Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • indy

  • Mesaje scrise: 1,093
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2007

  • Mesaj Privat
raportul perfect intre capacitate motor si greutate masina, coroborat cu reactia la drum si consumul de carburant, este dat de un Astra G cu Z17DTL remapat in 105 cai.

Parerea mea!
Skip ads

  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
eu va intreb pe voi un lucru:
de ce o masina mare (si nu ma refer la autoturisme ci la camioane, autobuze, etc) nu are motor pe benzina de capacitate mica?
pentru ca ce poate oferi un motor pe benzina (in materie de cuplu si putere) nu sunt suficiente
la consum nu e rentabil deloc sa ai camion benzinar...

parerea mea personala e (doar pentru ce ofera Opel):
la masini mici (corsa, agila, etc) motoare benzinare de capacitate mica si medie (1.0, 1.2, 1.4), diesel de capacitate mica (1.3 de exemplu)
masini medii (astra F, G, H, tigra) motoare benzinare de capacitate medie (1.4, 1.6) sau motoare diesel de capacitate medie (1.7, 1.9)
masini mari (zafira, vectra c, omega, insignia) motoare diesel de capacitate medie sau mare (1.9, 2.0, 2.2, 3.0). benzinar nu as pune pe masinile astea

o sa para ca de fapt asa sunt si in realitate pe masini
insa ma gandesc eu ce ar fi insemnat sa se puna pe o vectra sau insignia un motor de 1.2 benzina sau 1.3 diesel
cat ar fi rezistat aceste motoare pe masina?
si mai ales cine ar fi cumparat o asemenea masina?
eu unul nu as fi cumparat niciodata
poate sunt de moda veche dar nici motorul de 1.3 nu l-as fi pus pe astra dar multi zic ca e bun...
am mers si nu am ramas cu o impresie prea buna...
la fel si benzinarele de pe vectra c. nu zic ca nu sunt bune dar pur si simplu nu au acelasi zvac ca un diesel...

ideea pe care am mers e: capacitatea motorului trebuie sa creasca odata cu greutatea si dimensiunile masinii...
nu vreau sa intru in ploemici cu alti utilizatori iubitori ai motoarelor de capacitate mica si putere mare...
  • PAUL_BM

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Maramures
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Mai am o nelamurire Very Happy Motoarele turbo pe benzina nu se compara la cuplu cu turbodiesel? Ma refer la plaja de turatii unde cuplul e maxim, cuplul maxim al motorului etc. ?

De ce Ferrari/Lamborghini/Aston Martin/Bugatti etc nu fac masini cu motoare diesel, daca un diesel e mai performant/rapid/economic/durabil etc? Doar de dragul traditiei?
  • tiry213

  • Mesaje scrise: 449
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Paul_WPZ a scris:De ce Ferrari/Lamborghini/Aston Martin/Bugatti etc nu fac masini cu motoare diesel, daca un diesel e mai performant/rapid/economic/durabil etc? Doar de dragul traditiei?

Fiindca Ferrari nu e facut sa mearga in 1500rpm, subturat sau bara la bara prin oras.
Iar dieselul are avantajele spuse de tine doar in anumite conditii. La benzina segmentezi, refaci motorul , la diesel schimbi turbine si injectoare. Pentru mers normal chiar lejer e mai ok diesel. Insa daca vrei sportiv benzina.


Ultima modificare facuta de tiry213 la Lun 14 Mar, 2011 1:05 pm
Skip ads

  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Pentru ca motorul diesel nu suna bine dupa 3000ture, nu trece de 5000ture nici mort, la condus sportiv consuma ca porcul (atat ulei cat si motorina), nu prinde 150km/h in treapta a 3-a si dardaie la semafor. Ce supercar ar mai fi asta?


Ultima modificare facuta de dodo_13 la Lun 14 Mar, 2011 1:09 pm
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
in afara de faptul ca nu e masina de oras, masinile sportive adevarate nu o sa le vezi diesel niciodata...
ce ar insemna sa vezi pe o cursa de formula 1 sa fie doar masini diesel
o cursa ar dura 3 ore nu 2
spectacolul nu ar fi acelasi
insa nu ai mai vedea masinile la boxe punand benzina...
un plin de motorina ar ajunge probabil o cursa intreaga + calificarile...
  • tiry213

  • Mesaje scrise: 449
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2008

  • Mesaj Privat
jgyprime a scris:in afara de faptul ca nu e masina de oras, masinile sportive adevarate nu o sa le vezi diesel niciodata...

le mans, wtcc , mai nou si in campionatele de rally sau coasta. De obicei le deosebesti cand lasa un nor negru de fum in spate.
  • PAUL_BM

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Maramures
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Se tot vorbeste de Audi-ul ala diesel de la Le Mans, dar am inteles ca ala e diesel mai mult cu numele si ca de fapt ar functiona cu o motorina mai speciala... in care motorina e cantitate neglijabila. E adevarat?
Skip ads

  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,140
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Cum ar arata un Ferrari/Lamborghini/Aston Martin/Bugatti cu fum negru iesind pe esapament?
Cine ar cumpara un supercar diesel?
La masinile de lux pretul benzinei e nesemnificativ, deci s-a dus din start principalul avantaj al dieselului.
VAG incearca sa-si faca publicitate cu dieselul in competitiile sportive, dar nu e locul dieselului acolo.
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
cristidb a scris:Cum ar arata un /Lamborghini/ cu fum negru iesind pe esapament?


Chiar am vazut, te apuca rasul.
  • PAUL_BM

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Maramures
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Cunosc eu oameni care ti-ar spune ca singurul motiv pentru care nu se face Veyron diesel e ca e prea greu motorul si de fapt TDI e dumnezeul cineticii. Razz
  • octav_bz

  • Mesaje scrise: 1,048
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2009 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Motoarele cu capacitate mai mare sunt mai scumpe, desi, teoretic, polueaza mai mult si au taxe mai mari. Gradul de uzura al unui motor capacitate mare este mai mic decat al uni motor cu capacitate mai mica la un numar mare de kilometri. Sunt 2 argumente pro motor cu capacitate mai mare.
Skip ads

  • DJINN

  • Mesaje scrise: 399
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2007

  • Mesaj Privat
jgyprime a scris:

la fel si benzinarele de pe vectra c. nu zic ca nu sunt bune dar pur si simplu nu au acelasi zvac ca un diesel...

Cand vad asemenea lucruri scrise ma ia durerea de cap.

Motorul ala diesel are zvacu ala pentru ca ARE TURBO, ceea ce un motor aspirat pe benzina nu are.

Motorul aspirat pe benzina urca liniar fara zvacuri.
Ia un motor turbo benzina si unul turbo diesel si atunci sa vezi care are zvacul mai mare.

Singurul avantaj al diesel-ului este consumul mai mic.

jgyprime a scris:ideea pe care am mers e: capacitatea motorului trebuie sa creasca odata cu greutatea si dimensiunile masinii...
nu vreau sa intru in ploemici cu alti utilizatori iubitori ai motoarelor de capacitate mica si putere mare...

Aici sunt de acord cu tine
  • mumus

  • Mesaje scrise: 627
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Eu mai conduc din cand in cand un nissan qasqai de 2 l benzinar, un logan de 1.4 remapat si buburuza mea, sincer, nissanul are cel mai ok consum raportat la putere.iarna loganul consuma cel mai ok, iar in afara orasului consuma ok corsa... Fiecare are avantaje si dezavantaje...dar nissanul imi place mai mult. corsa consuma enorm iarna....
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
DJINN eu m-am referit la ce se gaseste pe piata nu in situatii teoretice in care pe o corsa ar fi putut pune un motor de 3 litri V6 ...
sunt convins ca ar fi incaput cumva pe masina...
nu cred ca va exista vreodata o masina de serie cat corsa care sa aibe motor mai mare de 2 litri...
este cam inutil...
  • elegance

  • Mesaje scrise: 3,088
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y 17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Parca era vorba de capacitate mica vs capacitate mare, diesel vs benzina este alt topic...
Experientele mele cu motoare mici au fost destul de dezamagitoare incepand cu o fabia 1.4 care ma rupea cu 14% in oras. Nu mai vorbesc de drum lung unde nu puteam depasi camioanele dar aveam consum de 1.8. Rolling Eyes
La diesel e mai ciudata treaba, 1.3 cdti consuma mai mult decat 1.7 dti, dar sa zicem ca e din cauza diferentei de putere. Nu stiu cum sta fata de 1.7 cdti.
  • sever iulian

  • Mesaje scrise: 1,325
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2017 B20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2006

  • Mesaj Privat
tase a scris:Parerea mea este ca o masina mica trebuie echipata cu motor mic iar una mare cu motor mare,nu poti transporta 1500kg cit are opelul meu cu motor de 1,4 ca atunci este paguba curata,sa nu spuna cei cu acea Octavia cu motor de 1,4 ca e masina fiabila..de abia pleaca de pe loc si de abia ajunge la o anumita viteaza


asta vara dupa ce am ramas fara masina in urma unui accident, am avut 3 luni o skoda de la fratele meu, motor 1,4 aspirat. masina se misca foarte greu, in depasiri abia treceam de un logan de exemplu. la un drum de bucuresti(280 km) alimentam de 200 ron si pe drumul de intoarcere mai puneam de 50 ca sa ajung safe acasa. comparativ cu insignia, la acelasi drum pun motorina de 150 ron si mai ramane si de o plimbare in oras. fratele a luat motorul de 1,4 pt ca e de vw, are sigla pe el. cel de 1,6 ar fi fost de skoda.
  • Nirolf1986

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Masina usoara - motor mic
Masina grea - motor mare
Cred ca pt o Astra motorul potrivit e cel de 1.6 sau 1.8

1.6-le merge destul de bine cu maxim 2 pers in el, nu se chinuie
Cu masina plina se simte destul de mult greutatea in plus, trebe turat mai mult, consum mai mare...
  • Furdui

  • Mesaje scrise: 1,067
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Am citit tot si vad ca in loc sa se discute despre "Motor capacitate mica versus motor capacitate mare!" se tot potrivesc motoare mari pe masini grele si cele mici pe masini usoare.

Atunci cand folosesti cuvantul "versus" obligatoriu faci comparatii gãsind avantaje si dezavantaje.

In ceea ce ma priveste as vrea sa spun avantajele si dezavantajele unui motor capacitate mica.

Avantaje: Consum mic, taxe mici (asigurare, impozit, etc)
Dezavantaje: Lipsa câtorva cai putere.
  • chelu adrian

  • Mesaje scrise: 974
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Presupun ca aceasta diferenta este facuta in acelasi segment de combustibil, nu?

Pentru ca..daca luam de exemplu, un Opel Tigra 1.4 16V si o Vectra C 1.9 cdti, la sfarsitul anului iesi mai ieftin cu Vectra la general.
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR