Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • ciocse30

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2010

  • Mesaj Privat
corbule cred ca, combinatia( scuzati mi cacofonia) asta am sa o folosesc la urmatoarea reparatie si bineinteles voi posta pe forum daca tine Smile)) tks.
Skip ads

  • dancyu1987

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jul 2009

  • Mesaj Privat
eu nu am inteles unde se face santul acel brat al bobinei , pe verticala sau pe orizontala bobinei multumesc daca e cineva sa imi raspunda
  • CORBU

  • Mesaje scrise: 1,670
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2006

  • Mesaj Privat
da adevarat . ar fi trebuit niste poze . si eu sunt cat de cat in ceata/
  • danutz

  • Mesaje scrise: 336
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2006

  • Mesaj Privat
problema bobinei de inductie, sunt curios daca masina se pune pe test se vede aceeasta problema?
Skip ads

  • CORBU

  • Mesaje scrise: 1,670
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2006

  • Mesaj Privat
daca nu da la masa . si nu ai eroare din pricina bobinei banuiesc ca nu vede diagnoza
  • danutz

  • Mesaje scrise: 336
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2006

  • Mesaj Privat
se poate pune o poza a bobinei pt a vedea unde sa cautam acele fisuri,inafara de verificat bujii si bobina ce altceva trebuie verificat,problema cu furat curent presupune ca se vede doar noaptea,vizualizand scanteia furata
  • danutz

  • Mesaje scrise: 336
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2006

  • Mesaj Privat
daca nu da nici o eroare rezulta a nu fii de la bobina?
  • CORBU

  • Mesaje scrise: 1,670
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2006

  • Mesaj Privat
dezvolta ce problema sau curiozitate ai. nu te faci inteles prea bine
Skip ads

  • danutz

  • Mesaje scrise: 336
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Se intampla urmatoarele-motor rece dimineata ,daca se accelereaza liniar nici o problema daca se da un sprit se comporta ca si cum ar merge in trei pistoane,trepideaza.Exista momente cand fenomenul dispare de la o zi la alta.Daca motorul este cald si la fel se da un sprit fenomenul de asemenea apare si dispare .In sarcina motorul functioneaza bine dar mai apar cateodata atunci cand accelerez brusc.Am pus testerul si nici o eroare,am plimbat un obiect metalic izolat pe langa bobina poate ar fura curent -nici un rezultat negativ.Eram curios daca ar fii de la bobina , de la bujiesau de la nu stiu ce clapeta de aer, ar da eroare la test?
  • CORBU

  • Mesaje scrise: 1,670
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2006

  • Mesaj Privat
daca era de la dela bobina aveai erori. ai verificat bujiile? cum arata clapta acceleratie ai curatat? test de bobina inductie se poate face si cu op com. iti da scanteie la interval de o secunda pe ce cilindru vrei. incearca sa verifici prima data bujiile si clapeta..eventual egr ul
  • danutz

  • Mesaje scrise: 336
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2006

  • Mesaj Privat
clapeta cred ca stiu pe unde se afla,la terminarea racordului ce iese din filtru de aer si intra in motor,dar egr-ul nu stiu unde se afla,si ce anume ar trebuii sa verific la ele?Multumesc
  • CORBU

  • Mesaje scrise: 1,670
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2006

  • Mesaj Privat
am pus o schema sper sa intelegi. daca crezi ca nu te pricepi cere ajutor

si un mic sfat . incerca sa citesti pe forum gasesti informatii ff multe. despre orice!
Skip ads

  • danutz

  • Mesaje scrise: 336
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2006

  • Mesaj Privat
EGR Exista si la benzina?stiam ca doar la motorina
  • alex_arhire

  • Mesaje scrise: 989
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Solutia din primul post am aplicat-o si eu acum 2 ani cand mi s-a dus bobina.
Am mers o sapt cu bobina rectificata, dupa care am schimbat-o.

In prima faza, se face testul pseudo-agrafei: erorile returnate vor fi P0301 (missfire cylinder 1), P0302, P0303, P0304 si/sau P0300 (multiple cylinders missfire detected). Ultima eroare apare doar in cazul in care pe 2 sau mai multi cilindri nu exista scanteie. ATENTIE: aceste erori pot aparea si ca urmare a altor defectiuni, dar conduc spre bobina de inductie numai cand motorul merge in trei pistoane.
Se scoate capacul Ecotec, cu o moneda se scoate mufa (dreapta cum te uiti la motor) bobinei, apoi cu un torx de 40 (sper sa nu ma insel) se desfac cele 2 suruburi care tin bobina. Se trage FERM, nu tare, nu incet de bobina pana iese impreuna cu fise (tate). Numerotarea cilindrilor incepe de la stanga cu 1 si se termina cu 4 in dreapta. In functie de eroarea returnata, se verifica "cilindrul" respectiv: se scoate fisa de pe "cilindrul" cu probleme si de pe un cilindru bun. Se cauta o intrerupere pe ebonita ce imbraca arcul. Pe un "cilindru" bun, exista o linie foarte fina de demarcatie pe ebonita ca urmare a turnarii, pe un "cilindru impuscat" aceasta linie este topita si arata ca fiind scurt-circuitata, fulgerata.

Cu un cutter se face un mic sant pe linia scurtcircuitata adanc pana la partea metalica si de ~ 1 mm latime.
Se curata bine cu alcool, spirt, bere, tuica, vin Very Happy (ce aveti prin casa, oricum ceva care sa nu lase reziduuri), se infasoara cu banda alba de teflon (se pot aplica 6-7 straturi intre care se pune fff putin adeziv lichid, ceva gen Picatura, Moment etc). Peste banda de teflon, se aplica banda adeziva (nu prea multa pt ca peste ea tb sa intre fisa).
Se pun toate loc in ordinea inversa demontarii.

Acum, ca urmare a mersului motorului in 3 cilindri, becul de gaze este aprins si va ramane asa timp de 30-40 km pana cand se va arde toata benzina ramasa in cilindrul cu probleme. Eroarea/erorile raman stocate.

O alta modalitate de testare a bobinei: se scoate capacul Ecotec FARA sa se scoata mufa bobinei, se scoate bobina si se da cheie. Pe cilindrul unde este problema, nu va exista scanteie.

Reparatia, cel putin in cazul meu, a fost de moment, dar am auzit si cazuri in care au tinut zeci de mii de km pana sa cada iar.
  • alex_arhire

  • Mesaje scrise: 989
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2006

  • Mesaj Privat
dancyu1987 a scris:eu nu am inteles unde se face santul acel brat al bobinei , pe verticala sau pe orizontala bobinei multumesc daca e cineva sa imi raspunda


Pe verticala; adanc pana la partea metalica si lat de ~ 1mm
  • danutz

  • Mesaje scrise: 336
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2006

  • Mesaj Privat
revin pt ca problema balbaieli s-a rezolvat ,nu era de la bobina Very Happy ,era de la una dintre bujii beru care avea portelanul fisurat,vechimea bujiilor aproximativ 5mii km,le-am inlocuit cu ngk.
  • Al3xandru22

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2005 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2011

  • Mesaj Privat
foarte interesant acest topic. si mie mi-a picat o bobina si am sa incerc si eu sa o repar. am sa revin cu informatii!
  • RamonaG

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Alba
  • Masina: Vectra 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Buna, tuturor!
Am si eu probleme cu bobina. Am un opel vectra b 16, 16 v din 1997. E pe benzina dar si pe gpl. Din cauza ca nu avea putere (desi am schimbat bujiile si fisele) am schimbat si bujia. Am luat una sh care a tinut 2 luni. A mers bine, nesperat de bine in cele 2 luni. Mentionez ca pe gpl face mult mai urat decat pe benzina. Nu am spalat motorul de cand e la mine din 2010.
As vrea sa inteleg care este sistemul de functionare al bobinei. Bobina are circuit primar si secundar?
Ar putea fi un senzor de pe volanta? ce rol are acest senzor?
Multumesc!
  • CORBU

  • Mesaje scrise: 1,670
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Azi mi a picat bobina de inductie la 215-000 km stateam la semafor si cand sa dau sa plec ....nu mai tragea si vibra motorul destul de urat. Dupa un test a iesit cod p1300 si p0302.....am schimbat bujiile intre ele si nici un rezultat ! In final am schimbat bobina si masina si a recapatat puterile! Am pus tot GM delphi ! numai bine si sa nu aveti asa neplaceri
  • cristimar

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002 y22se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Foarte interesant topic ,stie cineva cati ohmi trebuie sa arate primarul ,secundarul si fisele ,se pot lua ca referinta valorile de la vechea Dacie ?
Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR