Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
In cazul tau cam 1000lei in care intra si ceva piese schimbate (inclusiv ce nu era in meniu ca daca tot o scoate), curatat admisie, EGR, silicon+pasta blocare+carpe de la el, solutii curatare de la tine. Daca necesita ceva rectificare alti bani din pacate.
Skip ads

  • cristyliviu

  • Mesaje scrise: 1,060
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 y1.7dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Pai ce dracu ma, face asta, el crede ca e platit la ora? Ce piese lipsesc de nu o poate pune la loc? La mine a durat 6-7 ore demontatul si montatul, o teaca a fost pansata cu silicon ca la incercarea de scoatere se crapase putin! Erau 2 mecanici de la reprezentata ford! Pt ce cere el milioane, ca a bulit motorul mai tare batand cu ciocanul in piese de aluminiu? Manopera am dat 6-7 mil!
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
De 6 zile de cand a demontat tot nu mi-a facut nimic, nici curatat galerie admisie, nici EGR, nici locul unde a stat vechea garnitura pe bloc motor sau chiulasa, n-a murdarit nici macar o laveta, nici treaba calumea, nici macar sa demonteze ceva nu e in stare si cam ce-i cer sa faca nu vrea sau daca insist face piesele respective praf. Doar mi-a facut motorul bucati-bucatele. Mi-a cerut 20 milioane pe manopera, si mi-a aruncat vestea asta dupa ce (nu inainte !) demontase motorul bucati-bucatele, ca sa nu mai am cum sa refuz si sa iau masina inapoi, iar cand i-am spus ca nu am de unde atatia bani, mi-a zis ca o sa-mi vanda din piesele de la masina. Nu stiu daca a vorbit serios sau in gluma, insa eu mai astept cateva zile si daca nu se schimba nimic in bine, ma duc la Politie. Nu mai pot, sunt cu nervii la pamant. Nu-mi vine sa cred in ce hal de japca pe fata au ajuns mecanicii astia din Romania, si in special cei care lucreaza la reprezentantele Opel. Nu-mi vine sa cred ce ti se poate intampla in tara asta de rahat. Traim oare in Romania, tara europena sau in Jungla Amazoniana sau Africa?! Personal, pentru ce a facut pana acum (sau ce n-a facut si nu va face) mai mult de 4-5 milioane maximum nu face, daca nu cumva face doar o reclamatie gratis la Politie si o plangere penala tot gratis la Tribunalul Constanta. Il cunosc pe omul asta de ani de zile, era om serios, ne-am inteles bine pana acum, nu ma jefuia de bani niciodata la manopera, puteam chiar negocia pretul lucrarii, stia meserie bine, era om corect si cinstit si niciodata nu a avut asemenea comportament, insa ce-am patit cu el saptamana asta intrece orice imaginatie...Cred ca i-a luat Criza mintile, tot zice ca i-au taiat la munca salariul, nu mai castiga mare lucru acum si cred ca isi inchipuie ca isi trage parleala acum pe saracia mea.
  • cristyliviu

  • Mesaje scrise: 1,060
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 y1.7dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Ia-ti inima in dinti si pune picioarul in prag! Plateste ce e de platit, cat merita si nu cat cere, pune piesele in maisina, si o tragi sau o impingi pana acasa! De vandut nu are cum sa iti vanda piesele ca doar nu e masina lui propie si personala! Iata de ce toata lumea se fereste de reprezentata! Iar daca face figuri, poti sa il ameninti si cu o reclamatie la politie! Cu banii astia mergeai in service, si tot iti mai ramaneau!
Skip ads

  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Va dati seama de exemplu ca numai cele 4 teci pe care le botit el in 20 secunde cu o tubulara si un ciocan fac 4 x 100 ron = 400 ron ? Tu ca mecanic de Opel sau orice alta masina nu stii ca piesele din aluminiu nu se scot cu tubulare si ciocane din fier ?! Si daca tot ai draci pe chelie si vrei sa fii tu mai smecher ca toti si sa scoti tecile de aluminiu cu aceste scule, macar folosecte o scula de metal potrivita pentru diametrul tecii, care cade pe toata circumferinta varfului tecii injectorului , nu tubulare cu diametrul mic care botesc exact gaura pe unde iese injectorul si bate usor nu tare. Cred ca un copil de 5 ani daca facea treba asta si tot o facea mai bine. Cand i-am reprosat ce-a facut, mi-a zis ca daca nu-mi place ce-a facut sa cumpar alte teci de injectoare noi pe banii mei. Acum sper sa ma lase sa iau tecile la smilgher ca sa fac cumva gaura tecii la diametrul ei normal, ca e si capos si nu vrea sa ma lase sa fac nimic, zice ca merge si asa.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Din pacate tu ai gresit primul. Trebuia sa te interesezi ce se schimba pe langa garnitura chiulasa pentru ca asa spune producatorul (aia si aia), cum se si cu ce se face si intrebi mecanicul daca bla bla , o da cu gargara clar ca nu stie sa faca treaba buna si garantata, ramane mut la fel = schimbi mecanicul.
Sfatul meu este sa aduni ce mai ai din motor in portbagaj si o tractezi (cu muschi la volan) la unul mai breaz cand ai circulatia lejera (23-04). Bani sa nu vrea atata timp cat el o da in fasole.
Cu 20mil deja iti poti gasi un motor second, deci...
Revenind la pret, normativele spun ceva de 11-12ore de lucru ca nu mai retin exact, de fapt ai mai mult dar nu depasesti 20ore chiar daca mai cureti ceva sau te freaca un surub. Fa o socoteala si vezi ...hai ca este si de curatat aia si cealalta...hai 25 ore...
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Pai nu se intampla nimic daca o misc de pe loc, avand in vedere ca am distributia, transmisia, axele cu came, chiuloasa date jos de pe masina ? Nu se intampla nimic, nu se misca de la punct ceva, nu stiu, e bine sa o misc de pe loc ? M-am tot gandit de a doua zi cand am primit vestea sa fac asta, insa e prea demontata bucati-bucatele....Eu zic sa mai astept cateva zile, poate isi revine omul din nebunie si o monteaza la loc pana sa fac ceva iremediabil. O sa incerc sa folosesc arma diplomatiei si a calmului dus la extrem cu domnul mecanic. Poate ma ajuta. Chiar daca ma distruge psihic, trebuie sa am rabdare. Si sper sa intorc asa totul in favoarea mea si sa castig cu armele lui. Multumesc oricum pentru sfat, domnule dancuciureanu.
  • cristyliviu

  • Mesaje scrise: 1,060
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 y1.7dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Domnu Dan ( scuze ca suna ca la otv ), de unde sa stie omul ce tre sa schimbe pe langa garnitura respectiva, pana nu desfaci si vezi ce e acolo! Si apoi lipsa de neprofesionalism, seriozotate a mecanicului e grosolana! Acelasi sfat il dau si eu! Recupereaza masina asa cum e, pana nu te trezesti cu mai multe probleme la ea! Bafta!
Skip ads

  • cristyliviu

  • Mesaje scrise: 1,060
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 y1.7dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Tre sa pui suportul motor in partea cu distributia inapoi. Iar tot ce e detasabil in masina! Nu are ce sa se deplaseze de la ea, cand se face distributia se pune totul la punct, un mecanic bun stie ce sa faca!
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
E mecanic la Opel dar masina e demontata la el acasa. In urma discutiilor cu voi si va multumesc pentru ajutorul dat, m-am prins de ce face el figuri acum cu 20 milioane pe manopera: stie ca-mi arde buza sa am masina inapoi, m-a lasat intentionat mai multe zile sa stau cu ochii-n bec si cu gandul ca nu mai recuperez decat masina fara toate piesele ca sa ma faca sa cedez psihic si sa-i dau oricati bani imi cere pe reparatia masinii. Si cand a vazut ca nu vreau sa-i dau cat cere, mi-a tras-o cu botitul tecilor de injectoare ca sa ma sperie si mai tare sa cred ca nu glumeste cand imi cere atatia bani si eu sa cedez si sa-i spun ca-i dau oricat. Mecanicul asta nu-i chiar atat de prost si nebun pe cat pare. Se pare ca am de-a face acum cu un expert, un profesionist in inselat clienti, un fel de Basescu al mecanicii. Si n-o sa-i mearga cu mine. M-am prins de faza si am sa il intorc pe dos cu armele lui psihologice cu tot. Acum e randul meu. Si o sa am rabdare sa imi reuseasca.
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Revin cu stiri noi si proaspete: Acum o jumatate de ora mi-au venit piesele. Supermecanicul meu care cand a desfacut chiulasa a constatat ca garnitura de chiulasa este la cora zero (1,45) cu o singura gaura, a comandat la magazinul de piese o garnitura de chiulasa, atentie: la cota 2 (1,55) pe original cu 3 gauri pe ea, iar mie imi spusese ca a comandat tor la cota zero, adica cu o gaura. Cand am fost eu sa iau piesele de la magazinul de piese auto si mi-am dat seama ca ceva nu e in regula si m-am interesat la reprezentanta opel de codul" 5607874" care se pare ca este pentru garnitura de chiulasa de grosime maxima si nu cea minima care-mi trebuia. Am asteptat o saptamana sa vina garnitura asta si iata ca imi mai trebuia un nou soc. Ce sa fac, merge s-o pun pe aceasta ? Si daca o montez pe acesta pe masina ce se poate intampla ?
  • bbmt

  • Mesaje scrise: 516
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Hm... Si eu am inceput sa banuiesc ca am garnitura de chiulasa cu probleme.
Am schimbat termoflotul acum vreo doi ani, si am spalata instalatia de racire de 2 ori, ultima oara anul trecut in vara. Trebuia sa se curete, las-o naibii. Asa ca asta a ramas ultima varianta.
Iar postul tau vine ca o confirmare Sad

P.S. Nicu, la cate am povestit cu tine, nu ma asteptam sa te duci cu masina la un mecanic. Poate eventual pentru cateva sfaturi.
No offence.
Bafta la rezolvarea problemei.
Skip ads

  • cristyliviu

  • Mesaje scrise: 1,060
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 y1.7dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Eu am pus o garnitura noua Victor Reinz! La verificare planeitatii a iesit ok, motorul nu a fost fiert! Nu am avut probleme! Nu stiu daca e chiar asa ok sa pui mai groasa! Da unde ai dat comanda de a venit in o saptamana! Stiu ca daca nu au pe stoc vin 1 zi max 2! Si de ce neaparat originala - e mai ieftina? Mecanicu asta iti baga numai bete in roata!
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Nu ma supar bbmt, insa se poate intampla oricui. Mai bine sa stiti cu ce mecanici aveti de-a face prin Constanta, ca sa nu mai pateasca nimeni ca mine. Si mie imi pare rau, dar sincer nu ma simt inca stapan pe mine ca sa ma bag singur in motor. Am apelat la mecanicul asta pentru ca il stiam de ani de zile, il stiam ca lucreaza bine si cel mai important este ca faceam toata treaba impreuna, chiar daca ii plateam pretul intreg, vedeam si puneam mana efectiv ca sa fiu apoi sigur pe mine pe viitor. Sunt pasionat de mecanica, electrica, electronica si informatica si recunosc, nu le stiu inca pe toate la masina si o spun cu toata sinceritatea.
Bun, acum sa va povestesc in continuare. Se pare ca totusi am reusit sa comunic prin diplomatie si rabdare cu mecanicul si maine punem impreuna toate (sper!) la loc. Binenteles cu garnitura de chiulasa originala, dar cu 2 numere mai mare (cota 2- cota maxima) desi nu pe asta am cerut-o la magazin (o alta garnitura pe original ajunge la noi in Constanta in minim o saptamana). E posibil ca din prostie sa iasa si treaba buna la final, in sensul ca eu nu am rectificat chiulasa si e posibil sa nu fie perfect plana, iar garnitura asta mai groasa sa acopere si zonele neplate ale chiulasei. Se vor mari un pic camerele de ardere, posibil masina sa piarda un pic de putere (sau poate ca nu, sunt chiar curios un pic), insa motorul sa-si faca racirea mai bine si sa acopere etans toate gaurile din blocul motor si chiulasa. Cel mai mult imi doresc sa nu mai vad ulei in vasul de expansiune. Va tin la curent cu rezultatele si binenteles - cu pretul manoperei.
  • cristyliviu

  • Mesaje scrise: 1,060
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 y1.7dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2010

  • Mesaj Privat
La faza cu marirea camerei de ardere, este o alta problema! Nu stiu daca castigi, deoarece in cilindru o sa fie injectata aceeasi cantitate de motorina, la un volum mai mare de aer! Compresia are de suferit, aceasta scade! Nu stiu daca se arde tot aerul din cilindru! Sa mai vedem ce zic si colegii! Bafta!
  • djmarius

  • Mesaje scrise: 70
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Pana la urma, cat v-au costat acele "anticamere"+oringurile, eu am dat 105 ron/buc si nenorocirile de oringuri care vin pe ele 22 ron/buc x 8 ... Aveam si eu un post asemanator deschis, nu putea sa zica nimeni ca sunt mai ieftine ? ce oameni...
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Compresia da va scadeaun pic, deci si cuplul motor cristysilviu. Insa e posibil sa castig la etanseitatea chiulasei si la o racire mai buna a motorului. Voi vedea ce se intampla dupa montare. Oricum cel mai mult ma bucur ca in seara asta o sa-mi iau masina inapoi de la mecanic. O sa folosesc in continuare arma diplomatiei, a rabdarii si a negocierii la sange cu mecanicul asta minunat al meu. Acum stiu cum sa lucrez cu el. Cu astia daca iti pierzi cumpatul, te fac ca la nufarul la toate capitolele. Ei asta si asteapta. Sunt maestrii la dat tepe. Tara lui Basescu.
Tecile de injectoare (anticamerele cum le zici tu djmarius) am reusit sa le recuperez de la mecanic si le-am refacut cumva pe cele vechi. Pe original ele costa intre 90 - 120 /bucata pe original. Oringurile de la tecile injectoarelor le-am schimbat cu altele noi, pentru ca toate 8 aratau bine insa ai sa vezi ca toate sunt coapte cand le schimbi. M-au costat 15 ron x 8 = 120 ron pe original. Am mai schimbat si oringurile (garniturile) de la injectoare care erau coapte si largite, care m-au costat 15 ron x 4 = 60 ron pe original. Am mai luat si garnitura de la cartel (garnitura dintre chiulasa si axele cu came) pe care am dat 40 ron pe original, e din tabla si care are o banda de silicon pe ea responsabila de etansarea uleiului. Si ultima garnitura, cea de la capacul culbutorilor binenteles coapta si ea, am dat 110 ron pe original. Mai este o garnitura, cea de la galeria de evacuare (garniturile de pe admisie sau evacuare aer se pot refolosi, garniturile de pe ulei sau antigel se cumpara noi) din tabla, care se poate refolosi (o poti pune pe cea veche). O caruta de bani. A, inca ceva, injectoarele fac zgura in varful de imprastiere al motorinei pe care eu am curatat-o cu o surubelnita fina de ceasornicarie, spray de contacte si o periuta fina. Motorina nu e aruncata de injectoare in capul pistonului cum am mai auzit, ci are 4 gaurele in varf care imprastie motorina paralel cu planeitatea capului pistonului (o pufaie in 4 directii cardinale, imprastiind-o ca o ceata in camera de ardere).
  • djmarius

  • Mesaje scrise: 70
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2009

  • Mesaj Privat
eh, am pierdut 50 ron pe oringurile alea de cauciuc. asta e Neutral
  • cristyliviu

  • Mesaje scrise: 1,060
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 y1.7dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Ce se mai aude? Ai rezolvat cu masina?
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Vineri mi-am luat liber de la munca si l-am convins si pe mecanic sa faca la fel. Am stat cam 6 ore impreuna sa am pus la loc totul. Binenteles cu discutii si certuri pe stilul lui BOLNAV de munca...Mecanicii astia sunt invatati sa lucreze la norma, de aia isi bat joc de masinile oamenilor. Tecile de supape le-a bagat inapoi in chiulasa tot cu tubulara si ciocanul, iar cand i-am atras atentia sa nu o faca, mi-a zis ca daca nu-mi convine sa-mi iau masina si sa o fac eu acasa, stiind ca nu am cum. Javra mi-a mai scos si masina afara in ploaie in urma cu o zi inainte pentru ca avea el alti clienti, cu capota ridicata a si a plouat in blocul motor... Garnitura de chiulasa stransa cred eu cam naspa (cateva suruburi se alungeau), mi-a rupt o gramada de cleme, mi-a distrus tubulatura de la admisie aer, baia de ulei pe care a suspendat motorul a indoit-o un pic, multe, multe, o bruta ce mai...Multe stricaciuni... Am avut taria de caracter si m-am controlat, cu multe remarci acide insa din partea mea pana la sfarsitul remontarii. L-am lasat sa-si faca dablalele pe banii mei. La sfarsit cand am ajuns la "cat ma costa" eram deja cu el in masina la o tura, eu la volan si am inceput negocierea tare si cu multa ura de data asta din partea mea: de la 20 mil cat cerea cu o saptamana in urma, am ajuns la 10 mil, apoi la 7 mil, apoi la 6 mil, apoi la 5 mil, apoi la 4 mil. I-am dat 4, mil jumatate - 3,5 mil pe loc si la ziua de sal ii mai dau 1 mil. Sincer, am fost superdarnic cu tipu, pentru cum si-a batut joc de toata lucrarea nu merita sa-i mai dau nimic.
Bun...si acum sa va spun cum merge masina dupa reparatie:
- PARTILE RELE:
1) La plecarea de la mecanic si pana acasa cred ca mi-a consumat motorina ca la balamuc, motorul mergand si neregulat la relantiu. Pe tester (am tester personal) nici o eroare, insa pe parametrii injectia foarte mare.
2) Ajuns acasa, a doua zi am demontat eu toate in afara de motor si le-am pus la loc cu mana mea. Am facut cateva spalari la circuitul de racire motor cu apa, otet si detergent. A iesit ulei ca la balamuc.
3) Motorul inca merge un pic neregulat, are un sunet ciudat de distributie pe lant (desi distributia e noua si e pe curea) si vibratii ciclice in motor.
4) Uleiul cred ca il arde cumva sau trebuie neaparat schimbat (am cam 9 mii km cu el si nu l-am schimbat dupa reparatie) - se creaza gaze in capacul culbutorilor. Evacuarea e ok, nu miroase a ars si nu da pete de ulei pe mana, da un pic de fum alb la accelerare (cred eu aproximativ normal).
5) In mers cred ca se aude un zgomot de injectoare (ca un mic tacanit).
6) Pe tester presiunea uleiului este scazuta (LOW PRESSURE) -voi schimba uleiul.
In sarcina la demaraj se aude un mic scartait ca de disc de ambreiaj - foarte curios poate fi insa altceva de la rulmetii de la alternator sau compresor (celelalte de pe distributie sau transmisie sunt ok).
7) Sunt falit cu banii (multe cheltuieli cu drumuri dupa piese si piese noi neprogramate dinainte).
- PARTI BUNE:
1) De 2 zile vad ca n-a mai iesit ulei in vasul de expansiune (in afara de cateva broboane vechi de pe conducte);
2) Compresia e buna (se infige in mers), consumul de motorina s-a stabilizat cumva, totusi este un pic peste parametrii limita la diagnoza pe tester; Voi vedea si maine cata motorina consuma.
4) Motorul are momente cand isi revine din vibratiile ciclice - da semne de revenire.
5) Ma simt in stare acum sa demontez si sa remontez singur daca vreau o alta garnitura de chiulasa, distributie, transmisie, injectoare, etc.
In concluzie:
Masina inca nu e ok, trebuie sa-i schimb neaparat uleiul in cateva zile (care era deja cam uzat probabil si cu un pic de antigel in el cazut de la desfacerea chiulasei si voi vedea apoi daca creste presiunea uleiului, si voi monitoriza periodic injectia de motorina pe tester), voi monitoriza vazul de expansiune .
Ce am gresit eu: Am lasat masina la mecanic cam o saptamana si e posibil ca acum sa am probleme cu injectoarele. Boul de mecanic le-a lasat pe uscat si zgura din orificiile de injectie cred ca s-au cocsat (s-au intarit). Mai mult si eu am curatat superficial si empiric injectoarele (doar de zgura cu o periuta fina si cu spray de contacte) si nu le-am dus la curatat pe stand. Daca problema persista, voi scoate injectoarele si le voi duce la verificat/curatat/reparat. E posibil insa sa-si revina in cateva zile (ceea ce ar fi ideal), am bagat ceva solutie de curatat injectoare si masina da semne de revenire.
Ce am pierdut: masina nenorocita de mecanic si multi bani aruncati pe fereastra.
Ce am castigat: DEOCAMDATA NU MAI AM ULEI IN VASUL DE EXPANSIUNE. SI E POSIBIL SA NU MAI BAGE ULEI IN VAS DELOC.
Cam atat.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR