Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Nu e anulata din soft
Skip ads

  • Galen

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jan 2014

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor! A venit vremea sa iau si eu o decizie privind egr-ul de pe corsa C . Dupa ce am citit mare parte din tot ceea ce ati scris, concluzia mea de inginer si ezermester este stainless steel: http://www.ebay.com/itm/10-...5178e&vxp=mtr

Dar am sa-i fac pe plac si D-lui mod dancuciureanu, respectiv prima data il curat. Avand in vedere circul cu demontarea, pozitionarea cretina a doua suruburi, aerisirea circuitului de apa,faptul ca nu gasesc in tot Clujul garniturile alea de nimic decat impreuna cu valva, daca nu ma tine minimum 10k km il blindez fara regrete. Dincolo de poluare, rolul egr este relativ minor (daca restul e ok functionarea motorului nu se schimba semnificativ).Mai mare e daravera cu anularea din soft sa dispara eroarea permanenta. Probabil insa ca daca cureti egr-ul inainte sa-l blindezi si-i lasi mufa conectata, el isi simuleaza in continuare functionarea trimitand feedback la ECU ca s-a deplasat corespunzator regimului de ture si acceleratie.

Consumul creste cu ceva datorita cresterii performantelor, nu din alt motiv. Motorul alimentat cu aer rece si dens va avea randament mai bun si mai ales nu va mai aspira in cilindri particule abrazive de funingine. Asta dupa ce murdareste grav si admisia. Acuma normal ca daca doriti sa mearga perfect in toate regimurile ar fi probabil necesara si remaparea injectiei. Totusi evaluez diferentele medii in functionare cu egr-ul blindat sub 10%.

Sau altfel pusa problema, daca motorul are relativ putini km si nu consuma ulei, egr-ul merita curatat pe la 20-30k . Daca insa motorul e mai uzat si mananca ulei, egr-ul strange rapid jeg consistent, face consecutiv probleme foarte nasoale, necesita demontari frecvente si il blindam asa dar fara regrete.
Cateva "secrete" la demontare:
Dupa scoaterea furtunului de apa, acesta se pliaza imediat in sus si nu va curge nimic din el. Pe stutul egr-ului se pune imediat un furtun de aspirator scos pe langa roata intr-un lighean. Deasemenea se scoate capacul rezervorului de lichid de racire ca sa se goleasca mai usor litrul de antigel. Apoi se inclina putin masina in partea soferului (va asezati pur si simplu pe aripa ) ca sa curga ca lumea apa din bloc la nivel si sa nu mai siroiasca ulterior.Nu va chinuiti sa curatati "luna" decat strict ciuperca vaolvei, tija sa si scaunul pe care inchide.

Folositi un tub torx cu prelungitor si clichet(merge si un tub de 8 de calitate) iar pentru surubul "invizibil " de dedesubt si pentru cel de langa corpul filtrului de ulei o cheie inelara de 8.La remontare, imbunatatiti "superbele" suruburi torx taind cu flexul in capete slitz de surubelnita ca sa nu va chinuiti excesiv sa le infiletati si normal sa va ajute la demontarea urmatoare.

Sa le fie rusine capitalistilor de la Opel pentru ca nu au facut demontabil corpul solenoidului/traductorului de pozitie potentiometric. Ar fi iesit lesne impreuna cu tija si conul valvei pentru o curatare rapida si lesnicioasa, fara sa mai umblati la garnituri. Ca sa nu mai vorbesc de pretul actual al valvei (pe la 800 lei). Asta doar si este un motiv sa blindati mizeria de egr gandindu-va simultan ca vulcanii sunt sursa principala de gaz de sera, nu competitia capitalista de a complica la infinit superbele "cobre" de alta data, pana la nivelul de a pierde mai mult timp in service decat in exploatare. Ca sa nu mai vb despre ravagiile din portmoneu. De altfel din acest motiv au ajuns tarliile vestice la noi cu tapiteria intacta si inca in stare de functionare. Stiu si ei ca dupa 150-300k se aprind prea des si prea multi martori in bord.Dar noi trebuie sa ne descurcam eficient.
  • Galen

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jan 2014

  • Mesaj Privat
Asa dar prima imagine prezinta lagarul tijei si tija valvei, a doua valva deschisa, restul nu au nevoie de comentarii. Ajax-ul sterpelit din bucatarie a facut minuni la finalizarea curatirii. Pentru inmuiere am folosit pur si simplu benzina pusa intr-un pet de lichid de parbriz de ala de 5 l taiat la jumate si care se preteaza ca recipient de lucru. Nu am gasit garnituri, asa ca am refolosit garniturile deja refolosite o data . Am curtatat bine, am pus si eu silicon negru pe ambele parti si nu cred ca va curge, mai ales ca m-am chinuit sa strang ca lumea suruburile. Slitzurile ajuta mult sa pui rapid suruburile pana nu se intareste siliconul.

la capitolul "smecherii" am uns tija valvei cu ulei special cu molibden. Jegul eliminat din egr a constat dintr-o pojghita groasa de 2-3 mm de calamina bruna care se depusese peste tot in special pe ciuperca si pe scaunul valvei dar si pe tija si in rest uniform in ambele camere de gaze.

Normal ca dupa operatiune masina merge ca noua, dar am comandat pe ebay blindajul acela din postul precedent care cu shipping cu tot costa sub 30 lei si data viitoare daca e prea curand....harst!

In rest valorile masurate la pinii egr-ului sunt cele standard postate de Dl Dan, supapa incepe sa deschida pe la 3,5 volti si se deschide ferm si total la 8 volti. Curatarea valvei se face cel mai bine cu o pensula cu perii scurti si aspri deschizand valva prin comanda cu tensiune intre pinii 1-5. Pentru conectare merge perfect un cablu standard de boxe audio auto care are papucii potriviti.

Dupa ce s-a curatat tot ce se poate cu pensula, se inunda valva cu solvent (ambele camere) si se autocurata in imersie prin impulsuri de tensiune aplicate solenoidului. Acesta consuma aprox 10w , asa dar daca nu aveti alimentator reglabil e bine sa-l conectati la bateria masinii printr-un bec de semnalizare de 21 w. Astfel evitati eventuala incalzire in timp a bobinei si prajirea sarmelor la un eventual scurt. La urma se curata bine din nou cu benzina si se sufla cu aer comprimat daca aveti compresor, daca nu cu o pompa de umflat cauciucuri.Apoi se unge cu ulei de calitate (eu am folosit metabond) tija valvei stergand cu grija uleiul excedentar.


  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Uleiul se va arde si evident se va gripa, garnituri gasesti hai sa fim seriosi.
Skip ads

  • Alexander18

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Salutare. Cum se poate anula / dezactiva EGR-ul pe o Astra G Z16XE? Mi se pare ca trage mai greu masina in ultima vreme si vreau sa vad daca e vreo diferenta? Se poate anula si soft sau doar mecanic? Multumesc mult.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Deocamddata scoate mufa si mergi asa ca sa vezi daca e vreo diferenta.
O sa stea becul aprins dar nu conteaza.
Daca simti ca merge mai bine fara el in functie se pune blind si se anuleaza din soft.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Si daca este putin blocata deschis tija ?
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Nu s-ar simti la pornire daca ar fi tija putin blocata deschis?
Nu ar porni mai greu?
Skip ads

  • Galen

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jan 2014

  • Mesaj Privat
Ba da, tija semiblocata pe mai mult sau mai putin deschis duce la urmatoarele efecte:
-pornire mai grea (cheie lunga) in special la cald
-o functionare "in galop" la ralenti
-demaraj ezitant cu tendinta de "a da in nas"
-se aprinde in bord simbolul motor
Doar in regim de mers la sosea cu viteza de croaziera sau peste functioneaza normal
Se incearca lovirea egr cu coada unui ciocan, daca functionarea revine un timp la normal diagnosticul e clar.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Alexander18 daca trage mai greu nu e neaparat EGR cu probleme, la tine trebuie o diagnoza profesionista ca altfel nu faci nimic. Valva EGR trebuie aunalta si soft si hard la Z16XE altfel nu faci nimic.
  • alamic

  • Mesaje scrise: 142
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Zafira 2000 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2009

  • Mesaj Privat
a nu se considera reclama
a incercat cineva egr cheater ?
http://www.ebay.co.uk/itm/E...r_id=709000791457
la x16xel pus doar tablita la 3000rpm la decelerare bang, bang bec aprins.
http://www.zafiraowners.co....ic3756_page1.html
http://www.zafira-forum.de/...nigen-beim-X16XEL


am o schema pentru egr simulator, e 90% facuta, urmeaza teste dar tot e posibil sa aprinda luminita magica, oricum am comandat egr cheater si ma mananca si o sa il desfac(de curiozitate) poate imi dau seama de schema.....


  • Galen

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jan 2014

  • Mesaj Privat
1.Nu e mare scofala schema aia, e la indemana oricarui electronist, s-ar putea sa fii dezamagit sa fie si mai simpla decat ceea pe care ai postat-o tu, care mi se pare foarte buna. In cazul tau A si B sunt mase, C cursorul potentiometrului de feed-back , D tensiunea de referinta pentru potentiometru de la ecu, iar E comanda de la ecu pentru bobina egr-ului. Principiul emulatoarelor e simplu. Asigura cei 1,1-1,5 V pe cursorul potentiometrului de feed-back (borna C in cazul tau) cat timp nu este comandata bobina egr-ului de catre ecu. Cand se accelereaza si ecu comanda deschiderea egr (alimentarea bobinei) apare tensiune pe E iar acesta este transmisa intarziat datorita releului si limitata de zenner la 4,7 volti pe borna C. Poate ca nici nu trebuie transmisa intarziat (ar merita incercat) in cazul acesta si releul acela e in plus.

2. Ce merita observat este faptul ca daca ai curatat egr-ul inainte sa-l blindezi el functioneaza normal chiar daca in gol, trimite feed-backul la ecu si nu mai e nevoie de emulator (simulatorul de egr). De aceea unora li se aprinde martorul motor la bord, altora nu. Li se aprinde celor care nu au curatat egr-ul inainte sa-l blindeze si celor care nu au conectat mufa la egr.
Cu alte cuvinte daca blindati egr-ul curatati-l si lasati-i conectata mufa . In cazul cand el functioneaza normal,nu mai aveti nevoie de emulator . Trecerea gazelor fiind blindata nici egr-ul nu se va mai bloca.
Skip ads

  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Cred ca am mai scris asta. ECU vrea EGR deschis X%, implicit regleaza amestecul pentru aerul care trece prin debitmetru + ceea ce vine de la EGR. Faptul ca EGR nu a furnizat cantitatea de gaze solicitata de ECU va duce la un mers cel putin ciudat al motorului ce intr-un final se solda cu erori pe parte de admisie.
Solutia cea mai potrivita - blind + convingerea ECU sa nu solicite de la EGR nimic sau solutie de compromis de obicei in cazul EGR electronic, scoaterea mufei + blind(daca are mufa scoasa, ECU stie ca nu vine nimic de la EGR)

Ce am descris se aplica si in cazul motoarelor diesel cat si benzina. E drept, unele calculatoare nu sunt asa sensibile... si dau eroare foarte tarziu sau deloc dar asta nu inseamna ca totul merge corect...
  • alamic

  • Mesaje scrise: 142
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Zafira 2000 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Galen a scris:1.Nu e mare scofala schema aia, e la indemana oricarui electronist, s-ar putea sa fii dezamagit sa fie si mai simpla decat ceea pe care ai postat-o tu, care mi se pare foarte buna. In cazul tau A si B sunt mase, C cursorul potentiometrului de feed-back , D tensiunea de referinta pentru potentiometru de la ecu, iar E comanda de la ecu pentru bobina egr-ului. Principiul emulatoarelor e simplu. Asigura cei 1,1-1,5 V pe cursorul potentiometrului de feed-back (borna C in cazul tau) cat timp nu este comandata bobina egr-ului de catre ecu. Cand se accelereaza si ecu comanda deschiderea egr (alimentarea bobinei) apare tensiune pe E iar acesta este transmisa intarziat datorita releului si limitata de zenner la 4,7 volti pe borna C. Poate ca nici nu trebuie transmisa intarziat (ar merita incercat) in cazul acesta si releul acela e in plus.

2. Ce merita observat este faptul ca daca ai curatat egr-ul inainte sa-l blindezi el functioneaza normal chiar daca in gol, trimite feed-backul la ecu si nu mai e nevoie de emulator (simulatorul de egr). De aceea unora li se aprinde martorul motor la bord, altora nu. Li se aprinde celor care nu au curatat egr-ul inainte sa-l blindeze si celor care nu au conectat mufa la egr.
Cu alte cuvinte daca blindati egr-ul curatati-l si lasati-i conectata mufa . In cazul cand el functioneaza normal,nu mai aveti nevoie de emulator . Trecerea gazelor fiind blindata nici egr-ul nu se va mai bloca.


chiar daca blindezi egr la x16xel, tot miroase ecu ca ceva nu functioneaza din cauza senzorului maf,
la a doua schema daca nu pui releu eroare din prima secunda
solutia este resoftare la e4, doar ca la e2 este un pic mai greu, din ce am inteles la x16xel si un cost mai mare

saptamana asta astept egr cheater si sa vedem ce efect are asupra masinii
  • alamic

  • Mesaje scrise: 142
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Zafira 2000 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2009

  • Mesaj Privat
am montat egr emulator
nu mai am horroare de la egr, functioneaza ok
am facut o tura pe dn cu diferite stiluri de mers, fara eroare
cand se aprindea becul de la egr parca avea un mic de tremurat si pe urma mergea in limp mode ok
cred ca problem solved cu egr





de obicei atunci cand rezolvi o problema creezi alta
am scapat un surubel pe langa motor si a ramas agatat pe acolo si trebuie sa fac o garnitura mai groasa pt egr Embarassed Embarassed Embarassed
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Trec pe aici doar sa amintesc ....... saptamana trecuta mi-a venit randul la ITP. Si m-am prezentat. Adica m-am prezentat cu adaos de ulei 2T ( Liqui Moly) in motorina ( 5 ml/litru) - asa s-a potrivit- si cu EGR anulat mecanic ( tablitza) plus remapat . Initial am fost tentat sa scot tablitza dar mi-am zis ,,fie ce-o fi,,. N-am apelat la ,,cunosteli,, , chiar am facut un ITP ,,pe bune,, , cu stand de frane , cu noxe , cu tot, la prima statie ITP iesita in cale. Chiar eram curios sa vad ,,pe bune,, ce cazan am. Smile
Rezultatul ? Totul ok , inclusiv ,,gazele,, cu 3 incercari si turari pe loc.
Obtinut inspectia pana in oct 2016.
  • Galen

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jan 2014

  • Mesaj Privat
Corsa C 2001; 1,2 . Eu nu m-am riscat! Am dus masina la ITP cu EGR-ul curatat asa cum am scris, si a trecut testul de gaze fara probleme. Dar masina ramanand o vreme la mine ca sa-i rezolv diverse problemute (unii stiu cum e faza cand vine copilul si-ti pune cheia in mana Smile) ) am zis sa profit de ocazie sa-i blindez EGR-ul. Nu mai am chef sa apara probleme din cauza lui. La corsa mea ramanea blocat deschis si mergea motorul ca naiba la ralenti si ture mici, galopa si tremura in ultimul hal chinuind transmisia.

Asa pentru ca tot mi-a sosit blindajul de pe e-bay (am pus anterior link-ul )si m-am specializat in demontarea montarea EGR-ului a durat fix 1/2 ora sa-l blindez, fara sa pierd mai mult de 50 grame de antigel. Se monteaza cel mai bine fara garnitura, punand pentru etansare silicon negru sau rosu "de chiulasa". EGR-ul arata bine dupa cam 3000km de la curatare, s-a depus totusi un usor strat superficial de "negru de fum" pe care l-am sters frumos cu o pensula si diluant doar din zona ciupercii supapei si de pe tija ei cat am ajuns. Garnitura am pus-o deoparte pentru urmatorul ITP. Cand am sa remontez EGR-ul. Am lasat EGR-ul cuplat la ECU (mufa pusa) si momentan, (cateva ture prin oras) ECU n-a mirosit inselatoria, nu s-a aprins blestematul bec indicativ probleme motor. Va tin la curent.
  • Galen

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jan 2014

  • Mesaj Privat
Dupa circa o saptamana de mers cu egr-ul blindat pot sa dau feed-backul . Mentionez ca am lasat egr-ul bransat la mufa sa. ECU "miroase" blindarea egr-ului in cateva ore de mers cu masina. Cod eroare citit cu metoda "agrafa" 1405. Dar motorul merge perfect asa ca voi ignora aprinderea martorului. Are cineva un feedback pentru blindare si lasarea mufei de la egr deconectata?
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Cu mufa conectata la EGR si blind. ECU cere amestec considerand ca EGR e deschis x%. Mai departe...
  • Kay

  • Mesaje scrise: 1,211
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2008

  • Mesaj Privat
EGR dat jos si blind pus in locul lui.... ECU resoftat cu optiunea fara EGR... consumul a crescut cu 1L la 100km. Pot oferi softul pentru Astra G Z16XE fara EGR pentru masinile fabricate din 2003, cele care nu au calculatorul de clima in stanga la vasul de lichid parbriz.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR