Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • CORBU

  • Mesaje scrise: 1,670
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2006

  • Mesaj Privat
@ Dany poate te ajuta asta
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=48997
Skip ads

  • denynba

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2005 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Revin cu problema mea "Va salut pe toti memmbrii clubului , sunt posesorul unui Opel Astra H Z16XEP , 105 cp , referitor la afirmatia lui danciucurenu " La Z16XEP se curata throttle body, grija la o gaura mica unde intra recirculare vapori benzina". Unde este pozitionata aceasta gaura mica de recirculare vapori benzina? Am de gand sa curat throttle body-ul si m-ar interesa sa stiu unde este pozitionata ?
Multumesc anticipat. "

Rezolvarea : Am curatat Throttle Body-ul , si la Z16Xep nu exista "gaura mica unde intra recirculare vapori benzina" , masina pornea greu pentru ca throttle body-ul nu era strans bine de admisie si tragea aer fals prin spatele corpului , pe la garnitura care uneste throttle body de galeria de admisie. Acum problema s-a rezolvat masina porneste ca inainte indiferent de temperatura.
  • deleted-64217

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Salut!Se pare ca in cele din urma i-am gasit si defectul la z16xep-ul meu.In dimineata asta am pornit masina,ca de obicei a luat-o la a doua cheie,si dupa vreo 500m parcursi s-a aprins in bord martorul masina cu cheita.Am intors imediat acasa, unde am facut testul cu pedalele si a iesit cod eroare p1113.Din cate am vazut pe club opel,eroare se refera la senzorul de pe galeria de admisie.Am inteles ca este o problema cunoscuta la z16xep si am citit si despre rezolvarea pe care a gasit-o Maiandrei pentru aceasta problema,ca sa nu schimbam galeria de admisie cu totul deoarece este f. costisitor.Daca mai e cineva care a intalnit aceasta problema il rog sa-mi spuna si mie cum a rezolvat si ma intereseaza daca senzorul se gaserstye separat sau e cu tot cu galerie.In ceea ce priveste rezolvarea lui Maiandrei,el spune ca se poate lega pe firul maro care duce la senzor,un rezistor de 680 ohm si astfel pacalim ecu sa vada o tensiune mai mare,astfel nu va mai da eroare.Ramane sa incerc si sa vad ce iese.Sa auzim de bine!
  • cyclyman

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Apr 2011

  • Mesaj Privat
dany.c a scris:Salut!Se pare ca in cele din urma i-am gasit si defectul la z16xep-ul meu.In dimineata asta am pornit masina,ca de obicei a luat-o la a doua cheie,si dupa vreo 500m parcursi s-a aprins in bord martorul masina cu cheita.Am intors imediat acasa, unde am facut testul cu pedalele si a iesit cod eroare p1113.Din cate am vazut pe club opel,eroare se refera la senzorul de pe galeria de admisie.Am inteles ca este o problema cunoscuta la z16xep si am citit si despre rezolvarea pe care a gasit-o Maiandrei pentru aceasta problema,ca sa nu schimbam galeria de admisie cu totul deoarece este f. costisitor.Daca mai e cineva care a intalnit aceasta problema il rog sa-mi spuna si mie cum a rezolvat si ma intereseaza daca senzorul se gaserstye separat sau e cu tot cu galerie.In ceea ce priveste rezolvarea lui Maiandrei,el spune ca se poate lega pe firul maro care duce la senzor,un rezistor de 680 ohm si astfel pacalim ecu sa vada o tensiune mai mare,astfel nu va mai da eroare.Ramane sa incerc si sa vad ce iese.Sa auzim de bine!


Cu a mea am fost la opel.
Raspuns: Repozitionare Senzor.
Efect: A disparut eroarea.
Skip ads

  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Adica cum repozitionare senzor ?
  • deleted-11331

  • Mesaje scrise: 768
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Va salut ! am un amic cu astra 2002 z1.6XEP caruia ii porneste foarte greu. pus tester a iesit egr, curatat egr, verificat la 12v ba mergea ba ramanea blocat, am sters erorile si acum nu mai apar nici una dar tot asa porneste foarte greu si oscileaza 2-3 secunde dupa care se stabilizeaza turatia, i-am dat din opcom verificare clapeta acceleratie face testul se aude cum isi face cursa pe acolo dar fara sa mai apara vre.o eroare! am tot chinuit.o un pic tot fara erori dar cu porneire f grea indiferent de temperatura. Va rog cei care s-au lovit de exact aceste probleme sa.mi spuna cum au scapat de problema ?
  • CORBU

  • Mesaje scrise: 1,670
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2006

  • Mesaj Privat
anuleaza egr ul din soft si multe probleme vor disparea!
  • deleted-11331

  • Mesaje scrise: 768
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2007

  • Mesaj Privat
merge anulat cu op-com ?
Skip ads

  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Eu stiam ca la Z16XEP nu se poate anula , doar la Z16XE, Z16SE si Z18XE.
  • deleted-11331

  • Mesaje scrise: 768
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2007

  • Mesaj Privat
a fost o intrebare, nu o concluzie... deci?
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
O intrebare ,din cate stiam eu nu se poate la Z16XEP acum poate intre timp s-au gasit solutii.Era undeva o lista cu motoarele opel la care se pot anula EGR-urile si eu vazusem ca la Z16XEP nu se poate.
Se mai practica la un moment dat blindarea lui cu o bucata de tabla si practic pacaleai ECU mufa ramanea pusa dar gazele nu erau recirculate .Oricum nu mi se pare o solutie viabila.
  • CORBU

  • Mesaje scrise: 1,670
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2006

  • Mesaj Privat
se poate din soft ......nu stiu cum dar la mine asa am cumparat masina din GER.... cu el anulat!
Skip ads

  • andreipop

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Buna! Mi-am cumparat de curand un Opel Astra H 2005 motor 1,6 benzina 105 CP (Z16XEP). Problema este ca are o pornire mai greoaie, in sensul ca invarte in jur de 2 secunde pana porneste. Am facut diverse incercari (pornire dimineata, motor rece, motor cald, parcat masina la umbra sau la soare) in decurs de cateva saptamani, dar masina nu a pornit nicioadata la celebrul "sfert de cheie", ci de fiecare data invartea cam 2 secunde, ba chiar de vreo 2 ori a invartit si 3 secunde. Am verficat erorile cu metoda agrafei si nu imi da nici o eroare.
Am citit diverse posturi legate de aceasta pornire grea (dar nu era specificat tot timpul ce presupune pornirea grea: 2-3 secunde, 8 secunde sau pornire abia la a doua cheie) si am vazut ca in unele cazuri s-a putut rezolva problema. Pe de alta parte am vazut posturi in care se spune ca pentru acest tip de motor este normal sa invarta 2 secunde la pornire.
In concluzie: este normal sa invarta la pornire 2 secunde sau nu? Vreau sa stiu daca se poate face ceva pt acest lucru si are rost sa merg cu ea la service sau asta e modul normal de pornire pt acest tip de motor.
As ruga posesorii de Opel Astra H cu aceasta motorizare daca pot sa-mi spuna cum se comporta masina lor la pornire. Porneste la sfert de cheie sau invarte tot 2 secunde pana porneste? Numai bine!
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Eu nu am Astra H am G cu acceasi motorizare Z16XEP iti spun sincer ca de cand o am asa porneste . Atat timp cat nu ai coduri de eroare(la Astra H nu se citesc cu metoda agrafei este alta smecherie din cate stiu) nu ai de ce sa iti faci probleme.
Ca sa fii impacat eu zic sa mergi la un service pe unde cunosti pe cineva si sunt sinceri cu tine sa o puna pe tester sa vezi daca ai erori si sa ii faca o dignoza.
De cand ai cumparat-o ai facut vreo investitie ?
  • CORBU

  • Mesaje scrise: 1,670
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Asa porneste . din cate am inteles ar avea doar camshaft sid asta are nevoie de o rotatie ca sa porneasca.
  • andreipop

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru raspunsuri!
Atat timp cat motorul merge bine (si deocamdata chiar merge foarte bine) pot trai cu aceasta "problema" de pornire. Aveam nevoie doar de o confirmare din partea voastra pt linistea mea sufleteasca.

@alexx_gan:
Nu, nu am facut investitii majore, i-am schimbat numai uleiul de motor+filtru si uleiul la transmisie.
Urmeaza mai in toamna sa ii schimb si distributia (desi in cartea de service apare ca ar fi schimbata de 20000 km)
  • Merlucius

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Si a mea porneste lung (2-3 secunde) indiferent de conditii vara/iarna , prima pornire/mers-oprit. Am inteles ca este o regula de a anula un senzor de ulei, si ca urmare motorul are nevoie de o turatie completa pentru a citi ceva parametrii pt ECU...Cine stie despre ce vb mai bine poate sa confirme.
Asa merg cu ea de 2 ani de cand o am, nu imi face probleme desi vad in toata parcarea masini de la 1900 toamna si pana in zilele noastre care pun cheia in contact si pleaca la treaba lor, fara grija pornirii. Deh, motorizare de 2005 Shocked
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Merlucius despre ce regula vorbeai cu anularea unui senzor de ulei unde ai citit da-mi si mie un link .
  • Merlucius

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2008

  • Mesaj Privat
alexx_gan nu am citit niciunde insa 2 useri de pe forum cu multa experienta in acest tip de motor mi-au spus acelasi lucru; pe de alta parte si eu as fi interesat sa refac la original schema dar astept sa o rezolve altcineva mai repede si sa "se destainuie" aici la ce si cum, eu la masina nu mai umblu asa curand dupa 2 ani de interventii grele continue - mi-a ajuns si vreau o pauza Laughing Apropos, incep sa ma gandesc cum mi-ar sta intr-o Zafira (nevoie colosala de spatiu), oare motorizarile sunt mai bune....?
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Merlucius a scris:...Am inteles ca este o regula de a anula un senzor de ulei, si ca urmare motorul are nevoie de o turatie completa pentru a citi ceva parametrii pt ECU...

Ce senzor de ulei se poate anula ? Unde este situat ?
Tu l-ai anulat deja ?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR