Ai uitat parola?


  • Pacific

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega C20NE din 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Apr 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Saltare! De curand am achizitionat si eu o OmegaA, C20NE din 1993 (gandindu-ma ca e un progres de la VectraA) care pana acum pare ca refuza sa fie reparata Sad Deci, sa incep un scurt istoric: am achizitionat automobilul cu motorul calat, am luat motor tot C20NE din '89 si am fost la un service sa il montez si sa ii rezolv cateva probleme de tinichigerie. Odata cu schimbarea motorului am mai schimbat si urmatoarele: capac delcou si fise, bujii, rulment cardan + suport rulment cardanic. Tinichigeria a iesit bine, am plecat cu masina de la service inainte de craciun cand daduse zapada aia smechera Smile

Concluzii: de tinichigerie sunt foarte multumit, dar partea mecanica si electrica sunt o varza, pentru ca:
- am pierdut aerul conditionat (nu se potriveste fulia la nivel cu celelalte, motorul care este montat acum are distributia fara intinzator (cel dinainte avea distributie cu intinzator) trebuie improvizata o fulie suplimentara sau adus compresorul mai in spate cu 2,5 cm

- motorul merge neregulat atit la pornire cat si dupa ce s-a incalzit: merge in 3 pistoane, al 4-lea este mort, daca scot mufa injetorului in mers nu se observa nici o schimbare, am schimbat injectoarele,crezand ca accea este problema, i-am pus din acelea cu 3 gauri de dispersare, cele originale fiind cu una singura, tot in 3 pistoane merge. I-am masurat tensiunea la firul de comanda de la injector, are varfuri de tensiune cam de 2 ori pe secunda. Din cand in cand da rateuri, deci nustiu ce sa zic cu problema asta (care este si cea mai mare)

- consuma 39.8 % (cred ca mai mult nu arata)

- instalatia electrica la motor e facuta la misto, e cam risc de incendiu

- recent am ramas fara benzina undeva langa casa (o scosesem sa ii fac etansarea la cauciucuri, si la 39 % consum, evidents-a intamplat), i-am bagat 3 litri, am incercat sa o pornesc, n-am reusit, i-am mai bagat 6 si tot degeaba. am desfacut furtunul care intra in rampa de injectie (mai de jos, de langa filtru) si nu am deloc presiune, deci ori s-a dus pompa de tot... ori e ceva de moment.

- geamurile electrice nu merg, nici oglinzile

Acuma, sunt gata sa cedezpsihic cu ea, deci imi trebuie niste sfaturi, si o adresa buna de service unde sa o duc... mai am urmatoarele piese de schimb, care urmeaza si ele a fi puse next time: capete bara directie, diferite bucsi, placute frana, filtru aer. Am primit si eu mai multe variante la problemele mele, si nu stiu care sa zic ca ar fi cele corecte:

- pompa benzina arsa, blocata sau dezamorsata (una din ele tot e ca nu mai porneste, si nu ii vine benzina...)
- pentru pistonul 4: nu vine comanda la injector, nu are curent pe fisa, releul pompei de benzina (?) sau trebuie reprogramat ECU
- pentru problema consumului: rezolvat mersul motorului, schimbat filtrul de aer, si apoi o reprogramare. (eventual trebuie curatate diferite, cum ar fi: debitmetru, regulatorul de relanti, etc?)
- instalatia electrica, trebuie facuta de un electrician cu raspundere.

Va rog, orice sfat competent mi-ar fi foarte bun, vreau intr-o saptamana sa o tractez la un service, si sa stiu si eu cat de cat, ce trebuie facut la ea, ca sa nu imi dea tzeapa. Plus ca nu stiu la ce service, care sa se poata ocupa de toate (mecania+electrica) sa o duc, pentru ca o sa trbuiasca sa o duc tractata, si va dati seama ca nu as vrea sa fie bine din prima,sa nu ma mai plimb atita cu ea. M-am gandit la service-ul lui Maiandrei o sa ii dau un telefon luni sa vorbesc cu el, sau la AutoA... cam atit, va multumesc anticipat! Smile


Ultima modificare facuta de Pacific la Lun 17 Jan, 2011 12:06 am
  • mariuzel

  • Mesaje scrise: 133
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Omega C20NE din 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Sep 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Ridica masina si scoate mufa de la pompa de benzina (e in partea din fata a rezervorului, sub pasagerul din dreapta). Pune pe altcineva sa dea la automat. Daca ai 12 volti pe mufa cand ala da la automat, pompa nu are nimic. Daca n-ai - e dusa. Daca ai, da cu spray de contacte.

Mai mult de 39.9 nu iti va arata niciodata consum instantaneu - nici la mine n-am vazut mai mult, nici in treapta 1 de viteza cu talpa la fund. Daca instantaneu nu poate arata mai mult, logic ca nici ala mediu nu e mai mare.
Nu umbla la debitmetru decat daca e FOARTE murdar (ceea ce e putin probabil).

Eu mi-as pune banii pe ECU. Cauta unul asemanator la altcineva din B si testeaza-l, multe din alea de mai jos tin de el. Ai prea multe probleme ca sa iti dea cineva sfaturi. Ai niste defecte tare aiurea. Iar instalatia electrica - daca e facuta in bataie de joc... poate fi responsabila ptr multe altele intre ele...

Ai incercat un test cu agrafa?

Iti urez multa bafta! Eu ma plangeam de a mea ca nu merge rotund, ca bla bla, dar a ta ii da lectii la a provoca diabet;) Confused

A. Si daca vrei ceva facut ca lumea, ori faci TU, ori supraveghezi atent pe cei care o fac. Confused
  • Pacific

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega C20NE din 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Apr 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Intradevar, la cate sunt, e greu, nici eu nu stiam de unde sa incep sa le enumar Smile) maine daca reusesc, o sa ma bag si sub ea sa-i fac testul la mufa de la pompa, iar testul cu agrafa oricum ma duc sa il fac si o sa revin cu erorile sa le postez, poate e de ajutor cu ceva.

Ma gandesc ca multe s-ar remedia odata cu reglarea motorului la mers normal (sau semi-normal, oricum, 4 cilindri sa fie:) ) deci acolo as avea nevoie cel mai mult de niste idei, la care ar putea fi cauza cea mai probabila a defectiunii.

De facut treaba, eu va trebui sa o supraveghez, as face-o dar nu stiu prea bine si decat sa ma bag si sa nu stiu ce fac, mai bine las pe altul care stie, dar partea nasoala e ca nu stiu unde sa merg cu ea, deci cred ca cel mai mult am nevoie de o adresa de service, si una a unui electrician Smile) uff e greu, o sa vin cu noutati cat de curand, pana atunci, orice supozitie ar putea fi de folos Embarassed
  • mariuzel

  • Mesaje scrise: 133
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Omega C20NE din 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Sep 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Ai GRIJA cum o ridici si o sprijini si cum lucrezi sub ea. Are 1.3 tone!
  • Pacific

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega C20NE din 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Apr 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Dap, mersi pentru sfat, o sa am grija, cunosc pe cineva patit si nu e placut deloc Confused
  • Pacific

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega C20NE din 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Apr 2010

  • Garaj Mesaj Privat
am ajuns azi la masina, n-am avut cum sa ma bag sub ea sa vad ce ar fi cu pompa de benzina, dar am scos erorile de la ecu (cu motorul oprit pentru ca oricum nu porneste ca nu-i vine benzina si a murit si bateria intre timp deci totul merge perfect Laughing )

de scos erorile le-am scos, dar nu prea stiu ce inseamna (adica ce trebuie verificat/schimbat, si unde) mai pe scurt, daca poate cineva sa-mi traduca si mie, si sa imi spuneti daca una din ele poate sa fie de vina pentru una din defectiunile mentionate mai sus..as aprecia foarte mult Embarassed



  • mctoto

  • Mesaje scrise: 2,088
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra C20NE din 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 16 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Salut
Greseala mare a fost ca ailuat un c20ne mai vechi. Ai vazut si tu ca difera distributia , fuliile
Parerea mea e ca mai bine cauti un NE din anul tau si sa vezi ca se rezolva aproblemele.

Nu stiu de ce ai iesit electrca varza, pentru ca doar erau acelsi motoare.
Dar ca variante:
Nu stiu sigur daca 20ne-ul din 89 avea sonda lambda. dar sigur debitmetrul difera, acela din 89 are un reglas de noxe manual din cate stiu, fata de ce ai avut tu.

Ai schimbat si ecu sau ai pastrat ecu vechi ?

Pune te rog nsite poze cu ce e subcapota la tine daca poti. Zi-mi te rog si in ce zona a Bucurestiului stai ca poate te ajut cu ceva.

Ti-am unit eu ambele subiecte aici
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 4,518
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra x20xev din 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Apr 2007

  • Garaj Mesaj Privat
instalatia motor aka injectia e plug and play. nu prea are ce fi la misto. fa si tu niste poze la debitmetru,tps,si culorile firelor. da-mi codul de pe ecu. cat mai multe detalii si se poate rezolva.

ai schimbat si instalatia cand ai pus motorul? sau a ramas cea veche a ta? motorul a fost chel sau cu ceva senzori pe el?
  • Pacific

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega C20NE din 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Apr 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Stiu ca am "downgradat-o" si stiam ca o sa apara ceva probleme ulterior dar nu ma asteptam sa fie chiar asa, dar la momentul respectiv nu am gasit un motor din anul meu, si l-am luat pe asta pt ca are segmentarea facuta de curand, garnitura chiulasa si ambreiajul schimbat,
Dar in rest a venit chel, fara nici un senzor pe el, iar eu am pastrat instalatia mea, pt ca nu ama avut ce sa fac.
Daca se iveste ocazia, schimb motorul meu din 89 cu unul din 93, deci cine este interesat, sa spuna Wink

Eu sunt cam incepator in ale opelului, si n-am apucat inca sa ma bag prea mult sub capota ca sa stiu cu ce se mananca,(ca Vectra pana si-a gasit sfarsitul in 313 n-a avur nevoie), dar sunt convins ca cei de la service nu au facut absolut nici un reglaj, la nimic (inclusiv reglajul de noxe), doar au bagat motrul acolo, care firaraie au vazut si ei ca s-a potrivit, a mers, si aia a fost, n-a mai contat restul (specializati BMW, in special cele noi)

ECU este cel vechi... de pe motorul din '93. O sa transcriu si codul de pe el (daca puteti sa imi spuneti unde este situat... Embarassed ) iar codurile de eroare pe care le scoate la testul cu agrafa sunt astea: (nustiu daca poza de mai sus se vede calumea sau nu)

- 13 Oxygen sensor - No change in voltage/open circuit.
- 31 Engine RPM signal (crankshaft sensor) - No signal
- 57 Idle Speed Control Valve (ISCV) - Interruption
- 73 Air Flow Sensor (AFS) - Low voltage

Fac pozele cu ce este sub capota, si revin azi - maine cel tarziu cu ele. Eu stau pe la tineretului, iar masina momentan a ramas la Nerva Traian Laughing Va multumesc enorm pentru ajutorul pe care mi-l acordati
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 4,518
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra x20xev din 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Apr 2007

  • Garaj Mesaj Privat
daca motorul a venit chel si doar a fost montat cu instalatia veche eok.sau ar trebui sa fie.nu vad ce ar putea gresi mecanicii.doar 2 mufe sunt identice.una de la senzor arbore si una de la tps.si sunt si apropiate.cel putin la vectra.
despre coduri:
13.sonda lambda- fire/mufa care nu face contact sau sonda busita
31. nu il baga in seama daca apare cu motor oprit
57.iac trebe vazut mufa daca e buna,el curatat,etc
73.debitmetru. vreau codul de pe el si cate fire ajung in mufa.
  • mctoto

  • Mesaje scrise: 2,088
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra C20NE din 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 16 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Daca motorul vechi a mers si a ramas instalatia lui pe asta, atunci nu vad de ce nu ar merge. Da-mi un semn pe messsenger.
  • Pacific

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega C20NE din 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Apr 2010

  • Garaj Mesaj Privat
am facut pozele, dar sunt la cineva pe telefon, astept sa le scoata, si sa mi le trimita, ca mie nu mi s-a mai aprins camera Sad se vad mai multe din poze decat pot eu sa explic, mai ales ca nu ma pricep...

13. cum verific sonda lambda (unde este? cum imi dau seama daca este o problema de contact sau e dusa) se schimba usor? adica daca este dusa, si tre sa iau alta
31. mi-am dat seama ce e asta acuma
57. e debitmetrul ala de deasupra rampei de injectie, nu? acolo am un fir taiat si legat la misto
73. revin cu codul de pe el, cu o descriptie a firelor si 2-3 poze pe care le-am facut azi la el.

@mctoto cand te vad on, iti dau un semn, mersi mult
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 4,518
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra x20xev din 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Apr 2007

  • Garaj Mesaj Privat
57 iac e un tub de aluminiu cu 2 furtune si o mufa.sa fie firele intregi.
sa inteleg ca tu masina asta nu ai vazut-o mergand.atunci e posibil sa fi avut probleme inainte,

13-lambda. o gasesti pe evacuare cam sub masina. din ea pleaca 3 fire.2 sunt de incalzire nu ai treaba cu ele. al 3-lea e cel de semnal.masori fata de masa sa oscilze intre 0.1 si 0.9 V. motor cald la relanti.

cum spuneam da cautare dupa codurile de eroare si ai sa gasesti discutii pe forum.
  • Pacific

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega C20NE din 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Apr 2010

  • Garaj Mesaj Privat
masina nu am vazut-o niciodata mergand, asa e, deci nustiu ce hibe a avut dinainte. O sa caut si alte informatii despre codurile de eroare pe care le am, sa vad ce mai aflu.

- o sa fac firele alea la iac calumea, ca sunt varza, si o sa verific daca e mufa in regula

- sonda lambda, cand ajung cu ea la service, o sa o verific cu un aparat de masura

- si revin cu pozele si de la debitmetru cat de curand Very Happy
  • Pacific

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega C20NE din 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Apr 2010

  • Garaj Mesaj Privat
avind in vedere conditiile meteo din ultimile 2 zile, nu am apucat sa mai fac nimic la ea, astept sa se duca zapada asta putin, ca sa pot sa o tractez si eu pana la un service... (care nustiu sigur inca care va fi) si sa ma uita la mufa aia de la IAC.

Am facut in sfarsit rost si de poze, sper sa sa inteleaga ceva din ele care sa va ajute sa va dati cu o parere Smile


  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 4,518
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra x20xev din 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Apr 2007

  • Garaj Mesaj Privat
nu prea se intelege de unde vin si pleaca firele alea.
ai instalatie de motronic 1,5 si debitmetru pt ml 4.1. asta nu ar fi o problema prea mare daca debitmetru ar fi bun.

iti trebuie pe cineva care stie opel bine si rabdare multa. un tester ar fi indicat.unu care da valori reale. opel scanner ar fi singurul care il stiu sa se descurce cu motorul asta.
  • Pacific

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega C20NE din 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Apr 2010

  • Garaj Mesaj Privat
asta caut si eu pe cineva care sa stie opel bine si sa aiba rabdare ( nu conteaza cat face, da sa o stiu facuta) nu stie nimeni pe cienva ? Crying or Very sad
sau macar pe cineva cu tester si cu softul respectiv...

sa dau si eu niste telefoane si sa intreb daca...poate...cine stie Smile)
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 4,518
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra x20xev din 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Apr 2007

  • Garaj Mesaj Privat
cauta-l pe maiandrei.vezi la publicitate.
  • Pacific

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega C20NE din 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Apr 2010

  • Garaj Mesaj Privat
o sa il sun azi, mersi de sfat Smile
  • Pacific

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega C20NE din 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Apr 2010

  • Garaj Mesaj Privat
am facut o programare la service la maiandrei luni la 12:00 pt o diagnoza, nu mi s-a promis inca nimic, dar sper sa se rezolve Smile

am gasit un prieten cu masina sa ma tracteze, dar a zis ca sa fac rost de o bara din aia fixa. are cineva? Smile fac cinste! Very Happy

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata