Ai uitat parola?


  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,336
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega x20se din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Dec 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Dupa facelift exterior-interior,m-am hotarat sa schimb si AC-ul cu Climatronic,mai ales ca aveam caloriferul infundat si in zilele friguroase nu mai facea fata,nu mai spun de geamuri aburite.Am studiat broblema,si m-am hotaratire totusi pe modelul anterior anului 2000 de climatronic,in primul rand datorita materialului plansei de comanda,vopseaua aceea cauciucata care imbatraneste prematur si se curata,apoi cd-ul este deja amintire,navigatia depasita.

Am inceput cu studiul demontarii si a conexiunilor electrice din Tis 2000,apoi dupa ce mi-am pregatit toate componentele,m-am apucat de treaba

mai intai indepartate toate elementele auxiliare ale bordului,guri ventilatii din extreme,gura ventilatie centrala,ceasuri de bord,torpedo,airbag pasager,airbag volan,manete si coloana directie volan


se demonteaza apoi si coloana "cal" din prelungirea bordului,dupa indepartarea capacelor si desfacerea mufelor de la comenzi geamuri
plansa de bord apoi se demonteaza prin desfacerea celor 8 suruburi de fixare,4 pe fiecare perte,stanga si dreapta,trebuie urmarite spre eliberare si clemele de prindere a instalatiei electrice care este ancorata de plansa de bord,apoi se extrage plansa prin trager si ridicare




caloriferul este prins de modul cu un surub cap imbus,se demonteza clema de fixare a tubulaturilor se indeparteaza tubulaturile,desurubat surubul de prindere pe modul,apoi se extrage caloriferul spre dreapta.montarea se face in ordine inversa.atentie la introducerea tuburilor,sa aibe oringurile de etansare




in cazul meu,cum am mai spus,am schimbat tot modulul AC cu unul climatronic



Pentru trecerea de la AC la climatronic,este nevoie de modulul cu actionari solenoizi electrici,panoul de comanda,regulatorul de turatie aeroterma(substitut al celui cu rezistente),senzorul de soare(sun sensor),butonul ECO (substitut al celui de AC),schema electrica,si bineinteles ceva notiuni de electricitate/electronica.


ansamblarea bordului in ordine inversa a dezansamblarii,ancorare instalatie electrica,volan,airbaguri,etc.
Produs finit:
Multumiri lui eugen_cta pentru ajutorul acordat la procurarea componentelor!
12 ore de unul singur.
La dispozitie cu orice detaliu!salutari
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,336
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega x20se din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Dec 2007

  • Garaj Mesaj Privat






  • unaebab

  • Mesaje scrise: 232
  • Locatie: Mures
  • Masina: Omega 2.0 XEV din 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Oct 2009

  • Garaj Mesaj Privat
Ambitionat de reusita colegului de forum micky 001 intentionez sa fac si eu conversia de la AC la climatronic. Avand insa un cunoscut care a dezmembrat un Omega C ( 2002) ma intreb daca e posibil sa trec la climatronicul acesteia. Modulul cu calorifere si motorase pas cu pas este identic, Doar partea de comanda difera ca circuite , pini de legatura , forma etc. Are cineva idee daca visez cai verzi pe pereti sau sunt sanse de reusita ? Bineinteles ca in cazul in care ar fi posibil as trece si la bordul , consola centrala de la modelul 2002. Multumesc anticipat celor care vor manifesta interes.
  • Razvan Brutus

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega X20XEV din 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Dec 2016

  • Garaj Mesaj Privat
Salut,ca sa schimb doar caloriferul de caldura este nevoie sa demontez tot bordul cum ai facut tu sau se poate scoate dupa ce demontez torpedoul,sau ce ar trebui mai exact sa demontez sa il pot schimba,am nevoie sa il schimb cat mai urgent ca vine frigu si am copil mic si nu pot merge cu el in frig.Multumesc.

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata