Ai uitat parola?


  • realcriss

  • Mesaje scrise: 523
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 1.7dti y17dt din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Dec 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Am de mult timp o dilema, ceva de genu Mr. Tickle din Brainiac Very Happy

Este vorba de uleiul din cutiile de viteza manuale.
Daca in recipientul original, sigilat, expira in 2 ani de la data fabricatiei de ce in cartea tehnica se specifica sa nu se schimbe ci doar daca e nevoie sa se completeze?
In cutie nu mai expira? nu isi mai pierde din proprietati? Idea

Multumesc
  • Bluecorsa-PDG

  • Mesaje scrise: 666
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa Z13DT din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Mar 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Si eu m-am gândit la asta, si chiar am vrut sa schimb uleiul din cutie, dar datorită ascunderii unui șurub de la baia de ulei a cv in spatele unui suport al cutiei si a inaccesibilității acestuia, m-am enervat si doar l-am completat cu ulei gm original, si mai am 1.5 l si garnitura de la baie... Poate vreodata am nevoie... Ce sa zic daca neamțul asa a lăsat.o așa o las si eu, cred totusi ca termenul ăla de 2 ani e pus asa ca sa nu se uzeze uleiul in bidon stand degeaba si noi să-l cumpărăm de bun chiar dacă el are 10 ani... Zic si eu. Succes!
  • Dariescu Claudiu

  • Mesaje scrise: 962
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra Z18xe din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Jun 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Eu la 50.000 km il schimb. Asa am facut la toate masinile care le-am avut, si nu am avut nici o problema. Te uiti in cartea tehnica a masinii, vezi ce ulei recomanda, si fiecare isi alege marca de ulei. Ca orice ulei se uzeaza, asa ca trebuie schimbat.
  • Bluecorsa-PDG

  • Mesaje scrise: 666
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa Z13DT din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Mar 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Da dar în cv nu exista ardere, se uzeaza sau mai bine zis se contamineaza cu impuritati, dar daca nemții ăștia nu au făcut buson de golire? Crezi ca în de îl schimba cineva? Poate îmi vine cheful vreodata da nu stiu...
  • Dariescu Claudiu

  • Mesaje scrise: 962
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra Z18xe din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Jun 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Poate nu il schimba in Germania, dar acolo schimba masina la 4 ani, si daca e cumparata de noua, problemele vor aparea la cel ce o ia dupa aceea. Si la cit costa litrul de ulei de cutie, cred ca se merita.Si apropo, toate cutiile de viteza au buson de golire!
  • Bluecorsa-PDG

  • Mesaje scrise: 666
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa Z13DT din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Mar 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Si daca vin pana la iași să mi.l arăti tu, si nu îl găsești, îmi decontezi drumul? Daca îl găsești îti dau eu contravaloarea drumului. Crede.mă ca știu ce vb, nu are buson, si crezi ca daca mașina se schimba la 4 ani in germania, neamțul o face doar pt ăstia 4 ani? Mai documentează.te!
  • Dariescu Claudiu

  • Mesaje scrise: 962
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra Z18xe din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Jun 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Bine, hai sa nu intram in polemica,ai tu dreptate, de aceea imi place Romania ca e plina de baieti destepti!
Bafta si un an bun! Fa ce vrei cu masina, e masina ta, poti sa mergi cu ea cum vrei!
  • Bluecorsa-PDG

  • Mesaje scrise: 666
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa Z13DT din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Mar 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Nu te-am contrazis la nimic, decât la faptul ca modelul meu de cutie nu are buson, tu ai spus la cazul general iar eu am arătat excepția, din câte îmi aduc aminte nu am zis ca nu se schimbă uleiul, am spus cu titlu de exemplu ce fac eu? Daca te-am deranjat cu ceva îmi cer scuze, dar eu am vrut sa nu crezi că toate au buson... Succes! Si un An Nou fericit!
  • mazak

  • Mesaje scrise: 211
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra y17 DTI din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Jun 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Salut
Asa e, cutiile de viteze de la Opel (in cazul meu model cutie F17) nu au buson de golire dar nu este imposibil de schimbat uleiul.Eu l-am schimbat anul trecut in vara, cu ulei original cumparat de de la Radacini si procedeul consta in felul urmator: sub cutia de viteza este un capac (capac diferential) cu vreo 10-12 suruburi M8, se desfac acele suruburi, se da capacul jos si in acelasi timp uleiul curge din cutie, iar operatia de montare este invers, adica se pune capacul la loc strangand suruburile M8 si se toarna noul ulei.
Va multumesc pentru intelegere si va stau la dispozitie pentru mai multe detalii.
  • Bluecorsa-PDG

  • Mesaje scrise: 666
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa Z13DT din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Mar 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Da mazak ai dreptate, dar eu am zis ca la mine unul din cele 10-12 suruburi e inaccesibil din cauza unui suport de la cutie, adevarul e ca nici nu m-am straduit prea tare, dar am uleiul si garnitura poate vreodata... Succes si An Nou fericit!
  • D_M_G

  • Mesaje scrise: 2,260
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Feb 2009

  • Garaj Mesaj Privat
Dar daca are totusi un orificiu pentru umplere/complectare, de ce nu s-ar putea extrage pe acolo uleiul prin metoda vacum/aspiratie ? Nu stiu....zic si eu.... Smile Sa aveti sarbatori fericite!

L.E.
@Bluecorsa-PDG
Daca iti place sa faci tu chestia asta, se poate.....un dop de cauciuc sa intre fix pe orificiul de umplere, iar prin el sa treaca doua furtunase, unul sa ajunga la baza baii de ulei si prin al doilea bagi presiune de aer cu o pompa electrica sau manuala! In acest caz este bine ca uleiul sa fie caldut! Cand vrei sa faci ceva ....ideile vin de la sine... Very Happy


Ultima modificare facuta de D_M_G la Mie 29 Dec, 2010 7:01 pm
  • Bluecorsa-PDG

  • Mesaje scrise: 666
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa Z13DT din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Mar 2008

  • Garaj Mesaj Privat
D_M_G a scris:Dar daca are totusi un orificiu pentru umplere/complectare, de ce nu s-ar putea extrage pe acolo uleiul prin metoda vacum/aspiratie ? Nu stiu....zic si eu.... Smile Sa aveti sarbatori fericite!

Cred ca ar merge si probabil ca de asta nu au pus buson, dar asta implica service....
  • mazak

  • Mesaje scrise: 211
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra y17 DTI din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Jun 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Da, intr-adevar surubul de nivel al uleiului este greu de desfacut dar nu imposibil, o tubulara cu articulatie de 90 grade si un pic mai multa rabdare se rezolva (la mine cele 10-12 suruburi au fost cele mai usoare, la ce m-am chinuit foarte tare a fost surubul de nivel dar l-am rezolvat cu multa rabdare)
Va doresc numai bine si LA MULTI ANI!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,471
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Unele cutii de pe Opel au buson de scurgere.
Opel precizeaza doar la F12 inlocuire la 30,000km si pe urma numai verificare/completare, inlocuire in cazul interventiilor si evident la toate cele automate vechi. Cele easytronic sunt de fapt cutii normale dar au motorase, nu necesita inlocuire dupa ei.
Acum treaba e altfel...in timp cei din service au constatat ca uleiul de cutie nu este lifetime si asta nu numai la Opel ci si la restul marcilor. Toate cutiile au un furtun sau dop pentru 'aerisire' astfel incat la variatii de temperatura sa nu se creeze presiune sau depresiune in cutie. Evident ca asa intra in cutie si umezeala din atmosfera.
Acum din biblie :

Engine Oil Shelf Life.
I couldn't decide whether to put this in the FAQ or the main page, so it's in both, because I get asked this question a lot. Typically, the question is along the lines of "GenericAutoSuperStore are having a sale on WickedlySlippy Brand synthetic oil. If I buy it now, how long can I keep if before I use it?"
In general, liquid lubricants (ie. oils, not greases) will remain intact for a number of years. The main factor affecting the life of the oil is the storage condition for the products. Exposure to extreme temperature changes, and moisture will reduce the shelf life of the lubricants. (an increase of 10°C doubles oxidation which halves the shelf life) ie. don't leave it in the sun with the lid off. Best to keep them sealed and unopened.

Technically, engine oils have shelf lives of four to five years. However, as years pass, unused engine oils can become obsolete and fail to meet the technical requirements of current engines. The specs get updated regularly based on new scientific testing procedures and engine requirements. But this is only really a concern if you've bought a brand new car but have engine oil you bought for the previous car. An oil that is a number of years old might not be formulated to meet the requirements set for your newer engine.

If your unopened containers of engine oil are more than three years old, read the labels to make sure they meet the latest industry standards. If they do meet the current standards, you might want to take the extra precaution of obtaining oil analysis before using them. An oil analysis will check for key properties of the oil and ensure that it still meets the original manufacturing specs. Of course the cost of getting an analysis done on old oil is probably going to outweigh going and buying fresh stuff. So it's a double-edged sword.
As a general rule, the simpler the oil formulation, the longer the shelf life. The following is a guideline under protected conditions - indoors at about 20°C:

Product Shelf Life
Base Oils, Process Oils 3 years
Hydraulic Oils, Compressor Oils, General Purpose Lubricating Oils 2 years
Engine Oils and Transmission Oils 3 years
Industrial and Automotive Gear Oils 2 years
Metal Working and Cutting Oils 1 year



Read more: http://www.carbibles.com/en...tml#ixzz19fxm1LQL

  • tannu

  • Mesaje scrise: 912
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Dec 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Scoti o planetara, scuturi bine masina, si gata Laughing
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,471
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Prea complicat sa scoti planetara etc.
Care nu are buson scurgere si poseta tabla cu suruburi o demonteaza de curge tot. la unele modele inclusiv Corsa C un surub e mai greu accesibil, ori il lasi si 'dezlipesti' putin tabla sa curga uleiul ori sus putin cutia si iese. Garnitura nu trebuie musai inlocuita decat daca o rupi sau o maltratezi, in rest e foarte bun de refolosit. Ulei va recomand numai GM original 19 40 182 in majoritatea cazurilor sau altceva de genul 75W80, consultati TIS, EPC sau autodata pentru date exacte.
Nu este un pret enorm 30lei/L ulei GM dar dormi linistit. Pe langa contaminare si uzura lui apar diverse 'pilituri' magnetice (retinute de buson nivel/scurgere) dar si cele nemagnetice de la piesele din bronz/alama.
Pilitura de otel (magnetica) provine de la pinionane cel mai des de la R unde lumea se grabeste si caraie (dinti barbieriti) si mai rar de la uitat ambreiaj unde hacui totul.

Mai repet odata, de la cei 'avizati' si cu experienta de service : uleiul cutie se schimba la primul simptom de ceva galagie, intra greu etc. Iar face figuri tastatura si nu pre a vad ce scriu, next time...
  • tannu

  • Mesaje scrise: 912
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Dec 2007

  • Garaj Mesaj Privat
dancuciureanu a scris: Iar face figuri tastatura si nu pre a vad ce scriu, next time...

Tastatura sau IE ? Ca pe mine m-a disperat cu tremuratul de la Internet Explorer...
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,471
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
De IE nici nu mai spun ca imi fac draci.
Uleiul este 30lei, hai sa fim seriosi ca 60lei la 3 ani sau un 60,000km este o nimica fata de alte cheltuieli, timp sa fie.
  • Bluecorsa-PDG

  • Mesaje scrise: 666
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa Z13DT din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Mar 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Dancuciureanu la faza cu ridicatul cutiei pe Cric nu M-am gandit, cand o sa mai dea căldura o sa schimb si eu. La mulți ani!
  • DJINN

  • Mesaje scrise: 597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z17dth din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Aug 2007

  • Garaj Mesaj Privat
@tannu, fa-ti un bine, si mai ales webdesigner-ului, si instaleaza-ti google chrome, safari, sau firefox.

Discutii similare

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata