Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • cont-sters-1898

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2006

  • Mesaj Privat
1. la cuplarea ambreiajului se aude un click si cred ca patineaza pentru ca de obicei la 2.000rpm intr-a 3a am fix 50kmh acum, insa, am 50kmh la @2.200rpm
2. in zona curelei de distributie se aude un sunet metalic ca si cum ai fi un rulment partial calat, banuiesc ca este de la pompa de apa
3. in oras temp apei urca pe la 90 dupa indicatorul de bord dar cand deschid capota si desfac busonul de la vasul de expansiune incepe "fiesta" adica presiune prea mare in instalatia de racire, si se aud sunete ciudate in radiator (cam aceleasi ca atunci cand fierbe apa)
4. la parcurs extern temp. scade pana in dreptul liniei albastre si de aici deduc ca termostatul este blocat pe deschis sau nu este deloc.
5. cu motorul cald la o turatie de aprox 2.000 - 2.500rpm mi se mai aprinde beculetul galben cu un motor si o clapeta desenat pe el (cred ca este shocul automat)
6. cu motorul cald am un ralanti neregulat ce oscileaza intre 1.300 - 650 rpm.
7. servodirectia merge usor doar atunci cand vrea ea (la vit mici dar nu tot timpul)
8. la franare puternica (ieri de ex, aveam 160kmh si am franat puternic (sa nu ma urc pe un bou) si am simtit cum volanul oscileaza st/dr foarte puternic, cred ca e ceva uzat pe acolo, posibil disc/placute.

Motorul are acum 262.000km si nu are scurgeri de ulei mari, am obs ca pe la simeringurile de la axul cu came sunt ceva scurgeri si la garnitura de la baia de ulei, pe garnitura de la quloasa nu se vad deloc pete, in ulei nu am alte lichide sau depuneri, in vasul de expansiune nu am pete de ulei, la ultimul test motor mi s-a spus ca sonda lambda e cam obosita. Raportat la nr de km parcursi de masina trebuie sa inlocuiesc catalizatorul sau nu? Toba intermediara ar cam trebui, nu e gaurita dar nici mult nu mai are, toba finala e noua are vreo 7.000km. Uleiul ce il folosesc la masina este ARAL Bluetronic 10W-40.
Skip ads

  • love4cars

  • Mesaje scrise: 1,440
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Am sa-ti raspund pe puncte, in ordinea pusa de tine ca sa iti fie mai usor de reperat raspunsul.
*raspunsurile sunt data in limita cunostintelor de fost posesor.

1.Este posibil sa ai tot kitul de ambreaj uzat (placa, rulment, disc)
2.Sunetul ala poate sa vina de la alternator/curea de transmisie, care sunt pozitionate tot in partea aia. Nu-ti face pb prea mari pt sunetul ala!
3.Este normal sa stea la temperatura aia daca mergi cu ea. Nu mai umbla la vasul de expansiune cat lichidul este fierbinte! Daca electroventilatorul functioneaza, don't worry!
4.Este normal sa scada temp. cand masina se ventileaza mai bine(drum intins). Pe zona albastra are undeva sub 90 de grade, deci nu este o pb.
5.Nu este socul automat, ai o eroare, ceva defect. Acel bec iti arata ca ceva este in neregula.
6.Aici nu cunosc, probabil ca este clapeta de acceleratie, filtrul de aer or smth.
7.Lichidul pe care il vezi tu pe la baia de ulei, este posibil sa fie lichid de servo care se scurge pe la semeringul pompei de servo, care probabil este uzat si din cauza asta nu-ti merge servo(lipsa lichid)
8.Verifica capete de bara, roti echilibrate, geometrie roti.

Bafta.
  • cont-sters-1898

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Ce reprezinta becul galben cu un motor desenat pe el si inauntru motorului are semnul ala de la trupa de rock AC DC
  • Dac

  • Mesaje scrise: 231
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2005

  • Mesaj Privat
inseamna ca s-a memorat un cod de eroare - a aparut o problema in functionarea motorului.
codul erorii poate fi citit cu metoda "agrafa" - cauta pe forum si gasesti cum se citeste.
apoi postezi codul aici si cineva iti va spune sigur ce reprezinta, sau cauti lista cu codurile de eroare pe forum.

succes
Skip ads

  • Dr.Opel

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1984 13N
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Am avut si e acelasi simptom: trepidatii - mai degraba oscilatii foarte fine dr-stg ale volanului la frinarea puternica de la viteze mari (>100 km/h). am schimbat in draci discuri de frina si placute pina cind s-a descoperit cauza reala pe care putini mecanici o cunosc la Opel: pistoanele de ghidaj ale etrierilor fata care trebuie unsi/schimbati (exista la magazinele cu piese opel kit de reparatie etrier care contine pistoanele mici cu garnituri si un tub cu vaselina speciala). Am observat ca si calitatea placutelor conteaza ff mult. Spre ex., placutele ATE sint cele mai bune din pct asta de vedere, am mers cu un set cam 30 000 km fara nici un fel de prob.
  • Dac

  • Mesaje scrise: 231
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Dr.Opel a scris:Am avut si e acelasi simptom: trepidatii - mai degraba oscilatii foarte fine dr-stg ale volanului la frinarea puternica de la viteze mari (>100 km/h). am schimbat in draci discuri de frina si placute pina cind s-a descoperit cauza reala pe care putini mecanici o cunosc la Opel: pistoanele de ghidaj ale etrierilor fata care trebuie unsi/schimbati (exista la magazinele cu piese opel kit de reparatie etrier care contine pistoanele mici cu garnituri si un tub cu vaselina speciala). Am observat ca si calitatea placutelor conteaza ff mult. Spre ex., placutele ATE sint cele mai bune din pct asta de vedere, am mers cu un set cam 30 000 km fara nici un fel de prob.


cat costa acel kit? (daca mai sti)
  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
1.sigur ambreiajul
2.zgomotul poate fi din diverse cauze...trebuie verificat la fata locului
3 si 4.termostat defect - blocat pe deschis...schimba-l cat de repede poti
5 si 6...nu stiu..cauze multiple
7. schimba uleiul de servo si fa-i aerisirea
8. posibil discuri ovalizate

sonda lambda, catalizator si tobe am la preturi f. bune...vezi anuntul de la sectiunea "vanzari piese".
ca sa-ti dai seama daca catalizatorul este infundat,cu motorul cald, pune mana pe portiunea dintre scaune(in habitaclu) in dreptul catalizatorului...daca e calda, catalizatorul e cam dus.
  • cont-sters-1898

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Eduard33, am verificat unde ai spus tu si nu se incalzeste deloc zona respectiva, deci inca mai functioneaza.

Deci, din cele prezentate mai sus am rezolvat urmatoarele:
1. persista problema, necesita inlocuirea intregului kit (disc, placa, rulment)
2. sunetul ala metalic provenea de la rola intinzatoare a curelei de alternator - rezolvat abia azi prin inlocuirea rolei cu alta SH de VW (identica cu cea de Opel)
3 si 4. termostatul blocat pe deschis - rezolvat acum vreo sapt. prin montarea unuia de dacie pe furtunul ce pleaca din motor spre radiator, la parcurs extern se stabileste temp. la prima linie dupa cea albastra.
5. martorul ala este un fel de "check engine" urmeaza sa-l rezolv cu un test motor.
6. rezolvat partial prin inlocuirea bujiilor.
7. s-a rezolvat asa din senin!?
8. uzura placute, necesita inlocuire pe fata si spate (verificat in prealabil)
Skip ads

  • cont-sters-1898

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Am observat ca imi scoate multe gaze pe la busonul de umplere ulei, ce poate fi?
1. supapele & ax came
2. segmenti & pistoane

Rog ajutor. Ce ar trebui sa fac? Un alt motor sau repararea acestuia.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Simeringuri supape si/sau segmenti
Pune mina la toba si pe urma la nas, vezi a ce miroase si daca este unsuroasa. Consuma ulei ?
  • cont-sters-1898

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Nu prea papa ulei (in 15.000 aprox. 300ml), toba nu e unsuroasa, are un miros ciudat, nu-l pot defini, nu scoate fum negru si nici albastru doar ca scoate gaze de carter prea multe pe la busonul de umplere ulei.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
foarte posibil simeringuri supape
Skip ads

  • cont-sters-1898

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Ma gandesc ca pana nu verific supapele nu are rost sa fac test de compresie.
Am sa verific astea si vedem dupa aceea, oricm piesele pt segmentare ma costa 1.600 lei, cu alezat bloc, rectificat chiuloasa si montat 2.000 lei.
  • cont-sters-1898

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Am facut testul de compresie si am asa (numaratoarea incepe dinspre busonul de ulei spre filtru aer):
cil 1 = 12
cil 2 = 8,5
cil 3 = 10
cil 4 = 9,5
E normal sa fie asa cand cartea spune ca la C16NZ are compresia de 9,2-1
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR