- TeddyKGB
- **
- 375 mesaje
- din 01 Nov 2006
- Astra 2006 Z14XEP
- Galati
TeddyKGB
- Mesaje scrise: 375
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2006
- Mesaj Privat
- 1.7dti_edition2000
- *****
- 533 mesaje
- din 28 Aug 2006
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
1.7dti_edition2000
- Mesaje scrise: 533
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2006
- Mesaj Privat
- 89dam
- ****
- 1,175 mesaje
- din 03 Feb 2008
- Astra 2006 z16xep
- Brasov
89dam
- Mesaje scrise: 1,175
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2006 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2008
- Mesaj Privat
Asemenea problema o am si eu pe acelasi motor Z16XEP! Cititnd posturile voastre am ajuns la concluzia ca din cauza pornirilor dese intr-un interval scurt de timp, combinat si cu caldura se intampla asa ceva! Cand aveam dacie ziceam "e dacie, e normal sa faca nazuri", acum ca am opel sunt putin dezamagit ca trebuie sa fac aceeasi afirmatie!
O problema asemanatoare ar mai fi la mine ca atunci cand e rezervorul full nu imi mai merge motorul corect, asta se manifesta prin variatii foarte mari la relanti ba chiar se opreste motorul; iar cand se opreste imi porneste mai greu. Si ma chinuie asa de cand am luat-o adica de un an si 5 luni! (nu de noua SH Germanica)
Nimeni nu stie ce sa imi zica! concluzia: nu ii mai fac plinul ca "face urat"
O problema asemanatoare ar mai fi la mine ca atunci cand e rezervorul full nu imi mai merge motorul corect, asta se manifesta prin variatii foarte mari la relanti ba chiar se opreste motorul; iar cand se opreste imi porneste mai greu. Si ma chinuie asa de cand am luat-o adica de un an si 5 luni! (nu de noua SH Germanica)
Nimeni nu stie ce sa imi zica! concluzia: nu ii mai fac plinul ca "face urat"
- TeddyKGB
- **
- 375 mesaje
- din 01 Nov 2006
- Astra 2006 Z14XEP
- Galati
TeddyKGB
- Mesaje scrise: 375
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2006
- Mesaj Privat
- ddf
- ****
- 1,346 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,346
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
foaltin8888 a scris:Salut RazvanOpel,
Eu am fost la service, mi-au schimbat senzorul 1238938
Acum incepe din nou cu probleme.
Eu am fost la service, mi-au schimbat senzorul 1238938
Acum incepe din nou cu probleme.
Poti sa detaliezi te rog ? Ce este acest senzor 1238938 ? Si ce ai vrut sa spui prin ,,acum incepe din nou cu probleme " ?
Eu am de ceva timp o problema care ma sacaie : cum ajung la 160 km/h masina se poticneste ca si cum as intalni o rafala de vant , trece de aceasta viteza apoi mai face iar pe la 170 km /h . Singura piesa care parea in neregula era sonda lambda2 care avea o valoare cam mare 1.3 V . Am scos mufa aceste sonde si face tot asa .
Nu merg frecvent cu aceasta viteza insa ma sacaie faptul ca ceva e in neregula cu masina. Daca ma poate ajuta cineva in acest sens ?
liliana
- Mesaje scrise: 6
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2007
- Mesaj Privat
Salut ,
Si eu am o problema de acest gen:cand masina sta mai mult de 4 ore in parcare porneste mai greu cam in 7-10 secunde trebuie sa dau la automat.
Daca plec cu ea si o opresc porneste normal.
E normal sa porneasca asa?
Am fost la tester si mi-a spus ca imi da o eroare la senzorul de la clapeta de acceleratie(cica nu gandeste bine), dar nu da nici un simtom adica nu da rateuri,nu tremura,are vana etc.Singura problema e becul galben de motor aprins.
Oare sa fie senzorul asta de la clapeta?
Cei de la opel mi-au spus ca z16xep asa porneste,mai greu ,ca nu au ce sa-i faca.
S-a mai lovit cineva de astfel de probleme?
Rog pareri!
Multumesc
Si eu am o problema de acest gen:cand masina sta mai mult de 4 ore in parcare porneste mai greu cam in 7-10 secunde trebuie sa dau la automat.
Daca plec cu ea si o opresc porneste normal.
E normal sa porneasca asa?
Am fost la tester si mi-a spus ca imi da o eroare la senzorul de la clapeta de acceleratie(cica nu gandeste bine), dar nu da nici un simtom adica nu da rateuri,nu tremura,are vana etc.Singura problema e becul galben de motor aprins.
Oare sa fie senzorul asta de la clapeta?
Cei de la opel mi-au spus ca z16xep asa porneste,mai greu ,ca nu au ce sa-i faca.
S-a mai lovit cineva de astfel de probleme?
Rog pareri!
Multumesc
Dannnny
- Mesaje scrise: 53
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 1.6 TWINPORT Z16 XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jul 2008
- Mesaj Privat
ma bucur ca nu sunt nebun!aveam impresia la un moment dat ca eu sunt singurul cu probleme!masina o am de 2 ani si 4 luni bineinteles z16xep,in primii 2 ani m-au disperat pornirile greoaie acum imi alterneaza relantiul pana moare masina si dupa 2 chei nu mai are nimic.m-am dus la service si au spus ca nu are nimic in neregula masina.asta este bafta mea data viitoare voi studia mai bine modelele pentru ca am descoperit forumul....
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Dannnny
- Mesaje scrise: 53
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 1.6 TWINPORT Z16 XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jul 2008
- Mesaj Privat
vivalldi
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2006
- Mesaj Privat
O problema oarecum similara am avut si eu .
Uneori, pornea invartind electromotorul cam 2 secunde , alteori pornea la celebrul "sfert de cheie"
Uneori pornea ok , dar incepea sa tuseasca si murea motorul .
Rezolvare : schimbat filtrul de aer .
Intr-adevar, daca este AC bifat , pornirea este mai greoaie .
Uneori, pornea invartind electromotorul cam 2 secunde , alteori pornea la celebrul "sfert de cheie"
Uneori pornea ok , dar incepea sa tuseasca si murea motorul .
Rezolvare : schimbat filtrul de aer .
Intr-adevar, daca este AC bifat , pornirea este mai greoaie .
- foaltin8888
- *
- 6 mesaje
- din 21 Feb 2009
- Astra 2008 Z16XEP
- Mures
foaltin8888
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2008 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Feb 2009
- Mesaj Privat
Poti sa detaliezi te rog ? Ce este acest senzor 1238938 ? Si ce ai vrut sa spui prin ,,acum incepe din nou cu probleme " ?
Eu am de ceva timp o problema care ma sacaie : cum ajung la 160 km/h masina se poticneste ca si cum as intalni o rafala de vant , trece de aceasta viteza apoi mai face iar pe la 170 km /h . Singura piesa care parea in neregula era sonda lambda2 care avea o valoare cam mare 1.3 V . Am scos mufa aceste sonde si face tot asa .
Nu merg frecvent cu aceasta viteza insa ma sacaie faptul ca ceva e in neregula cu masina. Daca ma poate ajuta cineva in acest sens ?
Salut ddf,
senzor 1238938 este de fapt senzorul de rotatie a motorului, cand am fost prima data la service mi-a fost schimbat si nu am mai avut probleme o perioda, dupa 3-4 luni a inceput din nou. Baietii de la service au incercat tot ce au stiut, dupa ei TOTUL e OK testurul nu arata nici o eroare. Nu stiu ce e de facut, nu face des dar e destul de enervat, mai ales la cati bani platesc pe masina (cumparata noua, acum am un an).
Andrei
Eu am de ceva timp o problema care ma sacaie : cum ajung la 160 km/h masina se poticneste ca si cum as intalni o rafala de vant , trece de aceasta viteza apoi mai face iar pe la 170 km /h . Singura piesa care parea in neregula era sonda lambda2 care avea o valoare cam mare 1.3 V . Am scos mufa aceste sonde si face tot asa .
Nu merg frecvent cu aceasta viteza insa ma sacaie faptul ca ceva e in neregula cu masina. Daca ma poate ajuta cineva in acest sens ?
Salut ddf,
senzor 1238938 este de fapt senzorul de rotatie a motorului, cand am fost prima data la service mi-a fost schimbat si nu am mai avut probleme o perioda, dupa 3-4 luni a inceput din nou. Baietii de la service au incercat tot ce au stiut, dupa ei TOTUL e OK testurul nu arata nici o eroare. Nu stiu ce e de facut, nu face des dar e destul de enervat, mai ales la cati bani platesc pe masina (cumparata noua, acum am un an).
Andrei
- ddf
- ****
- 1,346 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,346
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
- BLACKandBLUE
- *
- 33 mesaje
- din 27 Nov 2008
- Astra 2006 Z19DT
- Bucuresti
BLACKandBLUE
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2008
- Mesaj Privat
asa am patit si eu de cateva ori , pana am fost la service si mi-a curatat ADMISIA... era plina de praf,cu tot felul...
SIGUR e de la asta ... dupa aia eu nu am mai avut nici un fel de problema la pornire.
admisia se curata f usor , in 5 min , se da cu un spray , numai ca dupa aia , la prima pornire o sa scoata niste fum vreo 5 secunde. apoi va merge ca ceasul
asa am rezolvat eu problema.
1.6 16v , Z16XE , 2001.
SIGUR e de la asta ... dupa aia eu nu am mai avut nici un fel de problema la pornire.
admisia se curata f usor , in 5 min , se da cu un spray , numai ca dupa aia , la prima pornire o sa scoata niste fum vreo 5 secunde. apoi va merge ca ceasul
asa am rezolvat eu problema.
1.6 16v , Z16XE , 2001.
- ddf
- ****
- 1,346 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,346
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
- foaltin8888
- *
- 6 mesaje
- din 21 Feb 2009
- Astra 2008 Z16XEP
- Mures
foaltin8888
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2008 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Feb 2009
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Motorul Z18XE, Z16XE sau Z14XE pornire grea:
-throttle murdar
-dezamorsare circuit alimentare
-pompa benzina pe duca
Dezamorsare pompa e un defect des intilnit la ele si cauza e mecanicul mioritic care la schimbare filtru benzina ori nu il fixeaza bine ori fisureaza un T de linga el, la ultimul l-am gasit rupt efectiv si facuta o improvizatie penibila care a tinut o zi. Dupa ce masina stationeaza o perioada desfaci la rampa de injectoare capacelul negru din dreapta, gasesti o valva ca la roata, apesi si vezi daca tisneste benzina (parca 3,8bari), daca abia curge ceva te uiti la filtru daca nu este umed la T.
-throttle murdar
-dezamorsare circuit alimentare
-pompa benzina pe duca
Dezamorsare pompa e un defect des intilnit la ele si cauza e mecanicul mioritic care la schimbare filtru benzina ori nu il fixeaza bine ori fisureaza un T de linga el, la ultimul l-am gasit rupt efectiv si facuta o improvizatie penibila care a tinut o zi. Dupa ce masina stationeaza o perioada desfaci la rampa de injectoare capacelul negru din dreapta, gasesti o valva ca la roata, apesi si vezi daca tisneste benzina (parca 3,8bari), daca abia curge ceva te uiti la filtru daca nu este umed la T.
MARIAN R
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2007 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2007
- Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Motorul Z18XE, Z16XE sau Z14XE pornire grea:
-throttle murdar
-dezamorsare circuit alimentare
-pompa benzina pe duca
Dezamorsare pompa e un defect des intilnit la ele si cauza e mecanicul mioritic care la schimbare filtru benzina ori nu il fixeaza bine ori fisureaza un T de linga el, la ultimul l-am gasit rupt efectiv si facuta o improvizatie penibila care a tinut o zi. Dupa ce masina stationeaza o perioada desfaci la rampa de injectoare capacelul negru din dreapta, gasesti o valva ca la roata, apesi si vezi daca tisneste benzina (parca 3,8bari), daca abia curge ceva te uiti la filtru daca nu este umed la T.
-throttle murdar
-dezamorsare circuit alimentare
-pompa benzina pe duca
Dezamorsare pompa e un defect des intilnit la ele si cauza e mecanicul mioritic care la schimbare filtru benzina ori nu il fixeaza bine ori fisureaza un T de linga el, la ultimul l-am gasit rupt efectiv si facuta o improvizatie penibila care a tinut o zi. Dupa ce masina stationeaza o perioada desfaci la rampa de injectoare capacelul negru din dreapta, gasesti o valva ca la roata, apesi si vezi daca tisneste benzina (parca 3,8bari), daca abia curge ceva te uiti la filtru daca nu este umed la T.
Salut
Probleme cu pornirea am si eu, chiar de la 0 km (Vectra Z16XEP cu 15500 km la zi), cu dese verificari si fara niciun rezultat. Mai curios este faptul ca de ceva timp utilizez cheia de rezerva si observ ca nu mai sunt probleme cu pornirea (deocamdata dupa 2 saptamani de utilizare a cheii de rezerva), probleme care apar astfel: o pornire greoaie la 6-7 porniri bune indiferent de vara sau iarna, dimineata sau zi, panta sau orizontal sau de tipuri de benzine... Am fost sa reprogramez si cheia pe care o folosesc de zi cu zi cu care am constatat problemele dar situatia nu s-a schimbat. Daca ma puteti ajuta cu sfaturi ar fi excelent!
liliana
- Mesaje scrise: 6
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2007
- Mesaj Privat
- Deathman
- **
- 493 mesaje
- din 28 Sep 2008
- Astra 2002 Z16SE
- Arad
Deathman
- Mesaje scrise: 493
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2008
- Mesaj Privat
Salut,
O problema similara imi apare si mie, dar la Z16SE. Fenomenul se manifesta cam asa: dupa un drum relativ scurt in oras (2-3km max), motorul ajunge la temperatura lui de functionare, il opresc si peste 2 minute dau sa pornesc. La prima cheie invarte dar nu porneste, la a 2-a cheie porneste dar sta la 500 rpm, abia la a 3-a cheie porneste de-a binelea. Fenomenul acesta nu apare de fiecare, ci numai cand o apuca pe masina si am observat ca nu e neaparat legat de temperatura de afara. Astazi mi-a facut la 30 grade, acum 2 saptamani a facut la 20 de grade si iarna mi-a facut si la -5 grade. Eu tot timpul las sa se stinga martorii inainte sa o pornesc.
In rest, la pornirea la rece, sau la pornirea la cald dupa 20 minute nu am nici o problema. Relantiul il tine constant, daca o las pe liber motorul nu se opreste, ECU l-am schimbat anul trecut in octombrie cu unul nou, am schimbat anul trecut filtrul de benzina, iar la ultimul schimb de ulei (acum 2 saptamani) am schimbat filtrul de aer si bujiile (de care nu sunt prea multumit cum merg dupa ce se incalzeste motorul). Am avut o eroare stocata, P0335 (legata de senzorul Camshaft), in rest nimic si martorul "masina cu cheita" se stinge la punerea contactului.
Pareri despre problema mea, sugestii ? As fi recunoscator.
O problema similara imi apare si mie, dar la Z16SE. Fenomenul se manifesta cam asa: dupa un drum relativ scurt in oras (2-3km max), motorul ajunge la temperatura lui de functionare, il opresc si peste 2 minute dau sa pornesc. La prima cheie invarte dar nu porneste, la a 2-a cheie porneste dar sta la 500 rpm, abia la a 3-a cheie porneste de-a binelea. Fenomenul acesta nu apare de fiecare, ci numai cand o apuca pe masina si am observat ca nu e neaparat legat de temperatura de afara. Astazi mi-a facut la 30 grade, acum 2 saptamani a facut la 20 de grade si iarna mi-a facut si la -5 grade. Eu tot timpul las sa se stinga martorii inainte sa o pornesc.
In rest, la pornirea la rece, sau la pornirea la cald dupa 20 minute nu am nici o problema. Relantiul il tine constant, daca o las pe liber motorul nu se opreste, ECU l-am schimbat anul trecut in octombrie cu unul nou, am schimbat anul trecut filtrul de benzina, iar la ultimul schimb de ulei (acum 2 saptamani) am schimbat filtrul de aer si bujiile (de care nu sunt prea multumit cum merg dupa ce se incalzeste motorul). Am avut o eroare stocata, P0335 (legata de senzorul Camshaft), in rest nimic si martorul "masina cu cheita" se stinge la punerea contactului.
Pareri despre problema mea, sugestii ? As fi recunoscator.
MARIAN R
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2007 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2007
- Mesaj Privat
Deathman a scris:Salut,
O problema similara imi apare si mie, dar la Z16SE. Fenomenul se manifesta cam asa: dupa un drum relativ scurt in oras (2-3km max), motorul ajunge la temperatura lui de functionare, il opresc si peste 2 minute dau sa pornesc. La prima cheie invarte dar nu porneste, la a 2-a cheie porneste dar sta la 500 rpm, abia la a 3-a cheie porneste de-a binelea. Fenomenul acesta nu apare de fiecare, ci numai cand o apuca pe masina si am observat ca nu e neaparat legat de temperatura de afara. Astazi mi-a facut la 30 grade, acum 2 saptamani a facut la 20 de grade si iarna mi-a facut si la -5 grade. Eu tot timpul las sa se stinga martorii inainte sa o pornesc.
In rest, la pornirea la rece, sau la pornirea la cald dupa 20 minute nu am nici o problema. Relantiul il tine constant, daca o las pe liber motorul nu se opreste, ECU l-am schimbat anul trecut in octombrie cu unul nou, am schimbat anul trecut filtrul de benzina, iar la ultimul schimb de ulei (acum 2 saptamani) am schimbat filtrul de aer si bujiile (de care nu sunt prea multumit cum merg dupa ce se incalzeste motorul). Am avut o eroare stocata, P0335 (legata de senzorul Camshaft), in rest nimic si martorul "masina cu cheita" se stinge la punerea contactului.
Pareri despre problema mea, sugestii ? As fi recunoscator.
O problema similara imi apare si mie, dar la Z16SE. Fenomenul se manifesta cam asa: dupa un drum relativ scurt in oras (2-3km max), motorul ajunge la temperatura lui de functionare, il opresc si peste 2 minute dau sa pornesc. La prima cheie invarte dar nu porneste, la a 2-a cheie porneste dar sta la 500 rpm, abia la a 3-a cheie porneste de-a binelea. Fenomenul acesta nu apare de fiecare, ci numai cand o apuca pe masina si am observat ca nu e neaparat legat de temperatura de afara. Astazi mi-a facut la 30 grade, acum 2 saptamani a facut la 20 de grade si iarna mi-a facut si la -5 grade. Eu tot timpul las sa se stinga martorii inainte sa o pornesc.
In rest, la pornirea la rece, sau la pornirea la cald dupa 20 minute nu am nici o problema. Relantiul il tine constant, daca o las pe liber motorul nu se opreste, ECU l-am schimbat anul trecut in octombrie cu unul nou, am schimbat anul trecut filtrul de benzina, iar la ultimul schimb de ulei (acum 2 saptamani) am schimbat filtrul de aer si bujiile (de care nu sunt prea multumit cum merg dupa ce se incalzeste motorul). Am avut o eroare stocata, P0335 (legata de senzorul Camshaft), in rest nimic si martorul "masina cu cheita" se stinge la punerea contactului.
Pareri despre problema mea, sugestii ? As fi recunoscator.
Salut
Dupa cum am discutat ieri si cu ½liliana½ (cristeamarian12), care sper ca vede si acest mesaj dat fiind faptul ca nu stiu cum sa transmit un mesaj la un grup de corespondenti, aceasta mica problema, zic eu, este specifica acestui tip de motor. Va rog sa-mi confirmati pe adresa de email : marianrusea@yahoo.com, daca sunteti de acord cu initiativa mea de a cere informatii, legate de aceasta problema, direct de la producator (Adam Opel Germania). Incerc sa formulez o scrisoare la care voi atasa date si serii specifice masinilor noastre pentru a fi verificate si confirmate de bazele lor de date, urmand apoi, sper, un raspuns urmat de verificari gratuite girate de producator!
Am impresia ca este o problema generata de combustibilii din tara noastra, dar lucrul acesta trebuie sa ne fie confirmat .