Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • pnuhttp

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra Z16XEP din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Mi-a venit membrana, am schimbat-o, acum am in jur de 1000 km iar consumul de ulei a scazut aproape de 0.
Skip Ads 60 min (0/3)

  • Giucfli

  • Mesaje scrise: 151
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra Z16XEP din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Pai si colegu ceva poze, impresii , sugestii ?
  • pnuhttp

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra Z16XEP din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Sep 2010

  • Mesaj Privat
@Giucfli, ca si impresii nu stiu ce sa zic, decat ca membrana mea nu parea foarte afectata fata de alte alte membrane din pozele am mai vazut aici pe forum, dar dupa ce am schimbat-o clar mi s-a redus consumul excesiv de ulei. (la 1000 km pana acum bagam cel putin 500ml, iar acum joja e cum am last-o inainte, la 3 sferturi). Vezi poze mai jos... iar ca tutorial am folosit tot ce-am mai gasit pe aici pe clubopel. Operatiunea mi-a luat cam 3 ore deoarece nu m-am grabit de frica sa nu rup ceva pe-acolo, sunt niste urechi de plastic foarte sensibile si casante. Colegii care vor link unde se gaseste membrana sa-mi dea mesaj privat.
P.S. Schimbati si garnitura de la capac, la mine dadea ulei pe langa, acum e uscat...

Numai bine, si succes.


  • 764434-1

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra Z16XEP din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Nov 2016

  • Mesaj Privat
salut
pentru cei ce m-au intrebat se rezolva simplu problema consumului de ulei ,eu personal am rezolvat-o cu o supapa pcv noua de la un baiat de aici din pitesti si de un an si ceva de cand am schimbat-o nu mai am probleme cu ,consumul de ulei
pentru contact cautati postrile mele mai veci si gasiti acolo nr de tel al baiatului ,eu nu-l mai am memorat su pe olx il gasiti ,eu sunt fff multumit de un an si cceva am schimbat si nu mai am probleme (68736km )facuti cu masina de cand am scimbat supapa, masina fac cu ea germania
  • MUSCELEANU RADU

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z16XEP din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Nov 2010

  • Mesaj Privat
pnuhttp a scris:@Giucfli, ca si impresii nu stiu ce sa zic, decat ca membrana mea nu parea foarte afectata fata de alte alte membrane din pozele am mai vazut aici pe forum, dar dupa ce am schimbat-o clar mi s-a redus consumul excesiv de ulei. (la 1000 km pana acum bagam cel putin 500ml, iar acum joja e cum am last-o inainte, la 3 sferturi). Vezi poze mai jos... iar ca tutorial am folosit tot ce-am mai gasit pe aici pe clubopel. Operatiunea mi-a luat cam 3 ore deoarece nu m-am grabit de frica sa nu rup ceva pe-acolo, sunt niste urechi de plastic foarte sensibile si casante. Colegii care vor link unde se gaseste membrana sa-mi dea mesaj privat.
P.S. Schimbati si garnitura de la capac, la mine dadea ulei pe langa, acum e uscat...

Numai bine, si succes.



Salve colegule pnuhttp,
Eu am un astra G 1.6 z16xep din dec 2006, 173600 km.
Vezi ca ai balta de ulei in throutbody si uleiul care a intrat in corp clapete s-a ars si s-a depus pe el.
De urgenta desfaceti si curatati throutboby , clapeta de acceleratie si corp clapete daca vrei sa mai ai motor in continuare.
Am avut si eu aceasta problema si s-a finalizat cu o inventie mult mai rezistenta decat varianta de fabrica, adica sistemul de fixare si agrenaj clapete!
Garnitura Pcv am schimbat-o anul trecut in martie . Am postat si un filmulet aici cum suna acum motorul dupa reparatie:

https://www.facebook.com/mus...=1516612086123561

Maine voi pune o galerie de admisie reconditionata de mine.
Voi filma motorul cum suna inainte si dupa operatie!
Va astept sa vorbim!
  • pnuhttp

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra Z16XEP din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru sfaturi @musceleanu radu. Da, sunt sigur ca uleiul ala s-a oprit pe undeva, oricum urmatoarea operatiune este sa desfac corp clapete acceleratie, curatare, si neaparat admisia la fel, desfacuta si curatata. La mine persista eroarea 017152 (amestec sarac), datorita admisiei infundate. (a fost buletin de eroare Opel, cu rechemare masini in service).

Multumesc inca o data.
  • MUSCELEANU RADU

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z16XEP din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Salut pnuhttp,
Probabil senzorul de pozitie de pe corp clapete, este problema sau clapetele sunt blocate! Acel senzor da comanda la ECU
cata benzina sa bage pompa!
Spor la treaba!
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra Z13DTH din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Eu stiu ca acel senzor de pozitie clapeta,dupa cum arata denumirea,comunica la ECM doar pozitia clapetei...! Cantitatea de benzina ce este injectata in motor,este urmarea unui cumul de informatii,printre care: temperatura motor,sarcina,turatia,etc...
  • Bogcon

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra Z18XE din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Feb 2018

  • Mesaj Privat
Curată motorul de calamina nu anula nici un furtun ca nu rezolvi nimic apoi schimba axul cu came
  • rli2010

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra Z16XEP din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Salut.Vreau sa spun ca am citit cu răbdare toata discuția. Sunt de puțin timp nefericitul posesor al unui Astra h z16xep la care aceasta minunata invenție nemțească ,ma refer la supapa din capacul culbutorilor,a cedat.S-a întâmplat in timp ce conduceam cu o viteză destul de mare pe autostrada . A luat tot uleiul,cred a mai rămas 1-1,5 litri dar nu ma avertizat nici un martor in bord.Când am intrat in oraș am observat mult fum in spatele meu.Am oprit si am văzut ca ieșea fum si de sub capota din zona catalizatorului si motorul fluiera ca o locomotivă. Bineînțeles făcea si acel vacum adică trăgea aer la bușonul de ulei si la jojă.Si așa am început reparațiile.Am găsit pe acest forum soluția cu supapa dar nu era pe stoc si dura ceva vreme așa ca am ales sa cumpăr capacul cu totul.Am schimbat cu ocazia asta si distribuția si chitul de accesorii.Toate bune si frumoase vreo 400km după care am observat ca lipsește ulei si mașină scoate mult fum.Am încercat sa scot bușonul de la ulei si am simțit ca opune rezistenta.Deci era clar...supapa minunata a cedat iar.Menționez ca mașină se comportă ireproșabil pornește bine nu are fluctuații de relanti si nici pierderi de putere dar scoate fum face acel vacum si bineînțeles consumă ulei.
Am citit aici ca lipsa de compresie provoacă ruperea membranei din supapă deci probabil ma așteaptă o segmentare dar as dori sa va întreb daca compresia e atât de rea încât sa rupă membrana in doar 400km nu ar trebui sa dea si alte semne masina,sa pornească greu sau sa dea rateuri,fluctuații in ralanti sa mai stiu eu ce?In situația in care membrana este sparta se poate face un test de compresie sau acesta devine irelevant?Si in cele din urma este cineva care a pățit așa ceva sa se spargă membrana nou pusă, adică sa fi nimerit o piesa rea?Parca merge prea bine mașina .Nici un zgomot la motor nimic.mi-e si frica sa o mai schimb sa nu bag iar banii aiurea.
Skip Ads 60 min (0/3)

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,669
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Daca capacul este second nu va tine , daca este nou poate fi o facatura.
Compresia se masoara.
  • rli2010

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra Z16XEP din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Capacul era nou...o fi fost si făcătură.Deci supapa defecta nu influențează compresia?
Atunci următorul pas clar e testul de compresie.Daca iese bine compresia schimb doar supapa in ideea ca am luat un capac făcătură.Daca compresia e rea dau cu segmentarea.E corect așa?
  • rli2010

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra Z16XEP din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Am măsurat compresia azi.A ieșit 16 bari zicea mecanicul ca motorul e ca nou.Am scos furtunul de la valva din capac.Motorul nu mai face vacum dar când scot capacul de la ulei iese mult fum sau abur de acolo.Am încercat si cu supapa unisens dar a aruncat mult ulei pe la joja.Desi cel care a măsurat compresia lauda motorul eu nu stiu ce sa zic parca motorul se comporta cum nu trebuie.Mai am o mașină pe benzina si când ridic bușonul de la ulei nu scoate atâtea gaze pe acolo.
  • bby

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra Z16xep din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 31 Jan 2018

  • Mesaj Privat
Salut vin si eu cu o intrebare scriu aici pt ca banuiesc ca are legatura poate ma ajutati voi.
Am un Opel atstra g cumparat de curand, masina este din 2007 cod motor z16xep. Problema mea este ca mi se pare ca imi consuma cam mult peste 10 la suta. El nu are probleme merge, a pornit toata iarna nu scoate fum pe teava, numai ca dupa ce o spal o data pe saptaman gasesc de fiecare data picatele negre pe portbagaj ca si cum ar fi smog, cred nu ma pricep si am observat ca atunci cand bag in mansalier im scoate mai mult condens ca de obicei si varful de la teava de esapament e negru dar nu uscat umed. Am fost la un mecanic si el a zis ca nu are nimic.
Eu totusi marge incet cu masina nu depasesc viteza legala in oras si in afara nu prea merg. Am avut inainte un megan 1,6 16 v din 2001 si ala consuma 6-7.
  • dannenea

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra Z16XEP din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Mai 2018

  • Mesaj Privat
Va salut ,domnilor ! Am urmarit comentariile legate de problema valvei PCV de la Opel Astra G Z16 XEP (2003) si am inteles ca se poate face acel " artificiu inteligent " ,cu o valva PCV de Matiz sau Tico, foarte eficient, dealtfel... Ma intereseaza o explicatie mai clara, eventual cu ceva fotografii... Unde se monteaza ? Cumva la capatul acela al furtunului grofat ,care face comunicarea intre capacul culbutorilor si clapeta de acceleratie sau in alta parte ? Credeti ca ma poate ajuta careva , va rog din suflet ?! Masina manifeasta usoare fluctuatii de relanti si acel fenomen numit "dat in nas ",ce apare dupa 1-2 km parcursi, cand motorul incepe sa se incalzeasca.
  • rli2010

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra Z16XEP din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Salut.revin si eu cu detalii despre cum s-a rezolvat problema mea.
Desi initial am zis ca am schimbat capacul si supapa pcv s-a spart din nou m-am inselat.Dupa ce am fost la un mecanic bun care a desfacut supapa pcv bucata cu bucata am aflat ca membrana era ok.Deci am trecut si eu la operatiunea de segmentare...segmenti,cuzineti,semeringuri supape,garnituri si toate cele necesare.Dupa toata nebunia am pus capacul nou la care credeam ca e supapa sparta.Motorul merge bine, nu mai scoate fum,am cam 1500km si nu a consumat nici un gram de ulei,ba chiar pot spune ca uleiul inca arata bine la culoare nu s-a innegrit.Intre timp am comandat si o supapa pcv pt capacul de culbutori vechi,sa fie de rezerva.Motorul inca face putin vacuum,adica daca scot busonul de umplere de la ulei se simte un pic de rezistenta dar nu asa multa si motorul isi schimba turatia.Mecanicul zice ca asa e normal un pic de vacuum trebuie sa faca.Eu cred ca in rare cazuri consumul excesiv de ulei se datoreaza doar supapei pcv.Merita incercat...costa doar 16 dolari pe Allyexpres dar dureaza 2 luni pana ajunge.In cazul meu cel putin nu a functionat si pot spune ca am incercat toate metodele,inclusiv supapa de matiz si moneda gaurita.A mers doar pe perioade si distante scurte,daca incercam un drum mai lung si viteze mai mari consuma ulei.Cum am cumparat capac de culbutori nou toata operatiunea a trecut de 3000 de lei...destul de dezamagitor.Sper ca pe viitor macar investitia sa se dovedeasca utila,momentan Astra h z16XEP mi se pare o alegere proasta.Parerea mea e ca o improvizatie de genul supapa de matiz sau moneda gaurita nu face decat sa distruga ce mai e bun in motor.Solutia e verificarea si schimbarea supapei pcv,mai ales ca acum se gaseste si nu e scumpa,si daca tot consuma ulei mult...motor facut ca la carte.
  • gabi12you

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra xep din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Jan 2011

  • Mesaj Privat
rli2010 salut. Da-mi si mie codul de pe Allyexpres la supapa pcv ca eu pentru 1.6 xep nu am gasit.
Am gasit doar pentru chevrolet aveo si cruz. Se potrivesc? Gasisem la 17,50 $

ISANCE VVT Camshaft Engine Cover PCV Valve 1.6 1.8 55564395 Pentru Vauxhall Opel Vectra C Astra Meriva A Signum Corsa D B Zafira
  • rli2010

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra Z16XEP din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Asta am comandat-o si eu.Mi se pare ca intra cam fortat in capacul de culbutori,dar fantele de aer se potrivesc,cel putin la exterior nu vad nici o diferenta fata de piesa originala.Nu am desfacut-o sa vad daca e la fel si la membrana sau ce mai e prin ea.Nu am montat capacul sa vad daca functioneaza pentru ca am luat capac nou,dupa cum am mai zis.E incomod ca dureaza foarte mult.pana ajunge dar in tara nu am gasit.Am sunat la baietii de la Pitesti si nu mai aveau stoc.
Parerea mea e sa incerci sa schimbi supapa doar daca in capacul de culbutori face vacuum mult, nu poti scoate busonul de ulei si se aude acel fluierat.Daca scoti capacul pe care scrie ecotec ai sa vezi un orificiu mic exact deasupra locului unde e si supapa.Daca e sparta membrana pe acolo trage aer puernic,cred ca de acolo vine si fluieratul.Daca nu treage aer inseamna ca membrana nu e sparta si consumul de ulei are alte cauze.Eu cand am pus capac nou a incetat flueratul si facea vacuum doar putin in capacul de culbutori ceea ce era normal dar masina a continuat sa consume ulei deci a trebuit segmentata.
  • rli2010

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra Z16XEP din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Nu stiu acum cat de bine ma invatat mecanicul meu dar din cate am inteles la tipul asta de motor e normal sa se formeze vacuum in capacul de culbutori si atunci cand scoti busonul de la ulei sa simti un pic de rezistenta si sa fluctueze turatia.Daca se obtureaza furtunul cu acea moneda gaurita,in loc sa traga aer pe la buson va sufla gazele.Astfel se acumuleaza presiune si vor ceda semeringurile.La mine cand am pus supapa de matiz mi-a aruncat afara joja de ulei iar cu moneda gaurita daca scoteam busonul de ulei scotea mult fum pe acolo.Nu ma pricep eu prea bine dar din ce am inteles improvizatiile astea nu fac decat sa strice mai rau.
  • gabi12you

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra xep din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Ok. Mersi, la mine nu consuma nimic si nici vacum nu face, vroiam sa stiu doar care e in caz ca o sa o comand .
Skip Ads 60 min (0/3)

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR