- stx
- **
- 258 mesaje
- din 10 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
stx
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2010
- Mesaj Privat
Treaba cu alternatorul cel putin la mine a fost in felu urmator : diodele se ardeau tot timpul din cauza statorului (primul semn ca e pe duca numai e rosu acela aprins) dupa care a cazut si rotorul numai conducea curent de la un capat la altul. Mare atentie la becul de baterie el nu se aprinde daca releu numai e bun si baga peste (gen 16-17v), si releu poate sa duca diodele, pe mine m-a costat 450 de ron un alternator sh, care incarca 14.3.
bogdicy
- Mesaje scrise: 58
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2010
- Mesaj Privat
DB31FBY
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2012
- Mesaj Privat
Alexandru Nicolae a scris:Buna seara
Am o problema cu un alternator proaspat reparat
Dupa ce l-am montat am constatat ca nu incarca desi becul din bord sa stins,am inceput sa demontez ...adica am demontat cureaua de utilitati si....stupoare....becul se stinge la pornire ca si cum ar functiona alternatorul demontam in continuare shi scot doar mufa de excitatie dupa care pornim motorul ....eh becul se aprinde normal cand pui contactul si se stinge la pornire....Cum?
Am pus un bec in serie pe excitatie legat la plus, am gasit o siguranta pe tabloul din compartimentul motor .In felul acesta am excitat alternatorul si a inceput sa incarce dupa ce am montat cureaua . Problema este ca proprietarul nu stie daca becul se aprinde in momenul cand pune contactul datorita faptului ca a trebuit sa il las sub capota.
Intrebarea este cum si de ce se aprinde becul in bord si cum se stinge ca si cum ar fi alternatorul la locul lui.
Eu sunt electrician de meserie dar nu am mai intanlit asemenea defect poate cineva sa ma lamureasca cum si ce se intampla
Va multumesc anticipat
Am o problema cu un alternator proaspat reparat
Dupa ce l-am montat am constatat ca nu incarca desi becul din bord sa stins,am inceput sa demontez ...adica am demontat cureaua de utilitati si....stupoare....becul se stinge la pornire ca si cum ar functiona alternatorul demontam in continuare shi scot doar mufa de excitatie dupa care pornim motorul ....eh becul se aprinde normal cand pui contactul si se stinge la pornire....Cum?
Am pus un bec in serie pe excitatie legat la plus, am gasit o siguranta pe tabloul din compartimentul motor .In felul acesta am excitat alternatorul si a inceput sa incarce dupa ce am montat cureaua . Problema este ca proprietarul nu stie daca becul se aprinde in momenul cand pune contactul datorita faptului ca a trebuit sa il las sub capota.
Intrebarea este cum si de ce se aprinde becul in bord si cum se stinge ca si cum ar fi alternatorul la locul lui.
Eu sunt electrician de meserie dar nu am mai intanlit asemenea defect poate cineva sa ma lamureasca cum si ce se intampla
Va multumesc anticipat
PE MINA MA LASASE ALTERNATORUL DE TOT AM MERS PE BATERIE AM CUMPARAT ALTA LA FEL AM REPARAT ALTERNATORUL ERA PUNTEA DE DIODE IN ALTERNATOR SI TOT NU INCARCAT DECAT DACA O TURAM PESTE 3000 DE TURATII ASA CA AM DESCOPERIT OMU ASTA MINUNAT DE LA OPEL CARE MI-A PUS O DIODA PE 1 FIR LA MUFA ACOLO SI MERGE PERFECT SI IN ZIUA DE AZI. MENTIONEZ CA A FACUT 40000KM IN 6 LUNI DECI REDEFECTAREA A AVUT TIMP SA APARA DAR NU A FACUT-O DEOARECE A REPARAT-O UN PROFESIONIST. SI M-A COSTAT 50 RON CU AL 3-LEA MENIU.
bogdicy
- Mesaje scrise: 58
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2010
- Mesaj Privat
eu consider ca aceasta eroare pe care o am este ceva ce nu influenteaza mersul masinii sau incarcarea, pt ca la mine incarcarea este buna.
Cineva mai priceput poate imi da o solutie de rezolvare sau macar ce sa verific la alternator.
Generator Lamp "L" Control Circuit Malfunction , repet releu si punte inlocuite si tot am erroare.
Cineva mai priceput poate imi da o solutie de rezolvare sau macar ce sa verific la alternator.
Generator Lamp "L" Control Circuit Malfunction , repet releu si punte inlocuite si tot am erroare.
bogdicy
- Mesaje scrise: 58
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2010
- Mesaj Privat
cred ca la mine problema este ca firul de "L" lamp nu este legat unde trebuie.ultima data cand am reparat alternatorul cineva mi l-a dat jos de pe masina si cand sa-l montez nu am mai stiut unde sa pun un fir si cred ca l-am legat gresit, si de aici erroarea respectiva.
POate cineva sa imi zica ce culoare au firele si unde trebuiesc legate la alternator, ca sa verific daca sunt corect puse.
Specific ca alternatoprul incarca corect si merge asa de 1an si ceva.
Astept un raspuns.
POate cineva sa imi zica ce culoare au firele si unde trebuiesc legate la alternator, ca sa verific daca sunt corect puse.
Specific ca alternatoprul incarca corect si merge asa de 1an si ceva.
Astept un raspuns.
- livcro
- ******
- 4,539 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,539
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
Releul la astra H are un contact in plus, prin care primeste comanda de la ECU cand si cat sa incarce. Nu sunt specialist, dar cand am reparat alternatorul. meserasul mi-a dat codul pt releu si punte diode si mi-a zis sa ii mentionez explicit vanzatorului de piese ca imi treba releu din ala cu un contact in plus.
bogdicy
- Mesaje scrise: 58
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2010
- Mesaj Privat
bogdicy
- Mesaje scrise: 58
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2010
- Mesaj Privat
- bz17dth
- **
- 206 mesaje
- din 12 Feb 2010
- Astra 2006 z17dth
- Buzau
bz17dth
- Mesaje scrise: 206
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2006 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2010
- Mesaj Privat
bogdicy a scris:Ma ajuta cineva cu ordinea firelor la alternator DENSO.
Am: DFM , D+ , B+.
P0621 - Lampa generator "L"- circuit de comandã defect
(01) - Nu e prezent
Ce culoare au firele care trebuiesc puse la bornele alternatorului meu.
Erroarea de mai sus imi apare pe opcom.
mersi mult
Am: DFM , D+ , B+.
P0621 - Lampa generator "L"- circuit de comandã defect
(01) - Nu e prezent
Ce culoare au firele care trebuiesc puse la bornele alternatorului meu.
Erroarea de mai sus imi apare pe opcom.
mersi mult
Si eu am aceiasi eroare si nu merge nici stearsa.Alternatorul incarca 14.1
manyguse
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2006 Z19DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2012
- Mesaj Privat
Buna! Am un Opel Astra H 1,9 CDTi, 101 cp, an 2006, 120000km.
Sunt nou pe forum si vreau sa va relatez ce am patit eu cu alternatorul acum 1000 km, la 119000 km.
Dimineata am pornit masina si dupa 1 minut s-a aprins becul de incarcare la bord si a urcat turatia la relanti pe la 1200. Am oprit si repornit masina si au disparut problemele. Am plecat de pe loc si dupa 1 km au inceput sa se aprinda in bord becurile de la incarcare, esp si abs. Nu mai aveam nici directie. Am orit masina si apoi nu mai vrea sa porneasca, nu mai ducea "bacteria". Dupa vreo 3 min a pornit si am reusit sa ma intorc acasa. Am verificat incarcarea in meniurile ascunse si imi indica 11,2 V.
Am dat jos alternatorul, dar ce chin pana sa-l scot din compartimentul motor. Am reusit sa-l scot doar dupa ce am demontat filtul de motorina cu tot cu suportul sau.
Am demontat puntea de diode si surpriza - din 6 diode, 4 erau arse. Am cumparat puntea de diode si releul de incarcare, le-am montat si masina merge ok, exact ca inainte. In meniurile ascunse, acum imi indica 14,1 - 14,3 V.
Costuri operatiune: 240 lei puntea si releul. Manopera = o lei(am reparat-o singur).
succes tuturor
Sunt nou pe forum si vreau sa va relatez ce am patit eu cu alternatorul acum 1000 km, la 119000 km.
Dimineata am pornit masina si dupa 1 minut s-a aprins becul de incarcare la bord si a urcat turatia la relanti pe la 1200. Am oprit si repornit masina si au disparut problemele. Am plecat de pe loc si dupa 1 km au inceput sa se aprinda in bord becurile de la incarcare, esp si abs. Nu mai aveam nici directie. Am orit masina si apoi nu mai vrea sa porneasca, nu mai ducea "bacteria". Dupa vreo 3 min a pornit si am reusit sa ma intorc acasa. Am verificat incarcarea in meniurile ascunse si imi indica 11,2 V.
Am dat jos alternatorul, dar ce chin pana sa-l scot din compartimentul motor. Am reusit sa-l scot doar dupa ce am demontat filtul de motorina cu tot cu suportul sau.
Am demontat puntea de diode si surpriza - din 6 diode, 4 erau arse. Am cumparat puntea de diode si releul de incarcare, le-am montat si masina merge ok, exact ca inainte. In meniurile ascunse, acum imi indica 14,1 - 14,3 V.
Costuri operatiune: 240 lei puntea si releul. Manopera = o lei(am reparat-o singur).
succes tuturor
bogdicy
- Mesaje scrise: 58
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2010
- Mesaj Privat
- bz17dth
- **
- 206 mesaje
- din 12 Feb 2010
- Astra 2006 z17dth
- Buzau
bz17dth
- Mesaje scrise: 206
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2006 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2010
- Mesaj Privat
bogdicy
- Mesaje scrise: 58
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2010
- Mesaj Privat
bogdicy
- Mesaje scrise: 58
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2010
- Mesaj Privat
Am revenit. Pana la urma m-a lasat alternatorul din nou.L-am inlocuit cu ltul tot DENSO dar acesta are doar 2 suruburi de conectare, adica B+ si D+.
Acum in locu de erroarea care am avuto scrie mai sus, am eroarea : P0622 Generator Field "F" Control Circuit Malfunction.
Este vro problema daca merg cu el asa fara firul ala conectat?
Cred ca nu am al treilea pin si daia am erroarea.
Ce reprezinta erroarea si daca pot face o adaptare la alternator sa pot lega si firul 3.
Acum in locu de erroarea care am avuto scrie mai sus, am eroarea : P0622 Generator Field "F" Control Circuit Malfunction.
Este vro problema daca merg cu el asa fara firul ala conectat?
Cred ca nu am al treilea pin si daia am erroarea.
Ce reprezinta erroarea si daca pot face o adaptare la alternator sa pot lega si firul 3.
bogdicy
- Mesaje scrise: 58
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2010
- Mesaj Privat
bogdicy
- Mesaje scrise: 58
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2010
- Mesaj Privat
- vlad-OPC
- ****
- 1,080 mesaje
- din 23 Jan 2011
- Astra 2008 Z16XER
- Bucuresti
vlad-OPC
- Mesaje scrise: 1,080
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2011
- Mesaj Privat
Cred ca colegu' Livcro are dreptate :
DFM ( Digital Field Monitor duty cycle output for computer control unit monitoring ) is the Field output load sensor that is controlled by the ECU. This is for a soft start to the alternator. - L to the ignition light.
Si cand ECU nu poate sa isi faca treaba , iti da eroarea : P0622
DFM ( Digital Field Monitor duty cycle output for computer control unit monitoring ) is the Field output load sensor that is controlled by the ECU. This is for a soft start to the alternator. - L to the ignition light.
Si cand ECU nu poate sa isi faca treaba , iti da eroarea : P0622
bogdicy
- Mesaje scrise: 58
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2010
- Mesaj Privat
bogdicy
- Mesaje scrise: 58
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2010
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,081 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,081
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat