Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Stiu ca s-a tot discutat despre acest fenomen si au existat nenumarate pareri, insa doresc sa deschid acesta discutie deoarece este o problema des intalnita, cu multa bataie de cap, multe ore pierdute si multi bani cheltuiti de multe ori inutil. Am de cativa ani ulei in vasul de expansiune (vasul cu antigel), am schimbat faimosul racitor de ulei, am efectuat nenumarate spalari ale circuitului de racire, etc., insa uleiul tot persista sa intre in vasul de expansiune. Toata lumea zice ca garnitura de chiulasa este superezistenta, din tabla si nu are cum sa intre uleiul in antigel. Bun... dupa ani de umblat asa cu masina si nehotarare in a face ceva la faimosul si minunatul motor Isuzu, zilele astea mi-am luat inima-n dinti, am mers la un mecanic si am dat garnitura de chiulasa jos de pe masina. Si uitati si voi ce-am gasit:
Dupa cum arata din fata, nu pare nimic deosebit, insa am gasit montate pe ea 3 oringuri detasabile din metal si cauciuc destul de imbatranite, iar unul rascopt si deformat:

Iar daca ne uitam din profil si desfacem cu o surubelnita, gasim 5 straturi de metal cu ceva silicon negru intre ele care se pare ca imbatranesc, nu mai etanseaza bine cele 5 straturi de tabla si lasa antigelul si uleiul sa patrunda printre ele si sa comunice intre gaurile de antigel si ulei din chiulasa si blocul motor prin-nauntrul garniturii de chiulasa (prin cele 5 straturi de tabla) la un moment dat (cand ii dai "jar" masinii, deoarece presiunea uleiului este mai mare decat a apei la turatii mari uleiul intra in antigel).
Iata cum arata din profil:
.
Singura necomunicare a uleiului si antigelului prin interiorul garniturii de chiulasa este doar cu pistoanele.
Iata cum arata garnitura desfacuta:


Ce parere aveti acum, credeti ca garnitura de chiulasa (in afara de termoflot), e superdurabila si nu poate fi vinovata de prezenta uleiului in vasul de expansiune ? Urmeaza sa pun garnitura noua, sa fac mai multe spalari circuitului de racire si sunt curios daca mai baga ulei sau nu in antigel.
Skip ads

  • @L3X_87

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Ai verificat tecile de la injectoare?Confused
  • draghici florin

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 1,7dty
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2010

  • Mesaj Privat
si eu am problema asta de 3 ani cam asa si am facut niste spalari dar degeaba sa ne spui si nouo cat te-a costat schimbarea garnituri ca si eu ma gandesc serios sa o schimb multumesc
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Tecile de la injectoare nu le-am verificat, insa sper sa nu fie de acolo problema mea . Garnitura de chiuloasa la cota zero (pentru chiulasa neslefuita nicioadata pentru planeitate) este in jur de 300 ron. Mai este nevoie de garnitura de la capac culbutori (50 ron pe original) si de garnitura capac supape (110 ron pe original), si binenteles manopera, care difera de la mecanic la mecanic. Garnitura de la galeria de evacuare se poate reconditiona (se pare ca mai merge pusa o data la loc), la fel si suruburile (prezoanele) de strangere a chiulasei (la prima desfacere) . M-am hoatarat sa nu mai fac planeitatea chiulasei (la risc, dar nu vreau sa iau deloc din ea), deoarece e prima demontare a chiulasei si am avut doar o singura fierbere a apei in borcan acum vreo 2 ani iar dupa aceea nu s-a mai intamplat fenomenul ci doar puseuri de ulei in vasul de expansiune periodic (chiar si dupa schimbarea termoflotului).
Am sa arat chiulasa dupa demontare:

si blocul motor:

si inca odata minunata si rezistenta garnitura de chiulasa originala din tabla:



Ultima modificare facuta de nicu.costinesti la Dum 13 Feb, 2011 10:36 pm
Skip ads

  • @L3X_87

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Verifica totusi tecile de la injectoare pt ca si eu am avut ulei in vasul de expansiune si era de acolo.M-a costat in jur de 70 de ron teaca si de atunci nu am mai avut nici o problema de genu`.Ele sunt din aluminiu din cate imi amintesc si in timp apar ca niste gauri in ele.
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
M-am interesat si se pare ca tecile de la injectoare sunt responsabile de apa (antigel) in ulei si nu ulei in antigel asa cum am eu (doar ulei in vasul de expansiune). La mine mananca periodic un pic de antigel si baga ulei periodic in vasul de expansiune, insa nivelul uleiului nu crestea si nici antigel in ulei nu aveam.
  • @L3X_87

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Eu exact aceeasi problema am avut-o si dupa ce am schimbat aceste teci nu a mai ajuns pic de ulei in vasul de expansiune.Scoate-le si verifica-le ca este destul de usor.Apropo, ai folosit grupa corecta de antigel?Pt ca ele sunt din aluminiu si corodeaza in timp.
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Ok, vorbesc cu mecanicul sa le verifice azi. El zice ca nu-i asa, dar o sa vedem. Antigel folosesc original GM roz si am cumparat numai de la reprezentanta. Tecile astea sunt bagate prin presare sau se scot usor la mana ? Mai rau decat uleiul in antigel este ca nu pot merge acum cu masina cateva zile, sunt cu motorul desfacut... Sad
Skip ads

  • @L3X_87

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Din cate stiu tecile ies foarte usor.nu este nevoie sa se depuna forta asa arata la mine una din care le-am schimbat.
  • cristyliviu

  • Mesaje scrise: 1,060
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 y1.7dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Se gasesc de cumparat asa ceva - teaca din asta pt injector! Acum 1 an am schimbat si eu garnitura de chiuloasa, si un injector nu l-am putut scoate, teaca asta se sudase complet de el, am incercat sa il dam jos si se sfarma! Asa ca nu am mai insistat, l-am bandajat cu silicon si introdus inapoi! Bafta!
  • cristyliviu

  • Mesaje scrise: 1,060
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 y1.7dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Am uitat ceva, cand am dat jos chiuloasa, am ramas un pic surprins, pistoanele 1 si 2 negre, ok, 3 avea cateva de puneri de ulei ars, iar 4 era alb curat, parca era spalat? Ce parere aveti?
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Eu vad 2 variante la tine:
- daca aveai teaca de la injectorul 4 sparta antigelul ajungea in capul pistonului 4, atunci antigelul "curata" pistonul (fiind coroziv);
si / sau:
- injectorul 4 nu mai lucreaza deloc, e defect sau infundat.
Skip ads

  • @L3X_87

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mar 2008

  • Mesaj Privat
@nicu.costinesti ai rezolvat problema pana la urma?ai verificat si tecile?
  • cristyliviu

  • Mesaje scrise: 1,060
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 y1.7dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2010

  • Mesaj Privat
De mers mergea si merge! Nu aveam nici o trepidatie nimic, relantiu bun, de tras trage! Garnitura era de vina, si pisca apa la injectorul pistonul 4 si ulei la 3! Am schimbato din cauza unor prelingeri de ulei din partea cu distributia, s-a dovedit ca prelingea de pe la capacul chiuloasei, garnitura nu etansa bine, iar orificiul care face ungerea pinioanelor de la axele cu came era sursa. Orificiul ala e pe o scobitura! Dar daca nu desfaceam nu descopeream celelalte probleme! Manopera a costat destul in jur de vreo 600 lei! Montarea si demontarea garniturii, curatare EGR si admisie, de la ora 6 dupa-amiaza la 12 juma noaptea!
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Nu am rezolvat inca nimic, inca ca am masina cu motorul demontat la mecanic...nu mi-au venit piesele, mai dureaza o zi, doua...naspa...tecile le-am verificat vizual par ok fara uzura sau pori, nu le-am scos inca de pe chiulasa si nu prea as vrea sa le scot deoarece daca le scot trebuie sa inlocuiesc cele 4 x 2 oringuri de pe ele, oringuri care nu cred ca le gasesc decat daca cumpar cele 4 teci cu totul. Am comandat insa cele 4 oringuri de la injectoare pe care le voi lua astazi de la magazin.
Sper ca azi sau maine sa-mi vina si garnitura de chiulasa, garnitura dintre cartel si chiulasa si garnitura de la capac culbutori. Imediat cum le primesc o sa verific si chiulasa de planeitate (empiric cu o rigla), apoi daca este totul ok ma apuc sa remontez la loc totul (injectoarele pe chiulasa, chiulasa pe blocul motor, cartelul pe chiulasa, capacul culbutorilor, etc.).
Cu ocazia asta am sa schimb si distributia, ca isi cam facuse km. Pacatoase masini sunt astrele astea y17dt, sunt ca un blestem fara scapare pe capul romanilor. Cred ca o s-o duc si la preot, sa-i scot si diavolul din ea Wink
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Hai ca-i tare de tot. M-a mancat un fund sa il rog pe mecanicul asta al meu sa scoata tecile de la injectoare de pe chiulasa si mai bine nu le scoteam, caci erau bune. Acum trebuie sa cumpar si cele 8 oringuri de pe teci, care costa inca 120 ron. Si ca sa fie totul perfect cand mi le-a scos mi le-a botit in cap. A batut tare cu o tubulara si un ciocan ca sa le scoata. Firar al dracului de Opel, de mecanic si de treaba, am zis sa nu le scot. Acum ce dracu fac, mai sunt bune daca au capul bulit unde ies injectoarele? Imi afecteaza injectia? Or mai intra injectoarele la remontare? Ptiu drace !
  • @L3X_87

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mar 2008

  • Mesaj Privat
nicu.costinesti a scris:Hai ca-i tare de tot. M-a mancat un fund sa il rog pe mecanicul asta al meu sa scoata tecile de la injectoare de pe chiulasa si mai bine nu le scoteam, caci erau bune. Acum trebuie sa cumpar si cele 8 oringuri de pe teci, care costa inca 120 ron. Si ca sa fie totul perfect cand mi le-a scos mi le-a botit in cap. A batut tare cu o tubulara si un ciocan ca sa le scoata. Firar al dracului de Opel, de mecanic si de treaba, am zis sa nu le scot. Acum ce dracu fac, mai sunt bune daca au capul bulit unde ies injectoarele? Imi afecteaza injectia? Or mai intra injectoarele la remontare? Ptiu drace !


Scuze ca intreb, dar ce mecanic este daca loveste cu ciocanul niste piese din aluminiu?
  • cristyliviu

  • Mesaje scrise: 1,060
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 y1.7dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Ai grija cu nea mecanicu, al meu era sa ma lese fara ecu, a lovit cu tubulatura de la turbo in mufa de la calculator, si ia imprastiat! Am ramas rece cand am vazut!
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Parerea mea ca uleiul ajunge pe circuitul de racire pe la cele 2 oringuri tur/retur antigel , se poate vedea ff bine in poza ca sunt imbatranite , noua garnitura pusa nu are astfel de oringuri .Sfatul meu este sa faci si planeitatea chiuloasei altfel patesti ca si mine , m-am trezit ca am presiune ff mare pe circuitul de racire , mai precis scapa presiune de la unul din cilindrii tocmai pe circuitul de racire .Din cate stiu daca unul din supotii de la injectoare este corodat asa cum apar im pozele anterioare la fel poate aparea presiune din capul pistonului pe circuitul de antigel .
Mai am poze in care se poate dovedi ce am spus aici .
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc de sfat Visse, dar dupa ultima boacana a mecanicului mi-e teama sa mai fac ceva la motor si nici sa duc la altii nu mai vreau... problema e ca m-am incurcat cu un mecanic care mi-a desfacut motorul de o saptamana acasa la el si ma tot chinuie cu remontatul la loc. Ca nu are timp, ca n-au venit piesele, ca nu vrea sa faca nimic, ca tre sa-i platesc nu stiu cate zeci de milioane pe manopera pe ce dracului nu stiu, pe ce pune mana buleste ceva...si nici nu pot sa iau masina ca e facuta bucati la el in curte (de demontat cred ca a facut-o bucati intr-o juma de ora). Acum nu mai vreau decat s-o vad remontata cumva la loc si s-o iau acasa ca s-o redemontez eu, insa nu reusesc sa-l conving...Am vrut s-o demontez eu acasa de la inceput, insa mi-a fost frica sa ma bag singur in motor, m-a pus dracu sa merg la mecanicul roman (mai e si mecanic la reprezentanta opel ca sa vezi) si uite unde am ajuns.... Acum stau pe ace ca o sa-mi moara si bateria ca e trasa pe dreapta. Astept ca prostu, pana s-o demonteze ma ruga el, acum dupa ce a facut-o bucati ma rog eu de el cu bani...Si acum imi cere si o suma astronomica pe manopera pe care mi-e imposibil s-o platesc...Apropos, cat e manopera aproximativa la mecanic pentru schimbare garnitura de chiulasa ? Stie cineva ?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR