Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • Väinämöinen

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor!
Am o o problema cu pornirea, mentionez ca nu ma pricep deloc la masini.
Locuiesc in Finlanda. De vreo 8 luni am o Zafira A 1.8 16V, fabricatie 2000, motor Z18XE, rulata 240.000 km.
In afara de consumul cam ridicat, in jur de 12 l/100 nu am avut probleme cu ea. A pornit fara probleme chiar si la -30 grade. Acum vreo saptamana, cu toate ca erau doar vreo -25 grade, a refuzat sa mai porneasca. A doua zi, la -27, a pornit si am dus-o la service unde a testat-o si i-au schimbat camshaft sensor /nockenwellensensor (scuze, nu stiu care e denumirea in limba romana) totul costand 177 euro. In zilele urmatoare, cel mai frig fiind -35,5 grade a pornit fara probleme (mentionez ca circul doar 10-15 km/zi, prin oras)
Azi dimineata a fost foarte frig, -37,5 grade, si masina a refuzat sa porneasca. Electromotorul invartea, insa degeaba, iar bateria dadea semne ca e pe moarte.
Acum s-a mai incalzit, sunt -22 grade dar masina refuza in continuare sa porneasca. Martorii se aprind precum se vede in poza. Cand ''chinui'' motorul se sting si luminile de bord si farurile. Cred ca si bateria e pe duca, cu toate ca la service mi-au zis ca e inca buna.
Ce ar fi de facut?
Multumesc anticipat.



Ultima modificare facuta de Väinämöinen la Dum 06 Mar, 2011 9:45 am
Skip ads

  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Aoleu, la temperaturile alea trebuie sa ne asiguram daca acumulatorul este in starea normala de functionare.Cel mai indicat ar fi sa intrati in meniul ascuns al computerului de bord (contact pus pozitia II,tinem apasat butonul settings 10 secunde pana se aude un beep in difuzoare) si va duceti unde vedeti scris U30:12.4V ,ma rog valoarea asta ar trebui sa fie cea normala,imediat apoi, pornim masina si suntem atenti cat indica U30 (tensiunea directa masurata pe bornele acumulatorului) daca este mai mica de 8V trebuie schimbat acumulatorul.

Cum se citesc coduri eroare fara tester:

1 se apasa frana si acceleratia pana la fund
2 se pune contactul pe pozitia II
3 in bord va incepe sa clipeasca masina cu cheita,incepem sa numaram clip-urile


EXEMPLU

**********pauza*pauza*pauza*****

Cod P0115 :
unde 0 este reprezentat de 10 clip-uri
unde 1 este reprezentat de 1 clip
unde 1 este reprezentat de 1 clip
unde 5 este reprezentat de 5 clip-uri


Daca ai o pauza mai mare incepe al doilea cod stocat si tot asa....

Detalii AICI .
  • Väinämöinen

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Multumesc mult pentru sfaturi.
Intr-adevar, bateria era de vina, era ceva no-name de 53 Ah si probabil iesita din garantie.
Am pornit masina cu ajutorul bateriei unui vecin proprietar de SAAB si am mers glont la service, de unde mi-am cumparat o baterie Bosch S5 007 de 74Ah (115 euro, montarea inclusa).
Acum totul merge struna, mai ales ca s-a si incalzit apreciabil (sunt -20 grade).
  • mariusgmg

  • Mesaje scrise: 4,095
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Imi place cum suna: "... s-a incalzit apreciabil (sunt -20 grade)" Very Happy
In fine, bine ca s-a rezolvat problema! Bafta!
Skip ads

  • Väinämöinen

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2011

  • Mesaj Privat
mariusgmg a scris:Imi place cum suna: "... s-a incalzit apreciabil (sunt -20 grade)" Very Happy
In fine, bine ca s-a rezolvat problema! Bafta!


Multumesc!
Singurul gand care ma framanta e ca m-au tzepuit cu piesa respectiva, probabil trebuia doar sa schimb bateria.
  • deleted-18977

  • Mesaje scrise: 2,349
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2008

  • Mesaj Privat
de curiozitate ,la siberia aia Very Happy ce ulei ai in motor?

+10 Stefan
  • lcsongor

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 X12E
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2007

  • Mesaj Privat
cu respectiva piesa nu te-au tepuit, trebuia schimbata. Trebuie schimbata din cand in cand, adica odata la 100 000km. In schimb mi s-a parut un pic cam scumpa. Dar noah...suomelainen raha...
  • Väinämöinen

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2011

  • Mesaj Privat
victor soare a scris:de curiozitate ,la siberia aia Very Happy ce ulei ai in motor?

Habar nu am, poate apuc sa caut cartea de service sa vad acolo, acum nu o gasesc.
Pe ger, aici masinile stau la priza si astfel nu sunt probleme cu pornirea nici la temperaturi foarte scazute, daca masina e intretinuta si bateria buna.

lcsongor a scris: Dar noah...suomelainen raha...

Noah, asa m-am gandit si eu pana la urma Smile


Ultima modificare facuta de Väinämöinen la Mie 23 Mar, 2011 10:08 pm
Skip ads

  • mariusgmg

  • Mesaje scrise: 4,095
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Cum adica in priza?! Nu detaliezi nitel?
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Folosesti google translate? E prea corect Laughing
  • lcsongor

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 X12E
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2007

  • Mesaj Privat
stiu un pic de finlandeza...ma uit la filmele Aki Kaurismäki
  • Väinämöinen

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2011

  • Mesaj Privat
mariusgmg a scris:Cum adica in priza?! Nu detaliezi nitel?


In Finlanda, datorita climei aspre locurile de parcare particulare (deci nu si parcarile publice) sunt dotate cu prize de 220 V. Masinile sunt puse la ''incalzit'' la aceste prize si motorul se pastreaza caldut astfel incat sa nu fie probleme la pornire (mai ales dimineata).
Prizele arata astfel, majoritatea sunt dotate si cu un temporizator care poate da drumul la incalzire cu 2-3 ore inainte de ora la care vrei sa pornesti:


Aici am pozat locul unde cablul respectiv se cupleaza la masina (e un fel de priza mica cu 3 pini):



Aici e o parte din parcarea complexului rezidential in care locuiesc. Se observa cutiile (se inchid cu cheie) ce contin respectivele prize,in dreptul fiecarui loc de parcare:


tonytm a scris:E prea corect Laughing

De fapt e o mica greseala, se spune suomalainen, nu suomelainen Smile

victor soare a scris:ce ulei ai in motor?

M-am uitat in carnetul de service, e vorba de Total Quartz 9000 5W-40
Skip ads

  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Eu ma refeream la tine, ca scrii prea bine. Dar pana la urma cred ca esti roman Laughing
  • Väinämöinen

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2011

  • Mesaj Privat
tonytm a scris:Eu ma refeream la tine, ca scrii prea bine. Dar pana la urma cred ca esti roman Laughing


Ha, ha, asa cred si eu Wink
Ar fi cu totul remarcabil ca un finlandez sa stie atat de bine limba romana si in plus sa frecventeze forumuri romanesti.
  • deleted-18977

  • Mesaje scrise: 2,349
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2008

  • Mesaj Privat
ok colega
mi-ai risipit curiozitatea
caldura multa iti doresc Very Happy
  • increatul

  • Mesaje scrise: 1,636
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Sal, redeschid topicul.

Pentru Z18XE, masina din semnatura, de cat e indicat sa fie bateria? Din fabricatie e de 55Ah, dar mi se pare cam mica. Are ceva daca pun mai mare, gen 62-65?

A inceput sa imi faca figuri, porneste greu dimineata, si inca n-a venit gerul.
  • adyytzu

  • Mesaje scrise: 354
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Pune linistit mai mare ca nu se intampla nimic,eu am de 70 ah Smile a fost la oferta ca altfel luam 62-65 cum ai zis tu...tot z18xe
  • increatul

  • Mesaje scrise: 1,636
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Mersi. Deci pot sa pun. Aveam dubii, sa nu imi faca figuri, vreo eroare, ceva.

Stiu ca la masini mai noi (mult mai noi) trebuie recunoscuta bateria nu stiu cum, ca fiind mai mare, deci cu alti parametrii.
  • M4V3RiCK

  • Mesaje scrise: 229
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Si eu am probleme la pornire cu bateria.
Poate ma supar si imi pun una de 90 de Ah...sa fie Very Happy Vara sa pot asculta si muzica ca omu`, fara sa imi mai fie teama ca nu mai porneste.
Acum am tot una de 55 de Ah. Slaba rau...si cred ca are vreo 5 ani, daca nu mai bine.

In principiu cu cati mai multi amperi, cu atat mai bine !
  • iaminm

  • Mesaje scrise: 116
  • Locatie: Arad
  • Masina: Zafira 2011 A18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2015

  • Mesaj Privat
[quote="Väinämöinen"]
mariusgmg a scris:Cum adica in priza?! Nu detaliezi nitel?


In Finlanda, datorita climei aspre locurile de parcare particulare (deci nu si parcarile publice) sunt dotate cu prize de 220 V. Masinile sunt puse la ''incalzit'' la aceste prize si motorul se pastreaza caldut astfel incat sa nu fie probleme la pornire (mai ales dimineata).
Prizele arata astfel, majoritatea sunt dotate si cu un temporizator care poate da drumul la incalzire cu 2-3 ore inainte de ora la care vrei sa pornesti:


Aici am pozat locul unde cablul respectiv se cupleaza la masina (e un fel de priza mica cu 3 pini):



Aici e o parte din parcarea complexului rezidential in care locuiesc. Se observa cutiile (se inchid cu cheie) ce contin respectivele prize,in dreptul fiecarui loc de parcare:


Buna

am cateva intrebari pt dvs vis a vis de acest sistem d eincalzire auxiliar :

dvs a montat acel sistem de incalzire? sau este din fabrica pus pe masina?
cum functioneaza?

cum se face, este ceva asemanator cu un sirocou ?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR