Mesaje scrise: 337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2006

  • Mesaj Privat
salutare ! am montat mid .. problema 1 : arata -30 de grade cand porneste si ramane blokat la " check bremslicht" . nu merge nici un buton de pe manetica .. nu stiu care ar fi cauza ... aveti vreo idee ?
am conectat firul de la ecu la mufa tata pe pinul 5 si da 12 v cand pun contactul .. asta e tot ? daca ati putea da o idee acum ar fi genial ca tot e desfacuta masina . Multumesc mult .
  • h0rm0n

  • Mesaje scrise: 3,973
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2001 Y26SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2007

  • Mesaj Privat
stai ca nu am inteles nimic !

1. arata -30 grade, deoarece nu ai senzorul de temperatura exterioara... sau... nu ai legat ce trebuie !
2. nu merg butoanele? unde ai legat... ce ai legat?
3. "bremslicht" e vorba de CC ! (zice ca ai bec ars...)

firul de la ECU se trage la PIN 21 la MID ! acel PIN 5 ce ai inteles din tutorial e firul de la ECU pt alt motor... ti-am dat mai sus ca pt X16XEl e PIN 12, de la mufa B ! culoarea MaroNegru

intrebare, ai tinut cont de culori? ca daca te luai si dupa culori, ti-ai fi dat seama de probleme !

so? fa o lista aici cu pinii care i-ai tras tu, si iti zic exact ce nu e tras bine !
Bafta !
  • apasaciu

  • Mesaje scrise: 337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2006

  • Mesaj Privat
@hormon

1. Am senzor .. pe tid indica f fine pana sa pun mid ...
2. Am respectat toti pinii fata de schema ta si a lui botosu ...
3. La pinul de la ecu .. eu ma refeream la pin 5 din Mufa X9 care am gasit-o ... mufa B nu am reusit sa o scot din ecu ... as incerca azi sa ma leg direct la ecu sa vedem
4. Am testat butoanele ... cand le apesi primesti inapoi masa pe pinii 16-17 parca .. deci sunt legate corect.
Acuma eu ma gandesc asa ... ca eu nu am vazut un mid cum functioneaza . Teorectic .. cand poti folosi butoanele ? dupa ce dispar erorile de pe el ? cand dispar erorile ? Cum se prinde mid-ul ca ai pornit motorul ? prin firul de la ecu ? ala am vazut ca da 12V constant cand pui contact sau ai motorul pornit .
5. Referitor la bremslicht - nu trebuiau puse toate firele de becuri si senzori la masa ? eu asa am inteles si am facut si intr-adevar .. daca scot si alte fire imi apar si alte erori .. dar aceasta cu bremslicht nu dispare nici batuta .

Sry de stress dar chiar nu stiu ce sa fac Very Happy
@hormon si @electronistul sau @deluxx
dati-mi si mie un pm cu nr de mobil .. ca nu am cum sa o scot la capat pe asta singur cred .. si am nevoie de idei de test sa ma prind ce sa intampla .
Ms mult !
Skip ads

  • Gabelu88

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Eu ti-l recomand pe H0rm0n Smile
  • h0rm0n

  • Mesaje scrise: 3,973
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2001 Y26SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2007

  • Mesaj Privat
apasaciu a scris:
@hormon si @electronistul sau @deluxx
dati-mi si mie un pm cu nr de mobil


ai PM !
sper sa merite ! Twisted Evil

iti arata -30, pentru ca nu ai legat bine... !
daca ai erori, de ce ai erori daca zici ca ai legat firele la masa (PIN13)
dupa aratarea erorilor... poti sa butonezi MID (consum instant, consum mediu, cronometru s.a.m.d.)

daca nici Botosu nu a gasit mufa X9... daramite eu...
zic sa ramai pe ceea ce ne-am bazat noi, adica pe mufa de la ECU, anume mufa B, pin 12 (negru-maro) !

la PIN 13 (masa) trebuie sa ai legate 8 fire !
MID --> masa (PIN13)
1. PIN 4 (negru-galben) - CheckControl;
2. PIN 1 (alb-verde) - CheckControl;
3. PIN 26 (negru-galben) - CheckControl;
4. PIN 25 (maro-galben) - la senzor vas lichid parbriz;
5. PIN 2 (maro-albastru) - la senzor vas lichid racire;
6. PIN 3 (albastru-rosu) - senzor presiune ulei;
7. PIN 24 (galben-rosu) - senzor placute frane;
Maneta --> masa (PIN13)
8. PIN "C" (maro) - maneta

iar pentru senzorul de temperatura:
- PIN 22 trebuie tras la mufa TID, pin 2 (albastru) - senzor temperatura.
- PIN 23 trebuie tras la mufa TID, pin 4 (albastru-alb) - senzor temperatura.
  • deluxx

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1997 X14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Apr 2008

  • Mesaj Privat
apasaciu a scris:

@hormon si @electronistul sau @deluxx
dati-mi si mie un pm cu nr de mobil .. ca nu am cum sa o scot la capat pe asta singur cred .. si am nevoie de idei de test sa ma prind ce sa intampla .
Ms mult !






0766232811 poate te pot ajuta


Ultima modificare facuta de deluxx la Lun 17 Aug, 2009 2:17 pm
  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
h0rm0n, permite-mi sã completez ... unul dintre firele care merge la check-control se leagã tocmai la "+", nu la masã ºi mi se pare cã e tocmai cel de la lumina de frânã. Dacã staþi puþin sã rumegaþi schemele electrice, îmi veþi da dreptate (adecã eu cu X16XEL aºa am fãcut ºi nu am check aprins, la nici un început). Trebuie legate bine firele de alimentare între cele douã mufe, la fel ºi cele de la senzorul de temperaturã exterioarã, tot conform schemelor. Nu am foaia mea la îndemânã (e la lucru ºi eu sunt încã în concediu), cã l-aº descâlci pe Andrei la fix.
Skip ads

  • h0rm0n

  • Mesaje scrise: 3,973
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2001 Y26SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2007

  • Mesaj Privat
eu am legat toate la masa... mai putin cei 2 senzori!
dar daca ai fi bun, spune care PIN e cel care trebuie legat la PLUS (nu's acasa, ca de astfel, cautam)! sa stie si altu, pt ca pe mine nu ma deranjeaza check-ul aprins ! in schimb la inceput, nu imi apar erori... doar daca ceva e cu ceilalti 2 senzori ! atat !
  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Nu e vorba de cei doi senzori (nivel lichid parbriz ºi antigel), nu ãia îl intereseazã pe Andrei.
uite aici, cã am fãcut colaj:

firul roºu se leagã la plus.
  • apasaciu

  • Mesaje scrise: 337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Bun .. sa revenim la capitolul SF ca eu sunt f norocos de obicei .
1. Am gasit mufa X9 cum spuneam - am verificat la ecu pinul 5 din X9 corespunde cu pinul B12 de la ECU .(problem rezolvat )
2. Am incercat sa pun si invers firele de senzor temp exterioara - cu sau fara sau fire invers tot -30 Grade arata . Am pus Tid la loc arata temperatura f ok . Deci senzorul este perfect functional .
3. am tras si alta masa pt manetica ... nimic nu merge ... daca verific pe placa mid-ului in mom apasarii vreunui buton R sau S masa ajunge pe placa la pinul care trebuie . Deci nu stiu ce sa zic .
4. Eroarea Bremslicht nu a disparut nici batuta .
5. FENOMEN SF . Am pus pinul 4 de la mid la plus ... si ... SFAAAAR s-a ars o rezistenta in mid Sad Si acum a inceput sa masor cum am putut pe acolo . In mom in care am toate mufele bagate si contact pus am constatat asa : Pe pinul 4 am masa (de ce nu stiu) si pe pin 1 si pin 26 am in jur de 12V (+) . Deci acum incerc si eu sa inteleg ce s-a intamplat punand pin 1 si 26 la masa ele avand +12 v pe ele . Azi sper sa pot testa cu deluxx mid-ul la el .. dar tare imi este ca mi-dul avea ceva Sad
  • apasaciu

  • Mesaje scrise: 337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2006

  • Mesaj Privat
@ hormon : uite mosh cu astea m-am ajutat de pe un site polonez


Mufa X9 in ambele poze . Interesant este ca de la ecu pleaca firul la pinul 5 de la B12 in mufa tata .. dar din cea mama nu pleaca nicaieri .. probabil la cei cu mid din fabrica pleca din mufa mama un fir direct la mid ... eu nu am avut cum sa ii pun lamela in mufa si m-am legat la fir direct .




@ electronistul :


seria de la ecu

@ deluxx



de moatzele alea 2 din mijloc am tras ca sa iasa sigurantele cu totul Very Happy mi-a luat ceva sa ma prind ca nu intelegeam de ce nu ies
  • h0rm0n

  • Mesaje scrise: 3,973
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2001 Y26SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2007

  • Mesaj Privat
daca aia e mufa X9, e bine de stiut...
cat despre fir pt consum, e bun si la ECU (aceeasi mancare de peste)

aveam de gand sa testez PIN-ul 4 sa trec pe plus... bine ca nu am ajuns la practica !
cat despre erori si maneta... as zice ca ai probleme cu MID-ul !
imprumuta de la cineva un MID, sa vezi daca apar erori si pe acela !

Bafta !

PS: mersi de poze !
  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
bãieþi ... sãptãmâna viitoare merg la lucru ºi caut foaia aia ºi vã zic toate droadele unde le-am legat. (sorry Apãsaci) Crying or Very sad
Chestia e cã eu nu-mi aduc aminte sã fi legat ceva în mufa aia pãtratã ... Rolling Eyes, la MID am legat un singur fir în prima mufã dreptunghiularã care intrã în ECU (în sus), nu în asta pãtratã.
  • apasaciu

  • Mesaje scrise: 337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2006

  • Mesaj Privat
@hormon - sigur e aia mufa X9

@ electronistul - mosh tu nu ai legat acolo ca nu stiai care e X9 Smile nu vezi ca nici nu ma crede lumea ca aia e .. zici ca e mufa fantoma Very Happy oricum X9 sau mufa de la ecu singura difrenta este de 30 cm de fir Very Happy
  • h0rm0n

  • Mesaje scrise: 3,973
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2001 Y26SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2007

  • Mesaj Privat
apasaciu a scris: singura difrenta este de 30 cm de fir Very Happy


aia ziceam si eu...
doar am mentionat ca e bine de stiut ca aia e mufa X9...

ce ma bate pe mine gandu este ca de ce iti da tie eroare de bec frana, pe cand tot e legat la masa !
Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR