Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • rfv

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Salutare,

M-ar interesa si pe mine cateva opinii la modul cum/daca difera parcarea laterala a unei masini break fata de una berlina. Eu am facut scoala pe un Logan si parcarea laterala era foarte simpla, bazandu-ma pe teoria explicata de instructor si mai ales de reperul de control ales (stopul spate stanga al masinii la care se face parcarea laterala). Acum, de cand am break si fiind si incepator, mi se pare mai dificil, mi se pare ca reperul nu mai e bun, ca ajung tot timpul pe bordura sau ca zgarii masina.

Si daca tot am ajuns aici, am si niste intrebari de cum este corect si normal sa se procedeze dupa ce ai efectuat parcarea:

1. Se indreapta rotile sau nu? Unii spun ca da, altii ca nu pentru a putea iesi din parcare.

2. Care ar trebuie sa fie distanta laterala dintre masina si bordura dupa ce ai parcat ? Eu am invatat ca undeva la 60 cm pentru a lasa posibilitatea pasagerului din dreapta sa deschida usa. Unii "teoreticieni" spun ca nu trebuie sa depaseasca 50 cm, dar poate fi si 5 cm.

Evident, chestiunile acestea sunt pur teoretice, nimeni nu se asteapta ca toti sa le puna in practica, altfel traficul din Bucuresti ar fi putin mai lejer ... si sigur nu vrem asta Smile
Skip ads

  • Cipiotul

  • Mesaje scrise: 2,753
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2008

  • Mesaj Privat
pai ... parcarea laterala se face "ca la carte" pana iei permisul Smile dup`aia 90% din "soferi" uita de repere si alte minunatii ... se face dupa ureche, dupa cum are chef sau chiar se lasa aiurea de incurca circulatia ...
  • rfv

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Sep 2010

  • Mesaj Privat
De acord, dar in 99% cei care fac "ca la carte" o fac mai bine decat cei 90% de "soferi" care nu o fac. Deci, mai bine incerc sa intru in top 10 % Very Happy
  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,600
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Fiind incepator, o sa iti fie mai greu pana vei invata sa te adaptezi dupa cerintele fiecarei masini. O masina mai lunga va avea nevoie de mai mult loc pt viraj. Spatiul necesar parcarii ei va fi nitel mai mare, dar nu cu mult. De parcat se parcheaza exact la fel.
Skip ads

  • Cipiotul

  • Mesaje scrise: 2,753
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2008

  • Mesaj Privat
ai sa incerci ... o perioada ... dup`aia ai sa intri "in rand cu restul" Smile
chestia cu indreptatul rotilor... si eu mi-aduc aminte ca mi s-a spus in scoala ca se lasa virate ... acum .... raman cum se nimeresc: virate, drepte ...
  • Shiva

  • Mesaje scrise: 1,977
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Rotile virate pe o strada ingusta stanjenesc circulatia. La fel si oglinzile nepliate.
Decat incidente neplacute, mai bine lasi masina cat mai dreapta, adunata, langa bordura, etc ca la plecare doar poti sa faci undo si sa virezi la max rotile Smile
  • kapp

  • Mesaje scrise: 361
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Apr 2006

  • Mesaj Privat
chestia cu rotile nu e chestie mecanica? presiune pe capetele de bara?(sau ceva in genul parca stiu)
  • Mentos

  • Mesaje scrise: 210
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Chestia cu rotile virate e pentru parcarea in panta, daca masina scapa cumva din viteza se opreste in bordura sau in gardul de peste drum Smile , nu coboara dealul si prinde 100 km/h pana la baza lui.
Skip ads

  • voda_io

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1998 X20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2010

  • Mesaj Privat
parcarea laterala intra in reflex la 99% dintre soferi dupa o perioada de timp ( variaza de la om la om ) si la fel ca si parcarea multe alte chestii legate de condus , daca nu ar fi asa sofatul ar fi foarte obositor si ar deveni o corvoada .
  • AlexDmi

  • Mesaje scrise: 537
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 Z20NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Parcarea cu un break e mai usoara, pentru ca dupa luneta nu mai e masina, pe cand la o berlina mai e portbagajul. Cel putin mie asa mi se pare.

Legat de intrebarile tale, depinde de unde parchezi. Eu o las cu rotile drepte pentru ca in general parchez pe o strada unde e loc de o singura masina, iar pe stanga si dreapta sunt parcate masini si odata era sa`i agat roata unuia pentru ca si`a lasat`o stramba. Cu bordura... cat mai aproape, pentru ca eu nu am vazut pana acum bordura destul de inalta incat sa nu poata deschide cineva usa.
  • danywhy

  • Mesaje scrise: 494
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Aceeasi problema am avut-o si eu, dar te obisnuiesti repede. Cat despre pliatul oglinzilor...eu zic sa le lasi nepliate. in felul asta soferul care va trece pe langa tine le va lua ca punct de reper. mai bine sa-mi dea o oglinda peste cap decat sa zgarie toata masina. succes !
  • criss_slc

  • Mesaje scrise: 316
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2007

  • Mesaj Privat
La un an dupa ce am luat permisul, m-am considerat "sofer" si am uitat de repere la parcarile laterale. Si au fost ani buni in care parcarea imi iesea cum dadea Dumnezeu (evident, esecul era intotdeauna din vina celorlalti soferi care isi lasau masinile gresit, iar eu nu puteam parca din cauza lor Very Happy ). Dupa ceva vreme, mi-am adus aminte de cele trei repere ale parcarii cu spatele si am ramas uimit de cat de usor este. Acum mi se pare atat de usor, incat de multe ori imi vine sa scot masina si sa mai parchez o data.
Referitor la intrebarile tale, nu cred ca este vreo diferenta. In fond, primul reper este coltul masinii parcate, vazut prin geamul usii spate dreapta. Nu vad ce legatura are felul portbagajului. Iar cum lasi rotile, cred ca tine si de eficienta parcarii si utilizarea corecta a spatiului (de multe ori redus) cat si de o anumita eleganta a soferului (urat mi se pare ca mai arata o masina cu rotile de-a latul).
Skip ads

  • hora

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Atentie ca la masinile dotate cu servodirecte trebuie indreptate rotile. Am inteles ca poate dauna pompei, chiar daca motorul e oprit. Oricum, nu se recomanda oprirea autovehiculului cu rotile bracate la maxim.
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Eu m-am obisnui sa parchez avand ca reper rotile masinii. Cand a ajuns roata dreapta spate la coltul masinii in spatele careia parchez, virez maxim dreapta si merg in spate pana cand roata stanga spate ajunge pe acelasi aliniament cu cele ale masinilor intre care parchez. Atunci virez maxim stanga si masina se aliniaza perfect cu celelalte. In felul acesta, nu lovesc nimic si nici nu ies din randul celorlalti care au parcat.
Aproape intotdeauna las masina cu rotile virate maxim. Pe langa faptul ca nu am gasit in nici un manual de utilizare recomandari contrare, lasutul rotilor virate are mai multe avantaje: va constitui o dificultate in plus pentru hoti si nu in ultimul rand, protejaza oglinzile sau lateralele masinii. Cum la masina mea se rabateaza oglinzile cu oarecare dificultate si nu se castiga foarte mult spatiu, este mai practic sa las rotile virate. In plus, in urma cu catva ani, mi-a fost lovita fosta masina in parcare. Pentru ca a lovit initial in roata, am avut doar aripa putin indoita, bara desprinsa din prinderea cu aripa si carcasa farului sparta. Vecinul, in a carui masina a ricosat, s-a ales cu haionul (avea dacie brec) bagat in porbagaj.
  • blue_maniak

  • Mesaje scrise: 953
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Mai bine far spart, bara crapata si aripa indoita decat planetara, caseta de directie sau mai stiu eu ce alte componente de la directie.
La parcarea laterala, parchez la ochi in functie de masinile parcate si distanta dintre ele. Am incercat si parcari cu break/estate (Ford Focus 2) dar mi s-au parut putin mai dificile poate din cauza ca nu eram obisnuit cu masina respectiva. Dupa 5-6 parcari sunt convins ca nu mai constituie un dezavantaj faptul ca masina e break.
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Daca tie iti rupe bieleta de directie, sigur nici el nu mai pleaca de acolo si iti repari masina pe banii lui. Daca iti indoaie aripa si iti sparge farul sau iti rupe oglinga, faci reparatiile pe banii tai ca el pleaca in 99% din cazuri.
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Intotdeauna mi-a fost frica sa nu imi loveasca cineva in roti. Mai bine sa plece cu aripa si bara taras. Laughing
  • hora

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Unui prieten de-al meu i-a lovit masina, care statea parcata pe marginea drumului, razant, practic abia se vedea ca a fost lovita. Rotile le avea indreptate. I-a indoit janta dreapta fata. Aparent nimic grav. Insa ce-a fost dincolo de roata...dezastru. Nici acum nu i se poate regla unghiul. Si rotile erau drepte....
  • Gabello

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Astra 2001 y1,7dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2009

  • Mesaj Privat
rfv a scris:

1. Se indreapta rotile sau nu? Unii spun ca da, altii ca nu pentru a putea iesi din parcare.

La parcarea laterala scrie in regulament ca se recomanda a se braca (vira) rotile spre bordura, deci dreapta, atunci cand masina este parcata in panta/rampa.
parcarea laterala o fac din ochi si in 95% din cazuri imi iese.
E bine ca la prcarea laterala sa lasi mai mult loc intre tine si cel din fata, 1m, poate mai bine pentru a-ti fii usor sa iesi, eu asa faceam la inceput... si acum cateodata...
  • gcom61

  • Mesaje scrise: 935
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Meriva 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Cand aveam aro lasam rotile virate maxim spre partea expusa lovirilor si nu se incumeta nimeni sa loveasca mrr-urile,mai ales ca vira mai mult decat corsa;acum procedez la fel pt ca oglinzile nu se pliaza ci pur si simplu cad.Au sistemul de prindere in asa fel incat daca sunt lovite cu o anumita putere scapa suruburile din arcurile de fixare;si daca ar ramane cel putin agatate...dar ...cad.Sad
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR