Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • visanstefan

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Salut tuturor si imi cer scuze ca am deschis un nou post, insa nu am gasit nimic pe forum ce ma poate ajuta cu probelma pe care o am.
Mai exact, am o vectra b din 97 (x20dtl) si de cand am luat masina climatronicul nu a functionat, mai exact compresorul nu porneste deloc. Mentionez ca pot da drumu la ventilator, pot seta temperatura insa compresorul nu imi pleaca.
Va rog sa imi spuneti unde si ce sa verific. (freon, releu, s.a)
Multumesc!
Skip ads

  • visanstefan

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2011

  • Mesaj Privat
he heee nu ma ajuta si pe mine nimeni Sad
  • jojo

  • Mesaje scrise: 950
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Pai in primul rand, dupa cum ai spus si tu, verifica daca ai freon. Dar te sfatuesc sa astepti sa creasca putin temperatiura, peste 5 grade caci abia atunci porneste compresorul asa e la AC. Parca din cate-mi amntesc la Climatronic trebuie sa mearga compresorul si cand e frig caci baga cald, sper sa nu gresesc.
  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,239
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Compresorul pleaca si la ac si la climatronic indiferent de temperatura cand clapetele sunt indreptate spre parbriz.
In rest e nevoie de o temperatura ambientala pozitiva pentru ca acesta sa porneasca, nu stiu sigur daca limita e 5grade, 7 grade..

Daca nu ai freon si sonda de freon e buna compresorul nu va cupla.
Skip ads

  • visanstefan

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2011

  • Mesaj Privat
indrumat de un prieten, gasii "gaurile" pe unde se umple instalatia cu freon Smile cu o manusa de sudor si un electrod impinsei de acea bila...insa nimic. DECI LIPSA DE FREON (nu era deloc presiune in instalatie)
Acum am cateva nelamuriri:
Daca ar scapa freon, pe unde ar puteao face in afara de conducte?
Daca a stat atat timp fara, nu l-a afectat?


aco_008 a scris:Compresorul pleaca si la ac si la climatronic indiferent de temperatura cand clapetele sunt indreptate spre parbriz.


adica?

jojo a scris:Pai in primul rand, dupa cum ai spus si tu, verifica daca ai freon. Dar te sfatuesc sa astepti sa creasca putin temperatiura, peste 5 grade caci abia atunci porneste compresorul asa e la AC. Parca din cate-mi amntesc la Climatronic trebuie sa mearga compresorul si cand e frig caci baga cald, sper sa nu gresesc.


pai am masina de prin septembrie, si atunci erau peste 5 grade, dar nici atunci nu pornea Smile




Va multumesc Mult de raspunsuri si va astept cu alte sugestii pentru rezolvarea problemei mele!
toate cele bune!
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Sunt multe locuri pe unde poate scapa. Eu am avut radiatorul spart.
  • deleted-18977

  • Mesaje scrise: 2,349
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2008

  • Mesaj Privat
de regula sarea data pe drumurile patriei pe timp de iarna le afecteaza cel mai mult
sarea ataca si produce fisuri in aluminiu ,este explicatia data de meseriasul la care imi schimb radiatoarele de aer conditionat.
e lege ca la 3-4 ani sa se duca.
100/100 ai radiatorul spart si te vei edifica cel mai bine numai dupa ce il vei da jos.
3 buc schimbate in 7 ani /2 masini/ ,toate aveau fisuri in partea din spate.
  • jojo

  • Mesaje scrise: 950
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Ok, deci daca nici atunci nu pornea inseamna ca nu mai ai freon in instalatie si este indicat sa te duci sa faci o verificare a instalatiei cu solutue de contrast sa vezi pe unde pierde freonul. Asta inseamna ca sistemul va fi incarcat cu freon si cu solutue de contast, iar dupa 1-2 saptamani te vei intoarce si-ti fa fi verificata instalatia pentru a vede pe unde sunt pierderi. Se foloseste o lampa cu ultraviolete si datorita solutiei de contrast se vor vedea pierderile. Cam asta e in mare.
Skip ads

  • visanstefan

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2011

  • Mesaj Privat
am fost azi la un service care umpluu instalatii cu freon, dar nu aveau chestie cu ultraviolete.
dar omu de acolo fu foarte de treaba si imi baga in instalatie doar AER GOL si imi zise sa revin maine sa vada daca imi tine presiune Smile zise el ca e aceiasi chestie cu ultravioletele dar varianta taraneasca.

ar fi bine daca as scapa doar cu freonul si uleiul compresorului Smile
sper sa nu fie ceva mai grav la compresor.

Multumesc celor care au raspuns!
Toate Cele Bune!
  • visanstefan

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2011

  • Mesaj Privat
am fost azi iarasi la service sa vada daca a tinut presiune instalatia si....se pare ca nu, deci exista mici scapari.
insa chestia ciudata este ca puse aparu ala care umple cu freon sa fac un test (vidare) sau ceva de genu....si aparatu nu gasii nici o scapare Sad

cred ca cel mai bine ar fi sa caut un service care imi poate testa instalatia cu ultraviolete sa vada exact unde scapa, asta ca sa nu ma apuc sa bag freon+ulei si sa raman fara el..
  • VIPER1981

  • Mesaje scrise: 305
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Salut... si pe mine ma seaca o problema de genul asta este a doua primavara cand trebuie sa merg sa incarc instalatia cu freon...si asta ma cam calca pe nervi...atat de proaste pot fi garniturile alea de se usuca si pierde freonul asa peste iarna...stiu ca este indicat sa pornesti compresorul peste iarna dar daca toata iarna a fost frig cum sa fac lucrul asta pentru ca nu porneste la temperaturi apropiate de 0 grade...aveti solutii...?
Astept raspunsuri...
Va multumesc...
  • visanstefan

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2011

  • Mesaj Privat
VIPER1981 a scris:Salut... si pe mine ma seaca o problema de genul asta este a doua primavara cand trebuie sa merg sa incarc instalatia cu freon...si asta ma cam calca pe nervi...atat de proaste pot fi garniturile alea de se usuca si pierde freonul asa peste iarna...stiu ca este indicat sa pornesti compresorul peste iarna dar daca toata iarna a fost frig cum sa fac lucrul asta pentru ca nu porneste la temperaturi apropiate de 0 grade...aveti solutii...?
Astept raspunsuri...
Va multumesc...



explicami si mie ce garnituri se duc? unde sunt?
Skip ads

  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
in cel mai sigur mod este vorba de semeringul de etansare de pe compresor,pe ax la iesirea spre cupla electromecanica.daca nu folosesti AC macar 2 min pe luna chiar si iarna,se rigidizeaza si se usuca,mai ales dupa cativa ani de imbatranire.In compresor ,in amestec cu freonul ai si uleiul care unge practic si axul,implicit suprafata de contact cu semeringul.


Ultima modificare facuta de micky001 la Joi 31 Mar, 2011 8:11 am
  • VIPER1981

  • Mesaje scrise: 305
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2008

  • Mesaj Privat
micky001 a scris:in cel mai sugur mod este vorba de semeringul de etansare de pe compresor,pe ax la iesirea spre cupla electromecanica.daca nu folosesti AC macar 2 min pe luna chiar si iarna,se rigidizeaza si se usuca,mai ales dupa cativa ani de imbatranire.In compresor ,in amestec cu freonul ai si uleiul care unge practic si axul,implicit suprafata de contact cu semeringul.


Arrow Daca ai venit cu acest raspuns...poate ne mai dai cateva...semeringul ala se poate schimba in cazul in care a imbatranit foarte tare...si inca o intrebare...cum sa folosesc AC-ul in cazul meu climatronicul iarna daca la -5grade compresorul nu porneste...
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Cel mai indicat este sa fie schimbat.Majoritatea aleg daca" pierde "compresorul sa-l schimbe cu unul sh care-i... si ala trecut de prima tinerete.Semeringul eu l-am gasit la un mic magazin de piese auto din Constanta,la comanda evident,vre-o 45 de lei,acum 3 ani.Nu mai stiu care sunt preturile de acum,dar in nici un caz 200/250E cat se cere pe un compresor sh.La demontare este nevoie de o presa pt extractia fuliei,in spatele ei mai ai o siguranta zeger si cam atat.Bineanteles,ideal ar fi sa cauti un service specializat care sa-ti incarce si instalatia,verificari ulterioare ale etanseitatii.
Si eu i-mi bat capul cu aceeasi bma,de ce nu porneste la temperaturi joase.In mod normal,la AC nu are nici o treaba cu temperatura exterioara,nici un senzor.La clima,ai legatura cu senzorul de temp. exterioara,senzori la iesirea din aeroterma spre habitaclu,senzor de temperatura ambientala,...Banuiesc asa este setat,cu toate ca sunt reticent,pt ca iarna cand se abureste parbrizul modalitatea cea mai eficace de a-l usca este aeru rece AC.Si la mine am observat ca porneste dimineata pt 1 minut,apoi pace,nu o mai ia.O sa studiez azi care-i treaba.Salutari! Si vezi ca este pe undeva un topic despre schimbarea semeringului,daca dau de el ,ti-l pasez.
  • VIPER1981

  • Mesaje scrise: 305
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Ok... mercy...o sa analizez situatia si o sa vad ce pot face...
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
VIPER1981 a scris:Ok... mercy...o sa analizez situatia si o sa vad ce pot face...



uite ca am gasit.bafta!


https://www.clubopel.com/vie...59&highlight=
  • VIPER1981

  • Mesaje scrise: 305
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Am descoperit problema...se pierde freon pe la oringurile atasate pe compresor la cele doua furtune tur-retur freon... am fost ieri la EDS si au pus lampa de contrast pe masina...iar ca reparatie costurile sunt urmatoarele...pentru cine este interesat...oringurile 27leix2...umplere freon+ulei+substanta de contrast 130lei...manopera 40 lei.
P.S. Sper sa nu se considere reclama...nu am dat decat niste informatii pentru cei ce au probleme de genul...si cam care ar fi costurile unei astfel de lucrari...
Bafta...
  • gabbytzzu

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor. Postez si eu aici pentru ca am aproximativ aceeasi problema. Am cumparat un opel Vectra C , 2.2 motorina. Am o problema la instalatia de climatizare care nu porneste absolut deloc. Cand am cumparat masina mergea perfect indiferent de Ac sau pe incalzire. M am trezit cu problema asta cand am vrut sa pornesc dezaburirea si am sesizat ca nu mai porneste.
Pe display nu apare nicio eroare si nici in bord si totul arata ca si cum ar functiona normal, numai ca nu se simte nimik si nu porneste niciun ventilator.
Stie cineva daca exista siguranta pe instalatia de climatizare, sau a mai avut cineva o problema asemanatoare? Sau daca ma poate ajuta cineva cu un manual tehnic pentru modelul acesta . Va multumesc!
  • VIPER1981

  • Mesaje scrise: 305
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2008

  • Mesaj Privat
gabbytzzu a scris:Salutare tuturor. Postez si eu aici pentru ca am aproximativ aceeasi problema. Am cumparat un opel Vectra C , 2.2 motorina. Am o problema la instalatia de climatizare care nu porneste absolut deloc. Cand am cumparat masina mergea perfect indiferent de Ac sau pe incalzire. M am trezit cu problema asta cand am vrut sa pornesc dezaburirea si am sesizat ca nu mai porneste.
Pe display nu apare nicio eroare si nici in bord si totul arata ca si cum ar functiona normal, numai ca nu se simte nimik si nu porneste niciun ventilator.
Stie cineva daca exista siguranta pe instalatia de climatizare, sau a mai avut cineva o problema asemanatoare? Sau daca ma poate ajuta cineva cu un manual tehnic pentru modelul acesta . Va multumesc!

Ai climatronic sau AC normal? Daca ai climatronic trebuie sa verifici cateva aspecte...daca este pornit sau nu compresorul,iar asta se face din meniul climatronicului...daca ai pornit ventilatorul...daca ai deschis fantele,iar asta se face din meniul climatronicului prin bifarea fantelor prin care vrei sa iasa aer...daca ai verificat aceste aspecte si tot nu iti arunca aer posibil sa ai o problema la panoul climatronicului,daca iti arunca aer dar nu raceste posibil sa nu mai ai freon in instalatie...

Bafta...
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR