Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • PetruA

  • Mesaje scrise: 136
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 2000 Y16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Buna !
Azi dimineata cand am pornit motorul mergea la relanti in 3 cilindri.
Dar cand acceleram mergea normal.
Pornesc spre servici, dar ma opresc la coltul blocului sa arunc gunoiul.
Las motorul pornit ... totul este in regula merge normal.
Ajung la servici ... cand sa parchez motorul se poreste la relanti.
Il pornesc din nou, mai fac o manevra de parcare, las motorul la relanti
... iarasi se opreste.
Mentionez ca pe drum pana la servici nu mi s-a aprins nici un bec de eroare
si motorul a mers absolut normal.
Reusesc cu chiu cu vai sa parchez dar motorul acum nu mai porneste.
Am verificat erorile cu metoda pedalei, nu mi-a aparut nici o eroare in plus
(eu mai aveam niste erori salvate pe care nu le-am sters).
Dau la demaror dar nu porneste si dupa ce opresc demaror-ul se aprinde in bord motorasul.
Poate sa fie doar filtrul de benzina complect infundat?
Nu ar fi trebuit sa-mi apara o eroare daca ar fi ceva de la motor?
Cum pot verifica daca imi vine benzina?
Sau se poate sa fie arsa siguranta pompei de benzina?
Unde este siguranta asta, ca pe panoul de sub bord nu vad sa fie.
Undeva sub capota?
Am mai incercat cum o noua pornire.
A pornit, dar merge cu intreruperi la relanti iar la turatie mai mare merge bormal.
Dar acum imi sta aprins a masinuta cu cheita.
Am citit din nou erorile si nu a mai aparut nici o eroare noua (desi masina cu cheita sta aprinsa).
Erorile pe care le am stocate de foarte mult timp sunt:
0400
0115
1614
0400
0400
0136
0135
Pot sa sterg erorile acestea deconectatnd bateria?
Nu este nici o eroare din aceea pe care daca o stergi fara sa rezoovi problema nu mai porneste motorul deloc?
Skip ads

  • PetruA

  • Mesaje scrise: 136
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 2000 Y16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Nu poate nimeni sa-mi spuna daca nu este nici o problema daca sterg erorile de mai sus?
  • PetruA

  • Mesaje scrise: 136
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 2000 Y16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Baieti, nu mai stiu ce sa spun.
Am pornit de la servici spre casa.
Motorul a pornit, dar la relanti mergea cu intreruperi.
Si avea turatie foarte mica 500 ... 600 rot pe minut.
Dar la turatie mai mare decat relantiul mergea bine motorul.
Pe drum am tinut motorul la 2000 ... 2500 rotatii pe minut.
Nici becul masina cu cheita nu se mai aprindea pe drum.
Ajung acasa ... stupoare. Motorul toarce la relanti, nici nu se vedea fum
pe esapament.
Opresc motorul.
Dupa putin timp il pornesc din nou ... merge perfect.
Spuneti-mi, ce credeti ca poate fi, pentru ca deja imi este frica sa plec cu ea la un drum in afara orasului.
  • PetruA

  • Mesaje scrise: 136
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 2000 Y16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Astazi am mai observat ceva cand am ajuns acasa.
Poate ca este normal sa faca asa, dar eu nu imi mai amintesc sa fi auzit asta.
Cand opresc motorul, se aude undeva pe langa EGR sau clapeta de acceleratie, un fasait ca si cum ar iesi aer sub presiune si un zgomot ca si cum s-ar inchide o clapa sau asa ceva.
Este normal sa faca asa?

Chiar nu are nimeni nici un raspuns?
Skip ads

  • PetruA

  • Mesaje scrise: 136
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 2000 Y16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Am deconectat bateria timp de vreo 35 de minute.
La motorul Y16XE nu se sterg erorile stocate.
Am ramas cu aceleasi erori.
Am facut operatia asta de doua ori, tot degeaba.
Dar am vazut ca dupa fiecare resetare, la prima introducere a cheii in contact si punere a contactului becul martor "motoras" clipeste de 2 ... 3 ori si apoi se aprinde complect.
Este o problema cu imobilizatorul motorului meu?
Sau asa este normal dupa o asa zisa resetare?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Curata egr si vezi ce are imo, cand masina+cheie clipeste ecu nu vede imo sau imo nu vede chip cheie.
  • PetruA

  • Mesaje scrise: 136
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 2000 Y16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc frumos pentru raspuns.
D-nul Cuciureanu, dar la mine nu clipeste masinuta + cheie ci motorasul.
Si intradevar intre erorile stocate la mine este si eroarea 1614.
O sa demontez EGR-ul sa-l curat.
Hmmmmm, deci este posibil sa am ceva la imobilizator.
Poate ca din cauza asta nu mi-a mai pornit motorul ieri.
Doar invartea demarorul si atat.
Eu am crezut ca eraorea aceea de imobilizator este una stocata mai demult.
Pentru ca eu am cumparat masina de la un Autohause din Germania. Si m-am gandit ca o
fi incurcat vreodata cheile de la masini tipi de la Autohause-ul ala.
  • PetruA

  • Mesaje scrise: 136
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 2000 Y16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2010

  • Mesaj Privat
D-nul Ciucureanu, nu am demontat inca EGR-ul pentru ca nu gasesc garnitura. Exista de vanzare aceasta garnitura? Pentru ca eu nu am gasit-o la nici un magazin.
Daca demontez EGR-ul pot sa refolosesc garnitura veche sau nu este recomandat tinand cont ca este deja strivita?
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pune garnitura veche fara grija.
  • PetruA

  • Mesaje scrise: 136
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 2000 Y16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Din nou am avut problema prezentata mai sus. Mi s-a aprins martorul "masinuta cu cheie" si motorul mi se oprea la relanti.
Am lasat-o, ca si data trecuta, cateva minute si apoi am reusit sa o pornesc, dupa ce am tinut la demaror vreo 15 secunde.
Dar a trebuit sa o tin turata ca sa nu se opreasca la relanti.
Nu mi s-a mai aprins martorul vrei 2 minute, dupa care s-a aprins din nou.
Am mers cu ea asa vreo 10 km pana am ajuns acasa.
Am citi erorile cu pedalele, dar nu mi-a aparut nici o eroare noua (mai am 5 erori stocate).
Poate sa fie ceva de la senzorul de temperatura?
Mentionez ca eu am stocata si eroarea 0115.
La Y16XE senzorul acesta de temperatura este in partea stanga a motorului?
  • PetruA

  • Mesaje scrise: 136
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 2000 Y16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Am mai incercat acum sa pornesc motorul, porneste fara sa accelerez dar se opreste dupa putin timp pentru ca are turatie foarte mica.
Sub 500 rot/min.
Se accelereaza foarte greu pana pe la 2000 rot/min, dupa care pare ca merge destul de bine. Daca-l tin peste 2000 - 2200 rot/min pare ca merge.
Poate sa fie de la senzorul de temperatura?
A mai patit cineva asa?
Cred ca pana nu ajung la ca pana nu ajung la calculator cu masina, nu are rost sa cumpar senzor de temperatura.
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
La bujii te-ai uitat ?
Sa nu fie vreo fisa intrerupta sau vre-o bobina arsa daca ai cumva modul de aprindere cu totul .Asta ar fi un lucru rau d.p.d.v. financiar (7- 8 mil ).
Desfa bujiile si uita-te la ele si dc. ai una uda atunci e clar.
Daca suspectezi lipsa de benzina este un ventila pe rampa de injectoare (seamna f. bine cu ventilul de la roata) este acoperit de un capacel. Apesi pe el si trebuie sa tajneasca benzina cu putere . Chiar si dimineata la prima ora.
Sa iti povestesc din pataniile mele cu Z16XEp-ul meu :
Am o problema cu ea , imi scade relantiul cand las pe liber si vin la stop. Sau cand dau cu spatele . Face mai ales cand se incalzeste (dupa 80 grade C).
Am tot schimbat senzori : ECT -de apa, Cranckshaft - de turatie , MAP-ul de presiune. Degeaba.
Ultimul senzor schimbat a fost cel de apa. Aparent parea a fi in regula : temperatura indicata DIMINEATA LA RECE era (si este ) egala cu cea exterioara.
Dar cum porneam , in special in plaja de 10 - 18 grade C exterior , motorul se balbaia ca si cum ar merge in 3 pistoane .
Cu senzorul vechi , pe care de altfel l-am si remontat la loc, NU FACE absolut deloc insa temperatura indicata de el DIMINEATA LA RECE este cu aprox. 4 grade mai mica fata de cea exterioara .
In mers senzorul vechi indica 95- 98 grade , cel nou indica 101- 103 grade.
La masuratori cu ohmetru ambele indica la fel ! Razz Cam 2.8 Kohmi la 18 grade C . Autodata zice 2.2 tipical value. Evil or Very Mad
Eu zic ca sa ii scoti si mufa de la senzorul de apa si sa incerci o pornire asa .
Skip ads

  • PetruA

  • Mesaje scrise: 136
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 2000 Y16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru raspuns, ddf
Am incercat presiunea din rampa de alimentare si este presiune mare.
Nu am verificat bujiile, dar mie mi se aprinde masinuta cu cheita in bord, de aceea nu m-am gandit la bujii.
Pana ajung la diagnoza cu el o sa mai incerc o pornire si fara senzorul de temperatura.
Cand nu se opreste motorul la relanti turatia cariaza intre 400 rot/min si 800 rot/min.
Dar de unde sti cat indica senzorul de temperatura in timpul mersului?
ETC nu da semnal la calculator? Celalalt senzor de temperatura (ala cu un singur fir) da semnal la termometrul din bord.
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
La mine cand s-a ars o bobina din rampa de cele 4 s-a aprins masinuta cu cheita .Motorul era cald si am mers asa cam 10 km pana acasa. A doua zi dimineata la rece a pornit in ... 3 pistoane. Laughing
Deci fa si aceasta verificare.
Sonda de temperatura adica ECT senzor este legata la ECU-ul masinii. Cand este cald motorul daca scoti mufa sondei , ,,cade'' acul din bord.
  • PetruA

  • Mesaje scrise: 136
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 2000 Y16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Am vazut in AutoDATA ca problema contactelor ETC-ului in mufa este o problema recunoscuta la Vectra. O solutie (spun ei) ar fi un senzor cu contacte aurite. Cica ar face BOSCH asa ceva.
  • PetruA

  • Mesaje scrise: 136
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 2000 Y16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Problema s-a rezolvat cu ajutorul lui "ovidiuvuia".
EGR-ul a ramas blocat in pozitia deschis.
Am gasit doua bobite de calamina de marimea unui bob de orez sub supapa EGR-ului.
Imediat ce le-am scos supapa s-a inchis.
Deci, daca ramaneti fara relanti, cauza este 99% blocarea EGR-ului in pozitia deschis.
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
da, daca ramaneti "fara relanti" cauza poate fi:
-99% EGR deschis
-98.5% clapeta acceleratie
-87.3% filtru aer imbacsit
-57.5% debitmetru distrus
si asa mai departe Smile
  • Y16XE

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Buna seara, sper sa nu fiu off topic, in cazul in care sunt rog moderatorii sa imi mute comentariul ...multumesc!
Am o problema cu un Vectra B din 2001 benzina, motor Y16XE 1.6 16 v, problema este ca motorul se opreste in mers atunci cand ajunge aproape de 90 de grade si nu mai porneste pana nu se raceste aproape complet. Am schimbat senzorul de la axul cu came, senzorul de impulsiri de la arborele cotit si senzorul de temperatura livhid racire care trimite date catre computerul de bord si nici o schimbare. Ultima ata cand am pus-o pe tester erorile pe care mi le-a dat au fost low voltage in pompa de benzina si contact problem in releele de la pompa de benzina. Am incercat si cu alte relee si tot nu s-a rezolvat problema. Problema dispara in momentul in care dadea cu pistoul aer comprimat pe motor si il racea. Va rog sa imi dati un sfat cam ce ar mai putea fi pentru ca sincer nu mai stiu ce sa ii mai schimb. Multumesc!
O seara buna!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
ECU defect, se repara.
  • Y16XE

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru radpuns. intradevar am fost iar in service astazi si calculatorul oprea minusul din releul pompei de benzina cand apa ajungea in 90 de geade. s-a rezolvat cu un fir de minus din alt circuit pana la repararea calculatorului. o zi buna
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR