Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,415
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Normal ca un motor mic pe masina mare va consuma destul de mult.
Acest motor fiind prea fortat.Am vazut cel de la Ford ECOBoost.Cat a avansat tehnologia motorul acela de 1 l plus turbina sigur merge fortat.
Nu se mai fac masini sa reziste sau din pasiunea de a construi ceva.
Acum totul este piesa de schimb.
Sa se strice cat mai repede ca sa cumperi alta noua.
Ei sa faca rulaj de bani si de material.
Skip ads

  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
depinde ce vrei sa faci cu masina aia.
in general sunt modele de masini submotorizate.e vorba de taxe si marketing.exemplu octavia 1 cu motor de 1,4, vectra b cu motor de 1,6, etc.o masina submotorizata va consuma= sau mai mult decat una cu motorul un pic mai mare dar potrivit.
daca vorbim strict de modelele din clasa mica si scopul pt care au fost construite adica masini mici pt oras cu motoare mici atunci un 1,2-1,4 nu e un motor mic pt o masina din clasa mica gen corsa,polo,fabia.si nici nu va fi submotorizata.
cazul tau.trebuie sa te gandesti la ce folosesti masina,cati km/an,cu ce incarcare,etc.
dupa toate astea decizi daca vrei masina mica cu motorul cel mai mic(nu neaparat cel mai economic) sau ceva mai mare cu un motor potrivit.

eu zic ca pt o masina de oras e suficient un 75cp/tona.pt o masina de extraurban 100cp/tona. plus minus .probabil aici ar fi si consumul cel mai mic.oricum in romanica si orasele ei nu se justifica ditai animalul de motor.
  • deleted-5946

  • Mesaje scrise: 1,737
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Vectra B 1.6 16V: 0-100km/h face in 12.5 secunde, cat un Astra G 2.0dti si ajunge la ~190km/h.
60-100km/h in treapta 4 face cam cu o secunda mai lent decat a mea (Astra G 1.6 16V - 2 usi) si daca ne uitam pe topicul cu reprize nici 2.0dti nu sta prea bine.

Deci ce inseamna submotorizat defapt?

ON: Nu mi se pare un motor de 1.2 MIC ci mai degraba ne-am format o parere gresita despre ce inseamna mic si MARE.
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
era vorba de consum.ca asta doare la buzunar.un vectra b2 de 101 cai(z16xe) si 1400 kg e foarte posibil sa consume mai mult sau egal cu una de 125 cai(z18xe).
Skip ads

  • deleted-5946

  • Mesaje scrise: 1,737
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Cel putin la Astra intre 1.6 si 1.8 e diferenta maricica la consumul mediu (0.6l/100km) si mare la urban (1l/100km) deci sincer m-as mira ca la Vectra sa fie diferita situatia mai ales ca daca tin minte Vectra 1.6 are undeva la 1300kg(chiar 1260 parca e in talon, dar revin dupamasa cu informatia exacta).
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
cristidb a scris:E putin exagerata comparatia. Nu prea se pun pe acelasi model motoare de 1.6 si 2.5.
am vrut sa postez mai demult chestia asta insa nu am avut cum pentru ca eram pe telefon si nu puteam sa dau copy-paste
acum multumita colegilor care au ridicat acest topic mi-am adus aminte...

vectra c:
motor 1.6
motor 3.2
pe vectra c din cate stiu eu au fost puse motoare incepand de la 1.6 pana la 3.2
adica capacitatea maxima e dublul capacitatii minime...

posibil ca situatoa sa fie similara si la alte modele opel (de exemplu la astra g am impresia ca exista si motorul de 1.2 benzina si cel de 2.2 benzina)
ce e drept cel mai des am gasit pe astra g 1.4 benzina 1.6 benzina, 1.7 diesel si 2.0 benzina/diesel
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
@vladf eu zic ca e diferit la vectra. si un b2 cdx are spre 1400 kg.
astra are aproximativ 1200.parca 1150 cea in 3 usi cu motor z18xe.

@jgyprime astra g a avut z12xe, z22se si z22dtr/h.vectra b z16xe si maxim y26xe.
  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,725
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Pe acelasi model de masina s-au pus motoare de la 2,5 la 5,9. E adevarat ca nu la Opel, dar e valabil pt. orice marca ca pe un model sa fie si alte motorizari.
Care e mai bun? Bineinteles ca cel mai mare.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Motor mic = masina mica de oras si ceva extern
Motor mare = masina mare pentru extern ca in oras costa combustibil si nu mai punem taxe si reparatii
Romanul are o problema la bibilica, cum are doi lei hai sa cumpere MAREEEEE , mai mare ca a vecinului. Vrea masina cu enspe dotari care oricum nu-i folosesc neaparat dar da bine, sa aiba forma de Lamborghini, consum si intretinere de Tico, sa puna in ea cat in duba si tot asa. Multi au construit case cat o pensiune si nu au bani de intretinere de le vand acum ca o mai venit mintea la cap.
Occidentalii si mai ales nemtii cumpara masina dupa necesitati si buget. De asta au cumparat Logan sau Corsa, consum mic, intretinere ieftina, taxe mici.

Noi acum reinventam roata sau de ce se invarte ?
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Dan aici ai dreptate...
Insa in situatia mea (eu, sotia, 1 copil) am ales sa cumpar o masina mare cu un motor relativ OK pentru dimensiunile ei...
La dotari m-am uitat sa aiba AC si computer de bord, airbag-uri cortina... Adica un minim de confort...
Daca vroiam dotari mai multe puteam sa iau break-ul pomenit anterior...
Am ales o masina mare pentru ca in cea mare poti pune si mult si putin...
Anul trecut cand am fost la mare sotia si copilul au stat in spate, insa am avut bagaje si pe scaunul din dreapta fata...
  • cont-sters-27243

  • Mesaje scrise: 1,320
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2008

  • Mesaj Privat
cangri a scris:Normal ca un motor mic pe masina mare va consuma destul de mult.
Acest motor fiind prea fortat.Am vazut cel de la Ford ECOBoost.Cat a avansat tehnologia motorul acela de 1 l plus turbina sigur merge fortat.

Cum iti explici faptul ca la vechile motoare Ford erau garantate 100.000 km pe cand cele de 1 litru sunt garantate 150.000?
Explica diferentele dintre motoarele 1.7 de la Opel, cel de 65 CP si cel de 125 CP.
C20LET-ul este fortat fata de acelasi 2.0 aspirat?
Tu chiar crezi ca o firma cu un renume pe piata auto scoate pe piata niste petarde de motoare fara sa faca niste teste de performanta, fiabilitate?
Sau suntem mai specialisti decat specialistii?
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Romanul are o problema la bibilica, cum are doi lei hai sa cumpere MAREEEEE , mai mare ca a vecinului. Vrea masina cu enspe dotari care oricum nu-i folosesc neaparat dar da bine, sa aiba forma de Lamborghini, consum si intretinere de Tico, sa puna in ea cat in duba si tot asa.

Dane, e doar partial corect.
Suntem prea saraci sa ne permitem o masina mica. Ne trebuie o masina sa intre cei doi copii si bagajele cand plecam in concediu(daca se mai gasesc bani de asta) sau porcul in portbagaj de Craciun. Daca luam Opel-ul(doar suntem pe CO) vedem ca cei cu Vectra B sau C sunt departe de a fi ghertoi.
Si daca te uiti pe CO se vede ca bani de intretinere nu au toti indiferent de clasa din care face masina. Toti bantuie prin parcurile de dezmembrari si isi fac masina bucati in spatele blocului pentru ca sunt deja cei mai mari mecanici din discutiile citite aici.
Pe acest forum se pune un mare accent pe partea tehnica. Inseamna ca nu ne permitem masinile pe care le avem(sa le ducem in service sa ne rezolvam problemele) si suntem cu toti o adunatura de ghertoi.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Dane, e doar partial corect.
Suntem prea saraci sa ne permitem o masina mica
.
Corect ar fi 'suntem prea saraci sa ne permitem si o masina mica', sau una mare pentru concedii sau extern.
Majoritatea folosim masina in oras 99% si fara pasageri sau bagaje. Trebuie masina mareeee ?
Majoritatea stam in orase cu traficul care il stim. Trebuie cai putere cu sutele ? Ce sa faci cu ei ? Ai ce face, ceva masini, un stalp, pietoni pe trotuar, impresii la tute...ca altceva nu are in cap ala de bani gata.
Toti producatorii au masini de oras, inclusiv Mercedes, Audi. Au produs masini de 1,000kg cu motoare de cam 60-80cp ca este cerere.
Eu cu cazanul de Agila am carat si porci si saci cu grau, am fost prin tara 4 oameni si bagaje inutile. E drept ca era mai buna o Zafira dar cateva zile pe an mai suporti lipsa de spatiu.

Problema trebuie pusa altfel. Ne trebuie o masina mare pe langa aia sau cele doua mici ? Pai cam da ca altfel arunci bagajele si nu stai sa le inghesui, alt loc la picioare, alte depasiri ca la noi cam trebuie. Ne permitem o masina mare ? Oare merita intretinerea ei adica taxe, revizii, cauciucuri etc. Eu chiar daca am doua tigai si bani de una mare tot nu am sa o cumpar ca nu merita. Poate sunt mai calculat ca neamtul sau mai zgarcit ca scotianul, e treaba mea.
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Tocmai de aia a aparut hatchbackul turbodiesel, ca sa acopere toate cazurile. Si daca am fost fericiti cu turbodiesel sunt sigur ca vom fi la fel de fericiti si cu motoare de 0.8T 90CP. La urma urmei, benzina nu face cenusa care sa se depuna pe turbina si prin galeria de admisie, nu necesita un filtru DPF si porneste mai usor iarna. A, ca turbinele merg la 250mii de ture, intradevar, e un aspect de luat in calcul, dar ca sa fim corecti, turbinele alea sunt niste jucarii usoare ca o pana de pasare, nu animalute de VT17 ca la noi.

P.S. Exista vreun aparat de calibrat turbine la 250mii de ture, in afara de cele din fabrica de la Garrett? Smile


Ultima modificare facuta de dodo_13 la Mar 24 Apr, 2012 9:45 am
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
uite aici e diferenta
nu vreau sa ma laud cu venitul meu
insa eu din salariul meu pot intretine lejer 4-5 persoane si o vectra c si un apartament
muncesc in IT si toata lumea stie ca nivelul salariilor din IT e peste medie

dovada e la profilul meu, in un an si jumatate am investit mai mult in dotari "ca vroiam eu"
am cumparat anvelope de vara cu toate ca puteam merge linistit cativa ani si cu cele de iarna
am cumparat proiectoare (pentru ca mi-au placut cum stau pe masina)
am cumparat geamuri electrice spate (moft pe care nu cred ca mai mult de 1% din membrii acestui forum ar fi facut-o, ce e drept inca mai am putin de lucru insa o sa termin si aceasta modificare...)
am cumparat GID in loc de BID (ca... e mai destept)

ma gandeam la remapare insa chiar nu am nevoie de asa ceva pentru ca masina inca se misca decent si nu ma deranjeaza faptul ca sunt x si y care au bemveuri (a se citi bmw cu 500.000 de km) si 300 de cai care trec pe langa mine...


vad ca oricum s-a deviat nitel de la subiect, nu foarte tare, insa aici se discuta capacitatile motoarelor nu volumul masinii si preferintele fiecaruia in a-si cumpara tigaia de care are nevoie
fiecare isi alege masina in functie de buzunar si nevoi
motorul il alegi in asa fel incat masina sa te tina cat mai mult...
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
jgyprime pune banul sub saltea ca IT nu garanteaza ca maine primesti un sut sau in cativa ani nimeni nu are nevoie de tine ca esti babalac fata de prospatura. Nu e rautate, eu muncesc de cam ceva timp si am schimbat
ceva domenii.

Revenind la subiect, parerea mea si cred ca si a constructurilor :
-motor mic = masina mica de oras si ceva extern
-motor mare = masina mare de autobahn, concedii, de dus 4 copii la scoala si sotia la servici gen naveta etc.

Povestile cu motor mai mare ca asa e masina mai grea e cucurele. Motorul mic poate consuma mai mult doar ca sa urneasca de pe loc tonele dupa care va consuma mai putin ca e mai usor, marimea conteaza. Eu zic sa va puneti motoare de 3l si mai discutam pe urma.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
banii ii pun sub saltea insa momentan catia ani tot o sa am de lucru...
eu in toamna vreau sa-mi deschid afacerea mea, initial pe ce stiu sa fac mai bine (adica IT) dupa care sa ma extind treptat si in alte domenii (auto, imobiliare, etc)

cat despre masini, motoarele de 3.0 (cel putin pe o vectra c pe care am vazut acest motor) e un moft
adica si consum foarte mare comparat cu 1.9 150 cp (ce e drept cea cu 3.0 era si automata)
si performantele sunt ca atare insa nu te baga in scaun acei cai putere in plus...
raman de parere ca pe o masina mare si grea (cum sunt vectrele, insigniile, ca sa nu pomenesc decat ce e in ograda noastra) motoarele de 1.6 sau mai mici sunt cam la limita...
am citit pe undeva mai demult un zvon cum ca pe insignii (o anume vesiune ECO draci laci) ar vrea sa puna motoare de 1 litru
hai sa zic ca la corsa sau agila e OK (sunt clasa mica si merge)
insa la o insignia daca pui acel motor, dai drumu la clima si pui si 3 pasageri + sofer mai solizi (90 kg de fiecare) + bagajene aferente unei plimbari la munte, cand ajungi la baza muntelui inchiriezi alta masina sa o tractezi pe pana in varful muntelui...

poate tehnologiile noi de acum sunt complet diferite de cele care erau acum cativa ani
insa nu cred ca randamentul motorului cu combustie interna a crescut atat de mult cat sa avem motoare foarte mici pe masini foarte mari...
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Producatorul in fisa da consum dupa motorizare, ai motor mai mare cunsuma mai mult, punct.
Nu poti tu sa declari fantasme ca nu te compari cu o armata de ingineri si scule la care te uiti ca broasca la inundatie.
Ai dreptate, unele motoare au fost duse la limita de distrugere ca sa mai stoarca ceva din ele dar asta nu conteaza ca ei schimba masina la 100,000km si o cumpara niste estici.
Din motoarele noi au stors tot ce se putea cu admisie si avans reglabil, twinport, vvt, swirl si ce mai doriti. Mare caca nu mai scot decat prin combinatie de electric cu benzina. Pur electric este foarte costisitor, cari o tona de acumulatori dupa tine si cand sunt de inlocuit mai bine ii dai foc.
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,415
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Acumulatorii la masina electrica sunt garantati 5 ani.Mai tine cineva o masina noua mai mult de 5 ani?
Asa cum se cumpara un Smart la 100.000km al carui motor trebuie schimbat asa se vor gasi si persoane sa cumpere o masina electrica cu baterii vechi de 5 ani.
Oare Mercedes de ce nu recomanda motorul de 3l de pe S sa fie schimbat la 100.000km, dar motorul de 0.6l de pe Smart trebuie schimbat?
Oare nu or exista asemenea recomandari si pentru motoarele de 1.0 turbo, sau celelalte motoare mici din categoria despre care vorbim?
  • Thor_

  • Mesaje scrise: 118
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Eu ma ghidez dupa ideea spusa de dancuciureanu de vreo 4 ani. Detin o Corsa benzina cu motor de 1 L care este ideala pt oras, nu mai enumar avantajele ca nu are rost , iar la polul opus pt deplasarile in afara orasului exista un 607. La fel avantajele pe acest capitol sunt clare. Nu ma doare mana sa cobor din una in alta, ba chiar imi face placere pt ca fiecare masina este gandita exact pt ceea ce am eu nevoie.
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR