Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  • catanjoy

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 z 17 dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Am o Astra G 2004, 1.7cdti. Motorasul de la recircularea aerului (este vorba despre sistemul Delphi) se invarte de cum pun contactul si se opresete atunci cand opresc si motorul . Am dat jos torpedoul si am vazut ca este rupt axul pe care se afla clapeta pentru recircularea aerului.
Poate ma lamureste si pe mine cineva cum a reusit sa se rupa acel ax si de ce motorasul se invarteste incontinuu. Si nu in ultimul rand care este rezolvarea: se cumpara axul separat sau toata piesa din plastic in care este axul si clapeta si pe care se afla montat motorasul.
Nu am reusit sa decuplez mufa motorasului si nici sa-l demontez.
Skip ads

  • pocris

  • Mesaje scrise: 261
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Ia vezi aici:

https://www.clubopel.com/vie...apeta+recirculare
  • dorin-b

  • Mesaje scrise: 1,821
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2007

  • Mesaj Privat
axul acela este din plastic si se poate lipi cu solutie speciala pentru plastic. Motorasul functioneaza incontinu deoarece nu mai are ce sa-l opreasca, acesta oprindu-se doar la suprasarcina (capat de cursa) cand isi schimba si sensul. Daca nu functioneaza cum trebuie se poate ca la un momentdat sa se "inverseze" comanda astfel ca tu cand apesi pe buton pentru recirculare el de fapt sa inchida clapeta. Solutia: schimbat motorasul cu tot cu parghie.
  • catanjoy

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 z 17 dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Am apasat pe butonul de recirculare si motorasul isi schimba sensul de rotatie, deci primeste comanda cum trebuie si functioneaza cum trebuie. Asa ca am fost la baieti pe Th.Pallady la service si au deconectat mufa motorasul pentru a nu se mai invarte incontinuu. Acum o sa lipesc axul clapetei cu soltie speciala (dorin-b spune-mi daca stii una buna) sau o sa cumpar clapeta. Am pozitionat clapeta in pozitia sa traga aer de afara si oricum nu ma deranjeaza ca nu mai am recirculare .
Skip ads

  • Nirolf1986

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Am avut si eu probleme cu clapeta acu cateva zile si incepusem sa ma documentez. Am citit pe ceva forum strain, cum ca acel motoras s-ar invarti tot timpul, si cand apesi butonul doar isi schimba sensul. Se plangeau unii ca face zgomot cand se invarte in gol...
Si eu cand am umblat la clapeta, am incercat sa scot motorasul ca era blocat pe recirculare. Butonul era si el pus tot pe recirculare. Cum umblam eu pe acolo, din senin a inceput sa invarta, clapeta fiind deja in pozitia buna. Am apasat pe buton si mi-a intors clapeta. De atunci i-am scos si eu mufa, sa nu se mai blocheze.
  • catanjoy

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 z 17 dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Din cate am citit pe forum eu am inteles faptul ca motorasul este facut sa se invarteasca incontinuu, intr-un sens sau altul, depinde de ce comanda primeste de la butonul de recirculare. Ceea ce il opreste este cursa clapetei care ajunge la final, ceva asemanator cu motorasul geamurilor electrice. La mine motorasul se invartea incontinuu pentru ca axul clapetei era rupt din partea de la motoras si a ramas un "ciot" atasat de motor. Asadar clapeta nu mai era conectata la motor si nu mai avea cum sa-l opreasca.
Nirolf 1986 nu vad de ce sa-i scoti mufa. Probabil doar se blocase motorul iar daca a pornit si functiona normal si se oprea la pozitia buna a clapetei mie mi se pare OK.
  • Nirolf1986

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2010

  • Mesaj Privat
catanjoy a scris:Nirolf 1986 nu vad de ce sa-i scoti mufa. Probabil doar se blocase motorul iar daca a pornit si functiona normal si se oprea la pozitia buna a clapetei mie mi se pare OK.


Nu prea folosesc recircularea. Sambata m-am jucat cu ea, si seara, masina plina, s-au aburit geamurile de abia am vazut afara. De aceea am scos mufa, sa nu mai pun recircularea din joaca si sa ma trezesc ca se blocheaza. Solutie temporara, pana da vremea buna si voi avea timp sa ma ocup de problema mai in detaliu Smile
  • catanjoy

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 z 17 dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Dar poate dai pe drum peste un miros urat sau gaze de esapament si atunci ai nevoie de recirculare. Nici eu nu plang daca n-am recirculare dar parca ma sint eu mai bine daca e acolo. De cand am dat si eu jos motorasul parca masina se incalzeste mai repede si consuma si mai putin
Skip ads

  • dorin-b

  • Mesaje scrise: 1,821
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2007

  • Mesaj Privat
330/7388 de la Loctite
  • catanjoy

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 z 17 dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2008

  • Mesaj Privat
dorin-b a scris:330/7388 de la Loctite

Multumesc ! Cand o sa se incalzeasca o sa vad daca se poate lipi sau o sa inlocuiesc clapeta
  • alexx1402

  • Mesaje scrise: 1,753
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2017 B16DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Bison Epoxy Metal. Eu cu asa ceva am lipit tija respectiva plus mai multe chestii pe la masini si nu a cedat niciodata. Am lipit chiar si un radiator de la AC si a rezistat trei ani, probabil tine si acum dar am dat masina respectiva intre timp. Se gaseste in orice supermarket si costa aprox. 30lei. E ceva in genul poxipolului doar ca e de 1000 de ori mai bun.
Daca il folositi, incercati pe cat posibil uscarea cu sursa de caldura pentru grabi procesul si a face lipitura mult mai rezistenta. De exemplu pentru plastic, eu folosesc o veioza de birou cu bec halogen. Pentru metale se poate folosi chiar un cuptor cu o temperatura moderata, 80-100grade.
  • Nirolf1986

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2010

  • Mesaj Privat
alexx1402 a scris:Bison Epoxy Metal. Eu cu asa ceva am lipit tija respectiva plus mai multe chestii pe la masini si nu a cedat niciodata. Am lipit chiar si un radiator de la AC si a rezistat trei ani, probabil tine si acum dar am dat masina respectiva intre timp.


Radiator de AC zici? am si eu unul cu o gaura, ma gandeam sa cumpar altul nou, dar pentru 30 roni, cred ca am sa incerc Smile
Skip ads

  • alexx1402

  • Mesaje scrise: 1,753
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2017 B16DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Acum depinde unde cat e de mare gaura, la al meu era cam de 1-2mm.. Am curatat vopseaua in locul respectiv, am degresat cu acetona iar apoi dupa ce am aplicat lipiciul l-am lasat vreo 3 zile sa se usuce (vara).
Nu iti recomand sa faci operatiunea asta iarna pentru ca se usuca foarte greu la frig si isi pierde din rezistenta.
  • Nirolf1986

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2010

  • Mesaj Privat
alexx1402 a scris:Acum depinde unde cat e de mare gaura, la al meu era cam de 1-2mm.. Am curatat vopseaua in locul respectiv, am degresat cu acetona iar apoi dupa ce am aplicat lipiciul l-am lasat vreo 3 zile sa se usuce (vara).
Nu iti recomand sa faci operatiunea asta iarna pentru ca se usuca foarte greu la frig si isi pierde din rezistenta.


Gaura e mica, cu ochiul liber abia se vede (sus la filtru dehidrator), dar nu stiu daca e singura sau or mai fi si altele. Nu stiu ce probleme pot aparea la AC daca mai astept prea mult, ca merg fara freon in instalatie de cateva luni bune, evident cu AC oprit, oricum nu porneste ca nu e presiune Smile
  • catanjoy

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 z 17 dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2008

  • Mesaj Privat
alexx1402 a scris:Bison Epoxy Metal. Eu cu asa ceva am lipit tija respectiva plus mai multe chestii pe la masini si nu a cedat niciodata. Am lipit chiar si un radiator de la AC si a rezistat trei ani, probabil tine si acum dar am dat masina respectiva intre timp. Se gaseste in orice supermarket si costa aprox. 30lei. E ceva in genul poxipolului doar ca e de 1000 de ori mai bun.
Daca il folositi, incercati pe cat posibil uscarea cu sursa de caldura pentru grabi procesul si a face lipitura mult mai rezistenta. De exemplu pentru plastic, eu folosesc o veioza de birou cu bec halogen. Pentru metale se poate folosi chiar un cuptor cu o temperatura moderata, 80-100grade.


Din ce am vazut si axul clapetei este tot din plastic sau cel putin are un invelis din plastic iar in centru ar putea fi ceva metalic. O sa desfac cand o sa se incalzeasca vremea si o sa vad exact ce e acolo.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR