Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • planetara

  • Mesaje scrise: 64
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2010

  • Mesaj Privat
adlman a scris:Aceleasi simptome am avut si eu. Le-am rezolvat la un moment dat cu :
- schimbare electrovalva admisie turbo
- curatat EGR
-curatat galerie de admisie turbo



probleme cu electrovalva turbo am avut si eu...insa si-a revenit singura.
la egr nu m-am uitat dar, am in plan o curatare a admisiei si a egr-ului + admisia turbo


Ciprinhio a scris:
pt planetara...face si cand o accelerezi pe liber asa?daca da uitate la furtunul de la turbo ce intra in admisie si pui pe cineva sa accelereze...daca la turatia de 1700 cand iti face probleme furtunul se stranguleaza...de acolo e...daca nu sunt alte cauze.


ei pe liber sincer nu incercai...dar nu e timpu trecut ... o sa o fac maine dimineata Smile cred ca da si pe liber face la fel Razz
Skip ads

  • radu_mp

  • Mesaje scrise: 247
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 1997 x20dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Da,baga presiune,dar exista termenul turbo lag,adica turbina este ca si inexistenta pana la o anumita turatie.Spre exemplu bagi picioru in ea la 1200 si de-abia pe la 2200-2500 o simti tu ca intra in functiune cand ajunge ea la turatie optima.Ia sa fii atent ca simti 2 zvacniri de turatie.Una la 1500 unde e cuplul maxim si una intre 2200-2500 unde "intra" turbina.
  • planetara

  • Mesaje scrise: 64
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2010

  • Mesaj Privat
radu_mp a scris:Da,baga presiune,dar exista termenul turbo lag,adica turbina este ca si inexistenta pana la o anumita turatie.Spre exemplu bagi picioru in ea la 1200 si de-abia pe la 2200-2500 o simti tu ca intra in functiune cand ajunge ea la turatie optima.Ia sa fii atent ca simti 2 zvacniri de turatie.Una la 1500 unde e cuplul maxim si una intre 2200-2500 unde "intra" turbina.


oricum eu am DTL. din cate stiu eu turbina mea baga presiune mica.
da sunt 2 zvacniri dar sunt diferite. ce-a de la 2000RPM e mult mai puternica Very Happy
  • radu_mp

  • Mesaje scrise: 247
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 1997 x20dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2010

  • Mesaj Privat
2.0 DI=X20DTL.Tocmai asta e chestia ca ai joasa presiune si iti intra mai greu turbina pentru ca dureaza mai mult pana ajunge la presiunea optima pentru a aduce turbina la turatia de lucru.La vw care au turbina cu geometrie variabila simti turbina cum intra la turatii asa joase,nu la turbina cu geometrie fixa.
Skip ads

  • planetara

  • Mesaje scrise: 64
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2010

  • Mesaj Privat
radu_mp a scris:2.0 DI=X20DTL.Tocmai asta e chestia ca ai joasa presiune si iti intra mai greu turbina pentru ca dureaza mai mult pana ajunge la presiunea optima pentru a aduce turbina la turatia de lucru.La vw care au turbina cu geometrie variabila simti turbina cum intra la turatii asa joase,nu la turbina cu geometrie fixa.


bun deci eu sa inteleg k am turbina cu geometrie fixa...(nu stiu exact care este diferenta) ma rog....
oricum...am observat ca la mine nu se aude acel fluierat al turbinei ca la alte masini Razz
insa la mine presiunea si puterea motorului se simt imediat dupa 2000RPM
  • Ciprinhio

  • Mesaje scrise: 465
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
numai la vw ai vazut geometrie variabila?la mine la vectra 2.2 e geometrie variabila.daca sti mai bine..explica-i tu la om ce problema are..
  • planetara

  • Mesaje scrise: 64
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Ciprinhio a scris:numai la vw ai vazut geometrie variabila?la mine la vectra 2.2 e geometrie variabila.daca sti mai bine..explica-i tu la om ce problema are..



aaa :-s
  • radu_mp

  • Mesaje scrise: 247
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 1997 x20dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2010

  • Mesaj Privat
2.2 da,2.0 nu.Tu simti turbina cum lucreaza oricand,noi nu.La noi intra turbina tarziu,asa ca nu vorbi in necunostinta de cauza.Fluieratul turbinei se aude doar daca ai scapari de gaze.Normal nu trebuie sa se auda.
In primul rand cum s-a zis si mai jos,fa o curatare completa EGR+galerie admisie,schimba filtrul de aer ca e posibil sa fie plin de mizerie si deci sa nu mai traga motor cat aer ii trebuie,daca nu se rezolva nici asa uita-te si la debitmetrul de aer.La turbina nu cred ca ai de ce sa umbli ca daca nu ar functiona ai simti cum de-abia mai trage.
Skip ads

  • planetara

  • Mesaje scrise: 64
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2010

  • Mesaj Privat
radu_mp a scris:fa o curatare completa EGR+galerie admisie,schimba filtrul de aer ca e posibil sa fie plin de mizerie si deci sa nu mai traga motor cat aer ii trebuie,daca nu se rezolva nici asa uita-te si la debitmetrul de aer.La turbina nu cred ca ai de ce sa umbli ca daca nu ar functiona ai simti cum de-abia mai trage.



O sa fac o curatare a acestora cat de curand. Filtrul de aer are cam 6000km.
Turbina chiar se simte, chiar se misca bine in ciuda celor 82cp Razz

ca tot venise vorba mai sus daca face asa si in relanti Smile ei bine incercai in dimineata asta, dar nu imi pot da seama, cel putin nu se simte. deci in relantii nu cred ca face.
  • radu_mp

  • Mesaje scrise: 247
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 1997 x20dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Exact problema asta o am si eu.Se simte in mers doar si mai ales in viteza a2a cand e cuplul cel mai mare.
Vezi cand dai jos galeria de admisie,schimbi neaparat garniturile,nu le pui tot pe aceleasi ca poti sa ai probleme cu scapari de gaze.
  • planetara

  • Mesaje scrise: 64
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2010

  • Mesaj Privat
radu_mp a scris:Exact problema asta o am si eu.Se simte in mers doar si mai ales in viteza a2a cand e cuplul cel mai mare.
Vezi cand dai jos galeria de admisie,schimbi neaparat garniturile,nu le pui tot pe aceleasi ca poti sa ai probleme cu scapari de gaze.



mesri mult de sfat;)
toate cele bune!
  • radu_mp

  • Mesaje scrise: 247
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 1997 x20dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2010

  • Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=19253 cititi aici despre turbine
Skip ads

  • planetara

  • Mesaje scrise: 64
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2010

  • Mesaj Privat
radu_mp a scris:https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=19253 cititi aici despre turbine



am citit topicul mai demult Wink insa stiu sigur ca la mine nu este vorba de turbina ...
  • radu_mp

  • Mesaje scrise: 247
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 1997 x20dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Problema mea s-a agravat.Acuma cand da in nas la 1700 de ture mi se aprinde engine check,dar numai pentru o secunda,dupa care se stinge si nu stiu daca stocheaza eroarea,asa ca nu prea stiu ce as putea sa ii fac pt ca nu cred ca la diagnoza mi-ar aparea vreo ceva.
  • planetara

  • Mesaje scrise: 64
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2010

  • Mesaj Privat
radu_mp a scris:Problema mea s-a agravat.Acuma cand da in nas la 1700 de ture mi se aprinde engine check,dar numai pentru o secunda,dupa care se stinge si nu stiu daca stocheaza eroarea,asa ca nu prea stiu ce as putea sa ii fac pt ca nu cred ca la diagnoza mi-ar aparea vreo ceva.



mecanicul meu (in care am o foarte mare incredere) a dat vina pe EGR si admisie in prima faza, si a mai zis ca nu exclude ca si elctrovalva vacuumatica ce comanda turbina...
nu am desfacut EGR-ul din cauza vremii ... dar cand se mai domoleste vremea desfacem si vede...si vin cu nouati Wink
  • marele_pitik

  • Mesaje scrise: 240
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2010

  • Mesaj Privat
@radu_mp incearca sa pui in op-com in timp ce mergi cu masina ...si sa prinzi eroarea exact cand ecu o genereaza:)
din cate stiu, ecu stocheaza ultimele 2 erori Smile deci ar trebuii sa o redea...multa bafta!
  • radu_mp

  • Mesaje scrise: 247
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 1997 x20dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2010

  • Mesaj Privat
EGR-ul si admisia sunt usor de desfacut.Cu ceva rabdare si niste chei in cateva ore cureti tu si esti scutit de o cheltuiala.Egr-ul eu l-am curatat,dar galeria de admisie nu am avut ocazia sa o curat pentru ca a fost vremea asta aiurea,dar am vazut ca era plina cu mizerie.
  • radu_mp

  • Mesaje scrise: 247
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 1997 x20dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2010

  • Mesaj Privat
@marele_pitik. As pune daca as avea cu cine,dar la mine in oras nu are nimeni laptop,doar calculatoare de generatie veche si foarte veche asa ca slabe sanse sa depistez problema.O sa incerc totusi sa ma duc la tester sa vad daca mi-a stocat ceva.
  • marele_pitik

  • Mesaje scrise: 240
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2010

  • Mesaj Privat
radu_mp a scris:@marele_pitik. As pune daca as avea cu cine,dar la mine in oras nu are nimeni laptop,doar calculatoare de generatie veche si foarte veche asa ca slabe sanse sa depistez problema.O sa incerc totusi sa ma duc la tester sa vad daca mi-a stocat ceva.


intalniri opel nu se fac in zona ta? daca da, mergi si sigur acolo te vor ajuta baietii Wink
iar daca la tine s-a aprins check...e clar...e nevoie de tester Smile sigur exista cel putin o eroare si o problema electrica undeva
  • catalinemil

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2009

  • Mesaj Privat
si eu patesc la fel.cand plec de pe loc si accelerez usor pana in 2000,scade puterea,da in nas,cade turometrul si daca nu apas acceleratia imediat mai mult, moare motorul.ca sa nu se intample asa, trebuie sa accelerez inainte asa ca la camioane sau sa o tin accelerata peste 2000.daca plec usor usor ca baba din pat, nu face nimic... egr cred ca e schimbat de belgian,turbo nu stiu daca are probleme,il simt de pe la 2000 asa si il si aud.debitmetrul nu cred ca e pt ca am scos mufa si am plecat si facea la fel si dupa ce am trecut de 2500 parca, a taiat alimentarea si s-a oprit motorul,deci lucreaza.ma enerveaza la culme faza asta cu dat in nas ca mai uit si moare motorul si ma fac de ras... care e faza cu vacuumul,cum sa testez asta?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR