Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • motish

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Va rog, am nevoie de niste sfaturi. Am schimbat distribuita la Opel Zafira A17DTJ, inclusiv pompa de apa, identica cu cea originala, am pus apa in motor si nu mai circula. Am suflat pe furtunele de retur si nu sunt infundate. Furtunul de la radiator, de sus, nu pare sa aiba apa in el. Am scos furtunele de retur cu motorul pornit si nimic... Exista vreo valva ce impiedica apa sa ajunga la pompa de apa? Merg cu masina pana la serviciu si inapoi ,cam 8 km, e frig si nu cred ca pot sa calez motorul asa repede..si pe frgul asta, dar daca as merge mai mult, cred c-as face motorul praf. Cu OPCOM, la diagnoza, mi-ar aparea ceva in situatia asta? Orice sfat e bine venit...

Ati fost de acord cu regulamentul, atunci cand ati deschis acest topic,considerati ca a fost respectat, acordul ?
Titlu,descriere.....cautare.
edit by Stefan Tolos.

Skip ads

  • Gigi46

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Cred ca vorbim despre primul motor Euro5 pe aici... sa fie oare de la termostat ? Cati cai are masina ?
  • motish

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2010

  • Mesaj Privat
euro 4, 110 cai, an 2008. termostatul nu declanseaza decat coolerul atunci cand apa ajunge la o temperatura mai mare?
  • alre

  • Mesaje scrise: 1,660
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Despre ce discutam aici ca e SF? Ai bagat antigel in motor. Cati litri au intrat? in vasul de expansiune cand pornesti motorul apa circula? Pe returul de la radiator vine apa cu presiune doar daca motorul a ajuns la 85 de grade sau la cat deschide la tine termostatul.
Skip ads

  • motish

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2010

  • Mesaj Privat
am inteles ca termostatul tine apa pe loc pana la o anumita temperatura. Trebuie aerisita cumva instalatia ca sa ajunga apa la pompa de apa?Radiatorul ar trebui sa fie plin cu apa (furtunul de deasupra radiatorului mi se pare gol)? si maxima dilema: nu am indicator de temperatura - daca apa ar circula numai dupa ce ar ajunge la o anumita temperatura si termostatul ar fi blocat pe inchis si nu ar mai permite circulatia apei, cum pot sa-mi dau seama inainte sa ia ceva foc sau sa crape?
  • motish

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Am bagat vreo 3 litri de antigel rosu si 2 si ceva de apa distilata. In interior baga aer rece mult timp. Cand se incalzeste mai mult apa si pornesc aerul in interior, e cald dar se raceste progresiv, probabil raceste apa din radiatorul de caldura...
  • motish

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2010

  • Mesaj Privat
in vasul de expansiune, cu motorul pornit, nu circula apa (sta la fel ca intr-un pahar cu apa)!
  • virgil grigoras

  • Mesaje scrise: 358
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jan 2010

  • Mesaj Privat
apa in motor pe unde ai bagat-o, nu prin vasul de expansiune?
cred ca problema e la pompa de apa, si nu mai circula asa, ca cine stie, daca nu ai lichid prin chiulasa, bloc motor, sa nu se-ncinga ceva p-acolo si sa gripezi ceva.
da cine ti-a schimbat toate astea, nu ti-a pus si lichidul de racire, nu l-ai intrebat care-i treaba?
am spus de pompa, pt ca zice ca nu-i circula apa! nu ar trebui sa circule pe circuitul mic?


Ultima modificare facuta de virgil grigoras la Mar 21 Dec, 2010 10:36 am, modificat de 2 ori in total
Skip ads

  • alre

  • Mesaje scrise: 1,660
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Stai ca acum am citit. mergi prin bucuresti 8 kilometri dus intors. Adica 4 km la un drum. Daca ai mers cu ea zilele trecute cand erau minus x grade nu apuca sa se incalzeasca si sistemul nu se aeriseste. Probabil d-aia radiatorul e gol. mergi cu masina un pic la drum intins sa ajunga motoul la temperatura si pe urma completezi in vas. Sigur va scadea dupa ce deschide termostatul. Sa pui in prealabil mai mult antigel in vas. N-are ce sa aiba pompa ca doar nu e axul rupt mai ales ca e noua. zilele trecute cand dimineata la 5 -6 erau minis 7 grade motorul meu z17dtl ajungea cu greu in 13 km parcursi in bucuresti la 50 de grade.
  • motish

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2010

  • Mesaj Privat
am mers si mai mult de s-a incalzit in masina (cand tineam ventilatorul mai mult se racea progresiv). eu am schimbat tot si nu sunt mecanic... am scos apa, am montat noua distributie, am pus alta apa (antigel+apa distilata) peste masura, am mers vreo 5 km si cand m-am uitat, nu mai era apa in vas, am completat si am continuat; dupa vreo 5 km incepea sa se incalzeasca in cabina. Apa din vas ar trebui sa ajunga fara problema la pompa, nu? As lasa-o sa se incalzeasca tare, poate s-o deschide termostatul.. nu-mi indica temperatura la bord si nu stiu cum sa verific inainte sa se intample ceva. Poate sa ma ajute cineva cu o poza sa identific termostatul (Opel Zafira,2008,80kw,A17DTJ) ? As desface termostatul, am inteles ca se poate verifica in apa fierbinte..
  • motish

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2010

  • Mesaj Privat
apa am turnat-o prin vasul de expansiune.. daca nu este cu suparare, ar mai fi ceva... la inceput am pus decat antigel rosu, ca nu aveam apa distilata. aproape 3 litri, si am umplut vasul; dupa aia am completat cu apa, cand am vazut ca s-a golit vasul. Ieri am scos toata apa din motor (pe la robinetul de jos), am suflat pe toate furtunele de la vas(tur,retur) si am bagat iar apa (prin vas). Ma gandesc la doua posibilitati: 1. gasesc, demontez si verific termostatul(o fi blocat de la impuritati) 2... si cea mai urata: remontez pompa originala si vad daca merge..
  • motish

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2010

  • Mesaj Privat
...se amorseaza cumva pompa de apa? E de ajuns sa torni apa in vas, nu?
Skip ads

  • alre

  • Mesaje scrise: 1,660
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Pai din ce povestesti tu ..totul pare in regula. Nivelul de antigel e la nivel acum? Trebuie sa mergi cu ea pana se va aerisi complet. Nu vad ce motive de ingrijorare ai. Cand ai desfacut furtunul de la radiator nu avea deloc apa pentru ca motorul nu a fost adus la temperatura si termostatul nu a deschis. abia cand ai observat ca a scazut nivelul de antigel abia atunci a deschis termostatul. Daca nu esti multimit de incalzire probabil ca are inca aer pe instalatie. nu stiu cat antigel intra in A17DTJ, dar la Z17dtl intra peste 6 litri.

daca torni pe la vas apa ajunge in bloc, la pompa etc. singurul loc unde nu ajunge sau ajunge foarte putina e in radiatorul de racire. acela se va umple abia cand temperatura permite deschiderea termostatului.
  • motish

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2010

  • Mesaj Privat
termostatul se uzeaza..se schimba la un interval de timp?
  • alre

  • Mesaje scrise: 1,660
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2008

  • Mesaj Privat
motish a scris:termostatul se uzeaza..se schimba la un interval de timp?


Se uzeaza logic. Sunt doua posibilitati! 1 ramane deschis (circula apa in voie si prin radiator, mototul nu se incalzeste suficient) 2 inchis (motorul se incalzeste excesiv, ''fierbe). doar in a doua situatie iti poti tu face probleme ca distrugi motorul.

Se schimba cand nu mai functioneaza nu la un interval de timp. al meu a cedat nervos la 86 k km. A ramas pe deschis.
  • motish

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2010

  • Mesaj Privat
mersi alre, as incerca sa merg mai mult, dar daca ramane termostatul blocat pe inchis? Mi se pare cea mai idioata chestie: nu am indicator de temperatura. Daca apa ar ajunge la o temperatura critica in motor si termostatul nu deschide, credeti ca o sa-mi apara vreo eroare la bord?
  • alre

  • Mesaje scrise: 1,660
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Da primul bec care se aprinde e cel galben cu o steluta. (un patrat galben cu o steluta pe el). Ala care indica probleme la sistemul de racire plus aer conditionat. Cel putin asa e in bordul de astra G si H.


Ultima modificare facuta de alre la Mar 21 Dec, 2010 1:48 pm
  • motish

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2010

  • Mesaj Privat
masina are peste 300 000 km.. a fost taxi! Dar acum.. credeti ca ar trebui sa-mi fac griji cu termostatul?
  • alre

  • Mesaje scrise: 1,660
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2008

  • Mesaj Privat
motish a scris:masina are peste 300 000 km.. a fost taxi! Dar acum.. credeti ca ar trebui sa-mi fac griji cu termostatul?


Acum nu te supara la 300 000 km iti faci griji din orice. Se poate sa fie termostatul blocat dar ar fi trebuit sa ai caldura in masina ca la balamuc. Tu spui ca se racea progresiv mai ales daca dadeai venitilatorul pe o treapta superioara.
  • motish

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Da, ma gandesc ca baga aer cald pana se racea apa din radiatorul de caldura. Stiti ce-o sa fac? Iau apa distilata cu mine sa completez daca o sa fie cazul si merg pana imi apar erori in bord; sper sa apara erorile primele...
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR