Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • alex_z0ne

  • Mesaje scrise: 190
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2007 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Salutare.
As dori sa stiu daca la o masina prevazuta de fabrik cu turbina are si intercooler. daca nu are acesta afecteaza performantele turbinei??? Pana la urma care este rolul acestuia?. Question
Skip ads

  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Lipsa intercooler-ului nu afecteaza performantele turbinei (el fiind situat intre turbina si galeria de admisie), dar poate afecta performantele motorului. Rolul lui este de a reduce temperatura amestecului format din gaze arse (recuperate) si aerul absorbit prin filtrul de aer. Daca temperatura amestecului de gaze ce patrund in galeria de admisie este prea mare, poate duce la aprinderea aleatoare a amestecului carburant (aer+gaze+carburant) in galerie, inainte de patrunderea in cilindru si de aici o proasta functionare. Fenomenul este similar cu rateurile in carburator de la benzinare. Exista motoare la care intercoolerul nu arata ca la Opel (ca un mic radiator) ci este ca o conducta cu pereti dubli, prin interior circuland gazele, iar intre cei doi pereti circuland lichid de racire. Acest ansamblu este amplasat deasupra galeriei de admisie sau in paralel cu ea. Eu unul nu am vazut motor turbo fara intercooler, chiar daca acesta nu se numeste asa si are diverse forme constructive, functia este aceeasi.
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Motorul X20DTL este turbo fara intercooler.
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
la seria 20DTH/R, inter-cooler-ul raceste doar aerul admis.
Skip ads

  • alex_z0ne

  • Mesaje scrise: 190
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2007 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Ce ar trebui sa verific la o masina cu turbo???cum se verifica ??? exista niste pasi??? vreau sa achizitionez o masina pe benzina turbo , si nu stiu la ce sa ma uit,,,,,,,,,,,,,,
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
@chiciuc: Pai la aerul admis ce sa mai raceasca? Doar daca se incalzeste foarte mult la trecerea prin turbina. Racire inseamna aducerea aerului (si gazelor recirculate) la o temperatura mai mica decat limita de autoaprindere a vaporilor de motorina din galeria de admisie.
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Intercoolerul exista dinainte de ideea recircularii gazelor arse
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
maiandrei a scris:Intercoolerul exista dinainte de ideea recircularii gazelor arse

Corect, vezi motoarele de avion din al 2-lea razboi (de ex. DB605 de pe Messerschmit 109 G cu compresor mecanic si intercooler cu schimbator de caldura aer/apa)
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR