Ai uitat parola?


  • george_slz

  • Mesaje scrise: 460
  • Locatie: Buftea
  • Masina: Astra z13dth din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Jul 2006

Acum daca anulam EGR, cu placuta plina, nu scoate pipa aia de pe galerie, ca parca e prea in calea curentului de aer.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,344
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Jan 2012

Acelasi lucru m-am gandit si eu la benzinara mea...sa scot teava din admisie sa nu mai stea in cala aerului....
  • horaa

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra z19dtj din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Oct 2012

De ce sa scoti teava? Poti lasa teava si pui o bucata de doza de cola/fanta etc pentru blocaj.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,344
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Jan 2012

Am EGR anulat din soft ....deci nu se deschide....dar ma gandeam ca aerul aspirat nu va mai face turbulente din cauza tevii din admisie...
Forma aerului aspirat care intra in cilindru este foarte importanta la ardere
  • ovi730

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Arad
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Jul 2014

si eu am anulat din soft egr-ul iar masina functioneaza perfect. am gasit la slatina, jud OLT pe cineva pe olx, care a facut operatiunea. a extras softul meu din ecu , a modificat si apoi a resoftat. mufa de la egr am scos-o. masina merge perfect fara coduri de eroare si chiar trage mai bine.
  • alexgalatzi

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Galati
  • Masina: Zafira din 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Feb 2014

Buna seara! Am o meriva cu motor z13dtj 120.000 de km si am sesizat o crestere a nivelului la ulei.. Plus o eroare la egr..
Dupa ce am citit pe aici ar fi filtrul de particule..
As dori cateva pareri de la persoane care au anulat filtrul si eventual si egr? Cum se misca? Cat consuma? Scoate fum? Cat v-au ajuns modificarile?
Multumesc!
  • horaa

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra z19dtj din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Oct 2012

Am curatat admisia, egr, clapeta, toate cele in urma anularii clapetelor de admisie si am unele nedumeriri. O lucrare nu prea rentabila...
1. cum e legislatia prin germania/tarile nordice? este interzis anularea egr-ului?
2. afecteaza cumva motorul blocarea egr-ului doar fizic (cu placuta) fara soft la un z19dtj (echivalent z19dth daca nu ma insel) 120cp 16v? aici ma refer turbo si alte cele ignorand incalzirea motorului
  • 34KLA

  • Mesaje scrise: 5,450
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra OPC Z20LEH din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Sep 2004

la 1.9 nu merge egroff pe original.
  • andreigradu

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Y20DTI din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Sep 2008

Salut, si eu am probleme cu egr-ul, am Y20DTH din 03.2005, Zafira A, ultimele loturi.
Are un egr electronic cu motoras, de fapt acel motor e un electromagnet circular activat de calculator si are si un senzor de pozitie ca sa verifice pe unde este.
Desi am curatat de mai multe ori, de fapt defectul e la bucsa de bronz sinterizat prin care trece axul clapetei ce actioneaza gazele. Ca sa repari ar trebui de fapt schimbata bucsa si vazut daca axul are uzura, eventual rectificat.... destul de anevoios si costisitor. Nu se defecteaza electronica, ci ramane axul intepenit in diferite pozitii.
.......
acum am scos de tot acel EGR, am facut pe strung o piesa rotunda care intra in locul egr si pe cota exterioara am taiat o placa de aluminiu de 5mm grosime si am pus-o peste dopul rotund.
.....
Ca masina sa mearga a fost nevoie sa las mufa de pe EGR, acea parte care contine senzorul de pozitie. Masina functioneaza acum in Limp-Mode, adica se tureaza pana la 2600RPM. se tureaza normal, trage de rupe, doar ca nu depaseste aceasta turatie.
......
e clar ca trebuie scos din soft, dar ma gandesc ca acum calculatorul nu citeste pozitia senzorului.... am auzit ca exista un montaj care se pune in locul EGR pe mufa ca sa pacaleasca calculatorul ca si cum e un EGR montat, adica la anumite valori de comanda se raspunde cu valoarea de reactie asteptata de calculator... un montaj fantoma...
..........
Intrebarea mea este: A auzit cineva de acest montaj? Stie cineva schema? Are vreun rezultat in sensul ca sa nu mai trebuiasca resoftat/eliminat din soft EGR-ul?
  • marco_dnc

  • Mesaje scrise: 467
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z16SE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Oct 2011

Te poate ajuta Catalin (0722657085).
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 9,654
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra Z19DTH 200CP din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Jan 2007

Avand in vedere ca ECU regleaza amestecul ca si cand ar fi deschis x% EGR, cum crezi ca se va comporta motorul in situatia in care nu ii vine acel flux de aer pe care crede ca il da EGR?
  • andreigradu

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Y20DTI din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Sep 2008

Actualmente circul cu mufa de la debitmetrul de aer scoasa, in acest fel calculatorul foloseste harta predefinita din softul lui, merge mai bine masina ca si comportament in trafic fata de momentul cu debitmetru aer conectat. Consumul e aiurea de estimat pentru ca eu circul majoritatea timpului in Bucuresti si traficul e aleator, oricum intre 10-11L/100km, asta in conditiile in care eu nu folosesc motorina ca si combustibil ci ulei de gatit de la magazin, cel mai ieftin care e la oferta in diverse magazine la 3,2-3,8lei/L.
.................
La baza sunt ing. electronist si nu ma incanta solutia de a apela la serviciile profesioniste ale unui softist auto pentru ca nu imi permit cei 100-150euro pentru operatiune. De aceea am si postat aici in zona tehnica, am zarit si o rubrica cu oferte de softare, dar nu ma incanta.
.................
Credeam ca este vreun pasionat care a mesterit acel montaj si poate spune daca e functional. Ca pas urmator ramane sa cobor la masina cu osciloscopul si sa masor valva EGR pe cele 2 directii in acelasi timp si sa inregistrez datele din osciloscop. Astfel o sa am un grafic cu cele 2 tensiuni, adica tensiunea de comanda a motorului electromagnet si tensiunea senzorului de pozitie. Astfel o sa pot vedea ce intra si ce iese urmand sa creez o bucla de reactie analogica cu un operational, sau cu un simplu tranzistor care sa minta computerul ca primeste pozitia corelata a EGR in functie de ce comanda el.
............
La vremea cand functiona corect la relanti acea valva statea deschisa pe jumatate , 50% si oscila in functie de turatie si cuplu. Chiar daca cumpar una s-h tot are uzura in acea bucsa, deci ma pot astepta la aceleasi probleme in scurt timp.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 9,654
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra Z19DTH 200CP din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Jan 2007

Bun, însă dacă ECU primește informații eronate despre EGR și amestecul va fi eronat, asta voiam sa subliniez.
La unele motoare dacă scoți mufa de la EGR ar trebui sa meargă relativ corect și sa dea eroare. NUn sunt familiarizat cu o astfel de soluție dar întreb... nu e mai eficient sa lași mufa de la debitmetru pusa și de la EGR scoasă?
  • andreigradu

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Y20DTI din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Sep 2008

........
https://goo.gl/photos/Atekyx2nZAEUqrYC6
.........
Eu am invatat la scoala diverse despre electronica... orice senzor poate fii in esnta masluit cum vrea muschiul tau... poti sa-l faci sa exporte date si de pe luna daca asta vrei...
azi am aplicat metoda hard.... am taiat EGR-ul in 2 parti... adica am scos motorul de pe partea mecanica... fizic a fost nevoie de bomfaer ca era sudat axul...
am pus si poze in link.. ca pare deja o situatie de cioplit lemne...dar functioneaza ca o scula germana...
..........
motorul l-am pus la loc pe mufa si astfel nu mai are motiv sa planga calculatorul ca nu are encoder EGR...
..........
in acest caz merge tot in LIMP-MODE....dar consuma ca purceaual la troc nebauta apa 2 zile de vara... adica 13,5L/100km in oras gol....
..........
zic ca e ceva NECURAT IN ECUATIE... si imi amintesc ca in oras Y20DTH consuma mai putin fara mufa debitmetru conectata, cu EGR defect...
.............
BUN... scot mufa debitmetru... merge mai bine motorul..trage bine...
surpriza e ca acum imi mai da 250RPM... adica in loc sa se tureze pana la 2500.. merge lejer la 2750-2800 RPM....
.................
SURPRIZA MAXIMA e ca de la aeroport Optopeni pana la mine acasa in zona piata Rahova. Sector5 Bucuresti a scos un consum de 7,5L/100km ! ... ?... vineri in intervalul orar 15.00-16.00...
.......................................
Acum am constatat ca de fapt MANDRIA SA DEBITMETRUL e de fapt cheia... asa ca asupra lui trebuie intervenit acum cu alterarea caracteristicii transmise catre computerul de bord.... deci cand o sa am timp trebuie sa vad pe ce fire apar semnale variabile si acolo sa intervin....
...........................
practic eu incerc sa intervin sub forma analogica asupra semnalelor care comanda ECU fara sa schimb softul... nu ca nu mi-as dori, ci pentru ca nu merge cu cablu Galetto si nici cu Mpps.... ECU-ul meu are o codare si nu se lasa citit cu aceste cabluri clasice... probabil e nevoie de altele mai scumpe.... si in prima faza incerc solutia analogica...
...........................
sper sa mai existe entuziasti si sa scrie si ei ce au mai mesterit la acest motor...

Discutii similare

Intra si tu in Club!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata