Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel - Classics
  3. Opel Kadett
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Buna,

Planuiesc sa inlocuiesc motorul cu unul diesel provenit de la un Astra F sau Vectra A. Pt moment doresc doar sa imi fac o lista cu ce este necesar pt a inlocui si pretul. (nu am achizitionat inca nimic).

Ce cred ca este necesar pt a inlocui:
- motorul
- suportii motorului (sper ca prinderile in caroserie se potrivesc)
- cutia de viteza(pe ia am un F13 si imi trebuie una F16WR sau F18WR)
- planetarele nu se mai potrivesc.
- pompa de motorina(cred ca va trebui sa anulez filtrul de beznina si sa pun unul de diesel).
- nu stiu ce va fi cu servo frana daca se potriveste imbinarea furtunului in chiuloasa de diesel sau nu ..?
- alternatorul este necesar pt al inlocui? se potriveste fulia alternatorului benzinar de pe motorul diesel?
- partea electrica o rezolv(ma gandesc ca in afara de bujiile incandescente, socul electronic sau demaroul nu cred ca mai exista altceva electronic ce deserveste motorul).
- rezervorul (aici nu sunt sigur cum sta situatia, eu am un caravan care are rezervorul de 52l sub portbagaj si in ea este pompa de benzina care neaparat trebuie scoasa dar ce pun in locul ei?)
- arcurile ar trebui inlocuite? avand in vedere greutatea mai mare a motorului!
- prima parte a evacuarii ce vine pana la catalizator(ma gandesc si la diesel pana acolo vine prima parte)

Motorul original: C16NZ

Bauform: R4
Steuerung: OHC
Anzahl der Ventile: 8
Bohrung (mm): 79,0
Hub (mm): 81,5
Volumen (cm³): 1598
Leistung (kW bei min-1): 55 / 5200, 53 / 5200 (Corsa A ab MJ89)
Drehmoment (Nm bei min-1): 125 / 2800, 125 / 3200 (Ascona C, Corsa A, Kadett E)
Verdichtung: 9,2 : 1
Motormanagement: Multec
Oktanzahlbedarf: 95 / 91, keine Klopfregelung
Steuerung: Zahnriemen
Abgasanlage: AGR, geregelter Katalysator
Besonderheiten:
Verwendung: Ascona C (F13/4, F13WR, THM 125), Astra F (F13WR/CR, F15CR, F17CR, AF13), Corsa A (F13CR), Kadett E (F13/4, F13WR/CR, THM 125), Vectra A (F13WR).

Datele noului motor: 17DT (TC4EE1)

Bauform: R4
Steuerung: OHC
Bohrung (mm): 79,0
Hub (mm): 86,0
Volumen (cm³): 1686
Leistung (kW bei min-1): 60 / 4400
Drehmoment (Nm bei min-1): 168 / 2400
Verdichtung: 22,0 : 1
Motormanagement: Bosch VE
Steuerung: Zahnriemen
Abgasanlage: Katalysator, Kadett E kein Katalysator
Besonderheiten: Turbolader IHI RHB4BW
Verwendung: Astra F (F16WR, F18WR), Kadett E (F16WR), Vectra A (F16WR, F18WR)


Eventual daca mai aveti ceva de adaugat va rog sa o faceti.
ps. daca poate cineva sa ma ajute cu un manual de diesel 1.7DT...

Multumesc anticipat.
  • gabonne

  • Mesaje scrise: 1,302
  • Locatie: braila
  • Masina: Vectra 1993 1.7TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
long time, no see... bine ai revenit
mie mi-a fost mai usor pentru ca am trecut de la diesel la turbodiesel si au fost cateva repere care au ramas
cel mai bine este sa iei de pe donor cam tot ce inseamna partea de sub capota motorului:
motor complet (incluzand demaror si alternator - pompa de vacuum e pe alternator)
cutie
planetare
suporti motor
radiatoare: lichid racire, aer, eventual AC
tubulatura racire
tubulatura aer
baterie filtru motorina
pompa de servodirectie
segmentul de tubulatura de evacuare pana in toba intermediara
mufele de conectare ale echipamentului electric
partea de releistica a bujiilor incandescente - asta pentru ca treci de la benzina la diesel si nu ai deja aceasta componenta
suportii motorului: este posibil ca unii din ei sa se potriveasca ca forma si pozitie dar ia in calcul ca motorul diesel e mult mai greu
cutia de viteze: daca gasesti cu actionare hidraulica fa modificarea si treci pe actionare mecanica folosind furca de la cutia f13 care o ai acum
demaror, alternator: nu incerca adaptari ci folosestele pe cela ale motorului; au particularitati constructive ce le fac dedicate acestui tip de motor
tubulatura racire si aer: incearca sa iei cat mai multe repere de la donor si sa le folosesti caci oricum vei avea destule de modificat
intercoolerul: eu am pus alt model si cu totul in alta pozitie, de aici destule modificari pe tubulatura de aer; oricum cred ca in pozitia originala nu as fi putut sa il pun datorita spatiului;
radiatoarele: de preferat sa le folosesti pe cele originale de pe donor dupa ce faci o verificare sub presiune si o spalare
daca tot demontezi schimba furtunul de racire de la turbina: de obicei se coace din cauza temperaturii si accesul e foarte dificil pe pozitie
la diesel iesire din rezervor este pe sub masina (curgere gravitationala), posibil sa fie necesar si schimbarea rezervorului; nu stiu daca prin iesirile din pozitie superioara ca la modelele pe benzina pompa va avea suficienta putere de aspiratie a combustibilului
pentru alte intrebari iti stau la dispozitie
  • BogdaGSI

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Kadett 1988 C20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Eu zic sa te mai gandesti la ce vrei sa faci are dreptate Gabonne ai nevoie de tot ce tine de compartimentul motor si nu numai plus cate o sa intalnesti in timp ce montezi.Dupa parerea mea e o treaba destul de costisitoare si care implica multa munca.Oare merita?mare diferenta nu e intre consumul tau si consumul unui diesel si pretul la combustibil e cam la fel.Asta e parerea mea sper sa nu te supere sau sa te descurajeze .Bafta...
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Da... stiu ca este costisitoare, dar din pacate nu am gasit inca un motor complet la pret bun ... la ce preturi mi sau spus imi cumpar o masina din germania si mai imi raman piese, doar ca aceasta solutie nu este agreata de mine deoarece prea mare investitie ar reprezenta. deocamdata sunt la faza cu calculele. iar in legatura cu consumul doar in oras se merita ca in exterior nu si de altfel doar acest tip de motor l-as agrea fiind mai puternic ca si cel existent.

Multumesc pt sfaturi
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Ia toate acareturile, inclusiv alternator. Difera foarte mult functionarea celor 2 motoare.

Nu merge doar alt motor si gata.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel - Classics
  3. Opel Kadett

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR