Ai uitat parola?


  1. Forum ClubOpel.com
  2. Tutoriale
  • kegpr

  • Mesaje scrise: 729
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra X25XE din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Mar 2006

  • Mesaj Privat
M-am enervat. Imi scartaie toate geamurile si cum m-am nascut in zodia Cusurgiului, am luat atitudine. Respectiv, m-am pus cu toporul pe ea Twisted Evil .
Am inceput deocamdata cu usa din spate, de pe partea soferului. Masina este Opel Vectra, motor X25XE, an fabricatie 2000. Are toate cele 4 geamuri electrice, cu impuls.

Sa purcedem ...

1. Se desfac cele 2 suruburi de sub buzunarul usii


2. Se scoate "triunghiul" de plastic din coltul de deasupra manerului de inchidere ( e trage cu mana, are o urechiusa de plastic in care e prins )


3. Cu grija,ajutat de un briceag ascutit, se scot, pe rand :
- capacelul din maner
- butonul de comanda a geamului
- capacul de pe tweeter
NB! Aceste componente sunt din plastic, incercati sa le scoate cu mare grija si sa nu lasati urme .

4. Se scot cele 3 suruburi mascate de capacele mentionate mai sus

5. Butonul de comanda este alimentat de un cablu mufat - se deconecteaza cu grija. Nu va lasati pacaliti - butonul se desface si el in sine, dar nu ajuta la nimic, nu puteti scoate manerul daca nu desfaceti cablul.

6. Se deconecteaza si tweeterul, in acelasi mod

7. Cu grija , se trage usor de fata de usa. Aceasta este prinsa de metal in butoni de plastic. Luati-o usor, roata, si se desprinde . NU FORTATI.

8. Dupa ce ati desprins fata de usa din butoni, trebui sa o ridicati , pentru a o scoate definitiv.

ATENTIE !! Pt cei care au bec de iluminare in usa, mare grija ! Daca va bucurati ca in sfarsit ati scos fata, riscati sa rupeti cablul de alimentare ! Eu am fost la un pas sa-l smulg, deci grija ...

9. Fata interioara ( tabla ) e invelita intr-un celofan ciudat, lipit pe laturi. Lipitura e marcata cu rosu. Eu zic ca trebuie desprins cu grija , incet - incet, doar in partea de jos , ca pe acolo aveti acces in interiorul usii ( ce ne intereseaza de fapt )

10. Ideala ar fi o lanterna mica sa puteti vedea cam cum e mecanismul si pe unde sa stergeti. In principiu, tija de metal pe care culiseaza o piesa de plastic tb stearsa de murdarie si unsa - eu am dat cu WD40.

11. Se pun la loc piesele - cu atentie , sa nu uitati ceva . Mie mi-a folosit faptul ca am facut poze - daca aveti un aparat digital va recomand acelasi lucru. Ca mentiune, acel celofan il puteti lipi ( asa cum am facut eu ) cu Bison dublu adeziv buretat, din loc in loc. E un scotch excelent, special pt masini, eu l-am mai folosit cu succes ( la lipit plasa de tantari pe termopan si tine de 2 ani deja , afara, in soare / ger ). Se gaseste in orice hypermarket la aprox 65k rola de 4m.

Cam asta ar fi. Mie mi-a luat ~ 2 ore, fara sa stiu ce tb sa fac. As adauga : incredibil cum a lucrat neamtu masina asta, totul e logic, legat, eficient. Tratati-o ca pe o domnisoara educata, nu va grabiti cu ea Embarassed Embarassed

Sper sa va ajute, o sa continui acest post cu demontarea geamurilor fata, cand o sa am timp sa le desfac ...
  • kegpr

  • Mesaje scrise: 729
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra X25XE din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Continuam cu geamurile din fata ... mai precis cel de la sofer :

Embarassed


Se scot in maniera asemanatoare :

1 . controlul de la oglinzi



2. capacul de la tweeter :


3. suruburile de sub usa :


4. Acum un pic de atentie : manerul de la usa este protejat de un cauciuc dur, care se scoate cu atentie ( folositi un briceag sau o surubelnita subtire). Ramane un bloc de plastic, care are in partea de sus o fanta ; cu o surubelnita, il deblocati si il trageti afara. Mare atentie : este exclusiv din plastic, trageti ferm, dar nu la stilul smuls ca se poate rupe.



Restul e cam la fel : desfaceti cu grija panoul, scotch-ul ala special si ungeti mecanismul de culisare. Va este ff folositoare o lanterna buna, precum si un spray de ungere cu pai ( am folosit evident WD 40 ) . De ce ? - pai pt ca roata zimtata care misca tot angrenajul n-a putut fi unsa decat cu geamul coborat , de sus. Si sa luati si niste Rivex ceva de geam ... ca inveitabil o sa-l umpleti de smecleu Embarassed .




Spor la treaba !
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,434
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z20LET din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Multumim de tutorial kegpr.Intr-adevar foarte util Wink
  • pif

  • Mesaje scrise: 2,332
  • Locatie: Gaesti/Dambovita
  • Masina: Vectra z18xe din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Da intradevar f. util si bine explicat ca la clasa I pentru toti nestiutorii. Multumim.
  • 34KLA

  • Mesaje scrise: 5,279
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Signum z19dth din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Sep 2004

  • Mesaj Privat
la vectar mea geamul din drepata fata face figuri la ridicare nu se opreste in pozitia inkis ci mai coboara cativa cm, luat din aprope in aproape merge

avetzi idee ce poate fi? exista un senzor de presiune sau doara un timp in care sa exista un ciclu de ridicare-coborare?
  • kegpr

  • Mesaje scrise: 729
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra X25XE din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Hm, cred ca e o problema de impuls. Si impulsul ala depinde de un releu, cred . Un electronist ar putea sa-ti dea un sfat aici ...
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,053
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra X16XEL din 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
are protectie ca sa nu-ti prinzi mana in el...desi pe ultimii 2-3 cm nu mai actioneaza (era sa-mi cada o unghie pe chestia asta). A capatat joc si nu mai "calca" exact in locas, simte presiune si coboara un pic (intra protectia aia).
  • ovidium

  • Mesaje scrise: 983
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra Z16SE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Sau, din varii motive el "stie" ca pozitia corecta este aia la care coboara. Tine de cateva ori apasat prelung butonul, cu geamul deja ajuns pe pozitia inchis, astfel incat sa re-memoreze pozitia corecta.
  • ScOOp

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z14XEP din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 16 Apr 2006

  • Mesaj Privat
DJ34KLA a scris:la vectar mea geamul din drepata fata face figuri la ridicare nu se opreste in pozitia inkis ci mai coboara cativa cm, luat din aprope in aproape merge

avetzi idee ce poate fi? exista un senzor de presiune sau doara un timp in care sa exista un ciclu de ridicare-coborare?



Incearca sa resetezi geamurile Very Happy
baga un ochi aici https://www.clubopel.com/vie...65&highlight=
  • 34KLA

  • Mesaje scrise: 5,279
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Signum z19dth din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Sep 2004

  • Mesaj Privat
nu merge 10x oricum
  • biker

  • Mesaje scrise: 192
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Z18XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Aug 2007

  • Mesaj Privat
ms pt tutorial , astazi desfac si eu geamul din dreapta fiindca urca intr-o parte si ultima oara cand a fost deschis a cazut in usa deci e ceva cu macaraua , oricum inca odata ms mult
  • adrian80

  • Mesaje scrise: 264
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra X20DTL din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Foarte folositor tutorialul.
Multumim.
Dupamasa ma apuc si eu sa desfac.
Smile
  • Ciuca Bogdan

  • Mesaje scrise: 112
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Y20DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Mar 2007

  • Mesaj Privat
ma puteti ajuta si p mine va rog cu un tutorial pentru desfacerea tapiteriei de la usile din spate? nu am reusit sa gasesc asa ceva...sigur e mai usor dar as vrea sa aflu exact cum...multumesc si imi cer scuze dak din neatentie nu am reusit sa gasesc eu tutorialul respectiv!
  • marius007zo2

  • Mesaje scrise: 1,394
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y17DT din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Feb 2007

  • Mesaj Privat
vreau sa stiu si eu cum pot da jos "fata de usa" din spate la un astra g in 2 usi hatchback, nu bertone!
am tot incercat ... are cateva cleme care ies relativ usor ... vreo 2 reglaje de directie din plastic si 4 cleme din plastic in partea de sus catre geam! dar nu pot sa o scot de acolo!
cum pot sa o scot ? trebuie sa dau si bancheta jos? cum ?
  • starter666

  • Mesaje scrise: 394
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z20LEx din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Jun 2006

  • Mesaj Privat
sa iti spulber mitul marius007zo2 .. este la fel si la hatchback si la bertone Smile
trebuie sa dai spatarul jos, pentru ca panoul acela se prelungeste pana dupa lacasul in care este prins in partea de jos.

am pus o poza ca sa iti dai seama mai usor .. am incercuit cu rosu locul pe unde ajunge "fata de usa"

  • marius007zo2

  • Mesaje scrise: 1,394
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y17DT din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Feb 2007

  • Mesaj Privat
nu am stiut daca este sau nu la fel ca la bertone!
ma gandeam eu ca tre` sa dau si bancheta jos! dar cum o dau ? din cate vad in poza facuta de tine ar trebui sa trag de ea in sus!
nu am inteles mecanismul ala cu care e prinsa bancheta ... tre` sa apas pe acel ax pe care e pus si arcul ... sau cum sa o scot de acolo ?
  • starter666

  • Mesaje scrise: 394
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z20LEx din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Jun 2006

  • Mesaj Privat
iti trebuie o surubelnita ca sa tii contra arcului Smile
dai arcu inspre spatar si tragi in sus .. iese imediat .. arcul acela prin forta exercitata practic tine spatarul acolo, e si un mic cant in tabla acolo.
stai calm ca nu ai cum sa strici nimic ..
dupa ce te uiti atent acolo o sa iti dai seama ce si cum ..
  • marius007zo2

  • Mesaje scrise: 1,394
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y17DT din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Feb 2007

  • Mesaj Privat
merci mult de tot @starter666 !
  1. Forum ClubOpel.com
  2. Tutoriale

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata