Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa C/Combo C
  • Paulll

  • Mesaje scrise: 1,207
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2007

  • Mesaj Privat
A montat cineva pana acum asa ceva sub tapiteria originala a scaunului (exact unde vin cele de fabrica)?
Skip ads

  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 782
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2006

  • Mesaj Privat
@Paulll: da, au mai montat oamenii, aici https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
  • octavianvarzaru

  • Mesaje scrise: 231
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2009

  • Mesaj Privat
ieseanul a scris:Parti componente:
    - 2 intrerupatoare si 4 papuci auto de tip mama, pentru acestea (sau alt tip de papuci in f. de intrerupator),
    - 2 relee de far si 8 papuci auto de tip mama pentru relee (4buc de fiecare releu),
    - cativa metru de cablu de sectiune mica pentru comanda
    - cativa metri de cablu de sectiune corespunzatoare curentului absorbit de husa electrica a scaunului,
    - optional sigurante fuzibile si socluri pentru acestea.

Observatii:
- Eu nu am realizat aceasta instalatie pe masina, dar cred ca acestea sunt elementele componente (astept critici/corecturi). Din acest motiv nu pot sa spun cati metri de cablu sunt necesari si de ce sectiuni.
- Releele sunt comune si se gasesc la orice magazin de piese auto (releu de far, pentru faza mare/mica). Releu cu 4 pini, nu cu 5 pini (dar merge si acesta), un pret aproximativ ar fi in jur de 9 lei/buc.
- Intrerupatoarele fiind doar de comanda in acest caz, nu trebuie sa fie scumpe (de putere). Le poti gasi la un 2-3 lei/buc.
- Confirm, ca este bine ca partea de comanda a releelor sa fie alimentata de la un plus care trece prin contactul cu cheie.
- Costurile aproximative ar fi cam 30-35 de lei(materialele, fara manopera, ca se considera ca o faci tu Razz si fara husele de incalzire).
Cand o sa am timp am sa revin si cu o schema electrica, daca este de folos.
Pt. bavarezu: frumos realizat si bine gandit - Bravo!

Am facut o schema mai putin tehnica, asa ca sa se inteleaga mai usor de catre marea majoritate a cititorilor.Nu am mai pus sigurante fuzibile in schema. Sectiunea cablurilor este evidentiata dupa grosimea liniilor din schema.



Cablurile din partea stanga a releelor (din desen ma refer) pot fi de orice sectiune: 0,5 mm2 sau 0,75 mm2 sau 1mm2, ce aveti la indemana. Cablurile din partea dreapta a releelor trebuie sa fie de sectiune mai mare, dar nu pot sa va dau o sectiune pentru ca nu stiu cat consuma acea husa electrica.

Multumesc,rezolvat.
Stefan.

16.04.2011 10:22:35


Salut,

O sa vreau sa ma apuc si eu de treaba si am gasit tutorialul tau extrem de folositor. Dar as mai avea o intrebare. Am gasit in comert o multime de butoane cu diferite specificatii. La ce specificatii anume trebuie sa fiu atent? Un exemplu de buton si specificatii mai jos.
Merci pentru raspunsul tau!


Specifications
• type: off-(on)
• cap colour: red
• illumination: LED
• ratings: 1A - 250V / 3A - 125V
• LED illumination: 1.7V
• drill Ø: 16mm
• dielectrical strength: 1500Vac
• contact resistance: 30mohm max.
• insulation resistance: 100Mohm
  • octavianvarzaru

  • Mesaje scrise: 231
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2009

  • Mesaj Privat
ieseanul a scris:Parti componente:
    - 2 intrerupatoare si 4 papuci auto de tip mama, pentru acestea (sau alt tip de papuci in f. de intrerupator),
    - 2 relee de far si 8 papuci auto de tip mama pentru relee (4buc de fiecare releu),
    - cativa metru de cablu de sectiune mica pentru comanda
    - cativa metri de cablu de sectiune corespunzatoare curentului absorbit de husa electrica a scaunului,
    - optional sigurante fuzibile si socluri pentru acestea.

Observatii:
- Eu nu am realizat aceasta instalatie pe masina, dar cred ca acestea sunt elementele componente (astept critici/corecturi). Din acest motiv nu pot sa spun cati metri de cablu sunt necesari si de ce sectiuni.
- Releele sunt comune si se gasesc la orice magazin de piese auto (releu de far, pentru faza mare/mica). Releu cu 4 pini, nu cu 5 pini (dar merge si acesta), un pret aproximativ ar fi in jur de 9 lei/buc.
- Intrerupatoarele fiind doar de comanda in acest caz, nu trebuie sa fie scumpe (de putere). Le poti gasi la un 2-3 lei/buc.
- Confirm, ca este bine ca partea de comanda a releelor sa fie alimentata de la un plus care trece prin contactul cu cheie.
- Costurile aproximative ar fi cam 30-35 de lei(materialele, fara manopera, ca se considera ca o faci tu Razz si fara husele de incalzire).
Cand o sa am timp am sa revin si cu o schema electrica, daca este de folos.
Pt. bavarezu: frumos realizat si bine gandit - Bravo!

Am facut o schema mai putin tehnica, asa ca sa se inteleaga mai usor de catre marea majoritate a cititorilor.Nu am mai pus sigurante fuzibile in schema. Sectiunea cablurilor este evidentiata dupa grosimea liniilor din schema.



Cablurile din partea stanga a releelor (din desen ma refer) pot fi de orice sectiune: 0,5 mm2 sau 0,75 mm2 sau 1mm2, ce aveti la indemana. Cablurile din partea dreapta a releelor trebuie sa fie de sectiune mai mare, dar nu pot sa va dau o sectiune pentru ca nu stiu cat consuma acea husa electrica.

Multumesc,rezolvat.
Stefan.

16.04.2011 10:22:35


Salutare,

Am terminat si eu de legat acum toate firele la incalzire si functioneaza perfect. Totusi am observat o chestie care nu stiu daca este in regula.
Am masurat cu multimetru si am vazut ca exista continuitate intre "+" de pe contact si pin-ul 85 al releului cand nu am contactul pus. Cand pun contactul nu mai am continuitate. Este ceva ce am gresit? N-as vrea sa am probleme...
Mentionez ca firul de + principal l-am tras de la baterie.

Apreciez raspunsul vostru.
Skip ads

  • bavarezu

  • Mesaje scrise: 524
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2007

  • Mesaj Privat
din ce inteleg eu, tie iti functioneaza incalzirea si cand nu ai contactul pus , ceea ce cred ca nu este tocmai indicat . eu am luat + pentru alimentarea releelor de la bricheta , in felul acesta numai cand ai contactul pe pozitia "II" sau ai motorul pornit ,v-a functiona incalzirea .
  • octavianvarzaru

  • Mesaje scrise: 231
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2009

  • Mesaj Privat
bavarezu a scris:din ce inteleg eu, tie iti functioneaza incalzirea si cand nu ai contactul pus , ceea ce cred ca nu este tocmai indicat . eu am luat + pentru alimentarea releelor de la bricheta , in felul acesta numai cand ai contactul pe pozitia "II" sau ai motorul pornit ,v-a functiona incalzirea .


Nu functioneaza incalzirea decat cu motorul pornit. Cu motorul oprit nu am curent in firul de alimentare de la bricheta, fir de unde am tras alimentarea releului. Am doar continuitate, nu curent. Cu motorul pornit nu mai am continuitate.
Nu inteleg ce am gresit si unde.
  • octavianvarzaru

  • Mesaje scrise: 231
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Am mai verificat acum si este ok, zic eu. Am descoperit ceva ce nu stiam si sper sa nu radeti de mine. Se pare ca intre un fir de + si unul de - prin care nu trece curent, exista continuitate daca masurati cu multimetru.
Practic intre pinii 85 si 86 ai unui releu exista contunitate daca nu trece curent prin ei.

M-am linistit acum...
  • ieseanul

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2010

  • Mesaj Privat
octavianvarzaru a scris:La ce specificatii anume trebuie sa fiu atent?
Avand in vedere ca folosim relee, tocmai ca ca sa protejam intrerupatoarele de comanda, nu este nevoie ca intrerupatoarele sa aiba parametri speciali, prin ele trecand un curent foarte mic (de ordinul mA). Oricum cand alegem un intrerupator este bine sa ne uitam la curent si teniunea pentru care acesta este proiectat sa functioneze. De ex. in cazul de fata, intrerupatorul ar trebui sa aiba urmatorii parametrii: U>15Vcc si I>100mA.
octavianvarzaru a scris:... Practic intre pinii 85 si 86 ai unui releu exista contunitate daca nu trece curent prin ei....
Corect este: in mod normal, intre pinii 85 si 86 ai unui releu exista intotdeauna contunitate, atata timp cat acesta nu este defect.
Mai exact, am sa detaliez un pic ideea, astfel:
    -pinul notat cu "85" reprezinta intrarea tensiunii de comanda in releu, adica borna de intrare a bobinei de comanda;
    -pinul notat cu "86" reprezinta calea de iesire a tensiunii de comanda din releu, mai exact borna de iesire a bobinei de comanda.
Mai pe intelesul tuturor, cele 2 borne 85 si 86 reprezinta o bobina, adica o "sârmã" de cupru foarte subtire, dar cu o lungime mare; din acest motiv apare acea continuitate la masurarea cu un multimetru. Deci este ceva normal. Ca si observatie, in cazul in care nu ai avea continuitate pe cele 2 borne releul in cauza este defect si deci inutilizabil.


Ultima modificare facuta de ieseanul la Mar 10 Jan, 2012 6:20 pm
Skip ads

  • octavianvarzaru

  • Mesaje scrise: 231
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Acum m-am linistit si mai bine. Credeam ca am gresit ceva la conectarea firelor.

Multumesc tuturor.
  • CORBU

  • Mesaje scrise: 1,670
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2006

  • Mesaj Privat
ma poate ajuta cineva cu o schema sau macar o idee..daca as vrea sa montez buton cu 2 pozitii de functionare, am niste butoane si rezistenta din scaun . as vrea sa fac si eu! multumesc
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Butoanele si suportul le-am comandat pe original, pentru incalzirea in scaune am luat un kit, sa vad ce primesc exact. Cine mai are nevoie de schema, aici:




Mufele sunt prezente pentru butoane, sub scaune urmeaza sa caut. Sa sper ca pot demonta curat tapiteria originala.
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
In lucru e scaunul de la pasager. Operatiunea de scoatere a tapiteriei e relativ usoara, cu scaunul in casa. Cateva poze de-a valma:

Skip ads

  • Viktor Stoianovici

  • Mesaje scrise: 84
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2011 1.4 turbo
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2012

  • Mesaj Privat
spune-ne de unde ti-ai luat kitul de rezistente si butoanele pentru corsa? si te-a costat toate distractia? detaliat daca se poate.
multumim Smile
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Kit de rezistente am inteles ca se gasesc in ro cu 150 ron. Eu am dat mai mult pentru ca nu am surse atat de ieftine aproape. Butoanele au fost 59.3 eur, suportul a fost 2.03 eur, transport 10.4 eur, total factura 71.73 eur.
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat

  • scanx

  • Mesaje scrise: 679
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Fluke 289, vad ca esti in bani si imi place ca ai lucrat ingrijit.
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Il am de mult timp. Urmeaza montajul scaunului in masina, aflarea pinilor din mufa pentru incalzire, conexiune la mufa.
Apoi scaunul soferului. Am sa fac poze si de la demontaj de pe masina.
Poti lucra ingrijit daca ai timp si rabdare, asta nu e o treaba de facut pe graba. Pana acum cel mai mult mi-a luat uscarea tapiteriei dupa spalare.
  • Viktor Stoianovici

  • Mesaje scrise: 84
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2011 1.4 turbo
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2012

  • Mesaj Privat
frumos lucrat dar totusi am o neclaritate....in conectorul acela mare care vine odata cu scaunul ai doar 2 caute cu pini respectiv pentru martor centura si airbag.
daca ai precablata instalatia electrica pe corsa sub scaun unde intra conectorul mare ai si pini pentru incalizare. Acolo cum te legi ca nu ai casuta? scoti firele afara si pui conector separat pt incalizre?
si mai am o intrebare: am incercat sa fac punte la mufele de la incalizre unde vin butoanele dar sub scaun nu am tensiune? am omis ceva?sigurantele sunt la locul lor...
te rog daca ma poti ajuta sau sa-mi lasi un pm cu nr tau de tel sa-ti adresez mai multe intrebari..multumesc Smile
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
In conectorul mare nu exista martor centura. Exista conexiuni la pirotehnica centurii, pirotehnica airbagului lateral si un senzor de prezenta. Pentru ca nu am conectorul respectiv la mufa scaun pentru incalzire, trag mufe separate, le vezi in poze nu? 2 bucati mari albe. Salvez pinii din mufa masinii, poate mai tarziu gasesc conector original. Nu stiu cum e la tine, dar eu cand am pus sigurantele (26 si 27 parca) si butoanele in locul lor, s-au aprins ledurile de iluminare si cele de comanda. La mufa sub scaun de pe masina am un conector in plus fata de scaun, de aceea am crezut ca e cablata masina pana acolo. Vom vedea. Ai multimetru?
  • Viktor Stoianovici

  • Mesaje scrise: 84
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2011 1.4 turbo
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2012

  • Mesaj Privat


dupa cum vezi in poze asta am sub scaun...sunt 3 casute cu pini. cel din mijloc este pentru incalzire. am facut punte intre firul maro si firu negru+rosu si nu am tensiune sub scaun. sigurantele sunt la locu lor. am si multimetru. am masurat sa vad daca am continuitate pe circuit in mufa de la bricheta si nu da nimik..am pus pe valori de rezistente ca nu am buzzer la el si nu indica nimik... probabil ca nu ma pricep eu ca sa inteleg ce-i acolo. mai trebuie si un releu ceva?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa C/Combo C

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR