Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • Nirolf1986

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Incearca Lemforder. Si eu le-am pus tot la recomandarea mecanicului. Aveam Febi cumparate dar nu le-am mai pus pentru ca mi-a zis ca nu vor tine.
Skip ads

  • xcuseme

  • Mesaje scrise: 1,458
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Acum, mai e o chestie. Cum sunt sigur ca astea de pe masina sunt stricate?
Am urcat acum 2 zile masina pe elevator... si ansamblul rotii cu tot cu amortizor avea ceva joc in oala in care intra flansa. Dar unii zic ca e normal sa fie asa atata timp cat rotile sunt complet suspendate.
  • Libra

  • Mesaje scrise: 4,003
  • Locatie: Oradea
  • Masina: Astra 2002 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Eu schimb flansele astea cel putin o data pe an. Astea ne sunt drumurile. Si decat sa risc o iesire in decor, mai bine iau unele gropi, cu riscul de a schimba mai des flansele.
De la gropi, borduri, limitatoare de viteza, in general orice denivelari "luate in roti", in timp, apare uzura acelor flanse.
Ca si efect, pot sa va spun ca acele flanse se comprima de la solicitarile mecanice. La o comparatie intre flansa noua si cea defecta, o sa constatati ca cea noua este mai inalta decat cea defecta. Practic, flansa "se turteste".
Daca amani schimbarea flanselor, risti in primul rand deteriorarea rulmentului telescop. In primul rand datorita "jocului" care apare in spatiul ramas liber, toate denivelarile peste care rulezi vor provoca socuri mecanice asupra rulmentului. In al doilea rand, prin acel spatiu ramas liber, apa si nisipul aruncate de roata vor ajunge la rulment, grabind griparea lui.
Cum stii ca trebuie sa schimbi flansele amortizor? Pai, cum spuneau si alti colegi, la rularea cu viteza redusa pe suprafete denivelate, se va auzi cum trepideaza rotile fata.
O verificare mai buna se face urcand masina pe un elevator sau pe cric. Se tine roata de la orele 12:30 si se incearca miscarea acesteia sus-jos. Eventual, fixand cat se poate partea de jos a rotii, cu cealalta mana, se incearca miscarea partii de sus a rotii spre motor si spre exterior. In timpul acestor miscari, se va vedea telescopul miscandu-se in partea de sus. Daca "jocul" este pronuntat, recomand schimbarea flanselor.
Desi o sa fie "meseriasi" care o sa recomande schimbarea ambelor flanse simultan, eu personal am ajuns sa schimb doar flansa uzata, in situatia in care cealalta nu permitea "jocul" la telescop.
Operatiunea nu este foarte complexa, in principiu poate fi facuta si acasa, singurele scule mai deosebite de care este nevoie fiind presele pentru arcuri. Totusi, pentru a nu pierde prea multa vreme si a nu risca prea mult, operatiunea se executa mult mai repede daca aveti la dispozitie un elevator. Pentru cei cu doua maini stangi si pentru cei care nu au asistat macar la una-doua asemenea operatiuni, recomand se se apeleze la un service auto.
Referitor la refacerea geometriei rotilor, acum o sa-l contrazic putin pe gabiopel. Mie si altor cativa cunoscuti ni s-a intamplat sa schimbam acele flanse si intrucat nu am mai refacut geometria rotilor, dupa o vreme am constatat o uzura neregulata a anvelopelor. Pentru cat costa o verificare/reglare a geometriei rotilor nu merita sa risti sa cumperi alte anvelope. Eu sunt "Stan Patitul".
Ce marci de flanse am montat?
Originale GM, bune, destul de scumpe, daca nu ma insel undeva la 150-180 de lei bucata. Incercand alte marci, am constatat ca nici altele nu tin mai putin, cel putin cu o exceptie. Flansele marca Febi, mi s-au parut prea slabe, uzandu-se mult prea repede. Mi s-a intamplat sa le schimb si la mai putin de doua luni. Evident, este important pe ce drumuri ai norocul sa circuli si evident este importanta si maniera de condus. In acest moment am montate Ruville si pana acum sunt multumit. Despre Lemforder am auzit doar lucruri bune. Nu tin minte sa fi montat vreodata si pe masina mea.
Daca gasesc prin arhive, o sa postez si niste poze de la una din operatiunile de acest tip.
  • claudiu_opel

  • Mesaje scrise: 283
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2008

  • Mesaj Privat
eu am pus febi si pana acum e bine, dar au o luna. Daca vor incepe sa bata iarasi le voi schimba, oricum eu nu circul foarte mult si sper sa fie ok vreo 6 luni. Flansele ruville sunt acceptabile, eu d`astea am avut pana acum si au tinut 2,5 ani.
Si acum surpriza... am schimbat flansele si rulmentii si s-a strambat volanul catre dreapta. Concluzia este clara: ceva nu mai este cum a fost la geometrie.
Skip ads

  • ciupercarie

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2011

  • Mesaj Privat
pe FEBI vad ca exista doua variante de flanse:
1. versiunea moale 63 lei
2. versiunea tare 72 lei

flansa lemforder este 80 lei

Din ce vad scris pe aici, pentru diferenta de pret de 10 lei, mai bine cumperi lemforder.


Daca sunt persoane care nu au bani pe moment, si sunt date afara de zgomot, exista si o varianta mult mai ieftina.
Se numeste Magnum, marca poloneza parca, si costa 35 lei.
Am impresia ca astea sunt moi, dar nu bag mana in foc.
Amortizoarele de la Magnum sunt foarte ok. Un coleg cu astra G si-a pus pe spate si era multumit. Observatia pe care a facut-o a fost ca erau moi (sau prea moi pentru "gustul lui").
  • xcuseme

  • Mesaje scrise: 1,458
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2006

  • Mesaj Privat
@Libra: excelent tot ce ai spus. Mare drepate ai. Voi incerca lemforder sa vad daca tin mai mult.
  • vali_c

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Anul trecut in august am schimat flansele si rulmentii, am pus lemforder - varianta moale, dupa ce cu un an inainte le mai schimbasem o data (febi) acum constat ca trebuie sa le schimb iarasi, jocul este chiar mai mare decit a fost anii trecuti. Am cumparat presa pentru arcuri si de data asta o sa le schimb eu. M-am interesat pentru set Kayaba ... destul de scump, trece de 300 lei, in functie de buget o sa hotarasc ce pun.
drumurile noastre toate ... poate se vor repara vreodata ....
  • xcuseme

  • Mesaje scrise: 1,458
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Deci sa inteleg ca nici Lemforder nu mai e ce-a fost? Sau drumurile noastre au devenit atat de proaste incat nu mai tine absolut nimic oricat de bun ar fi?
Skip ads

  • xcuseme

  • Mesaje scrise: 1,458
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Nu mai pot edita postul anterior... tocmai am luat un cap de bara Lemforder pentru masina, este "made in Turcia".
La flanse cred ca o sa ma risc pe Kayaba, chiar daca vin doar set cu tot cu rulmentii de presiune.
  • UNHleaSHD

  • Mesaje scrise: 1,356
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Zi-ne si noua niste preturi.
  • xcuseme

  • Mesaje scrise: 1,458
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Flanse kyb cu tot cu rulment sarcina... SM1313 145 LEI/buc
Cap bara lemforder 80ron buc

Nici nu stiu ce sa fac... daca si astea KYB ma tin tot un an... mai bine le pun pe cele mai ieftine si gata... tot un rahat.
  • Libra

  • Mesaje scrise: 4,003
  • Locatie: Oradea
  • Masina: Astra 2002 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2005

  • Mesaj Privat
xcuseme, nici la mine nu tin mai mult de un an, indiferent de producator. Daca ai bafta la drumuri cu multe denivelari, asta e.
Skip ads

  • xcuseme

  • Mesaje scrise: 1,458
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Revin cu detalii.
Azi am schimbat flansele vechi (Febi) cu unele noi Lemforder.
Cele Febi cred ca au cam 1an... si erau tasate aproape 2mm. Rotile stateau balalau si aveau joc destul de mare sus.

Cu cele noi Lemforder jocul a disparut complet, masina foarte inchegata.
Acum sa vedem cat vor tine. Avand in vedere ca drumurile din Iasi in ultima vreme sunt sub orice critica.
  • mircea neicu

  • Mesaje scrise: 349
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
salut.
ai schimbat febi cu lemforder inclusiv rulmentul sau numai flansa?
cum iti dai seama daca trebuie inlocuiti si rulmentii ?
  • xcuseme

  • Mesaje scrise: 1,458
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Fara rulment.
Rulmentii sunt aproape noi, au fost schimbati data trecuta cu flansele.

Ii verifici sa se invarta usor si sa nu agate, sa nu aiba joc, etc.
  • JohnBranch

  • Mesaje scrise: 306
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Am și eu flanșe LEMFORDER de aproape o lunã și deja începe pe partea stângã sã se audã zgomote specifice de flanșã dusã...tare îmi e sã nu se fi dus deja Rolling Eyes
  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Salut.

As dori sa schimb si eu suspensia pe fata, in afara de arcuri.
Am citit cate ceva despre asta dar nu sunt in clar cate componente sunt acolo.
Din poze de pe internet am vazut ca sunt vre-o 5 componente care trebuie schimbate.

Simtomele care cred eu ca au legatura cu suspensia la masina, sunt legate de un sunet slab tocanit de joasa frecventa, ca si cum roata de rezerva nu ar fi stransa si se balangane in locasul ei. Nu e deranjant sunetul.
Cand am schimbat pe rotile de vara, am miscat roata si nu se misca tare, putin in orice caz.
Am facut o poza cu o suspensie, din care as dori sa stiu, fiecare componenta cum se numeste. Nu stiu daca lipseste ceva de acolo.



multumesc anticipat
  • Nirolf1986

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Stie cineva de ce pe Astra G sunt 2 tipuri de flanse? Cod GM 344523 si 344525
Se pare ca ele si arata diferit (acelasi producator):

http://www.findpart.org/part/lem-2118703
http://www.findpart.org/part/lem-1605302

EDIT: am gasit... cel cu 523 cica ar fi mai moale
  • vali_c

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2010

  • Mesaj Privat
constructiv sint/ar trebui sa fie identice, consistenta cauciucului poate diferi, mai moale sau mai tare.
Cind faci comanda specifici varianta: moale sau tare.
Mie unul imi mainca sufletul flansele, le-am schimbat de 3 ori in trei ani, nu sint multumit deloc de ce flanse gasesc, se duc foarte repede
  • Nirolf1986

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2010

  • Mesaj Privat
dap, cam asa e: anul si flansa
Originale GM ai incercat ?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR