- georgianna
- *
- 10 mesaje
- din 28 Nov 2010
- Astra 2004 z 16 xep
- Gorj
georgianna
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2004 z 16 xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2010
- Mesaj Privat
kazzu88
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996 16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2009
- Mesaj Privat
- georgianna
- *
- 10 mesaje
- din 28 Nov 2010
- Astra 2004 z 16 xep
- Gorj
georgianna
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2004 z 16 xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2010
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
1. se curata throttle inclusiv gaurele mici
2. dupa curatare se face memorare (Opel nu spune asa ceva dar...) adica contact pe II si stai asa cu el pana pace clanc-clanc in throttle
3. se verifica daca nu pierde presiune benzina la stationare sau face vid in rezervor
Cauta un mecanic competent cat de cat si il ghidam noi. Da cautare si citeste despre throttle, memorare, dezamorsare, depresiune in rezervor (canistra vapori).
2. dupa curatare se face memorare (Opel nu spune asa ceva dar...) adica contact pe II si stai asa cu el pana pace clanc-clanc in throttle
3. se verifica daca nu pierde presiune benzina la stationare sau face vid in rezervor
Cauta un mecanic competent cat de cat si il ghidam noi. Da cautare si citeste despre throttle, memorare, dezamorsare, depresiune in rezervor (canistra vapori).
- ddf
- ****
- 1,346 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,346
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:1. se curata throttle inclusiv gaurele mici...
....face vid in rezervor....
....face vid in rezervor....
Eu am ceva probleme la relantiu , mai ales cand e frig sau ploua afara.
Oscilatiile se manifesta CEL MAI MULT in plaja de temperatura 70- 90 grdC. Face si cand se stabilizeaza apa in temperatura insa mai rar. Insa ce e mai important e ca oscileaza NUMAI cand franez (la semafor de ex) sau
cand dau cu spatele.
Vara oscilatiile sunt mai mici dar sunt.
Am curatat throttle si nu am gasit aceste gaurele mici de care spuneti dvs. Posibil sa nu existe la Z16XEP ?
In privinta vidului din rezervor cum as putea verifica ?
Cate odata mai se balbaie si la pornire , insa numai la rece . Pentru asta am gasit remediul : tin contactul mai mult pana urca in turatie.
31claudiu
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Brasov
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2004
- Mesaj Privat
31claudiu a scris:probleme cu pornirea dimineata am si eu (z16xe). am schimbat bujii, filtru aer si filtru benzina dar problema persista. T-ul de langa filtrul de benzina este uscat, deci nu este crapat sau rupt. banuiesc o depresurizare a instalatiei de alimentare cu benzina. ce bine era daca opelurile noastre aveau acele 5 sau 10 secunde de mersp pompa de benzina cand pui contactul (ex. cam orice vw) atunci probabil nu am mai fi avut aceasta problema. dupa ce merg cu ea porneste la sfert, daca o las cateva ore, porneste din nou greu ( cheie lunga circa 10 secunde)
din ce am tot citit, vad aceasta problema la multe opeluri dar rezolvari f putine.....
din ce am tot citit, vad aceasta problema la multe opeluri dar rezolvari f putine.....
referitor la problema mea de ai sus, la mine sa rezolvat prin schimbarea bateriei, acum porneste la sfert. oricum este ciudata chestia fiindca cu bateria veche electromotorul invartea absolut normal, numai ca nu pornea decat dupa cateva secunde bune, probabil zafira are mai multi consumatori, gen servodirectia asistata electric si de aceea trebuie ca bateria sa fie in stare foarte buna.
- ddf
- ****
- 1,346 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,346
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
- georgianna
- *
- 10 mesaje
- din 28 Nov 2010
- Astra 2004 z 16 xep
- Gorj
georgianna
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2004 z 16 xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2010
- Mesaj Privat
Nu am mai fost la nici un mecanic dupa concluziile celor 2. Masina a inceput din nou sa porneasca fara acceleratie,la prima cheie.Am 2-3 zile cu cateva porniri zilnice ,fara acceleratie la pornire . Sunt indecisa daca sa mai merg la un al treilea mecanic,pt ca initial asa hotarasem.
Va multumesc tuturor pt sfaturi,mai ales dl-ui Danciureanu(mai priceput ca mecanicii gasiti de mine
I-am scris si numele dl-ui gresit Dancuciureanu,scuze
Folositi va rog frumos butonul 'modifica' este activ timp de 60 de minute de la postare.
edit by StefanTolos
Va multumesc tuturor pt sfaturi,mai ales dl-ui Danciureanu(mai priceput ca mecanicii gasiti de mine
I-am scris si numele dl-ui gresit Dancuciureanu,scuze
Folositi va rog frumos butonul 'modifica' este activ timp de 60 de minute de la postare.
edit by StefanTolos
- CORBU
- ****
- 1,670 mesaje
- din 01 Dec 2006
- Zafira Tourer 2015 b16dth
- Iasi
CORBU
- Mesaje scrise: 1,670
- Locatie: Iasi
- Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2006
- Mesaj Privat
as dori sa descriu si eu aici problemele mele. la z 1.6 xep plug GPL
coduri eroare p0300 p0301 p0302 p0303 p304 p0314 si cea care apare prima este ..p1300. EGR anulat
masina porneste greu dimineata la prima cheie mereu dar in interval de 5 sec. in rest porneste bine dar daca stationeaza timp indelungat revine faza cu pornirea grea. in timp ce motorul este pornit are mici trepidatii si mici rateuri pe evacuarecu bujii schimbate noi.. in mers masina merge foarte bine nu da in nas . astept pareri si ce am de facut in cazul de fata.
as dori cat de curand sa verific bobina inductie , compresia cilindri si sa vad de ce pierd presiunea din rampa injectie.
coduri eroare p0300 p0301 p0302 p0303 p304 p0314 si cea care apare prima este ..p1300. EGR anulat
masina porneste greu dimineata la prima cheie mereu dar in interval de 5 sec. in rest porneste bine dar daca stationeaza timp indelungat revine faza cu pornirea grea. in timp ce motorul este pornit are mici trepidatii si mici rateuri pe evacuarecu bujii schimbate noi.. in mers masina merge foarte bine nu da in nas . astept pareri si ce am de facut in cazul de fata.
as dori cat de curand sa verific bobina inductie , compresia cilindri si sa vad de ce pierd presiunea din rampa injectie.
- CORBU
- ****
- 1,670 mesaje
- din 01 Dec 2006
- Zafira Tourer 2015 b16dth
- Iasi
CORBU
- Mesaje scrise: 1,670
- Locatie: Iasi
- Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2006
- Mesaj Privat
ciocse30
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Dec 2010
- Mesaj Privat
- iuly_ang
- **
- 122 mesaje
- din 13 Oct 2009
- Vectra 2005 z16xe
- Constanta
iuly_ang
- Mesaje scrise: 122
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2005 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Oct 2009
- Mesaj Privat
- CORBU
- ****
- 1,670 mesaje
- din 01 Dec 2006
- Zafira Tourer 2015 b16dth
- Iasi
CORBU
- Mesaje scrise: 1,670
- Locatie: Iasi
- Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2006
- Mesaj Privat
- CORBU
- ****
- 1,670 mesaje
- din 01 Dec 2006
- Zafira Tourer 2015 b16dth
- Iasi
CORBU
- Mesaje scrise: 1,670
- Locatie: Iasi
- Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2006
- Mesaj Privat
- alexandrurosu
- *
- 42 mesaje
- din 17 Jan 2011
- Astra 2004 Z16SE
- Bucuresti
alexandrurosu
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2011
- Mesaj Privat
Salutare !
Intrebare:
Dezamorsarea pompei de benzina se poate datora unui buson care nu etanseaza bine ( adica de-acela de 10 lei din magazin, cu o spirala din plastic in spatele capacului ) ?
Problema la care vreau sa-i dau de cap:
Astra G benzina Z16SE+gpl cu pornire grea la cald
Remedieri incercate:
- curatat corpul clapetei de acceleratie - se simte o diferenta
- curatat senzor arbore cotit - se simte o diferenta
- curatat senzor ax cu came ( cred ca acela era ) - nu se simte diferenta
- curatat capac culbutori cu schimb garnitura - culbutori curati.
Urmeaza sa mai fac :
- curatare EGR
- schimb filtru de aer
- schimb bujii
- reglaj tacheti ( se aude ca un diesel motorul) , in aceasta ordine
Intrebare:
Dezamorsarea pompei de benzina se poate datora unui buson care nu etanseaza bine ( adica de-acela de 10 lei din magazin, cu o spirala din plastic in spatele capacului ) ?
Problema la care vreau sa-i dau de cap:
Astra G benzina Z16SE+gpl cu pornire grea la cald
Remedieri incercate:
- curatat corpul clapetei de acceleratie - se simte o diferenta
- curatat senzor arbore cotit - se simte o diferenta
- curatat senzor ax cu came ( cred ca acela era ) - nu se simte diferenta
- curatat capac culbutori cu schimb garnitura - culbutori curati.
Urmeaza sa mai fac :
- curatare EGR
- schimb filtru de aer
- schimb bujii
- reglaj tacheti ( se aude ca un diesel motorul) , in aceasta ordine
nicutu
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Apr 2008
- Mesaj Privat
Salut,
Acum am descoperit topicul dar va pot spune ca si eu am avut aceeasi problema cu Z16XEP (Astra Classic II 2008). Dupa ce am tot studiat fara sa fac mari experimente si schimbari de piese, am gasit in TIS precizat accentuat ca bridele de la tubulatura de admisie aer trebuie sa fie stranse exact cu 3,5 Nm. Prin urmare, cu o cheie dinamometrica am strans si nu mica mi-a fost mirarea sa vad ca niciuna nu era stransa la cuplu. Motivul ar putea preveni din slabirea lor la schimbarea filtrului de aer, dar mi se pare exagerata. Eu cred ca polonezul....
Efectul cred ca este presiunea/depresiunea aerului neconstanta masurata de senzori---> ECU nu seteaza corect parametrii.
Dupa strangere, masina porneste constant:nici la sfert dar nici chinuit.
Plecand de la premisa ca senzorii ii spun ECU cum sa dozeze amestecul, am observat ca temperatura masurata de senzorul de temp de pe tubulatura de aer si raportata la softul de diagnostic e mai mare cu aproximativ 10 grade fata de realitate (am introdus o sonda de temperatura in camera senzorului). Cred ca si acest aspect influenteaza pornirea la cald. Ramane sa mai studiez...
Nicu
Acum am descoperit topicul dar va pot spune ca si eu am avut aceeasi problema cu Z16XEP (Astra Classic II 2008). Dupa ce am tot studiat fara sa fac mari experimente si schimbari de piese, am gasit in TIS precizat accentuat ca bridele de la tubulatura de admisie aer trebuie sa fie stranse exact cu 3,5 Nm. Prin urmare, cu o cheie dinamometrica am strans si nu mica mi-a fost mirarea sa vad ca niciuna nu era stransa la cuplu. Motivul ar putea preveni din slabirea lor la schimbarea filtrului de aer, dar mi se pare exagerata. Eu cred ca polonezul....
Efectul cred ca este presiunea/depresiunea aerului neconstanta masurata de senzori---> ECU nu seteaza corect parametrii.
Dupa strangere, masina porneste constant:nici la sfert dar nici chinuit.
Plecand de la premisa ca senzorii ii spun ECU cum sa dozeze amestecul, am observat ca temperatura masurata de senzorul de temp de pe tubulatura de aer si raportata la softul de diagnostic e mai mare cu aproximativ 10 grade fata de realitate (am introdus o sonda de temperatura in camera senzorului). Cred ca si acest aspect influenteaza pornirea la cald. Ramane sa mai studiez...
Nicu
- ddf
- ****
- 1,346 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,346
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
Daca masina a stat pe loc senzorul de aer s-a incalzit si deci e normal sa arate o temperatura mai mare .
Cel mai bine vezi in mers sau dimineata .In mers ar trebui sa ai cu 3-4 grade mai mult fata de temperatura exterioara , iar dimineata ar trebui ca temperaturile sa fie egale. La mine asa este.Dimineata , sonda de temperatura apa indica insa intotdeauna cu 4 grade mai putin fata de temperatura exterioara.
Cel mai bine vezi in mers sau dimineata .In mers ar trebui sa ai cu 3-4 grade mai mult fata de temperatura exterioara , iar dimineata ar trebui ca temperaturile sa fie egale. La mine asa este.Dimineata , sonda de temperatura apa indica insa intotdeauna cu 4 grade mai putin fata de temperatura exterioara.
nicutu
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Apr 2008
- Mesaj Privat
Ref la lichidul de racire, temperatura afisata de softul de diagnostic e mai mare decat cea a lichidului de racire masurata cu o sonda introdusa in vas. Comparatia s-a facut imediat dupa oprirea motorului, deci lichidul era circulat. Cred ca si acest aspect poate influenta pornirea motorului.
Multumesc
Nicu
Multumesc
Nicu
nicutu
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Apr 2008
- Mesaj Privat
nicutu a scris:Salut,
Acum am descoperit topicul dar va pot spune ca si eu am avut aceeasi problema cu Z16XEP (Astra Classic II 2008). Dupa ce am tot studiat fara sa fac mari experimente si schimbari de piese, am gasit in TIS precizat accentuat ca bridele de la tubulatura de admisie aer trebuie sa fie stranse exact cu 3,5 Nm. Prin urmare, cu o cheie dinamometrica am strans si nu mica mi-a fost mirarea sa vad ca niciuna nu era stransa la cuplu. Motivul ar putea preveni din slabirea lor la schimbarea filtrului de aer, dar mi se pare exagerata. Eu cred ca polonezul....
Efectul cred ca este presiunea/depresiunea aerului neconstanta masurata de senzori---> ECU nu seteaza corect parametrii.
Dupa strangere, masina porneste constant:nici la sfert dar nici chinuit.
Plecand de la premisa ca senzorii ii spun ECU cum sa dozeze amestecul, am observat ca temperatura masurata de senzorul de temp de pe tubulatura de aer si raportata la softul de diagnostic e mai mare cu aproximativ 10 grade fata de realitate (am introdus o sonda de temperatura in camera senzorului). Cred ca si acest aspect influenteaza pornirea la cald. Ramane sa mai studiez...
Nicu
Astazi iar a pornit greu, deci mai cautam...
Acum am descoperit topicul dar va pot spune ca si eu am avut aceeasi problema cu Z16XEP (Astra Classic II 2008). Dupa ce am tot studiat fara sa fac mari experimente si schimbari de piese, am gasit in TIS precizat accentuat ca bridele de la tubulatura de admisie aer trebuie sa fie stranse exact cu 3,5 Nm. Prin urmare, cu o cheie dinamometrica am strans si nu mica mi-a fost mirarea sa vad ca niciuna nu era stransa la cuplu. Motivul ar putea preveni din slabirea lor la schimbarea filtrului de aer, dar mi se pare exagerata. Eu cred ca polonezul....
Efectul cred ca este presiunea/depresiunea aerului neconstanta masurata de senzori---> ECU nu seteaza corect parametrii.
Dupa strangere, masina porneste constant:nici la sfert dar nici chinuit.
Plecand de la premisa ca senzorii ii spun ECU cum sa dozeze amestecul, am observat ca temperatura masurata de senzorul de temp de pe tubulatura de aer si raportata la softul de diagnostic e mai mare cu aproximativ 10 grade fata de realitate (am introdus o sonda de temperatura in camera senzorului). Cred ca si acest aspect influenteaza pornirea la cald. Ramane sa mai studiez...
Nicu
georgecpr
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2011
- Mesaj Privat