- Aantonio
- ***
- 521 mesaje
- din 07 Mai 2012
- Astra A14NET
- Bucuresti
Aantonio
- Mesaje scrise: 521
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mai 2012
- Mesaj Privat
Pe fata cel putin nu cred ca o sa fie pentru ca au schimbat designul etrierului, l-au facut cu cleme de prindere ca la H, dar cine stie.. Ei se lauda ca au marit spatiul din spate, dar din ce am vazut eu, au taiat bancheta si e impresia de mai mult spatiu. Din fata au mai taiat din bord si pare iarasi ceva mai mult spatiu. Reduceri substantiale am vazut iarasi la capota motorului care pare ft micuta acum, iar spatiul de la motor considerabil redus, motiv pentru care nu cred ca mai pun motorul de 2.0 CDTI, dar poate ma insel. Nu m-a impresionat foarte tare, adica n-a mai fost diferenta aia asa mare de design ca la lansarea J-ului.
- nba25
- **
- 181 mesaje
- din 03 Oct 2006
- Astra 2007 1.7 CDTI
- Vulcan
nba25
- Mesaje scrise: 181
- Locatie: Vulcan
- Masina: Astra 2007 1.7 CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2006
- Mesaj Privat
azi am verificat franele pe spate! am constatat un joc destul de mare la etrier pe spate( joaca pe placute) si cand am incercat sa desfac surul din partea de jos (cheie de 13) nu am reusit fiind foarte strans.
avand frana de mana electrica mi-a fost teama, dar am cautat pe internet si am gasit procedura de introducere in service mode. pentru cei interesati :
1. Ignition on.
2. Place & hold foot onto footbrake.
3. hold handbrake button down for 5 seconds until amber light & a spanner symbol comes on to the dash display.
4. release handbrake switch then press switch down again.
5. release foot off footbrake & turn off the ignition.
When you do step 4 you should hear the motor work & the handbrake cables will go slack.
6. release cables from handbrake levers on calipers.
Then fit the disc & pads & wind the piston back as you normally would,remember to apply the footbrake a few times before you re-attach the cables.
When its all back together just put the ignition on & operate the handbrake switch & all is reset back to normal.
This system has a electric switch & motor but still uses normal cables & calipers.
am dat cu spray si acum asteptam sa vedem zilele astea daca o sa pot desface surubul sa vad ce peste pe la etrier si ce pot face!
avand frana de mana electrica mi-a fost teama, dar am cautat pe internet si am gasit procedura de introducere in service mode. pentru cei interesati :
1. Ignition on.
2. Place & hold foot onto footbrake.
3. hold handbrake button down for 5 seconds until amber light & a spanner symbol comes on to the dash display.
4. release handbrake switch then press switch down again.
5. release foot off footbrake & turn off the ignition.
When you do step 4 you should hear the motor work & the handbrake cables will go slack.
6. release cables from handbrake levers on calipers.
Then fit the disc & pads & wind the piston back as you normally would,remember to apply the footbrake a few times before you re-attach the cables.
When its all back together just put the ignition on & operate the handbrake switch & all is reset back to normal.
This system has a electric switch & motor but still uses normal cables & calipers.
am dat cu spray si acum asteptam sa vedem zilele astea daca o sa pot desface surubul sa vad ce peste pe la etrier si ce pot face!
- damnatu
- **
- 393 mesaje
- din 03 Dec 2015
- Bucuresti
damnatu
- Mesaje scrise: 393
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Dec 2015
- Mesaj Privat
- nba25
- **
- 181 mesaje
- din 03 Oct 2006
- Astra 2007 1.7 CDTI
- Vulcan
nba25
- Mesaje scrise: 181
- Locatie: Vulcan
- Masina: Astra 2007 1.7 CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2006
- Mesaj Privat
- nba25
- **
- 181 mesaje
- din 03 Oct 2006
- Astra 2007 1.7 CDTI
- Vulcan
nba25
- Mesaje scrise: 181
- Locatie: Vulcan
- Masina: Astra 2007 1.7 CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2006
- Mesaj Privat
- Aantonio
- ***
- 521 mesaje
- din 07 Mai 2012
- Astra A14NET
- Bucuresti
Aantonio
- Mesaje scrise: 521
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mai 2012
- Mesaj Privat
Pai se aude pe fata sau pe spate? N-ar trebui sa fie de la acel joc. Incearca sa desfaci suburul dupa o plimbare cu masina cand componentele sistemului de franare sunt calde, ar trebui sa mearga; daca nu incearca si cu wd-40. E ok sa se auda un usor zgomot de slefuire, atata timp cat discul poate fi invartit cu mana.
@damnatu: Nu etrierii sunt noi, ci culisele care tin etrierul.
@damnatu: Nu etrierii sunt noi, ci culisele care tin etrierul.
- nba25
- **
- 181 mesaje
- din 03 Oct 2006
- Astra 2007 1.7 CDTI
- Vulcan
nba25
- Mesaje scrise: 181
- Locatie: Vulcan
- Masina: Astra 2007 1.7 CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2006
- Mesaj Privat
- damnatu
- **
- 393 mesaje
- din 03 Dec 2015
- Bucuresti
damnatu
- Mesaje scrise: 393
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Dec 2015
- Mesaj Privat
- nba25
- **
- 181 mesaje
- din 03 Oct 2006
- Astra 2007 1.7 CDTI
- Vulcan
nba25
- Mesaje scrise: 181
- Locatie: Vulcan
- Masina: Astra 2007 1.7 CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2006
- Mesaj Privat
- Aantonio
- ***
- 521 mesaje
- din 07 Mai 2012
- Astra A14NET
- Bucuresti
Aantonio
- Mesaje scrise: 521
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mai 2012
- Mesaj Privat
Cred ca am descoperit sursa zgomotului si nu sunt culisele de vina, am descoperit asta dupa ce de-a lungul timpului am facut mai multe teste in care le-am schimbat cu unele noi, le-am invartit intre ele, le-am gresat, le-am pus si pe cele de la masina cealalata, etc. Zgomotul provine de la faptul ca placutele joaca in port etrieri, adica in locasul acela unde vin piciorusele placutelor, care se pot misca si cu mana si vor produce zgomotul respectiv. Desi au clipsurile acelea metalice care vin intre suport si picioarele placutelor, acestea au in continuare suficient loc cat sa joace atat sus-jos cat si fata spate. Spatiul acela este cam de 1 mm (plus-minus), loc cat sa intre o surubelnita mai mica cu cap plat. O alta anomalie a placutelor din fata este ca acestea nu urmeaza perfect linia suportului, piciorusele facand contact mai mult cu suportul in partea dinspre exteriorul discului, iar inspre interior sub un anumit unghi acestea deja nu mai fac contact cum trebuie. Ca solutie eu am strans clipsurile cu un patent pentru a le face cat mai pe dimensiunea placutelor si sa le tina cat mai bine, sa joace cat mai putin in suport, lucru destul de migalos de altfel. Rezultatele au fost surprinzatoare. Ma gandeam sa le dau mail si celor de la Opel, ca posibila solutie sa faca piciorusele placutelor putin mai mari sau clipsurile ceva mai groase. Pana atunci sper sa va ajute si pe voi.
Ultima modificare facuta de Aantonio la Mar 06 Sep, 2016 5:36 pm
Ultima modificare facuta de Aantonio la Mar 06 Sep, 2016 5:36 pm
- _mihai_
- **
- 434 mesaje
- din 20 Nov 2005
- Astra 2010 A14NET
- Bucuresti
_mihai_
- Mesaje scrise: 434
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2005
- Mesaj Privat
- loredan_f
- **
- 212 mesaje
- din 16 Oct 2014
- Astra 2012 dti
- Bucuresti
loredan_f
- Mesaje scrise: 212
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2014
- Mesaj Privat
salut, recent am schimbat placute frana spate, am observat ca o placuta interior spate era tocita pe interior. in capul pistonului sunt 2 fante, pe placuta 2 tamburusi, distanta intre fante si tamburusi nu este aceeasi, si un tamburus calca in fanta al 2 lea tamburus calca pe piston de aici a rezultat tocirea pe diagonala a placutei.....la magazin a spus ca placutele sunt pt sasiul meu,am schimbat placutele intre ele si asa imi intra doar un tamburus intr o fanta...aveti grija unde le schimbati!
- Aantonio
- ***
- 521 mesaje
- din 07 Mai 2012
- Astra A14NET
- Bucuresti
Aantonio
- Mesaje scrise: 521
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mai 2012
- Mesaj Privat
Din pacate pana-n week-end nu cred ca apuc sa dau roata jos sa pot face poze. Nu stiu daca ar ajuta sa fac poza fara sa dau roata jos. Oricum, ca procedura e destul de simplu: se da roata jos, se scoate conducta de cauciuc prin care vine lichidul de frana catre etrier (din suportul amortizorului), apoi se desfac cele 2 suruburi de 10 mm care tin etrierul in culise si se agata cu ceva ca sa nu stea sustinut in conducta. Se verifica jocul placutelor in port etrier sus-jos si stanga dreapta pentru a vedea cum trebuiesc stranse clemele acelea metalice si apoi se dau jos si se strang cu patentul. Dupa ce strangeti montati la loc de proba si asigurati-va ca jocul s-a redus si ca placutele pot fi impinse doar aplicand o forta mult mai mare, iar la montarea finala sa dati cu putina vaselina (nu exagerati) rezistenta la temperaturi ridicate (eu am avut pe baza de cupru) pe suprafata de contact dintre piciorul placutei si clema metalica. Dupa ce puneti etrierul la loc asigurati-va ca roata se poate invarti liber si doar frecari usoare intre placute si disc sunt normale. Asta e procedura pe care am aplicat-o eu si nu zic neaparat ca e cea mai buna, dar in orice caz daca va hotarati procedati cu multa grija si opriti-va in caz ca pisele dau semne ca nu ar rezista.
@loredan_f: Intr-adevar placuta cu un singur tamburus se monteaza pe partea cu pistonul etrierului.
@loredan_f: Intr-adevar placuta cu un singur tamburus se monteaza pe partea cu pistonul etrierului.
- loredan_f
- **
- 212 mesaje
- din 16 Oct 2014
- Astra 2012 dti
- Bucuresti
loredan_f
- Mesaje scrise: 212
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2014
- Mesaj Privat
Eu am lasat pistonul in contra greutate, oare e vreo problema? Nu am mai schimbat dar doar eu o sa le mai schimb, sper sa nu fi facut greseli. Mai trebuie o cheie de flex sau spiþ pt rotirea pistonului. Daca e cu un tamburus atunci senzoru acustic e pe exterior. De unde se scoate conducta de lichid? Nu am vazut nici un suport. Am pierdut capacelul de la aerisitor aveti cumva cod pt el? De unde il iau? Si vreau si suportul de pe amortizor sa l montezz de unde l iau cod merci:)
- Aantonio
- ***
- 521 mesaje
- din 07 Mai 2012
- Astra A14NET
- Bucuresti
Aantonio
- Mesaje scrise: 521
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mai 2012
- Mesaj Privat
- cuculica
- ****
- 1,239 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2011 z17 dtj
- Bacau
cuculica
- Mesaje scrise: 1,239
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2011 z17 dtj
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
- burtal
- ***
- 904 mesaje
- din 28 Aug 2010
- Astra 2011 A14NET
- Bucuresti
burtal
- Mesaje scrise: 904
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2010
- Mesaj Privat
- Aantonio
- ***
- 521 mesaje
- din 07 Mai 2012
- Astra A14NET
- Bucuresti
Aantonio
- Mesaje scrise: 521
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mai 2012
- Mesaj Privat
Din pacate, nu am putut raspunde pana acum. Da intr-adevar, a redus semnificativ frecventa zgomotelor, de ex la gurile de canal sau pe asfalt prost nu se mai aude si pare mai legata masina. Am mai auzit cate un un clanc ocazional la trecerea perpendiculara peste sinele de tren sau tramvai, unde socul este cel mai puternic. Impresia mea e ca strangerea sanatoasa a clipsurilor are un efect benefic, dar va ramane totusi acel spatiu care nu poate fi compensat doar din acest lucru. Sunt curios de impresiile voastre, prin urmare daca asta e cauza putem face o reclamatie mai solida si sa modifice ori placutele ori spatiul din port etrier.
- astrafan257
- **
- 80 mesaje
- din 02 Jun 2015
- Astra 2010 A13DTE
- Timis
astrafan257
- Mesaje scrise: 80
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 A13DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2015
- Mesaj Privat
http://youtube.com/watch?v=DYPM3o7cC8k
La mine apare scartaitul asta din linkul de mai sus cand merg la drum mai lung in afara orasului. Am discurile si placutele schimbate acum 8000 km. Cand calc frana nu se mai aude sau cand schimb directia se aude mai incet. De la ce poate fi?
La mine apare scartaitul asta din linkul de mai sus cand merg la drum mai lung in afara orasului. Am discurile si placutele schimbate acum 8000 km. Cand calc frana nu se mai aude sau cand schimb directia se aude mai incet. De la ce poate fi?
lorinttr
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2008
- Mesaj Privat