Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • ionitza

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vivaro 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2008

  • Mesaj Privat
salut . sunt nou in club dar am citit toate realizarile voastre. acum am facut si eu montajul ,da am o problema nu mai deschide. as fi bucuros sa ma fiu printre cei victoriosi
Skip ads

  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Cum adica, nu mai deschide?
  • ionitza

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vivaro 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2008

  • Mesaj Privat
pai cupla microintrerupatorul si nu mai facea temporizarea. adica aveam permanent minus pe motorase. apoi am facut montajul pe banc ,in loc de cablaj am pus fire si tot ghinionis sunt. o sa mai las timpul sa treaca ,dupa care o sa mai incerc din nou , dar mai intai sa i-mi fac o sursa de 12 v in casa. o sa revin cu detalii. este prima data cand scriu in club si ma simnt ok. apropo am o vectra b 1.6xel din 97 de care sunt foarte mandru. multumesc moderatorilo sunteti tari , pe mai tz.
  • marius_f

  • Mesaje scrise: 552
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1994 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2008

  • Mesaj Privat
salut
daca are cineva rabdare sa-mi explice si mie... Sad
ieri mi-am montat si eu o Alarma pe masina (simpla EAGLEMASTER) : opel astra f din '94 hatchback 5 usi 1,8i c18nz , gemuri electrice fata , oglinzi electrice si incalzite , tweetere in capacele interioare ale oglinzilor si inchidere centralizata din fabrica.
Mi-au ramas niste fire in plus de la alarma : 1 un fir pe care se monta un releu care apoi se monta pt blocarea motorului ( electricianul sfatuindu-ma sa nu mi-l monteze deoarece exista pericolul de a se strica releul si a nu-mi mai porni masina) si 2 :un fir de la alarma pt deschidere portbagaj care iar mi-a ramas in plus deoarece masina are actuator si pt deschidere portbagaj nemaifiind nevoie montarea acesui fir.
INTREBAREA mea este :SE pot lega aceste 2 fire cumva la geamuri astfel incat sa se inchida si geamurile la armarea alarmei?
Precizez ca Geamurile sunt pe impuls (adica tin apasat 1 sec sau 2 sec maxim si ele se inchid singure)
Dar : 1 daca iau contactul comanda nu-mi mai funcioneaza
2 daca apas sa inchid geamurile si iau contactul geamurile tin minte comanda si se inchid.
Ceea ce ma face sa cred ca exista niste fire care au curent permanent pe ele , putandu-ma lega cu cele 2 fire ramase in plus de la alarma la ele.
CARE SUNT acele 2 fire ale geamurilor (ce culori au)?
EXISTA pericolul ca dupa Armare gemurile sa coboare dupa un anumit interval de timp?
EXISTA pericolul ca atunci cand deschid masina sa coboare geamurile? sau sunt fire separate de curent permanent (daca exista aceste fire!) pt deschidere si inchidere a geamurilor?
Concluzie : Exista fire aflate la comanda geamurilor care au curent continuu pe ele (pt inchiderea si deschiderea geamurilor - fire separate unul pt inchiderea lor si altul pt deschiderea lor)? - ce culori au acestea?
Imi cer scuze ca m-am lungit atat de mult dar am vrut sa fiu cat mai explicit.
MUltumesc.
Skip ads

  • VIPER1981

  • Mesaje scrise: 305
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Asta trebuia sa intrebi acolo unde ti-ai montat alarma. Din cate ma gandesc eu, ar fi imposibil sa faci asa ceva, pentru asta trebuia sa-ti montezi o alta alarma, care are comanda si pentru geamuri.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
In acest subiect nu discutam despre alarme. Unele alarme au ele modul pentru inchiderea geamurilor la armare.
  • ionitza

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vivaro 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2008

  • Mesaj Privat
D-lor , care este bistabilul , 555?, si din cei 8 pini ce cantacti inchide si ii deschide. Am incercat sa gandesc logic schema si am o problema cu linia lui R1 si C1 care este permanent alimentata la tensiune dupa darea inpulsuli si nu stiu cine taie alimentarea bobinei si cine face temporizarea. adica C1 se incarca de la inpuls si ...mereu . Daca motamo nu a mers trebuie sa inteleg unde gresesc. ms anticipat
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
555 intr-o anumita configuratie (cu retea R-C si condensator fix) formeaza un bistabil (googaluieste putin dupa bistabil+LM555). Vei gasi si functionarea acestei structuri. Mai verifica legaturile intre componente. Schema functioneaza impecabil (s-a mentionat, fara legatura la pinul DESC).
Skip ads

  • ionitza

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vivaro 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Aproape de victorie , am terminat montajul , functioneaza am scos cam 12 sec + _ 1sec . acum urmeaza partea cea mai frumoasa , pe masina. Ce nu am vazut la nimeni si sper sa surprind eu este TRAPA. Daca inchid din cheie usile ... geamurile se inchid impreuna cu trapa. Sper sa functioneze cum i-mi imaginez eu. Ms moderatorilor pt sfaturi si sper sa strig cat mai curand uraaaaaaaaaaaaaa. voi reveni cu detaliiiiiiiiii.
  • ionitza

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vivaro 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Gata fratilor am reusit. astazi a fuctionat perfect si asa sa ramana pentru mult timp. Surpriza s-a adeverit ,se inchide si trapa. Sa auzim numai de bine . pa pa
  • dj28dnd

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2017 B16DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Feb 2009

  • Mesaj Privat
ron a scris:deschid acest subiect ca pana acum vad ca doar s-a discutat, si n-a facut nimeni nimic concret in problema asta. schema propusa de mine:



in teorie pinul DESC ar fi fost necesar pentru a descarca C1 la sfarsitul ciclului de incarcare, astfel ca circuitul sa fie disponibil sa preia imediat o noua comanda. practic nu a mers, tranzistorul la iesirea DESC cred ca trage curent prea mare, iar C1 ar trebui sa fie de foarte buna calitate. deci schema functioneaza cu acest pin in aer.
valorile pieselor:
D1 - 1N4148
R1 - 10Mo
C1 - 2.2uF
C2 - 10nF

pinii pe care se leaga modulul: IN - X61.10, OUT - X61.24

inca nu am montat totul pe masina, deocamdata sunt la faza de teste, azi cel tarziu maine sper ca va fi gata treaba.
astept sugestii sau intrebari daca va intereseaza functionarea detaliata a modulului.
pretul pieselor, cu tot cu releu, a fost 5 lei.

schema si conexiunile sunt valabile cel putin pentru astra G de dupa 2002, dar poate merge pentru mai multe modele daca schema inchiderii centralizate se potriveste.



scuza-ma ca te intreb dar ce inseamna patratul cu 555.e un integrat sau ce.as vrea sa stiu daca e un integrat de care este.multumesc mult ptr deranj
  • gigi haios

  • Mesaje scrise: 241
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2008

  • Mesaj Privat
se poate sa faceti un efort si sa descrieti inca o data, pas cu pas, cum se realizeaza aceasta operatiune!( in modul cel mai complex Rolling Eyes )
pentru cei care nu se pricep la schemele alea.
de ex: este nevoie a se taia unul dintre fire pt a se introduce modulul / circuitul de inchidere centralizat?
va multumesc anticipat.
Skip ads

  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
@dj28dnd: Da, 555 este un circuit integrat timer LM555 uzual.
@gigi haios: Te rog sa citesti ce s-a scris pana aici. Mai clar de atat nu se poate. Acolo scrie: pinii pe care se leaga modulul, nu firele care se taie. Deci se leaga in paralel pe 4 fire, cele care sunt date si in plus cele doua fire de alimentare de pe cealalta cupla (X62-rosu-plus 12V, X62-maron-masa). Se pot si taia firele si introduce o piesa de racord cu 4 borne.
  • NetNZeghe

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Salut, recent am descoperit acest forum, datorita acestui topic, pe care l-am CITIT IN INTREGIME... si am mai gasit niste chestii interesante...
Am facut si eu acest montaj, l-am testat "la rece", nemontat pe autoturism, functioneaza perfect.
Problema ar fi ca:
1. Eu nu vreau sa il montez pe un Opel, (nu vad de ce nu ar functiona si pe un alt tip de autovehicul dotat cu inchidere centralizata si geamuri electrice). Autoturismul meu, are I.C. si G.EL., nu stiu ce module are si pe unde sunt, are cineva idee cum se poate monta pe Logan acest montaj? Dar pe alt tip de autoturisme?
2. De exemplu: "Programezi" montajul sa actioneze motorasele geamurilor timp de 10 sec...
- un geam este deschis complet (timpul de ridicare completa este de 8 sec + 2 sec sa fi sigur ca
geamurile se vor ridica pana sus)...
- celalalt geam este deschis pe jumatate... timpul de actionare a motorasului este de tot 10 sec. insa tu ai
nevoie de doar 4 secunde (6 secunde este alimentat inutil si tinde sa iti inchida geamurile), nu se
forteaza motorasul? Dupa o perioada mai indelungata, nu exista riscul de a se arde motorasul ?
Sper sa primesc raspuns la aceste intrebari, pentru a putea reveni cu altele ... Smile
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Salut .
Nu cred ca exista acest risc de ardere , cel putin la Opel, la Logan ... Laughing nu stiu. Exista niste contacte la sfarsit de cursa care intrerup semnalul. Vreau sa spun ca si eu am facut acest montaj si am fost extrem de multumit de el. De curand , odata cu schimbarea alarmei cu lata mai performanta am renuntat la acest modul ptr. ca avea noua alarma si functie de ridicare a geamurilor.
Asadar existenta acestui modul nu se mai justifica.
Timpul de actionare al noului modul este de 30 de sec. si nu s-a intamplat nimic pana acuma .
Ideea este ca actionarea se face din modulul original care este gandit deja in ipoteza in care ,,uiti" degetul pe buton.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
@ddf: Corect. In plus eu stiu ca motorasele au ambreiaje de frictiune tocmai pentru a nu se arde in cazul in care din diverse motive nu se opreste alimentarea.
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Foarte bine venita complatarea domnului @LDivora : nu stiam asta. Eu imi inchipuiam ca oprirea se face pe baza cresterii intensitatii curentului . Un fel de siguranta electronica care ,,sare" (asemanatoare cu siguranta electrica automata de la tabloul electric din casa).
De altfel se si aude un pacanit cand actionezi butonul si geamul este la sfarsit de cursa : coborat sau urcat.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Da asa este cum spui, ambreiajul de frictiune fiind o protectie suplimentara, identica cu cea de la casetofoane. Motorul nu se arde desi caseta se blocheaza, are ambreiaj cu pasla.
  • NetNZeghe

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2009

  • Mesaj Privat
wow... foarte impresionanta promptitudinea voastra, "calduroasa" primire pe forum... chiar daca nu detin un Opel voi ramane prin zona, ramane sa studiez putin sistemul de inchidere centralizata si al geamurilor electrice pentru identificarea acelui modul iar daca el nu exista ... sa confectionez unul...
Cu siguranta orice autoturism poate fi dotat cu acest montaj, cel putin teoretic, daca nu, se pot face mici modificari...
Va voi tine la curent cu progresul inregistrat ...
Multumesc mult.
  • todo_tdo

  • Mesaje scrise: 159
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 1999 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Oct 2008

  • Mesaj Privat
pt NetNZeghe ...... cauta eventual pe forumul de la logan si vezi ca poate o sati explice mai bine baietii de acolo sau mai simplu incearca la o reprezentanta de pe langa tine iti dau cateva nr de tel sper sa iti fie de ajutor 0256.351522 de la auto europa Lugoj sau 0256.444144 tot auto europa sau auto cardo 0256305080.si iti mai dau o idee incerca o alarma cu modul de imchidere pt geamuri
Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR