Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra A
  • MCL2k6

  • Mesaje scrise: 172
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2018 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Salut,

am si eu o nedumerire, poate cineva reuseste sa clarifice treaba Smile

Sub delcou, exista un surub, cu care, daca este slabit, s-ar putea regla pozitia originala a delcoului fata de motor, rotind-o.
Prin acest reglaj, s-ar putea ajunge la vreo inbunatatire/inrautatire in functionarea aprinderii? Adica s-ar putea ajunge la ceva de genul, cuplu mai mare la rotatii mai reduse sau putere mai mare la rpm mai mare (si reducere de cuplu la rotatii mai reduse)?
As fi curios, de ce au construit nemtii pe vremea respectiva, asa, partea de delcou (cu posibilitate de reglaj)? Care ar fi rolul acelui reglaj de fapt?
Stiu ca ECU are o posibilitate cat-de-cat limitata de reglaj la avans, din mufa de setare a cifrei octanice (mufa neagra, 91/95 la mine).

Plus, off-topic, se poate schimba un catalizator spart din CASCO? (al meu nu mai exista din pacate din iarna asta, dupa ce am reusit sa o lovesc de bucati de zapada inghetata, data afara pe strada de pe o curte, de un "gospodar" care probabil se gandea, ca masinile oricum o s-o "aplatizeze"...).

Masina, din semnatura (adica Vectra '92, cu C16NZ).
Skip ads

  • bejenaru_teod

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Vectra 1992 C18NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2010

  • Mesaj Privat
poti sa rotesti decoul de acolo maresti sau micsorezi avansul la scanteie poti face ca masina sa fie mai lenesa sau mai iute
  • piersy

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Vectra 1990 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
in ce directie se poate roti pentru ca masina sa devina mai iute?

pt ca am segmentat motorul acum 4 luni iar mecanicul mi a spus sa nu umblu la delcou pana nu termin rodajul.
  • astraopel

  • Mesaje scrise: 275
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mai 2011

  • Mesaj Privat
daca stand in fata masinii invarti delcoul spre parbriz maresti avansul si va fugi mai tare dar porneste mai greu,invers va fi mai puturoasa dar o ia la sfert,totul este teoretic deoarece practic vei observa ca ecu isi re-regleaza el automat deci "imbunatatirea" este cam apa de ploaie,daca trebuie fa-o tu nu mai da bani pt asta deoarece personal consider ca este cumva efect placebo.
Skip ads

  • tery

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Oricum reglajul corect se face cu lampa stroboscopica , insa cum asa ceva nu se prea gaseste , na-i decit sa-l faci din probe.
  • lungumarian89

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Tigra 1997 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2010

  • Mesaj Privat
mi mi-a spus mecanicul ca avansul se regeaza automat
  • MCL2k6

  • Mesaje scrise: 172
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2018 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru raspunsuri!
Ma intreb atunci, treaba aceasta, ca se poate regla din delcou, ramasese de la modelele mai vechi? Adica pentru implementarea distributiei, au refolosit niste componente de la Ascona/Kadett, cu motoare vechi, pe carb, unde ECU nu era asa de "destept" ca la C16NZ?
Trebuie sa mai incerc un pic, sa vad, ce se va intampla. Desi mi-e un pic frica, nu cumva sa reglez peste intervalul de avans permisa de cifra octanica a benzinei (ca nu exista knock sensor pe Multec).

In fond, acest reglaj pentru mine ar fi mai mult de hobby, sa mai optimizez un pic motorul la modul de folosire.
  • tery

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Rotindul treptat spre parbriz o sa aiba o pozitie une o sa fie ,,virful,, de avans dupa care va scade pina aproape de oprirea motorului.
Skip ads

  • MCL2k6

  • Mesaje scrise: 172
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2018 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2006

  • Mesaj Privat
tery a scris:Rotindul treptat spre parbriz o sa aiba o pozitie une o sa fie ,,virful,, de avans dupa care va scade pina aproape de oprirea motorului.


Ahh, deci avem si un varf de performanta pana la urma? Razz Asta suna interesant, sa stii! Chiar merge cu ECU de pe C16NZ?
Ma gandeam ca ajustarea aceea automata de la ECU are limitele ei, adica cateva % peste/sub ce este setat din delcou.
  • Gex

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Eu m-am jucat cu avansul si efectul este urmatorul
Lam rotit spre faruri si masina este f puturoasa, de abia urca in ture,
lam rotit catre parbriz si este foarte sprintena, de pornit porneste usor in ambele feluri in care l-am pozitionat.
Rotirile le-am facut ca isi dadea in nas f rau,(aveam si fire dezizolate in delcou pe care leam izolat) cu noul reglaj aceste intreruperi parca sau diminuat de la 100% undeva la 10%. chiar spre 0, mie imi oscila si turometrul foarte rau, de cand am umblat la avans nu mai face figuri.Qestia este ca nu mai e la semn delcoul dar de mers muul mai bine.
Acu nu stiu daca de aici mi se tragea problema, cert este ca in cei 10 km care i-am parcurs a mers f bine si raspunde fara intreruperi la accelerari.
  • MCL2k6

  • Mesaje scrise: 172
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2018 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Gex a scris:Eu m-am jucat cu avansul si efectul este urmatorul
Lam rotit spre faruri si masina este f puturoasa, de abia urca in ture,
lam rotit catre parbriz si este foarte sprintena, de pornit porneste usor in ambele feluri in care l-am pozitionat.
Rotirile le-am facut ca isi dadea in nas f rau,(aveam si fire dezizolate in delcou pe care leam izolat) cu noul reglaj aceste intreruperi parca sau diminuat de la 100% undeva la 10%. chiar spre 0, mie imi oscila si turometrul foarte rau, de cand am umblat la avans nu mai face figuri.Qestia este ca nu mai e la semn delcoul dar de mers muul mai bine.
Acu nu stiu daca de aici mi se tragea problema, cert este ca in cei 10 km care i-am parcurs a mers f bine si raspunde fara intreruperi la accelerari.


Salut, cam cat ai rotit delcoul fata de pozitia originala?
  • Gex

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2009

  • Mesaj Privat
spre faruri aproximativ 5-8mm, era foarte puturoasa,
spre parbriz cam 2-3 mm si ii mai sprintena
Skip ads

  • krysty1989

  • Mesaje scrise: 45
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2002 y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jul 2011

  • Mesaj Privat
treaba asta este valabila si la c18xe?ca la demaraj este f puturoasa....si la relanti imi sta la 1400 ture----care sa fie problema la mine?

  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
nu ne valabila. nu ai delco.
  • piersy

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Vectra 1990 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
am reusit.. desi motorul este segmentat, reglarea avansului mi a imbunatatit functionarea motorului (fara intreruperi si mai iute ) ms anticipat
  • rami

  • Mesaje scrise: 69
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2011

  • Mesaj Privat
dar consumul nu s-a schimbat Question
  • MCL2k6

  • Mesaje scrise: 172
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2018 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Facusem si eu, in sfarsit, reglajul, cu vreo 2-3mm spre parbriz - adica avans mai mare. Ce pot sa zic este, ca motorul trage mult mai bine la turatie mai inalta (peste 3500 rpm), ceea ce pentru mine este mult mai bine Smile Oricum alimentez cu benzina super (CO ~9Cool, si in aceste conditii, pot folosi mai bine calitatile oferite de carburant cu CO mare.
  • [cj]sharky

  • Mesaje scrise: 277
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Gex a scris:
Rotirile le-am facut ca isi dadea in nas f rau,(aveam si fire dezizolate in delcou pe care leam izolat) cu noul reglaj aceste intreruperi parca sau diminuat de la 100% undeva la 10%. chiar spre 0, mie imi oscila si turometrul foarte rau, de cand am umblat la avans nu mai face figuri.Qestia este ca nu mai e la semn delcoul dar de mers muul mai bine.
Acu nu stiu daca de aici mi se tragea problema, cert este ca in cei 10 km care i-am parcurs a mers f bine si raspunde fara intreruperi la accelerari.

Niste intrebari:
Cand iti dadea in nas? Tot timpul sau cand apasai putin pedala la turatii joase?

La care semn te referi? Semnul initial care l-a tras cel care a avut masina inaintea ta? sau e un semn de fabrica?

Acu ca ai parcurs mai multi kilometri ce ne poti spune? Ai ramas la reglajul tau sau ai revenit la starea initiala? Au aparut ceva manifestari neplacute?
  • [cj]sharky

  • Mesaje scrise: 277
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Pt ca nu ma lasa sa editez scriu aici ce am mai experimentat, asa pe neve, fara lampa, care din motive de lene nu am construit-o, dar va urma.

Am dat avansul inapoi cu 7mm, parca motorul a inceput sa mearga mai rotund, in sensul ca nu mai zguduie la accelerari bruste, dar si-a pierdut toata vlaga (deci nu zguduie pt ca n-are forta destula). Apoi l-am pus cu vreo 3mm inainte fata de pozitia initiala. Parea a fi la fel de vioaie, dar in sarcina se auzeau clar niste batai, iar la relanti parca se zguduia mai tare asa ca in final tot la pozitia initiala am ramas unde bataile nu se aud la nici o turatie iar masina pare la fel de sprintena ca si cu avansul dat inainte.

Toate experimentele au fost facute cu motorul CALD, iar reglajul la avans cu motorul OPRIT.
Deci as putea spune ca invartitul de delcou nu e doar efect placebo.

Motivul pentru care am facut aceste experimente este ca daca motorul sta la turatii mici gen 1300-1500ture (~30kmph in a 3-a) pe drum drept si pisc acceleratia pt ca sa mentin viteza masina zguduie si trage in suturi. Ca sa nu zguduie ori apas mai tare si atunci ma aleg doar cu 1-2 oscilatii dupa care ia viteza, ori apas pedala treptat in ritm f lent. Nu ca as fi adeptul mersului subturat dar intre doua semafoare cateodata imi mai e lene sa ii dau a doua ca in 100m sa ma opresc iar la stop.
Sonda lambda e aproape noua (are cam 10mii km), bujiile sunt relativ noi si arata bine, fisele-s ok, senzorul de temperatura respecta caracteristica.

Voua cum va merge acest motor in cazul descris de mine?
  • rami

  • Mesaje scrise: 69
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2011

  • Mesaj Privat
e ceva normal in a 3-a la 30 km pe ora sa ai acele oscilatii.esta este un motor cu un cuplu mic si nu are cum sa demareze asa repede da a doua di la 2.5 -3 mii ture schimba vezi iti mai face figuri eu nu cred.ala e rolul cutiei de viteze
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR