La mine pe cartonul garniturii noua care cica era originala nu scria nimic, ara alba total, doar pe eticheta era codul garniturii de cota 2 (R2) si sigla GM. O sa incerc cumva sa-i fac si planeitatea la chiulasa. Ma intereseaza exact cati Nm trebuie la montarea celor 10 suruburi de la chiulasa la Y17DT (ptr ca la mine mecanicul a insurubat in 3 etape cu cica 80 Kgf apoi cu 100 Kgf si la final cu 120 Kgf cu cheia dinamometrica) si apoi cati Nm trebuie la cele 10 suruburi ale cartelului axelor cu came de deasupra chiulasei (la mine mecanicul a insurubat cu 80 Kgf). Zicea ca asa i-a aratat cheia dinamometrica la demontare. Cheia lui dinamometrica nu avea insa indicatii de Kgf sa Nm ci doar cifre. Nu stiu ce sa mai cred la faza asta. In sistemul international de unitati scrie ca 1 Kgf = 9,8 Newton. Nu are logica.
In cartea Opel scrie ca suruburile de chiulasa la Y17DT se strang in 5 etape astfel:
Pasul 1) se strang suruburile de chiulasa cu 40 Nm;
Pasul 2) se strang suruburile de chiulasa cu inca 60 grade;
Pasul 3) se strang suruburile de chiulasa cu inca 13 grade;
Pasul 4) se strang suruburile de chiulasa cu inca 60 grade;
Pasul 5) se strang suruburile de chiulasa cu inca 13 grade.
Asta e cuplul exact de strangere ?
In carte la suruburile de la cartelul axelor cu came (de deasupra chiulasei) nu sunt specificate cuplurile de strangere. Cu cati Nm trebuie stranse si acestea?
Crezi ca suruburile de la chiulasa au fost stranse bine sau prea mult? Eu cred ca mecanicul nu a strans chiulasa cu 120 Kgf ci cu 120 Nm. Si daca e asa, crezi ca de aceea se alungeau unele suruburi ?... Crezi ca o mai fi buna chilasa?...
As mai vrea sa stiu ceva: de data aceasta la ce cota ar trebui sa-mi montez noua garnitura: la cota zero (cum era prima garnitura - cea din fabrica) sau 1 (cum as vrea eu) sau 2 (cum e cea montata acum pe masina), avand in vedere ca am si un consum cam mare de motorina? Ceva imi spune insa ca nu s-a deformat chiulasa si nu trebuie rectificata (in manualul de reparatii opel spune ca nu trebuie rectificata) pentru ca nu mai am ulei deloc in vasul de expansiune antigel si nici apa in ulei nu am nici nivelul de ulei nu a crescut. Doar relantiul motorului este cam neregulat si consuma cam multa motorina. Cred ca din cauza garniturii noi de cota maxima (cota 2) care a crescut volumul camerii de ardere.
Cand ai remontat tachetii la loc (ce se monteaza in capul supapelor dupa ce montezi chiulasa), acestia au cate un cant (tesitura) pe exterior pe fiecare din ei, cum i-ai remontat? Mecanicul a zis ca nu conteza daca ii pui cu tesitura spre interior sau exterior (pentru ca tesitura este doar pentru a scoate pastilele din capul tachetilor) ci doar ordinea lor (altfel acestia vor crea batai la motor ceea ce este adevarat pentru ca toti cei 16 (pastilele tachetilor) sunt pe cote micronice). Si i-am pus impreuna si pe cei de pe admisie si pe cei de pe evacuare cu tesiturile spre exterior. E bine asa sau au o alta ordine (ca de exemplu toti spre interior) ?
Scuze ca am postat foarte multe intrebari, dar trebuie sa stiu exact si nu prea gasesc raspunsurile la acestea la mecanici....